Det är inte mer komplicerat än vad Wolfgang hansson först säger: ett territorium - två folk. Som vanligt så är det ju de som kom sist som bör ge sig och lämna.Secrist skrev:lazy skrev:RedCloud skrev:Har du trasslat in dig i omdömeslösa inlägg igen som du nu försöker slingra dig ur?
Inte alls SD-secrist, jag anser du under årens lopp har visat både fascistsiska och nazistiska böjelser för än det ena än det andra.
Dock INTE knutet till att just du tycker Israel/Palestinakonflikten är komplex.
Vilket den inte är....
Om du nu anser att konflikten inte är komplicerad och svår att lösa så kan du ju upplysa alla oss "ovetande" om hur det ska gå till? Du kanske får Nobelpriset.
Se upp Laxy, snart är du också nazist.
+10
F.I.S.T
Thetaxpayer
RedCloud
Secrist
Regndrottning
ericTheDog
Sniperace
redalert
RedMentalCase
formsvackan
14 posters
Demokratiska val ...
Infra- Antal inlägg : 29644
- Inlägg 176
Sv: Demokratiska val ...
- Inlägg 177
Svaret är NEJ!Sniperace skrev:formsvackan skrev:Inte alls, jag betvivlar bara att det finns objektiva uppgifter att få från något håll alls. Historien har alltid "tillrättalagts" av dem som haft möjlighet. I just detta sammanhang är mitt motstånd mot Sniperns historiebeskrivning just Snipern själv. Jag har sällan skådat en så enögd person, annat än möjligtvis bland hockeypublikDirtyDog skrev:Nej, han försöker fokusförskjuta debatten till att handla om censur mot åsikter eller forskning.Sniperace skrev:menar du att alla rapporter om etnisk rensning av judar i arabvärlden är osanning?
Snipern må ursäkta men hans enögdhet gör honom inte trovärdig i detta sammanhang.
skulle du vilja vara snäll och motbevisa de uppgifterna, har eller har inte judar rensats etniskt från arabvärlden?
är allt om jerusalems stormufti lögner?
- Inlägg 178
Knäppgök!
Om den är oseriös så torgför den inte fakta.oavsett om den är seriös eller ej, vad säger du om faktan.
DirtyDog- Antal inlägg : 5089
- Inlägg 179
Du menar att din länk från svd bara innehåller lögner?formsvackan skrev:Inte alls, jag betvivlar bara att det finns objektiva uppgifter att få från något håll alls.DirtyDog skrev:Nej, han försöker fokusförskjuta debatten till att handla om censur mot åsikter eller forskning.Sniperace skrev:menar du att alla rapporter om etnisk rensning av judar i arabvärlden är osanning?
Vad anser du om innehållet på min länk från svd? Bara påhittade lögner det också?
Hur skall vi kunna skilja sanning från lögn enligt dig?
DirtyDog- Antal inlägg : 5089
- Inlägg 180
För en gång skull har du rätt!Infra skrev:Svaret är NEJ!Sniperace skrev:
- Inlägg 181
Bock och tack, för det.DirtyDog skrev:För en gång skull har du rätt!Infra skrev:Svaret är NEJ!Sniperace skrev:
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 182
Sticka
Infra skrev:Det är inte mer komplicerat än vad Wolfgang hansson först säger: ett territorium - två folk. Som vanligt så är det ju de som kom sist som bör ge sig och lämna.Secrist skrev:lazy skrev:RedCloud skrev:Har du trasslat in dig i omdömeslösa inlägg igen som du nu försöker slingra dig ur?
Inte alls SD-secrist, jag anser du under årens lopp har visat både fascistsiska och nazistiska böjelser för än det ena än det andra.
Vilket den inte är....
Om du nu anser att konflikten inte är komplicerad och svår att lösa så kan du ju upplysa alla oss "ovetande" om hur det ska gå till? Du kanske får Nobelpriset.
Vilka ska sticka från sverige menar du? Samerna eller "vi andra"?
Thetaxpayer- Antal inlägg : 7997
- Inlägg 183
Secrist skrev:Infra skrev:Det är inte mer komplicerat än vad Wolfgang hansson först säger: ett territorium - två folk. Som vanligt så är det ju de som kom sist som bör ge sig och lämna.Secrist skrev:lazy skrev:RedCloud skrev:Har du trasslat in dig i omdömeslösa inlägg igen som du nu försöker slingra dig ur?
Vilket den inte är....
Vilka ska sticka från sverige menar du? Samerna eller "vi andra"?
Vet inte om det någonsin stod en same på Masthugget på stenåldern så jag tror att Göteborgarna var först här så jag stannar nog.
formsvackan- Antal inlägg : 14778
- Inlägg 184
Genom att ifrågasätta. Om en teori inte är falsifierbar kan den inte betraktas som vetenskapligt korrekt. Sak samma borde gälla historien, fast ofta motsätter ju historiska "faktainnehavare" sig vetenskap och sanningssökande å det grövsta, även om det ibland tar dem tid. Det tog katolska kyrkan 70 år att begripa och bannlysa Copernicus bok. År 1633 dömdes Galilei till livstids husarrest för att ha läst, trott på och försökt vidareförädla Copernicus teorier. Domen upphävdes först år 2000, och du undrar om lilla jag vet hur man ska skilja sanning från lögnDirtyDog skrev:Hur skall vi kunna skilja sanning från lögn enligt dig?
https://www.youtube.com/watch?v=9kjvXkoDCJ0&feature=related