Sniperace 2012-03-14, 19:50
Infra skrev: Sniperace skrev:ska vi ge ´barnen pengar?
hur undviker vi att föräldrarna läger beslag på dem?
speciella konton som de inte får tillgång till?
eller kn det vara så att det INTE är barnfattigdom utan istället föräldrafattigdom det rör sig om?
ska vi ge ´barnen pengar?
Ja, tack, gör det. Ge barnen pengar så de åtminstonde kan följa med på klassresor och skolutflykter och då och då, får äta litet mat.
Det har aldrig varit något problem, varken i min barndom, eller för mina barn, och de kan jag lova dig att vi har aldrig varit rika på pengar, tvärtom har vi under vissa tider haft rätten till socialunderstöd, men vägrat eftersom vi ansåg oss klara det ändå, precis som att jag hela tiden haft rätten till bostadsbidrag för handikappad, vilket jag också inte brytt mig om att söka.
Men vi har aldrig behövt gå hungriga eller behövt hålla barnen hemma från skolutflykter pga det.
Men så röker ingen av oss, vi har inte heller alkohol eller missbruksproblem osv.
Men hur bra tror du ditt förslag är, ska man ge barne pengarna i handen, eller ett konto de disponerar, eller ska föräldrarna få det att bruka som DE anser bäst?
frågan är fortfarande, ÄR det barnen som är fattiga, eller är det deras vårdnadshavare som är fattiga eller ha svårt att hantera pengarna?
tror du att det i alla fallen skulle hjälpa att ge föräldrarna mer pengar?