Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+13
berralarzon
Infra
PE Dal
DirtyDog
Sossar ee lata
formsvackan
redalert
Redvictory
Secrist
Thetaxpayer
Sniperace
RedCloud
F.I.S.T
17 posters

undrar Seel om efternamnen, och Secrist om hårfärgen ?

Vercingetorix
    Vercingetorix

Antal inlägg : 4633

undrar Seel om efternamnen, och Secrist om hårfärgen ? - Sida 5 Empty Sv: undrar Seel om efternamnen, och Secrist om hårfärgen ?

Inlägg  Vercingetorix 2012-05-02, 12:29

Maria Magdalenas påstådda karriärval är en efterkonstruktion som författades under konciliet i Niceae, år 325... Min anmoder är således utsatt för historiens kanske värsta och mest omfattade svartmålning..
    Skambeläggning av kvinnors sexualitet är i många avseenden en grundpelare i den kristna tron...
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

undrar Seel om efternamnen, och Secrist om hårfärgen ? - Sida 5 Empty Sv: undrar Seel om efternamnen, och Secrist om hårfärgen ?

Inlägg  formsvackan 2012-05-02, 12:51

Vercingetorix skrev:Min anmoder är således utsatt för historiens kanske värsta och mest omfattade svartmålning...
    Snack, möjligtvis god tvåa. Det illasinnade struntpratet om Smokey och Maria går inte att slå Very Happy
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Inlägg  Vercingetorix 2012-05-02, 13:26

formsvackan skrev:
    Vercingetorix skrev:Min anmoder är således utsatt för historiens kanske värsta och mest omfattade svartmålning...
    Snack, möjligtvis god tvåa. Det illasinnade struntpratet om Smokey och Maria går inte att slå Very Happy

Är det inte Alice som Smokey förnekar all kännedom om?
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2012-05-02, 13:58

Vercingetorix skrev:
    formsvackan skrev:

Holy Smoke gick bakom ryggen på snickaren Josef om man ska tro svartboken. Huruvida hans kusin bodde granne med Alice vet jag inte.
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Inlägg  Vercingetorix 2012-05-02, 15:34

Smokie visar klara referenser till att själv (kusiner förutan) bo granne med Alice, för att sedan förneka all kännedom om henne...

Källa:
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2012-05-02, 16:04

formsvackan skrev:
    Vercingetorix skrev:
    formsvackan skrev:

Holy Smoke gick bakom ryggen på snickaren Josef om man ska tro svartboken. Huruvida hans kusin bodde granne med Alice vet jag inte.

gjorde den (holy smoke ett nidnamn på "den helige ande") kanske inseminerade så det blev ett barn utan sex.... Smile

men å andra sidan är det väl en uppfattning att detta med jesus osv bara är en saga, liksom allah och alla andra relighioner
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2012-05-02, 17:41

Vercingetorix skrev:Maria Magdalenas påstådda karriärval är en efterkonstruktion som författades under konciliet i Niceae, år 325... Min anmoder är således utsatt för historiens kanske värsta och mest omfattade svartmålning..
    Skambeläggning av kvinnors sexualitet är i många avseenden en grundpelare i den kristna tron...
    Din anmoder?

Du menar väl din amma?
    scratch
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Inlägg  Secrist 2012-05-02, 17:43

Sniperace skrev:
    Secrist skrev:
    Sniperace skrev:
    Secrist skrev:
    Redvictory skrev:
    Secrist skrev:
    Redvictory skrev:
    Secrist skrev:
    RedCloud skrev:
    men ingen seriös tror väl att RV's släktforskning sträcker sig över 300 år

varför inte ?

Sverige har världens bästa arkiv när det gäller släktforskning....

Min far är nere på 1500-talet men då ska man komma ihåg att han har ägnat många, många år åt släktforskningen.

Min Farafar kom längre eftersom Magnus Ladulås finns i min släkt!

Låter ju troligt. Det enda sättet man kan komma så långt, med säkerhet, är om man har starka band till någon av de högadliga släkterna. Har du det?

Ja! kvinnan som blev hängd samt bränd på bål val Adlig börd bl,a sen var det en massa präster i släkten som underlättade forskningen eftersom de var noga med att finnas med i kyrkböckerna! nu kanske du undrar varför jag är emot monarki? jo av samma anledning som om jag kör volvo och är missnöjd med den så mörkar jag inte det utan byter till ett annat märke! så enkelt är det om man vill följa sin egen vilja och inte den stora massan!

Så de brände och hängde en adelskvinna? Shocked Tillåt mig tvivla. Vilket år skulle detta ha varit?

det vet han inte, han VET bara att det hände,han har tyvärr inga fakta han kan visa, men det är JU SÅ SÄGER HAN,,,,,

Snacka går ju.

Javisst, jag kan också påstå saker, om de är sanna vet jag inte, men i min släkt ska de kunnat hitta Gustav VASA OCH HEMSKA TANKE OLOF PALME, JAG HOPPAS VERKLIGEN MIN FASTER FABULERADE, MEN HON VAR EN HÄNGIVEN SLÄKTFORSKARE Smile Och det gäller BÅDA

Utan att veta om det stämmer i ditt fall så generellt så kan man säga att de flesta familjer har påstådda kändisar i släkten som inte sällan visar sig vara rena fantasierna. Enligt en skröna så ska jag vara släkt med Palme också men min pappa har aldrig hittat några bevis för det så det kan man nog avskriva som just en skröna.
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2012-05-02, 18:51

Secrist skrev:
    Sniperace skrev:
    Secrist skrev:
    Sniperace skrev:
    Secrist skrev:
    Redvictory skrev:
    Secrist skrev:
    Redvictory skrev:
    Secrist skrev:
    RedCloud skrev:
    men ingen seriös tror väl att RV's släktforskning sträcker sig över 300 år

varför inte ?

Sverige har världens bästa arkiv när det gäller släktforskning....

Min far är nere på 1500-talet men då ska man komma ihåg att han har ägnat många, många år åt släktforskningen.

Min Farafar kom längre eftersom Magnus Ladulås finns i min släkt!

Låter ju troligt. Det enda sättet man kan komma så långt, med säkerhet, är om man har starka band till någon av de högadliga släkterna. Har du det?

Ja! kvinnan som blev hängd samt bränd på bål val Adlig börd bl,a sen var det en massa präster i släkten som underlättade forskningen eftersom de var noga med att finnas med i kyrkböckerna! nu kanske du undrar varför jag är emot monarki? jo av samma anledning som om jag kör volvo och är missnöjd med den så mörkar jag inte det utan byter till ett annat märke! så enkelt är det om man vill följa sin egen vilja och inte den stora massan!

Så de brände och hängde en adelskvinna? Shocked Tillåt mig tvivla. Vilket år skulle detta ha varit?

det vet han inte, han VET bara att det hände,han har tyvärr inga fakta han kan visa, men det är JU SÅ SÄGER HAN,,,,,

Snacka går ju.

Javisst, jag kan också påstå saker, om de är sanna vet jag inte, men i min släkt ska de kunnat hitta Gustav VASA OCH HEMSKA TANKE OLOF PALME, JAG HOPPAS VERKLIGEN MIN FASTER FABULERADE, MEN HON VAR EN HÄNGIVEN SLÄKTFORSKARE Smile Och det gäller BÅDA

Utan att veta om det stämmer i ditt fall så generellt så kan man säga att de flesta familjer har påstådda kändisar i släkten som inte sällan visar sig vara rena fantasierna. Enligt en skröna så ska jag vara släkt med Palme också men min pappa har aldrig hittat några bevis för det så det kan man nog avskriva som just en skröna.

Tack, jag känner mig lättad....
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2012-05-02, 19:05

Jag tycker det var spännande att V-torix är ättelägg till Pippin (den lille).
    Därmed kan han göra anspråk på den frankiska tronen som ättling i rakt
    nedstigande led inom den Karolingska ätten. Hurra, hurra, hurra, hurra!
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Inlägg  Vercingetorix 2012-05-02, 19:10

Infra skrev:

Eat my poop, Sarkozy! king
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2012-05-02, 20:16

Vercingetorix skrev:
    Infra skrev:

Eat my poop, Sarkozy! king

cheers Laughing Laughing

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-25, 09:14