Gina Dirawis pappa rasar mot SVT - Torsten Flinck har
klappat hans dotter i ändan. Blir det hedersmord nu?
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen/article14322596.ab
Hoppas kan man väl alltid. Vem fan skulle väl sakna den där vidriga Flink?Infra skrev:
DirtyDog skrev:Hoppas kan man väl alltid. Vem fan skulle väl sakna den där vidriga Flink?Infra skrev:
Infra skrev:Jamen, dom är ju kurder?
Hedern sitter visserligen inte precis i ändan. Men bra nära.
Eller, som domedagsprofeten alltid sa: "The end is near".
Tja - det kanske stänker från dom jag frotterar mig med.Sniperace skrev:Infra skrev:Jamen, dom är ju kurder?
Hedern sitter visserligen inte precis i ändan. Men bra nära.
Eller, som domedagsprofeten alltid sa: "The end is near".
så du är så inskränkt att du drar paralleller med kurd och islamist eller fantatiker?
då är du ju sinnetypen för en riktigt äcklig rasist
Sniperace skrev:jag vet inte vilka du umgås med, men själv känner jag kurder, och de är inte av den typen, men så är de också totalt ointresserade av religion och religiösa seder.
men att du vurmar väldigt mycket för hård islam har vi ju märkt, kan det vara pga det du är sådan?
Infra skrev:Sniperace skrev:jag vet inte vilka du umgås med, men själv känner jag kurder, och de är inte av den typen, men så är de också totalt ointresserade av religion och religiösa seder.
men att du vurmar väldigt mycket för hård islam har vi ju märkt, kan det vara pga det du är sådan?
Vrid dig ett varv. Titta dig runt härinne.
Pratar du om Torsten Flinck, nu eller menarSniperace skrev:Infra skrev:Sniperace skrev:jag vet inte vilka du umgås med, men själv känner jag kurder, och de är inte av den typen, men så är de också totalt ointresserade av religion och religiösa seder.
har inte sett en enda härinne som inte anser att denna bastard ska straffas väldigt hårt, en del kan till och med tänla sig avrättning trots deras motstånd mot dödsstraff.
kan du nämna en enda som stöder honom o gillar vad han gjort?
nej, men hade han varit islamist och det var barn till en judisk organisation misstänker jag att en eller två här skulle gett honom sitt fulla stöd....
Infra skrev:Pratar du om Torsten Flinck, nu eller menarSniperace skrev:Infra skrev:Sniperace skrev:jag vet inte vilka du umgås med, men själv känner jag kurder, och de är inte av den typen, men så är de också totalt ointresserade av religion och religiösa seder.
har inte sett en enda härinne som inte anser att denna bastard ska straffas väldigt hårt, en del kan till och med tänla sig avrättning trots deras motstånd mot dödsstraff.
nej, men hade han varit islamist och det var barn till en judisk organisation misstänker jag att en eller två här skulle gett honom sitt fulla stöd....
du att jag har begått hedersmord? Eftersom du verkar så upprörd?
Eller är det möjligen pappan som begått hedersmord, eftersom
du är så upprörd. Många fler är vi inte som är inblandade i denna
skitsak.
Nu ljuger du för att dölja ditt tillkortakommande.Sniperace skrev:Infra skrev:Pratar du om Torsten Flinck, nu eller menarSniperace skrev:Infra skrev:Sniperace skrev:jag vet inte vilka du umgås med, men själv känner jag kurder, och de är inte av den typen, men så är de också totalt ointresserade av religion och religiösa seder.
skitsak.
Jag upprörd, nej, jag bara konstaterade att du verkar anse att alla kurder begår hedersvåld av olika anledningar, jag anser själv att det enbart är vissa störda individer som har felaktig kultur eller religiösa vanföreställningar
och som jag innan skrev, så har du ju gång på gång påvisat ditt stöd till de som gör sådant.
Infra skrev:Nu ljuger du för att dölja ditt tillkortakommande.Sniperace skrev:Infra skrev:Pratar du om Torsten Flinck, nu eller menarSniperace skrev:Infra skrev:Sniperace skrev:jag vet inte vilka du umgås med, men själv känner jag kurder, och de är inte av den typen, men så är de också totalt ointresserade av religion och religiösa seder.
skitsak.
Jag upprörd, nej, jag bara konstaterade att du verkar anse att alla kurder begår hedersvåld av olika anledningar, jag anser själv att det enbart är vissa störda individer som har felaktig kultur eller religiösa vanföreställningar
och som jag innan skrev, så har du ju gång på gång påvisat ditt stöd till de som gör sådant.
Var och när skrev jag det? Belägg genom direktcitat, tack.
Trodde du dig om att kunna hämnas genom rena lögner?
Viket eländigt praktmiffo du är!
När du är på dåligt humör kan du få till de mest halsbrytande solonummer. Jag har aldrig förnekat existensen av hedersmord.Sniperace skrev:Infra skrev:Nu ljuger du för att dölja ditt tillkortakommande.Sniperace skrev:Infra skrev:Pratar du om Torsten Flinck, nu eller menarSniperace skrev:Infra skrev:Sniperace skrev:jag vet inte vilka du umgås med, men själv känner jag kurder, och de är inte av den typen, men så är de också totalt ointresserade av religion och religiösa seder.
skitsak.
Ljuger?
nej, först har du försökt att påskina att sådant INTE existerar, sedan har du försökt påskina att det görs på samma sätt bland svenskar, inte en gång har du FÖRDÖMT detta beteende utan enbart försökt påskina ett svenskt hedersvåld..
så hur viull du ha det, vad anser du om sådana som mördar sin dotter för att hon drar skam över släkten, för att hon inte är en god muslim eller för att hon träffar killar utanför klanen?
Infra skrev:När du är på dåligt humör kan du få till de mest halsbrytande solonummer. Jag har aldrig förnekat existensen av hedersmord.Sniperace skrev:Infra skrev:Nu ljuger du för att dölja ditt tillkortakommande.Sniperace skrev:Infra skrev:Pratar du om Torsten Flinck, nu eller menarSniperace skrev:Infra skrev:Sniperace skrev:jag vet inte vilka du umgås med, men själv känner jag kurder, och de är inte av den typen, men så är de också totalt ointresserade av religion och religiösa seder.
skitsak.
Ljuger?
nej, först har du försökt att påskina att sådant INTE existerar, sedan har du försökt påskina att det görs på samma sätt bland svenskar, inte en gång har du FÖRDÖMT detta beteende utan enbart försökt påskina ett svenskt hedersvåld..
så hur viull du ha det, vad anser du om sådana som mördar sin dotter för att hon drar skam över släkten, för att hon inte är en god muslim eller för att hon träffar killar utanför klanen?
T o m påpekat att de begås även i Sverige. Men det är en helt annan tråd- Det du
ägnar dig åt har ett namn: det är ren ämnesflykt. Här var det Flinck vi pratade om!
Infra skrev:
Sagt vad han tyckte? Han tyckte inte om det.
De må stå mig fritt att undra både det ena
och det andra. Eller är det haram i dina
inskränkta universa?
Jag hade hur som helst inte fått moralpanik. Kanske hade jag t o m förstått "förövaren".Sniperace skrev:Infra skrev:
inskränkta universa?
och du hade tyckt om han gjort samma sak med din dotter?
Infra skrev:Jag hade hur som helst inte fått moralpanik. Kanske hade jag t o m förstått "förövaren". Hon är rätt gullig (i mina ögon iaf).Sniperace skrev:Infra skrev:
inskränkta universa?
Det kommer en dag, Snipern, då även du som pappa, tvingas acceptera att även
din dotter är en egen sexualvarelse.
Omhändertagen flicka
kidnappad av pappan
En 15-årig flicka placerades i ett småländskt familjehem sedan pappan slagit henne.
I söndags kidnappade pappan och tre andra beväpnade män flickan.
– Vi håller på med ett människorovsärende, säger Johan Frisk, kommissarie vid länskriminalen i Jönköpings län.
Flickan omhändertogs i förra veckan, sedan det framkommit att den 39-årige pappan hade slagit henne. Förvaltningsrätten i Jönköpings län fattade beslutet i onsdags och flickan placerades i ett familjehem.
Band föräldrarna
Bara några dagar senare, vid 17-tiden i söndags kväll, kom fyra män beväpnade med yxa och pistoler till familjehemmet i Småland. De tog sig in, övermannade och band flickans fosterföräldrar och försvann med flickan. Männen åkte i ett eller flera fordon, enligt uppgift till Aftonbladet.
– Händelsen kan vara hedersrelaterad, säger en anonym uppgiftslämnare.
Flera polispatruller ska ha ryckt ut till familjehemmet, men polisen är i dag mycket förtegen om ärendet:
”Känsligt ärende”
– Jag kan bekräfta att vi håller på med ett människorovsärende. Mer kan jag inte säga på grund av ärendets känsliga karaktär, säger Johan Frisk, kommissarie vid länskrimalen i Jönköpings län.
Den 15-åriga flickan kom med sin mamma och pappa till Sverige för några år sedan. Varken socialförvaltningen i flickans hemkommun eller förvaltningsrätten i Jönköpings län vill uttala sig om ärendet.
Men av en dagboksanteckning hos förvaltningsrätten framgår att kommunen i går måndag ringde och meddelade att flickan "är bortförd".
Enligt uppgift kan flickan redan vara ute ur Sverige:
– Det kan antas att flickan ska föras utomlands, säger Aftonbladets uppgiftslämnare.
Måste jag svara?Sniperace skrev:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14334935.ab
vad tycker du om detta då?
en fin familjefader?
Omhändertagen flicka
kidnappad av pappan
En 15-årig flicka placerades i ett småländskt familjehem sedan pappan slagit henne.
I söndags kidnappade pappan och tre andra beväpnade män flickan.
– Vi håller på med ett människorovsärende, säger Johan Frisk, kommissarie vid länskriminalen i Jönköpings län.
Flickan omhändertogs i förra veckan, sedan det framkommit att den 39-årige pappan hade slagit henne. Förvaltningsrätten i Jönköpings län fattade beslutet i onsdags och flickan placerades i ett familjehem.
Band föräldrarna
Bara några dagar senare, vid 17-tiden i söndags kväll, kom fyra män beväpnade med yxa och pistoler till familjehemmet i Småland. De tog sig in, övermannade och band flickans fosterföräldrar och försvann med flickan. Männen åkte i ett eller flera fordon, enligt uppgift till Aftonbladet.
– Händelsen kan vara hedersrelaterad, säger en anonym uppgiftslämnare.
Flera polispatruller ska ha ryckt ut till familjehemmet, men polisen är i dag mycket förtegen om ärendet:
”Känsligt ärende”
– Jag kan bekräfta att vi håller på med ett människorovsärende. Mer kan jag inte säga på grund av ärendets känsliga karaktär, säger Johan Frisk, kommissarie vid länskrimalen i Jönköpings län.
Den 15-åriga flickan kom med sin mamma och pappa till Sverige för några år sedan. Varken socialförvaltningen i flickans hemkommun eller förvaltningsrätten i Jönköpings län vill uttala sig om ärendet.
Men av en dagboksanteckning hos förvaltningsrätten framgår att kommunen i går måndag ringde och meddelade att flickan "är bortförd".
Enligt uppgift kan flickan redan vara ute ur Sverige:
– Det kan antas att flickan ska föras utomlands, säger Aftonbladets uppgiftslämnare.
Sniperace skrev:Infra skrev:Jag hade hur som helst inte fått moralpanik. Kanske hade jag t o m förstått "förövaren". Hon är rätt gullig (i mina ögon iaf).Sniperace skrev:Infra skrev:
inskränkta universa?
ok, även om det var en gammal sliskig gubbe?
jag tror att du då skarpt ogillat detta och uttalat att så gör man inte..
vad jag förstod var inte heller Gina särskilt bekväm med detta, men det är klart kvinnor har väl ingen talan eller?
Det kommer en dag, Snipern, då även du som pappa, tvingas acceptera att även
din dotter är en egen sexualvarelse.
alla mina tre döttrar har nu flyttat hemifrån, två av dem har barn och den tredje lär väl bli på smällen närsomhelst, de skrev förresten kontrakt på en villa idag.....
så, nog vet jag att de har sex osv...
men det innebär inte att jag stillatigande skulle acceptera att någon annan än deras män bara tog dem på röven mot deras vilja, men å andra sidan är de klart kapabla att säga till och det hårt...
Absolut dessutom snuvade han de tre i afrodite en plats i schlagertävlingen!Vercingetorix skrev:Kan man inte ge Torsten Flinck åtminstone lite hedersstryk. Inte nödvändigtvis för att han tog bruttan på gumpen, utan för att han är... ...Torsten Flinck?