Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+2
RedCloud
lazy
6 posters

Kristen skola vill stoppa urringade kläder

lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Kristen skola vill stoppa urringade kläder Empty Kristen skola vill stoppa urringade kläder

Inlägg  lazy 2012-04-28, 21:59

Är du tjej och har urringat linne och piercad näsa?

Då är du för utmanande för den kristna Örebroskolans klädkod.

Men nu har Skolinspektionen reagerat.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14749552.ab

Varför reagerar man inte vid det omvända?

Mår tjejer mycket bättre av att gömma sig i "tält?"
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Kristen skola vill stoppa urringade kläder Empty Sv: Kristen skola vill stoppa urringade kläder

Inlägg  RedCloud 2012-04-28, 22:45

Varför reagerar man inte vid det omvända

Tror nog att andelen muslimska flickor på en kristen friskola är mycket ringa, för att inte säga inga alls.
    lazy
    lazy

Kristen skola vill stoppa urringade kläder Empty Sv: Kristen skola vill stoppa urringade kläder

Inlägg  lazy 2012-04-28, 22:51

RedCloud skrev:

Tror nog att andelen muslimska flickor på en kristen friskola är mycket ringa, för att inte säga inga alls.

Tackar för ditt inlägg men jag är inte så dum i huvudet att jag tror att muslimska tjejer går i en kristen friskola, poängen var varför man reagerar vid lättkläddhet och inte vid det omvända? (Skolinspektionen.)
    DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

Inlägg  DMustaine 2012-04-28, 23:10

lazy skrev:
    RedCloud skrev:

Tackar för ditt inlägg men jag är inte så dum i huvudet att jag tror att muslimska tjejer går i en kristen friskola, poängen var varför man reagerar vid lättkläddhet och inte vid det omvända? (Skolinspektionen.)

En mkt bra poäng lazy...
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2012-04-28, 23:28

man kan fråga varför får man ha krav på att de inte får vara lättklädda i en kristen skola, men får ha krav på att flickor SKA bära slöja i en islamsk?

klädkod i en kristen förbjuden, klädkod i en islamsk PÅBJUDEN.

undrar om man får vara lättklädd i en islamsk skola utan hinder, ingriper skolstyrelsen om sådant visar sig vara liknande i en islamsk sådan?
    DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Inlägg  DirtyDog 2012-04-29, 00:15

Sniperace skrev:undrar om man får vara lättklädd i en islamsk skola utan hinder, ingriper skolstyrelsen om sådant visar sig vara liknande i en islamsk sådan?
    Jag är rädd för att vi endast kan få svar på den frågan den dagen som en elev på en muslimsk skola får problem pga sin klädsel.

Chansen för att muslimer (speciellt tjejer) skall klä sig olämpligt i en muslimsk skola är ju inte så stor.

”A survey conducted in France in May 2003 found that 77 percent of girls wearing the hijab said they did so because of physical threats from Islamist groups. A series in the newspaper Libération in 2003 documented how Muslim women and girls in France who refuse to wear the hijab are insulted, rejected, and often physically threatened by Muslim males. ”
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2012-04-29, 00:26

Sedan ska man komma ihåg att heltäckande innebär att man "tror så mycket mer"
    alltså är jag en mycket mindre värd människa än en som bär t.ex niqab eftersom jag inte tror att det så kallade "troendet" sitter i klädseln.
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Inlägg  Secrist 2012-04-29, 00:37

lazy skrev:
    RedCloud skrev:

Du kan inte begära för mycket av RC då blir du bara besviken. Han har fastnat i tramsfåran. Vet inte om han ser upp till RV:s flamsande eller vad det beror på.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 04:36