SiP skrev:RedMentalCase skrev:SiP skrev:Har aldrig förstått varför inte staten tar över drifften av drottningholm och de andra egendomarna som kungafamiljen står för via apanaget, bättre om staten anställer folk som sköter det och ger kungafamiljen en prestationbaserad lön...
Men staten har ju ansvaret för driften av slotten, det sker bara via ombud. Du tror väl inte kungafamiljen gör som dom vill ?
Låt mig formulera om, att inte staten står för hela driften av de kungliga slott och egendomar och ger kungen en skälig lön, varför skall de ha dryga 50 mille till representationskostnader, när Madeleine gör slut på hälften genom att shopa i New York?
Vad är då en skälig lön??
Tja för kungen och drottningen ihop, ca: 3-4 mille om året, då är alla resor som krävs i tjänsten betalda.
Carl-Philp, tja leka racingsjärna ger inga inkomster så det blir att börja jobba med representation eller nått annat nyttigt för staten Sverige, likaså Madeleine, inget nyttigt för Sverige, inga pengar.
Viktoria får eftersom hon dock rycker in som regent ibland 1-2 mille om året, hennes man kan väl antingen jobba åt henne som nu eller skaffa ett eget jobb..
Shoppar madeleine för 25 miljoner?
Men jag håller med om att de ska lobba för Sverige, gör de inte det slår de undan benen för sig själv,
men jag tror nog att de gör det(lobbar för Sverige) de flesta dagar om året.