Infra skrev: Eller också kommer en del muslimer stå i tacksamhetsskuld till Israel för att de HJÄLPT DEM iu syrienfrågan
Hör du inte vad Wolfgang säger:
nää det gör jag inte, jag använder inte text till tal på min dator
vad gäller din film du lägger iun hela tiden stär där just HAMAZraketer, men andra grupper har ändå skjutit, ofta med samma manskap som då kallat sig annat.
Ja men det är ju Hamas du alltid ger skulden och som du anklagar.
Hamaz OCH company, dvs deras olika grupperinger i Gaza
men tänk om Beskjutningen från Syrien får till följd att Israel går in och ockuperar så det VERKLIGEN blir ett STORISRAEL, och allt för att idioter skjuter mot dem...
Med den uppvärmning Syrien är mitt inne i har inte israel en chans om de inte använder sina nukleära spetsar och det törs dom inte. Israel har ju inten krigsvana om man bortser från dödandet av
försvarslösa civila. Att döda Syrier med full stridsmundering och välbeväpnade
till tänderna är inte att skjuta på sittande fågel som israeler är vana vid. Det är skarpt läge, nu.
Och ändå drev de tillbaka de enade arabstyrkorna när de blev anfallna av dem...
De BEHÖVER inte in det läget kärnvapnen, dessa slår deras väldigt vältränade styrkor snabbt ner.
så visst kan de hjälpa ena sidan om det så behövs, eller lägga under sig hela regionen som det var när Judarna innan regerade denna region, men som jag tidigare skrivit, detta sker enbart om de tvingas till det genom attacker mot dem
Palestinakonflikten idag beror ju HELT på att de attackerades eller hur, utan dessa attacker skulle det inte sett ut så idag
Helt fel. Den beror på utebliven, israelisk fredvilja och dess fäbless för förtryck och andra grymheter.[/quote]
Nej, det beror att de redan från början attackerades och skulle köras i havet och utplånas, det beror på det förtryck judarna utsatts för i området redan INNAN 1948......
Men risken är dock mycket större att TURKIET ger sig i leken och då får hjälp av NATO.....
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15768503.ab