RedMentalCase 2012-06-05, 09:01
DirtyDog skrev: RedMentalCase skrev:Vad är det för idiotfråga, hur många valutor Sverige har, är du onykter eller?
Sverige handlar med utlandet och lånar endast i utländsk valuta men trots det har vi väl bara EN (1) valuta?
Så jag undrar verkligen vilken YTTERLIGARE valuta som Grekland skulle införa och vilken funktion den skulle ha?
Sen undrar man faktiskt hur införandet av ytterligare en valuta skulle påverka skulden? Deras lån går ju till offentliga utgifter (du vet, vård, skola, omsorg och andra utgifter som pensioner m.m.). Skall sådant inte räknas i samma valuta som folket använder och HUR skall en annan valuta påverka deras skuldbörda?
Skall jag vara ärligt så låter dina teorier som fyllesnack men jag lämnar gärna öppet för en rimlig förklaring (som du borde ha presenterat på en gång för att slippa våra undringar).
Vem sätter värdet på valuta nr 1 om det inte är marknaden? Nån politiker?
Din kommentar om att Sverige handlar med en valuta och lånar i andra visar att du inte fattar ett dugg vad jag pratar om trots att jag förklarat, så dina frågor omn hur många valutor Sverige har bara gör dig otroligt pinsam.
Mina teorier fyllesnack?, du är lika oseriös som vilken familjemedlem som helst, jag har ju sagt att det redan praktiserats i flera länder.
Jag har heller inte sagt att 2 valutor skulle påverka skuldbördan, har du ens läst vad jag skrivit?
Den andra valutan som du nu frågar efter ( oj, du verkar ha vaknat???) , är den inhemska, den ska handlas och användas inrikes, ska ställas mot marknaden, alltså devalveras troligen, och lättar då på trycket för den inrikes ekonomin så att Grekerna får möjlighet att andas och leva någorlunda normalt.
Jag tror du ska göra en liten tankepaus, försöka ta in det jag skrivit , och komma igen när du slutat ha familjesymptom att sinnessjuke roffe sitter och hakar på dina inlägg måste vara en exdtrem alarmklocka för dig, skärp dig!!
Senast ändrad av RedMentalCase den 2012-06-05, 09:18, ändrad totalt 1 gång