http://www.expressen.se/nyheter/bildts-uttalande-inte-i-linje-med-alliansen/
Är ni fortfarande lika hänförda av denne pajas?
Är ni fortfarande lika hänförda av denne pajas?
redalert skrev:Kan bara hålla med Bildt och förstör inte vad som är problemet med vapenaffärer med Saudi är det någon annan som förstår och kan förklara?
redalert skrev:Kan bara hålla med Bildt och förstör inte vad som är problemet med vapenaffärer med Saudi är det någon annan som förstår och kan förklara?
Nej tänkte väl så det var bara det gamla vanliga Bildthatet från extremvänstern!
F.I.S.T skrev:redalert skrev:Kan bara hålla med Bildt och förstör inte vad som är problemet med vapenaffärer med Saudi är det någon annan som förstår och kan förklara?
Typ samma problem som om Sverige hade haft vapenaffärer med Nordkorea !
Diktaturer du vet !
redalert skrev:F.I.S.T skrev:redalert skrev:Kan bara hålla med Bildt och förstör inte vad som är problemet med vapenaffärer med Saudi är det någon annan som förstår och kan förklara?
Diktaturer du vet !
I så fall är väl varenda land i mellanöstern en diktatur jämförelsen med NK är ju bara för patetisk!
F.I.S.T skrev:redalert skrev:F.I.S.T skrev:redalert skrev:Kan bara hålla med Bildt och förstör inte vad som är problemet med vapenaffärer med Saudi är det någon annan som förstår och kan förklara?
Diktaturer du vet !
I så fall är väl varenda land i mellanöstern en diktatur jämförelsen med NK är ju bara för patetisk!
Säg det till det Syrianska folket !... jag pratade häromdan med en kurd från Syrien, han säger att mer eller mindre alla de Arabiska länderna lider under någon form av diktatur.
Det är märkligt att en "frihetskämpe" som du ställer dig upp och försvarar vapenförsäljning till diktaturer ena stunden, och nästa stund, utan några som helst belägg anklagar vänsterpartiet för att vara diktaturvänliga ... hur förklara du det ?
redalert skrev:Saudi som är en fis i rymden i jämförelse!
formsvackan skrev:redalert skrev:Saudi som är en fis i rymden i jämförelse!
Prump sa lilla stjärten
redalert skrev:
Skrattretande hur du och vänstern först kramar Castro, Kaddaffi, Arafat och diverse andra kufar för att i nästa stund ge er på Saudi som är en fis i rymden i jämförelse!
F.I.S.T skrev:redalert skrev:
Skrattretande hur du och vänstern först kramar Castro, Kaddaffi, Arafat och diverse andra kufar för att i nästa stund ge er på Saudi som är en fis i rymden i jämförelse!
Det är iom detta helt uppenbart att du stöder vapenexport till en diktatur som Saudi.
Däremot kan du inte framföra ett enda bevis för det du påstår ovan, ang vilka jag skulle stödja enl din fantasigenerator.
Jag skulle tippa att du har samma syn på detta som USA, att om det finns Olja vilket de är beroende av, så finns det ingen anledning att motsätta sig diktaturer.
Detta med Saudi är PRECIS SAMMA SAK som att sälja vapen till Nordkorea, de är diktaturer båda två, den enda skillnaden är hur rika diktaturer det är
redalert skrev:F.I.S.T skrev:redalert skrev:
Det är iom detta helt uppenbart att du stöder vapenexport till en diktatur som Saudi.
Däremot kan du inte framföra ett enda bevis för det du påstår ovan, ang vilka jag skulle stödja enl din fantasigenerator.
Jag skulle tippa att du har samma syn på detta som USA, att om det finns Olja vilket de är beroende av, så finns det ingen anledning att motsätta sig diktaturer.
Detta med Saudi är PRECIS SAMMA SAK som att sälja vapen till Nordkorea, de är diktaturer båda två, den enda skillnaden är hur rika diktaturer det är
Så Saudi har inte fria skolor och fri sjukvård för sina invånare?
Så Saudi har dödsläger för oliktänkande?
Så Saudi har stängda gränser mot omvärlden och varken släpper in eller ut folk?
Ta nu och vattenkamma dig fistaren och gör dig av med dina vanföreställningar!
Tänkte inte på det .......F.I.S.T skrev:formsvackan skrev:redalert skrev:Saudi som är en fis i rymden i jämförelse!
Prump sa lilla stjärten
Jag tror inte Alerten förstår Engelska
Du pekar på en väldigt viktig sak när du presenterar filmen. Dock är det knappast det faktum att Sverige hjälper Saudi att fixa bränsle till anti-stridsvagns vapen som hotar deras eller våran demokrati. Det är knappast några demokratikämpar som lider av dessa vapen eller att Saudi köper dem från Sverige istället för från Ryssland.formsvackan skrev:
Prump sa lilla stjärten
Nej och jag har inte tagit ställning mot svensk vapenexport !DirtyDog skrev:Alltså, allt är inte svart eller vitt.