Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+10
F.I.S.T
Thetaxpayer
RedCloud
Secrist
Regndrottning
ericTheDog
Sniperace
redalert
RedMentalCase
formsvackan
14 posters

Demokratiska val ...

Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Demokratiska val ... - Sida 8 Empty Sv: Demokratiska val ...

Inlägg  Infra 2012-02-21, 17:40

Secrist skrev:
    lazy skrev:
    RedCloud skrev:
    Har du trasslat in dig i omdömeslösa inlägg igen som du nu försöker slingra dig ur?

Inte alls SD-secrist, jag anser du under årens lopp har visat både fascistsiska och nazistiska böjelser för än det ena än det andra.
    Dock INTE knutet till att just du tycker Israel/Palestinakonflikten är komplex.

Vilket den inte är....

Om du nu anser att konflikten inte är komplicerad och svår att lösa så kan du ju upplysa alla oss "ovetande" om hur det ska gå till? Du kanske får Nobelpriset. Wink

Se upp Laxy, snart är du också nazist. Laughing
    Det är inte mer komplicerat än vad Wolfgang hansson först säger: ett territorium - två folk. Som vanligt så är det ju de som kom sist som bör ge sig och lämna.
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2012-02-21, 17:41

Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    DirtyDog skrev:
    Sniperace skrev:menar du att alla rapporter om etnisk rensning av judar i arabvärlden är osanning?
    Nej, han försöker fokusförskjuta debatten till att handla om censur mot åsikter eller forskning.
    Inte alls, jag betvivlar bara att det finns objektiva uppgifter att få från något håll alls. Historien har alltid "tillrättalagts" av dem som haft möjlighet. I just detta sammanhang är mitt motstånd mot Sniperns historiebeskrivning just Snipern själv. Jag har sällan skådat en så enögd person, annat än möjligtvis bland hockeypublik Very Happy

Snipern må ursäkta men hans enögdhet gör honom inte trovärdig i detta sammanhang.

skulle du vilja vara snäll och motbevisa de uppgifterna, har eller har inte judar rensats etniskt från arabvärlden?

är allt om jerusalems stormufti lögner?
    Svaret är NEJ!
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2012-02-21, 17:48

Knäppgök!
    oavsett om den är seriös eller ej, vad säger du om faktan.
    Om den är oseriös så torgför den inte fakta.
    DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Inlägg  DirtyDog 2012-02-21, 17:51

formsvackan skrev:
    DirtyDog skrev:
    Sniperace skrev:menar du att alla rapporter om etnisk rensning av judar i arabvärlden är osanning?
    Nej, han försöker fokusförskjuta debatten till att handla om censur mot åsikter eller forskning.
    Inte alls, jag betvivlar bara att det finns objektiva uppgifter att få från något håll alls.
    Du menar att din länk från svd bara innehåller lögner?

Vad anser du om innehållet på min länk från svd? Bara påhittade lögner det också?

Hur skall vi kunna skilja sanning från lögn enligt dig?
    DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Inlägg  DirtyDog 2012-02-21, 17:53

Infra skrev:
    Sniperace skrev:
    Svaret är NEJ!
    För en gång skull har du rätt! Cool
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2012-02-21, 18:24

DirtyDog skrev:
    Infra skrev:
    Sniperace skrev:
    Svaret är NEJ!
    För en gång skull har du rätt! Cool
    Bock och tack, för det.
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Demokratiska val ... - Sida 8 Empty Sticka

Inlägg  Secrist 2012-02-21, 19:33

Infra skrev:
    Secrist skrev:
    lazy skrev:
    RedCloud skrev:
    Har du trasslat in dig i omdömeslösa inlägg igen som du nu försöker slingra dig ur?

Inte alls SD-secrist, jag anser du under årens lopp har visat både fascistsiska och nazistiska böjelser för än det ena än det andra.

Vilket den inte är....

Om du nu anser att konflikten inte är komplicerad och svår att lösa så kan du ju upplysa alla oss "ovetande" om hur det ska gå till? Du kanske får Nobelpriset. Wink

Det är inte mer komplicerat än vad Wolfgang hansson först säger: ett territorium - två folk. Som vanligt så är det ju de som kom sist som bör ge sig och lämna.

Vilka ska sticka från sverige menar du? Samerna eller "vi andra"?
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2012-02-21, 19:51

Secrist skrev:
    Infra skrev:
    Secrist skrev:
    lazy skrev:
    RedCloud skrev:

Vilket den inte är....

Vilka ska sticka från sverige menar du? Samerna eller "vi andra"?

Vet inte om det någonsin stod en same på Masthugget på stenåldern så jag tror att Göteborgarna var först här så jag stannar nog. Very Happy
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2012-02-21, 21:01

DirtyDog skrev:Hur skall vi kunna skilja sanning från lögn enligt dig?
    Genom att ifrågasätta. Om en teori inte är falsifierbar kan den inte betraktas som vetenskapligt korrekt. Sak samma borde gälla historien, fast ofta motsätter ju historiska "faktainnehavare" sig vetenskap och sanningssökande å det grövsta, även om det ibland tar dem tid. Det tog katolska kyrkan 70 år att begripa och bannlysa Copernicus bok. År 1633 dömdes Galilei till livstids husarrest för att ha läst, trott på och försökt vidareförädla Copernicus teorier. Domen upphävdes först år 2000, och du undrar om lilla jag vet hur man ska skilja sanning från lögn Very Happy

https://www.youtube.com/watch?v=9kjvXkoDCJ0&feature=related

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 13:36