Sniperace 2012-04-12, 13:57
F.I.S.T skrev: Sniperace skrev: F.I.S.T skrev: redalert skrev: F.I.S.T skrev: redalert skrev: F.I.S.T skrev: DirtyDog skrev:
Skönt att höra honom sätta ned foten mot s.k. "motdemonstranter" när han trycker på att ALLA måste ha rätt att uttrycka sina åsikter.
Han och jag har samma åsikt där, att alla ska få demonstrera, däremot sa han inget om "motdemonstranter" vad jag minns
Så yttrandefriheten skall regleras med inskränkningar i densamma?
Det är din åsikt uppenbarligen, då du röstar allians
Nej det är vänsterns uppfattning som försvarar stenkastande motdemonstrationer!
Då kanske du kan visa vilken motion, eller var i något vänsterprogram det står att vänstern förespråkar detta ?.... jag har redan visat på Alliansens HANDLANDE vilken minskar yttrandefriheten
vad i alliansens handlande minskar yttrandefriheten?
på vilket vis?
Jag vet inte hur många gånger jag skrivit detta, det tycks vara så att ni inte vill ta in det.
Det handlar om FRA, IPRED och datalagring, övervakning som i praktiken gör att folk drar sig för att använda de sociala medier och kommunikationssätt som blir övervakade.... på så sätt minskar yttrandefriheten. Demokratin minskar kraftigt genom inträdet i det mycket odemokratiskt och centralstyrda EMU..... där det europeiska folket inte ens får välja de ledare som tillsätts, trots att det är en president vi pratar om.... en överstatlighet och elitism och centralstyre som drar mer åt Sovjetstaten, än åt en fri demokrati
jag känner ingen som på något sätt drar sig för att säga sin mening pga detta.
vilka tillsätter denne president, jo delegater valda av folket... är det inte demokrati, kandet bero på att inte tillräckligt många röstat på dem DU vill ha där?
iofs ville inte jag heller att vi skulle tillhöra eu osv, men sossarna förde in oss där eller hur, och alliansen är inte emot det, och det var en folkomröstning om eu eller hur, ska man inte respektera en folkomröstning, eller ska det bara göras i vissa fall där det stämmer med den egna uppfattningen?
så nej, det har INTE blivit ett ingrepp i yttrandefriheten eller demokratin med något av det du anför...