Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+13
Sniperace
DMustaine
Secrist
Vercingetorix
SiP
formsvackan
RedMentalCase
Kakmonstret
DirtyDog
Thetaxpayer
RedCloud
Regndrottning
Sossar ee lata
17 posters

    Grattis Victoria & Prins Daniel!!!

    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Grattis Victoria & Prins Daniel!!! - Sida 3 Empty Sv: Grattis Victoria & Prins Daniel!!!

    Inlägg  DMustaine 2012-02-24, 11:55

    Den här gruppen var faktiskt beväpnade med Ak47 och RPG raketgevär. Får väl ses som lite klantigt av journalisterna att vara i närheten av dessa herrar. Sen är det ju så att allt dödande från de kommunistiska ligger bakom är ju rc snabbt framme och sanktionerar!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Grattis Victoria & Prins Daniel!!! - Sida 3 Empty Sv: Grattis Victoria & Prins Daniel!!!

    Inlägg  RedCloud 2012-02-24, 12:00

    I min värld är hela bunten mördare som ska ställas in för rätta!!

    De amerikanska slaktarna i Afghanistan och Irak också ?

    Terrorstaten Israels slaktare också ?

    Eller bara de som inte delar din sjuka världsbild ?

    Grattis Victoria & Prins Daniel!!! - Sida 3 1298787251_c7756edf5d
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Grattis Victoria & Prins Daniel!!! - Sida 3 Empty haha nu känner du dig överkörd!!

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-02-24, 12:24

    RedCloud skrev:
    I min värld är hela bunten mördare som ska ställas in för rätta!!

    De amerikanska slaktarna i Afghanistan och Irak också ?

    Terrorstaten Israels slaktare också ?

    Eller bara de som inte delar din sjuka världsbild ?

    Grattis Victoria & Prins Daniel!!! - Sida 3 1298787251_c7756edf5d

    Följer man inte krigsreglerna/lagarna så är men kriminell och skall straffas!!! men du skyddar ju che, han har mördat oskyldiga och du tycker det är ok bara för att han är soldat säger du, jag tycker inte det vare sig man är från USA. Israel, Cuba etc, dom är mördare hela bunten om inte krigslagarna följs.
    Men kan du förklara varför det är ok att Che att mördar oskyldiga för att han är soldat? men inte när USA & Israel gör det.
    För mig är det lika vidrigt vem som än gör det, det är skillnaden på oss, du försvarar mord bara det är kommunismen som utför det.
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Grattis Victoria & Prins Daniel!!! - Sida 3 Empty Sv: Grattis Victoria & Prins Daniel!!!

    Inlägg  Vercingetorix 2012-02-24, 12:30

    RedCloud skrev:
    I vilken kontext kan mord i kallt blod vara ok?

    när blir en soldat mördare ?

    I samma sekund han utanför strid medvetet avrättar en obeväpnad.
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Grattis Victoria & Prins Daniel!!! - Sida 3 Empty Så är det inte i Red c´s värld

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-02-24, 12:47

    Vercingetorix skrev:
    RedCloud skrev:
    I vilken kontext kan mord i kallt blod vara ok?

    när blir en soldat mördare ?

    I samma sekund han utanför strid medvetet avrättar en obeväpnad.

    Där får man mörda kvinnor & barn bara det sker i kommunismens anda likt de som Che gjorde.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Grattis Victoria & Prins Daniel!!! - Sida 3 Empty Sv: Grattis Victoria & Prins Daniel!!!

    Inlägg  RedCloud 2012-02-24, 12:48

    Följer man inte krigsreglerna/lagarna så är men kriminell och skall straffas!!!

    Så då vill du se amerikanska och israeliska slaktare inför skranket då ?
    Härligt !!!!
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Grattis Victoria & Prins Daniel!!! - Sida 3 Empty Så klart!

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-02-24, 12:54

    RedCloud skrev:
    Följer man inte krigsreglerna/lagarna så är men kriminell och skall straffas!!!

    Så då vill du se amerikanska och israeliska slaktare inför skranket då ?
    Härligt !!!!

    Jag säger ju att det inte spelar någon roll var dom kommer ifrån, följer man inte reglerna så skall man straffas. Till skillnad mot vad du tycker, Che och vissa USA "krigare" mördade oskyldiga och du tycker det är ok bara för att de är soldater.

    Det visar vilken människosyn du har.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Grattis Victoria & Prins Daniel!!! - Sida 3 Empty Sv: Grattis Victoria & Prins Daniel!!!

    Inlägg  formsvackan 2012-02-24, 13:18

    RedCloud skrev:
    I vilken kontext kan mord i kallt blod vara ok?

    när blir en soldat mördare ?
    I och med att han accepterar att vara soldat.

    Heroism at command, how violently I hate all this, how despicable and ignoble war is; I would rather be torn to shreds than be a part of so base an action. It is my conviction that killing under the cloak of war is nothing but an act of murder / Einstein
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Grattis Victoria & Prins Daniel!!! - Sida 3 Empty Sv: Grattis Victoria & Prins Daniel!!!

    Inlägg  Vercingetorix 2012-02-24, 13:31

    formsvackan skrev:
    RedCloud skrev:
    I vilken kontext kan mord i kallt blod vara ok?

    när blir en soldat mördare ?
    I och med att han accepterar att vara soldat.

    Heroism at command, how violently I hate all this, how despicable and ignoble war is; I would rather be torn to shreds than be a part of so base an action. It is my conviction that killing under the cloak of war is nothing but an act of murder / Einstein

    Einstein var nog bättre på teoretisk fysik än kategoriska uttalanden. Utan en försvarsmakt hade vi talat tyska idag och judendomen hade varit lika levande som dronten... Det var t ex en militärmakt som garanterade hans tillvaro.

    Men visst, i en värld av blommor och chakraflöden i fullständig harmoni...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Grattis Victoria & Prins Daniel!!! - Sida 3 Empty Där

    Inlägg  Secrist 2012-02-24, 15:58

    Nu kanske vi inte ska sätta allt för stor tilltror till CIA-lögnerna som sprids....

    Jag var inte där, DU var inte där....


    blunda, blunda..... Razz
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Grattis Victoria & Prins Daniel!!! - Sida 3 Empty Sv: Grattis Victoria & Prins Daniel!!!

    Inlägg  Sniperace 2012-02-24, 16:03

    men så är det alltid i försvaret av vänster och kommunistiska rörelser, dessa gör aldrig fel, och är där ett fel är det västs fel, alla som inte är med dessa är emot och helt legala mål osv osv...
    den som motsätter sig dessa är enbart bruningar och fascister osv osv..
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Grattis Victoria & Prins Daniel!!! - Sida 3 Empty Sv: Grattis Victoria & Prins Daniel!!!

    Inlägg  formsvackan 2012-02-24, 16:28

    Vercingetorix skrev:
    formsvackan skrev:
    RedCloud skrev:
    I vilken kontext kan mord i kallt blod vara ok?

    när blir en soldat mördare ?
    I och med att han accepterar att vara soldat.

    Heroism at command, how violently I hate all this, how despicable and ignoble war is; I would rather be torn to shreds than be a part of so base an action. It is my conviction that killing under the cloak of war is nothing but an act of murder / Einstein

    Einstein var nog bättre på teoretisk fysik än kategoriska uttalanden. Utan en försvarsmakt hade vi talat tyska idag och judendomen hade varit lika levande som dronten... Det var t ex en militärmakt som garanterade hans tillvaro.

    Men visst, i en värld av blommor och chakraflöden i fullständig harmoni...
    Einstein var dessutom bättre fysiker än matematiker om det nu har med saken att göra. Att hans kategoriska motstånd mot militarism var felaktigt får du naturligtvis anse om du vill. I min värld är det dock rätt att stå upp för sin åsikt, något han i sammanhanget gjorde utan att kräva vare sig blommor eller massage.

    Dör man behagligare om dådet utförs av legaliserade mördare ?
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Grattis Victoria & Prins Daniel!!! - Sida 3 Empty Sv: Grattis Victoria & Prins Daniel!!!

    Inlägg  RedMentalCase 2012-02-24, 16:35

    när blir en soldat mördare ?

    I och med att han accepterar att vara soldat.(kackerlackan)


    Så enligt dumvänstern representerad av kackerlackan och stödd av foliet är man alltså en mördare när man gjort värnplikten och ställt upp på att Sverige ska kunna försvaras??

    Hur bottenlös är dumvänsterns dumhet och idioti? Ni är inte ens komiska längre, nuförtiden är ni bara äckligt smaklösa i kombination med er ofantliga dumhet.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Grattis Victoria & Prins Daniel!!! - Sida 3 Empty Sv: Grattis Victoria & Prins Daniel!!!

    Inlägg  formsvackan 2012-02-24, 16:47

    RedMentalCase skrev:Så enligt dumvänstern representerad av kackerlackan och stödd av foliet är man alltså en mördare när man gjort värnplikten och ställt upp på att Sverige ska kunna försvaras??
    Blanda inte in värnplikten i detta, det var en plikt inget val. Även jag gjorde min plikt, en kortare tid. Jag blev kallad oduglig och kastades ut i samband med sidbytet i halvtid. Mitt "brott" bestod i att jag lydde order in absurdum, något som vissa med skrot på axlarna inte uppskattade då de egentligen bar ansvaret Very Happy
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Grattis Victoria & Prins Daniel!!! - Sida 3 Empty Sv: Grattis Victoria & Prins Daniel!!!

    Inlägg  redalert 2012-02-24, 17:34

    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Så enligt dumvänstern representerad av kackerlackan och stödd av foliet är man alltså en mördare när man gjort värnplikten och ställt upp på att Sverige ska kunna försvaras??
    Blanda inte in värnplikten i detta, det var en plikt inget val. Även jag gjorde min plikt, en kortare tid. Jag blev kallad oduglig och kastades ut i samband med sidbytet i halvtid. Mitt "brott" bestod i att jag lydde order in absurdum, något som vissa med skrot på axlarna inte uppskattade då de egentligen bar ansvaret Very Happy

    Men du är ju oduglig så det stämde ju bra! Laughing
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Grattis Victoria & Prins Daniel!!! - Sida 3 Empty Sv: Grattis Victoria & Prins Daniel!!!

    Inlägg  Vercingetorix 2012-02-24, 18:06

    formsvackan skrev:
    Vercingetorix skrev:
    formsvackan skrev:
    RedCloud skrev:
    I vilken kontext kan mord i kallt blod vara ok?

    när blir en soldat mördare ?
    I och med att han accepterar att vara soldat.

    Heroism at command, how violently I hate all this, how despicable and ignoble war is; I would rather be torn to shreds than be a part of so base an action. It is my conviction that killing under the cloak of war is nothing but an act of murder / Einstein

    Einstein var nog bättre på teoretisk fysik än kategoriska uttalanden. Utan en försvarsmakt hade vi talat tyska idag och judendomen hade varit lika levande som dronten... Det var t ex en militärmakt som garanterade hans tillvaro.

    Men visst, i en värld av blommor och chakraflöden i fullständig harmoni...
    Einstein var dessutom bättre fysiker än matematiker om det nu har med saken att göra. Att hans kategoriska motstånd mot militarism var felaktigt får du naturligtvis anse om du vill. I min värld är det dock rätt att stå upp för sin åsikt, något han i sammanhanget gjorde utan att kräva vare sig blommor eller massage.

    Dör man behagligare om dådet utförs av legaliserade mördare ?

    Inte per automatik. Dock ökar nog överlevnadschanserna med ett militärt försvar, som syftar till att försvara befolkningen emot andra "legaliserade mördare"... Men den logiken behöver jag inte förklara, eller?
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Grattis Victoria & Prins Daniel!!! - Sida 3 Empty Sv: Grattis Victoria & Prins Daniel!!!

    Inlägg  Thetaxpayer 2012-02-24, 18:34

    Vercingetorix skrev:
    RedCloud skrev:
    I vilken kontext kan mord i kallt blod vara ok?

    när blir en soldat mördare ?

    I samma sekund han utanför strid medvetet avrättar en obeväpnad.



    Ja svårare än så var det inte. Klockrent. Vet dock inte om RC håller med.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Grattis Victoria & Prins Daniel!!! - Sida 3 Empty Sv: Grattis Victoria & Prins Daniel!!!

    Inlägg  Sniperace 2012-02-24, 18:37

    det blir dock lite mer komplicerat eftersom detta med höger vänster kommer spela in, om en höger gör detta är det mord oavsett varför det görs, är det en vänster som gör det blir saken genast annorlunda, då är det ALLTID befogat av någon orsak, vänster kan aldrig göra fel....
    och skulle den ändå göra fel, ja då var denne inte vänster utan en avfälling och felet är högerns eller västs fel
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Grattis Victoria & Prins Daniel!!! - Sida 3 Empty Sv: Grattis Victoria & Prins Daniel!!!

    Inlägg  formsvackan 2012-02-24, 18:40

    Vercingetorix skrev:Men den logiken behöver jag inte förklara, eller?
    Nej, men jag behöver för den skull inte hylla militärt tänkande.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Grattis Victoria & Prins Daniel!!! - Sida 3 Empty Sv: Grattis Victoria & Prins Daniel!!!

    Inlägg  formsvackan 2012-02-24, 18:45

    Sniperace skrev:det blir dock lite mer komplicerat eftersom detta med höger vänster kommer spela in, om en höger gör detta är det mord oavsett varför det görs, är det en vänster som gör det blir saken genast annorlunda, då är det ALLTID befogat av någon orsak, vänster kan aldrig göra fel....
    och skulle den ändå göra fel, ja då var denne inte vänster utan en avfälling och felet är högerns eller västs fel
    Att ta en annan människas liv är alltid mord, detta oavsett vem som gör det. Att det i vissa fall kan anses vara befogat kan vi väl enas om men att detta alltid skulle gälla vänstern är heltokigt. Du har lärt alla på detta forum att det bara är Israel som efter eget godtycke alltid har rätt att släcka andras liv.
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Grattis Victoria & Prins Daniel!!! - Sida 3 Empty Sv: Grattis Victoria & Prins Daniel!!!

    Inlägg  Vercingetorix 2012-02-24, 18:46

    formsvackan skrev:
    Vercingetorix skrev:Men den logiken behöver jag inte förklara, eller?
    Nej, men jag behöver för den skull inte hylla militärt tänkande.

    Det är såklart en helt annan sak... Jag är inte överdriven fantast av avloppsrör, men jag inser behovet av dem...
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Grattis Victoria & Prins Daniel!!! - Sida 3 Empty Sv: Grattis Victoria & Prins Daniel!!!

    Inlägg  formsvackan 2012-02-24, 18:47

    Vercingetorix skrev:
    formsvackan skrev:
    Vercingetorix skrev:Men den logiken behöver jag inte förklara, eller?
    Nej, men jag behöver för den skull inte hylla militärt tänkande.

    Det är såklart en helt annan sak... Jag är inte överdriven fantast av avloppsrör, men jag inser behovet av dem...
    Very Happy
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Grattis Victoria & Prins Daniel!!! - Sida 3 Empty Sv: Grattis Victoria & Prins Daniel!!!

    Inlägg  Vercingetorix 2012-02-24, 18:50

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:det blir dock lite mer komplicerat eftersom detta med höger vänster kommer spela in, om en höger gör detta är det mord oavsett varför det görs, är det en vänster som gör det blir saken genast annorlunda, då är det ALLTID befogat av någon orsak, vänster kan aldrig göra fel....
    och skulle den ändå göra fel, ja då var denne inte vänster utan en avfälling och felet är högerns eller västs fel
    Att ta en annan människas liv är alltid mord, detta oavsett vem som gör det. Att det i vissa fall kan anses vara befogat kan vi väl enas om men att detta alltid skulle gälla vänstern är heltokigt. Du har lärt alla på detta forum att det bara är Israel som efter eget godtycke alltid har rätt att släcka andras liv.

    Definitionsdribblandet får du ta med språkvetarna. Mord är i allmänhet en förbjuden handling med klara definitioner, medan att döda en stridande kontrahent allmänt ses som något annat, liksom att döda någon i nödvärn.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Grattis Victoria & Prins Daniel!!! - Sida 3 Empty Sv: Grattis Victoria & Prins Daniel!!!

    Inlägg  Sniperace 2012-02-24, 18:54

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:det blir dock lite mer komplicerat eftersom detta med höger vänster kommer spela in, om en höger gör detta är det mord oavsett varför det görs, är det en vänster som gör det blir saken genast annorlunda, då är det ALLTID befogat av någon orsak, vänster kan aldrig göra fel....
    och skulle den ändå göra fel, ja då var denne inte vänster utan en avfälling och felet är högerns eller västs fel
    Att ta en annan människas liv är alltid mord, detta oavsett vem som gör det. Att det i vissa fall kan anses vara befogat kan vi väl enas om men att detta alltid skulle gälla vänstern är heltokigt. Du har lärt alla på detta forum att det bara är Israel som efter eget godtycke alltid har rätt att släcka andras liv.


    jasså har jag?
    jag har enbart redogjort för hur och varför detta sker, men jag ror inte att du kanpåvisa att en israelisk soldat utan att straffas någonsin kunna gå fram och sätta en pistol mot huvudet på ett palestinskt barn för att sedan avlossa en
    kula i barnets hjärna....


    SÅDANT gjorde hjälten CHE och denne hedras och upphöjs till just hjälte av en i stort sett enig vänster...

    att det sedan dör oskyldiga i attacker är beklagligt, med de flesta sdana fall när det gäller israel är svarstattacker på ex raqketer, moteld när palestinier avlossar skott mot israel osv i
    osv, sådant möts i alla krig av svar, det är inte ett dugg konstigt, men lite konstigt blir det när människor väljer att göra detta från platser där så många oskyldiga så möjligt skad skadas det tycker jag är ett konstigt sätt att kämpa.

    men som jag tidigare sagt, självklart ska sådana som med berått mod utser de oskyldiga som primära mål straffas HÅRT, oavsett vilka de är, och i detta fall så straffar isreliska myndigheter sina soldater och medborgare som gör på det sättet
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Grattis Victoria & Prins Daniel!!! - Sida 3 Empty Sv: Grattis Victoria & Prins Daniel!!!

    Inlägg  redalert 2012-02-24, 19:16

    Che ett ungefär lika stort svin som Stalin!

    Sponsored content


    Grattis Victoria & Prins Daniel!!! - Sida 3 Empty Sv: Grattis Victoria & Prins Daniel!!!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 21:01