http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/tv/article14310330.ab
Hur fan kan man som pappa slita upp en bild i TV på sin döende son......känns som ett inslag från Irak....
Senast ändrad av Sossar ee lata den 2012-02-03, 11:30, ändrad totalt 1 gång
RedCloud skrev:Kopplingen skatt -> svenska-kunskaper kan du ju gärna utveckla.....
då ska man kunna språket....
RedCloud skrev:då ska man kunna språket....
Vilken tur att du inte bestämmer då....
Men kopplingen skatt --> språk förklarade du aldrig.....
Regndrottning skrev:
Jag hörde talas om en snubbe på SAAB. Han kom från någon arabisk land. När han började på SAAB var han fast besluten av att lära sig språket.
Mannen sattes i ett arbetslag där de inte talade arabiska. Mannen var tvungen att lära sig språket. Allt var frid och fröjd, mannen utvecklade sina språkkunskaper varje dag.
Som sagt... allt var frid och fröjd tills den dag mannen skulle handla. Han gick till affären och förstod nada..... Mannen blev förvånad, han hade ju verkligen ansträngt sig och talade nästan flytande med killarna i arbetslaget.Hade svenska kvinnor ett annat språk?
Men, det visade sig snart att mannen hade lärt sig flytande finska!!! Hela arbetslaget kom från finland. I Trollhättan har de många finska invandrare.
Jag tycker historien är något dråpligt, lite tragikomisk...
RedclownIII skrev:Regndrottning skrev:
Jag hörde talas om en snubbe på SAAB. Han kom från någon arabisk land. När han började på SAAB var han fast besluten av att lära sig språket.
Mannen sattes i ett arbetslag där de inte talade arabiska. Mannen var tvungen att lära sig språket. Allt var frid och fröjd, mannen utvecklade sina språkkunskaper varje dag.
Som sagt... allt var frid och fröjd tills den dag mannen skulle handla. Han gick till affären och förstod nada..... Mannen blev förvånad, han hade ju verkligen ansträngt sig och talade nästan flytande med killarna i arbetslaget.Hade svenska kvinnor ett annat språk?
Men, det visade sig snart att mannen hade lärt sig flytande finska!!! Hela arbetslaget kom från finland. I Trollhättan har de många finska invandrare.
Jag tycker historien är något dråpligt, lite tragikomisk...
Förstår du inte vilken skröna det här är?
Det är deras jävla skyldighet att lära sig svenska
RedCloud skrev:Det är deras jävla skyldighet att lära sig svenska
Jasså, vilken lagparagraf stödjer du detta på ?
Egen vilja och sunt förnuft!
RedCloud skrev:Egen vilja och sunt förnuft!
Visserligen frågade jag Dumstain, men varken du eller han uppbär ju något av detta....
RedCloud skrev:Egen vilja och sunt förnuft!
Visserligen frågade jag Dumstain, men varken du eller han uppbär ju något av detta....
Det är sådana som oss som ger dig mat på bordet, så istället för att vara grinig så borde du buga och bocka och tacka oss de ödmjukaste för maten...
RedCloud skrev:Det är sådana som oss som ger dig mat på bordet, så istället för att vara grinig så borde du buga och bocka och tacka oss de ödmjukaste för maten...
Trams din lilla obildade fjant.
Idag har jag ngt som kallas pedagogisk lunch, dvs jag äter gratis om jag sitter med eleverna. På vilket vis skulle du och fascisten Dumstain vara inblandade i detta ?
Att den är "gratis" för dig betyder ju att någon annan har betalat i praktiken förstår du verkligen inte bättre?
RedCloud skrev:Att den är "gratis" för dig betyder ju att någon annan har betalat i praktiken förstår du verkligen inte bättre?
Självklart vet jag det lilla plutten.
Det jag vänder mig mot är att neofascisten Seel tror att han skulle vara inblandad på ngt vis.
Det är han väl som skattebetalare/nettobetalare varför ljuger du så mycket?
RedCloud skrev:Det är han väl som skattebetalare/nettobetalare varför ljuger du så mycket?
Han bor i Stockholm, jag tror inte han betalar kommunalskatt i Dalarna, tror du ?
trots detta så kommer pengarna från nettoskattebetalarna oavsett var de bor dessutom sker en hel del skatteutjämning mellan kommunerna och skulle ni i dalarna leva på egna inkomster så skulle det nog till rejäla skattehöjningar alá vänsterpartiet
RedCloud skrev:Det är sådana som oss som ger dig mat på bordet, så istället för att vara grinig så borde du buga och bocka och tacka oss de ödmjukaste för maten...
Trams din lilla obildade fjant.
Idag har jag ngt som kallas pedagogisk lunch, dvs jag äter gratis om jag sitter med eleverna. På vilket vis skulle du och fascisten Dumstain vara inblandade i detta ?
RedMentalCase skrev:15 år i Sverige, inte lärt sig språket och en kriminell son som blev mördad av en annan kriminell ...
Ännu ett lyckat flyktingöde från Malmö.
Sverige har blivit förstört av detta drägg som tagit hit en mentalitet och ne brottslighet vi aldrig haft här sen medeltiden!
Du är ingen lärare, man kan inte bli lärare om man är så som du,
det bjuder vi på.....maten också