Sniperace 2013-06-23, 11:56
Infra skrev: Sniperace skrev: Infra skrev: Sniperace skrev: Infra skrev: Sniperace skrev: Infra skrev: Secrist skrev: lazy skrev:
Galningen skrek "Allahu Akbar" och började rota i fickan efter ngt bland hundratals bedjande, kanske var han själmordsbenägen?
Security guard shoots dead Jewish man in Kotel
Civilian security officer claims man in Western Wall Plaza public toilet yelled 'Allahu Akbar', pulled something from pocket. MDA forced to pronounce victim dead. Victim said to be 'strange person'
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4395252,00.html
"Suicide by cop" kanske? I vilket fall så är det inte jättesmart att agera på ett sätt som är typiskt för en självmordsbombare precis innan det smäller.
Vem sa att det var smart och hur smart är det att skjuta mot nån
som bär bombbälte ifall kulan träffar bältet. Nä du jävel: här var det
nog vakten som var osmartast.
I stort sett INGA av de normala sprängämnena smäller av för att man skjuter på det, ex sprängdeg reagerar inte alls på det, vanliga dynamitgubbar reagerar inte på det, amfo reagerar inte på det osv osv, alla dessa behöver en sprängpartron som initierar ett tillräckligt högt tryck för att tända och framkalla detonation.
så skjuta är inget problem. Visste du inte att polis/militär ofta skjuter sönder sprängladdningar där skotten förstör utlösningsanordningen, och at det ytterst sällan resulterar i detonation?
Så, jo det är en bra taktik att skjuta, och då antingen i sprängladdningen så den förstörs, eller ett omedelbart dödade skott i huvudet för att denne inte ska hinna utösa laddningen
Tyvärr Snipern. Än en gång har du fel. För viken gång i ordningen låter jag vara osagt.
polis/militär ofta skjuter sönder sprängladdningar där skotten förstör utlösningsanordningen skrev:polis/militär ofta skjuter sönder sprängladdningar där skotten förstör utlösningsanordningen
Det händer bara i undantagsfall att detta sker och då måste man sikta noga.
Men i det här fallet sköt vakten reflexmässigt från höften. Hur pricksäkert är det tror du?
Jodå Infra, jag har en ganska gedigen sprängutbildning och vet hur de flesta sprängämnen reagerar, och jag lovar dig, ex sprängdeg kan du inte få att explodera med en kula från varken pistol eller gevär, inte heller vanliga dynamitgubbar osv, och absolut inte amfo.
du tittar nog för mycket på film, och de använder idag inte ren nitroglycerin och andra instabila sprängämnen.
hur pricksäkert? tja från ex sju meter vet jag många civila som helt klart under tidspress sätter ett huvudskott. och på 25 meter utan problem i weaverställning, men det är nog sällsynt blan våra svenska poliser
Sällan pysen. Inte ens om du går ner på knä på westernvis har du en chans om dynamiten
är ihopbakad med nitroglycerin. Det smäller direkt. Så är det bara. När det gäller ren Dynamit
eller sprängdeg så är det självklart att det inte smäller om du inte har tändhatt.
Men du blundar för möjligheten att det första skottet bara sårar och att bältesbombaren har
full kontroll över utlösningsmekanismen. Som sårad kan han ännu brisera sin dödliga laddning
i folkhavet.
OBS att jag inte vill att han ska göra det. Min punkt är att vakten tog en stor risk bland
alla bedjande.
INGEN bakar in sprängdeg i nitroglycerin, det är för instabilt och riskera då att utlösas av minstrasmäll mot det, ingen av dessa vill att det ska bli för tidig utlösning
och nej, det där att det skulle vara så noga med att sikta, är inte någon sanning, med en bra hålspetskula räcker det oftast med en träff i sprängmedlet så delar det sig i en massa småklickar osv..
så fortfarande har Infra helt fel och lever i filmen värld och inte verkligheten
Snipern skrev:INGEN bakar in sprängdeg i nitroglycerin
Stämmer väl. Däremot bakar många terrorister in Nitoglycerin i sprängdeg.
Visst är det instabilt. Det är meningen också. Det är liksom hela min punkt.
Nix, det är ingen bra lösning, det smäller då ofta redan när det tar på sig detta, eller stöter i en dörrpost osv osv, så nej, det kan du glömma, jag tror inte du ens vet hur instabils nitroglycerin är, men det vet jag.
en droppe nitroglycerin exploderar om du från en halvmeters höjd droppar det på golvet....
så återigen nej, så görs inte, och risken att en sådan laddning exploderar av ett skott är i stort sett obefintlig, moderna sprängmedel är inte så konstruerade
som jag skrev Infra lever i filmens värld