Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+5
Thrakath
MartinLindgren
Blåfront
R.O.F.L
RedCloud
9 posters

Naivliberalernas miljardfiasko: hjärntvätt, healing och beröringsterapi

RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Naivliberalernas miljardfiasko: hjärntvätt, healing och beröringsterapi Empty Naivliberalernas miljardfiasko: hjärntvätt, healing och beröringsterapi

Inlägg  RedCloud 2009-11-08, 12:34

Jobbcoacherna är arbetsmarknadens nya frälsare.

Det har regeringen bestämt.
    Men nu kan Aftonbladet avslöja några av deras metoder:
    Hjärntvätt, healing och beröringsterapi.
    Arbetsmarknadsminister Sven Otto Littorin avsatte de tre miljarderna 18 december förra året.
    Ett halvår senare hade Arbetsförmedlingen kontrakterat 952 privata jobbcoachbolag.
    Och reglerna var kristallklara: coacherna ska göra de arbetslösa bättre på att söka jobb. Terapi, medicinska behandlingar, utbildningar och rehabilitering är förbjudet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6084431.ab
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Naivliberalernas miljardfiasko: hjärntvätt, healing och beröringsterapi Empty hmm

Inlägg  R.O.F.L 2009-11-08, 12:44

RedCloud skrev:Jobbcoacherna är arbetsmarknadens nya frälsare.

Det har regeringen bestämt.
    Men nu kan Aftonbladet avslöja några av deras metoder:
    Hjärntvätt, healing och beröringsterapi.
    Arbetsmarknadsminister Sven Otto Littorin avsatte de tre miljarderna 18 december förra året.
    Ett halvår senare hade Arbetsförmedlingen kontrakterat 952 privata jobbcoachbolag.
    Och reglerna var kristallklara: coacherna ska göra de arbetslösa bättre på att söka jobb. Terapi, medicinska behandlingar, utbildningar och rehabilitering är förbjudet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6084431.ab

Pinsamt var ordet, av mannen med bluffexamen
    Blåfront

Antal inlägg : 5440

Naivliberalernas miljardfiasko: hjärntvätt, healing och beröringsterapi Empty Sv: Naivliberalernas miljardfiasko: hjärntvätt, healing och beröringsterapi

Inlägg  Blåfront 2009-11-08, 12:46

Då kan ju judehataren svara på

Om inte jobbcoacher kan skapa jobb

Var finns jobben åt tusentals invandrare?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Naivliberalernas miljardfiasko: hjärntvätt, healing och beröringsterapi Empty Sv: Naivliberalernas miljardfiasko: hjärntvätt, healing och beröringsterapi

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-08, 12:47

Helt enkelt ytterligare ett totalt allians misslyckande, man kastar ut inte friska människor ut ur sjukförsäkringen utan betänkligheter,

Vilket leder till att förutom fortfarande vara sjuk, personligt ekonomiskt kaos för dom utasatta, samtidigt som alliansen bollar över dom till privata aktörer som fyller sina fickor med miljarder, då fattas det inga pengar!
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2009-11-08, 12:47

Rasistäcklet skrev:Var finns jobben åt tusentals invandrare?

Kan du någonsin svara på varför du delar upp de arbetssökande i svenskar och invandrare Brunfront ?
    Thrakath
    Thrakath

Antal inlägg : 225

Naivliberalernas miljardfiasko: hjärntvätt, healing och beröringsterapi Empty Favorit i repris....

Inlägg  Thrakath 2009-11-08, 13:49

Jag är inte särskilt överraskad, AF höll på med liknande flummerier under förra finanskrisen också. Många blev knäckta av AF:s "dagisfasoner". Jag vet, jag var med.

Jag såg även hur AF spelade ut flyktingar/invandrare mot infödda svenskar, för att sedan starta "antirasistiska kurser" för att stävja problemen som dom själva skapat.
    Blåfront

Inlägg  Blåfront 2009-11-08, 14:18

Thrakath skrev:Jag är inte särskilt överraskad, AF höll på med liknande flummerier under förra finanskrisen också. Många blev knäckta av AF:s "dagisfasoner". Jag vet, jag var med.

Jag såg även hur AF spelade ut flyktingar/invandrare mot infödda svenskar, för att sedan starta "antirasistiska kurser" för att stävja problemen som dom själva skapat.

Det finns ju instegsjobb för nyanlända

dvs billigare att anställa invandrare än svenskar

flower

Och så har vi arbetstillstånd - nyanlända får jobb före arbetslösa invandrare

flower
    Blåfront

Inlägg  Blåfront 2009-11-08, 14:18

RedCloud skrev:
    Rasistäcklet skrev:Var finns jobben åt tusentals invandrare?

Kan du någonsin svara på varför du delar upp de arbetssökande i svenskar och invandrare Brunfront ?

Så om du flyttar till usa är du amerikansk eller känner dig som amerikanare?
    Thrakath
    Thrakath

Naivliberalernas miljardfiasko: hjärntvätt, healing och beröringsterapi Empty Och, det är muslimernas fel alltihop?

Inlägg  Thrakath 2009-11-08, 14:56

Människor i maktposition (oavsett partifärg, men S och M ligget högt på tio-i-topp listan)kör och har alltid kört med denna härskarteknik (söndra och härska). Jag tycker det är ganska äckligt faktiskt.
    Kakmonstret
    Kakmonstret

Antal inlägg : 4120

Inlägg  Kakmonstret 2009-11-08, 15:22

lol, en obehörig lärare som var för puckad för att ta lärarexamen borde inte uttala sig.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2009-11-08, 15:27

Amöban skrev:en obehörig lärare som var för puckad för att ta lärarexamen borde inte uttala sig.

Stackars Tjänstemannabyråkraten som måste leva sitt liv med sådant gravt mindervärdeskomplex att han måste ljuga i sina inlägg för att må bättre.

Det finns säkert medicin mot sådant....
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2009-11-08, 15:51

Thrakath skrev:Människor i maktposition (oavsett partifärg, men S och M ligget högt på tio-i-topp listan)kör och har alltid kört med denna härskarteknik (söndra och härska). Jag tycker det är ganska äckligt faktiskt.

Stämmer till 100% oavsett partifärg, makt korrumperar OVILLKORLIGEN!!
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2009-11-08, 17:38

Blåfront skrev:Då kan ju judehataren svara på

Om inte jobbcoacher kan skapa jobb

Var finns jobben åt tusentals invandrare?

De finns redan! Det är regeringen som dock inte gör något att komma åt det egentliga problemet - smygrasismen!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-11-08, 17:41

Blåfront skrev:
    Thrakath skrev:Jag är inte särskilt överraskad, AF höll på med liknande flummerier under förra finanskrisen också. Många blev knäckta av AF:s "dagisfasoner". Jag vet, jag var med.

Det finns ju instegsjobb för nyanlända

dvs billigare att anställa invandrare än svenskar

flower

Och så har vi arbetstillstånd - nyanlända får jobb före arbetslösa invandrare

flower

Dessa projekt är ytesrt små idag! Ine stora nog att en rucka det egentliga problemet - att svenskar tar i stort sett alla kvalificerade jobb, trots att invandrare många gånger är mer kompetenta för dessa jobben, och lämnar kvar "skitjobben" åt invandrarna.

Vill du bekämpa ojämlikhet, är det HÄR du bör börja!!!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-11-08, 17:42

Sniperace skrev:
    Thrakath skrev:Människor i maktposition (oavsett partifärg, men S och M ligget högt på tio-i-topp listan)kör och har alltid kört med denna härskarteknik (söndra och härska). Jag tycker det är ganska äckligt faktiskt.

Då förutsätter du att politiker har makt idag!?
    Thrakath
    Thrakath

Naivliberalernas miljardfiasko: hjärntvätt, healing och beröringsterapi Empty Kom att tänka på en sak......

Inlägg  Thrakath 2009-11-08, 17:48

"Adde" måste haft världens sämsta arbetsförmedlare.
    -Nä, det här målandet har inga framtidsutsikter, varför inte satsa på politik istället?

Sen gick det som det gick.
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2009-11-08, 17:59

Angående flum-och dagiskurser från AF... jag gick på en sådan, verkligen dagis! Kursen var på halvtid och var för att få ut arbetslösa ur hemmen och aktivera oss.

Måndag 08-12

Lokal på ABF, här är en dator; Gör vad du vill!

Flera satt och lade patiens, själv var jag mer aktiv och framåtriktad...jag satt och laddade ner musik och brände skivor! (Långt innan det blev uppmärksammad sm olagligt).

Tisdag 08- ca 14

Matlagning! Tre-rättersluncher varav förätten kunde bestå av tre olika smårätter.

Onsdag 08-12

Friskvård.... Vi lärde oss lite mysmassage, lyssnade på avslappningsmusik, gick på promenader...

Torsdag 08-12

Glasmålning!

Fredag 08-12

Samhällskunskap, återigen hos ABF. I praktiken var det att man satte sig med en kopp kaffe och snackade skit.... En kursledare försökte styra samtalet till politik, fackförening, lagstiftning.

Men, som alla vet, så spårar samtal lätt ur...

Paradoxalt nog så var denna kurs den som jag har haft mest behållning utav och där jag lärde mig mest. Jag lärde mig inget som kan användas inom arbtsmarknaden men jag hade behållning av mycket här hemma! Och 'kursen' var kul!

Men även jag, som njöt av 'kursen', tycker att sådant är oerhört slöseri på skattepengar. Sådant borde inte få förekomma.

queen
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2009-11-08, 18:10

Dao skrev:
    Sniperace skrev:

Då förutsätter du att politiker har makt idag!?

ja, vad annars, de har makten och möjligheten att roffa åt sig ur köttgrytorna....

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-25, 10:04