Bara det första av kraven som kommer, dessa ord svider för Red "hypokondrikern" V samt hans lata jävla bihang!!
Sossarnas politik blir mer & mer likt alliansens, därav kommer inte V att samarbeta med sossepatrasket, så röd grönt finns inte 2014.....
Krav på att studera för att få bidrag skall gälla alla under 25
RedCloud skrev:Krav på att studera för att få bidrag skall gälla alla under 25
lille plutten, du skriver som du har förstånd till.....
Det går ut ca 20 000 elever varje år utan fulständiga gymnasiebetyg.
Dessa är i princip körda på arbetsmarknaden, och vi har en av europas högsta arbetslöshetssiffror.
Och kostnader på flera miljarder för dessa.
Pajas-alliansen gör som vanligt: nada
Om eleverna engagerade sig lite i sina studier så hade de haft godkänt.
Ska staten göra läxorna åt dem?
Secrist skrev:RedCloud skrev:Krav på att studera för att få bidrag skall gälla alla under 25
Dessa är i princip körda på arbetsmarknaden, och vi har en av europas högsta arbetslöshetssiffror.
Om eleverna engagerade sig lite i sina studier så hade de haft godkänt. Ska staten göra läxorna åt dem?
RedCloud skrev:Krav på att studera för att få bidrag skall gälla alla under 25
redalert skrev:RedCloud skrev:Krav på att studera för att få bidrag skall gälla alla under 25
"fulständiga"
Moahahaha..........
Var det lärare du var?
klarar ALLA att lära sig allt?
bör det finnas något som visar vad elever kan efter att ha gått skolan?
bör en arbetsgivare få veta vad en sökande har för kunskaper?
ska elever som skiter i att tillgodota sig kunskaperna ges samma chanser som de som jobbat stenhårt för att få dem?
är det rättvist då mot dem som verkligen kämpat att inte få bättre chans än den som slappat skolkat och som gett fan i att ens försöka?
RedCloud skrev:Om eleverna engagerade sig lite i sina studier så hade de haft godkänt.
riktigt så enkelt är det ju inte....
Ska staten göra läxorna åt dem?
nej men ge eleverna en anständig skola.....
RedCloud skrev:klarar ALLA att lära sig allt?
ska elever som skiter i att tillgodota sig kunskaperna ges samma chanser som de som jobbat stenhårt för att få dem?
är det rättvist då mot dem som verkligen kämpat att inte få bättre chans än den som slappat skolkat och som gett fan i att ens försöka?
Har du fått för dig att någon propagerar för betygsfria skolor ?
Sniperace skrev:RedCloud skrev:klarar ALLA att lära sig allt?
Har du fått för dig att någon propagerar för betygsfria skolor ?
det verkar så ibland tycker jag....
Folk i fattiga länder bedriver skolundervisning i hyddor och de klarar skolan.
det verkar så ibland tycker jag....
RedCloud skrev:Folk i fattiga länder bedriver skolundervisning i hyddor och de klarar skolan.
Absolut.
Men till skillnad mot dig tillbringar jag min tid på en skola secrist, jag tror att jag har l-i-t-e mer insyn än du har.
Som du vet sjunker kunskapsnivån år efter år. Inte minst inom matte, som mäts varannat år.
Vad tror du det beror på ?
RedCloud skrev:Folk i fattiga länder bedriver skolundervisning i hyddor och de klarar skolan.
Absolut.
Men till skillnad mot dig tillbringar jag min tid på en skola secrist, jag tror att jag har l-i-t-e mer insyn än du har.
Som du vet sjunker kunskapsnivån år efter år. Inte minst inom matte, som mäts varannat år.
Vad tror du det beror på ?
Dåliga lärare?
elever som inte vinnlägger sig, och som inte får någon hjälp varken i skola eller hemma?
dåliga språkkunskaper?
ok, då finns det inte dåliga lärare så felet ligger mao någon annanstans, är det då att de inte får hjälp i skolan (men då är det ju en dålig lärare? eller ligger det helt på föräldrarna?RedCloud skrev:Dåliga lärare?
En dåliglärare blir inte långvarig, det kan jag lova dig. Konkurrensen är stenhård.
elever som inte vinnlägger sig, och som inte får någon hjälp varken i skola eller hemma?
ofta
dåliga språkkunskaper?
händer, men ytterst sällan
ok, då finns det inte dåliga lärare
så felet ligger mao någon annanstans,
är det då att de inte får hjälp i skolan (men då är det ju en dålig lärare? eller ligger det helt på föräldrarna?
och detta med dåliga språkkunskaper tror du inte är ganska förekommande i ex rosengårdskolorna och liknande i olika invandrarområden?
men vad eller vilka är det som gör att kunskaperna sjunker då?
var det flera hundra invandrarelever du hade och ett par utlandssvenskar?
men med handen på hjärtat, hur tror du resultaten skulle se ut om alla resultat från de invandrartäta områdena togs bort ur beräkningen?
en sak jag annars märk är att i klasser där det bara är ett fåtal invandrarbarn lär sig dessa ofta mycket snabbare och blir motiverade många av dessa lägger väldig energi på studierna och kommer långt, så VAR man går i skola får stor betydelse
Secrist skrev:RedCloud skrev:Krav på att studera för att få bidrag skall gälla alla under 25
Om eleverna engagerade sig lite i sina studier så hade de haft godkänt. Ska staten göra läxorna åt dem?