Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+9
F.I.S.T
ericTheDog
RedCloud
berralarzon
Sniperace
Sossar ee lata
Vercingetorix
RedMentalCase
Infra
13 posters

Årets barnfattigdomsrapport

RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Årets barnfattigdomsrapport - Sida 3 Empty Sv: Årets barnfattigdomsrapport

Inlägg  RedMentalCase 2012-03-17, 21:19

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Och, det behövs kanske inte tilläggas, men formnollan använder ett citat som KANSKE Wigforss har sagt, och dessutom är det felaktigt
    Och denna "tokteori" stödjer du på vad ?

Varför frågar jag efter det jag redan vet No

Denna sanningen stöder jag på sanningen,
    varför ge dig in på saker du inte begriper dig på, som sanningen.

Det korrekta citatet som han dessutom förmodligen inte är upphov till lyder;

Skulle inte fattigdom, om nu det blev resultatet av en lika fördelning, fördragas, om den delades lika av alla.

Länk, källa. (fantasigeneratorn räknas inte)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Andrakammarvalet_i_Sverige_1928

Vid en motion till vårriksdagen 1928 hade socialdemokraternas Ernst Wigforss skrivit "Fattigdomen fördrages med jämnmod, då den delas av alla. Den blir outhärdlig, då den dagligen kan jämföras med andras överflöd.".

t.o.m. dina kära Moderater .. Very Happy

http://www.moderat.se/web/Arbetslinje_kontra_bidragslinje.aspx?UsePrintableVersion=true

det alternativ som kommer från Socialdemokraterna och vänsterhåll. Ni hade en tidigare finansminister, Ernst Wigforss, som myntade det ofta citerade begreppet att fattigdomen fördrages med jämnmod då den delas av alla

Din tur Very Happy

Min tur är verkligheten och sanningen.
    Du kan vet och fattar INGENTING själv, bara en förvirrad socialskit som letar på internet efter dina "sanningar" . Sopa.

Dessutom, som vanligt, ljuger du, det du refererar till finns inte på din länk.

Om du nu, din supersopa, ska söka på nätet kan jag upplysa dig om att det tar dig ca 0.003 sekunder att få fram sanningen om Wigforrs påstådda citat.
    Men varför då, du är ju en socialskit, du lever ju för lögnen.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2012-03-17, 21:38

Hur ska du lösa det problemet då?,
    högre socialbidrag för folk från Afrika och mellanöstern, mindre till svenskar?

Hade dumvänstern några lösningar?, förutom familjens kackerlackas dravel om ingenting?

För övrigt är mätmetoden relativ fattigdom absurd för att inte säga idiotisk, är den en mätmetod uppfunnen av familjen kackerlacka?
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2012-03-17, 22:27

RedMentalCase skrev:Min tur är verkligheten och sanningen.
    Inte alls, du får kalla fantasigeneratorn för vad du vill, men det hjälper dig inte ett dugg Very Happy
    RedMentalCase skrev:Dessutom, som vanligt, ljuger du, det du refererar till finns inte på din länk.
    Jodå, du kanske bara behöver hjälp att läsa.
    RedMentalCase skrev:Om du nu, din supersopa, ska söka på nätet kan jag upplysa dig om att det tar dig ca 0.003 sekunder att få fram sanningen om Wigforrs påstådda citat.
    Om du nu har kopplat fantasigeneratorn till nätet kan du väl låta oss andra ta det av adressen.

Vid en motion till vårriksdagen 1928 hade socialdemokraternas Ernst Wigforss skrivit "Fattigdomen fördrages med jämnmod, då den delas av alla. Den blir outhärdlig, då den dagligen kan jämföras med andras överflöd.".

Vad är ditt syfte med att förvanska detta ?
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2012-03-17, 23:21

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Min tur är verkligheten och sanningen.
    Inte alls, du får kalla fantasigeneratorn för vad du vill, men det hjälper dig inte ett dugg Very Happy
    RedMentalCase skrev:Dessutom, som vanligt, ljuger du, det du refererar till finns inte på din länk.
    Jodå, du kanske bara behöver hjälp att läsa.
    RedMentalCase skrev:Om du nu, din supersopa, ska söka på nätet kan jag upplysa dig om att det tar dig ca 0.003 sekunder att få fram sanningen om Wigforrs påstådda citat.
    Om du nu har kopplat fantasigeneratorn till nätet kan du väl låta oss andra ta det av adressen.

Vad är ditt syfte med att förvanska detta ?

Ja jag behöver hjälp, kan du peka på var det står i den länk du hade med????
    Det finns inte där nämligen.
    lögnpropp.

Och sluta kalla verkligheten för fantasigenerator, lär du dig aldrig, din idiot?

Mitt syfte är sanningen, vad är ditt förutom att sitta och ljuga???

-----------------------
    Tillskrivna citat ( av Ernst Wigforrs, min anm.)

* Skulle inte fattigdom, om nu det blev resultatet av en lika fördelning, fördragas, om den delades lika av alla.
    ----------------------

http://sv.wikiquote.org/wiki/Ernst_Wigforss

Står ungefär mitt på sidan.

Det är alltså ett citat som tillskrivs honom, det är alltså inte bekräftat att det var han skapade det, och citatet är dessutom ett helt annat än det du fabulerar om.
    Ska du nånsin kunna lära dig att du har fel i typ 99% av alla diskussioner som förekommer?
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2012-03-18, 00:14

RedMentalCase skrev:Ja jag behöver hjälp, kan du peka på var det står i den länk du hade med????
    Det finns inte där nämligen.
    Jodå, det är bara du som drabbats av fantasibaserad ideologisk dumhet Very Happy

http://sv.wikipedia.org/wiki/Andrakammarvalet_i_Sverige_1928

Andrakammarvalet i Sverige 1928, även kallat "kosackvalet", till riksdagens andra kammare hölls den 15-21 september 1928.

Innehåll

1 Valkampanjen
    2 Valresultat
    3 Regeringsbildning
    4 Litteratur
    5 Referenser
    6 Se även
    Valkampanjen

Vid en motion till vårriksdagen 1928 hade socialdemokraternas Ernst Wigforss skrivit "Fattigdomen fördrages med jämnmod, då den delas av alla. Den blir outhärdlig, då den dagligen kan jämföras med andras överflöd.". De borgerliga partierna tolkade detta som att Wigforss ansåg att fattigdomen var eftersträvansvärd.

Så förbaskat korkade var borgarna på den tiden och du bevisar att det inte blivit ett dugg bättre Very Happy

Dina kompisar i Moderaterna motsäger även de dina fantasier. Det är bara att läsa det de skriver.

http://www.moderat.se/web/Arbetslinje_kontra_bidragslinje.aspx?UsePrintableVersion=true

Årets barnfattigdomsrapport - Sida 3 Moderatlogo

Arbetslinje kontra bidragslinje
    Artikel publicerad 2012-02-28
    anf.35 Finn Bengtsson (M):
    .
    .
    .
    Man blir då lite förvånad när man reflekterar över det alternativ som kommer från Socialdemokraterna och vänsterhåll. Ni hade en tidigare finansminister, Ernst Wigforss, som myntade det ofta citerade begreppet att fattigdomen fördrages med jämnmod då den delas av alla.

Blunda och förneka så länge du vill, fakta kvarstår i alla fall Very Happy
    Du hittar massvis med länkar till denna motion innehållande detta citat. Varsågod att leta själv.

RedMentalCase skrev:Och sluta kalla verkligheten för fantasigenerator, lär du dig aldrig, din idiot?
    Det är faktiskt din egen verklighet du försöker svära dig fri ifrån.
    RedMentalCase skrev:Mitt syfte är sanningen, vad är ditt förutom att sitta och ljuga???
    Nix, ditt syfte är att sprida förvanskad propaganda, antingen från fantasigeneratorn eller från tomtarna på Timbro.

RedMentalCase skrev:-----------------------
    Tillskrivna citat ( av Ernst Wigforrs, min anm.)

* Skulle inte fattigdom, om nu det blev resultatet av en lika fördelning, fördragas, om den delades lika av alla.
    ----------------------

http://sv.wikiquote.org/wiki/Ernst_Wigforss

Står ungefär mitt på sidan.

Det är alltså ett citat som tillskrivs honom, det är alltså inte bekräftat att det var han skapade det, och citatet är dessutom ett helt annat än det du fabulerar om.
    Med stor säkerhet en förvanskning i tvivelaktigt borgerligt syfte.
    RedMentalCase skrev:Ska du nånsin kunna lära dig att du har fel i typ 99% av alla diskussioner som förekommer?
    Nej, jag har ingen som helst anledning att ta dina fantasier på allvar Very Happy

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 07:12