Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+11
lazy
Secrist
Vercingetorix
redalert
ericTheDog
Infra
RedCloud
R.O.F.L
formsvackan
Sossar ee lata
Regndrottning
15 posters

Oj... Så oväntat.... (not)

lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Oj... Så oväntat.... (not) - Sida 2 Empty Sv: Oj... Så oväntat.... (not)

Inlägg  lazy 2012-02-02, 23:06

RedCloud skrev:
    Tveksamt såvida du inte räknar Danmark som den demokratiska åsikten.

Basic samhällskunskap för secrist mfl:

Det var inte, read my lips: inte Danska Folketinget som stängde Barsebäck, utan den svenska, jag repeterar svenska regeringen som med beslut i riksdagen stängde nämnda reaktor.

[suck]

Nej men det var danska protester mot Barsebäck som fick svenska politiker att smyga undan med svansen mellan benen.

http://nordling.tv/edin199.htm
    DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Inlägg  DirtyDog 2012-02-02, 23:16

RedCloud skrev:
    Fjantvalpen skrev:Var det "marknadsekonomin" som stängde Barsebäck?

Nej, det fenomenet som stängde Barsebäck kallas "demokrati".
    Ett i ank-klubben okänt begrepp, antar jag.
    Aha, det var alltså samma fenomen som lät bygga kärnkraftverken och som införde rut-avdrag och diverse löneskattesänkningar. Tänk att du är så himla kunnig om allting. Man blir nästan knäsvag.
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Oj... Så oväntat.... (not) - Sida 2 Empty Lära

Inlägg  Secrist 2012-02-02, 23:50

RedCloud skrev:

Det var inte, read my lips: inte Danska Folketinget som stängde Barsebäck, utan den svenska, jag repeterar svenska regeringen som med beslut i riksdagen stängde nämnda reaktor.

[suck]

Då får vi nog ta en liten vandring längs med kunskapens gata RC. Kanske lär du dig något om storpolitik.

Reaktorerna togs ur drift 1999 och 2005 som en del av en energipolitisk uppgörelse mellan socialdemokraterna, centerpartiet och vänsterpartiet. Detta skedde till stor del efter åratal av starka påtryckningar från Danmark, främst den närliggande miljonstaden Köpenhamn.

lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2012-02-03, 00:01

"Vi som hanterar Google" eller är det kutym att lära ut till elever hur man inte söker på nätet?
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2012-02-03, 00:04

redalert skrev:
    RedCloud skrev:

[suck]

Varför går du inte kursen själv? Rolling Eyes

Han klarade inte antagningskraven, att gå på 2 ben och inte skita överallt...lol
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2012-02-03, 00:12

formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:
    RedCloud skrev:

[suck]

Om man låtit marknaden sköta det där hade vi haft elöverskott och låga priser.
    V.v. förklara.

Fattar du inte ens det finns tyvärr ingen hjälp.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2012-02-03, 00:13

Elpriserna i Sverige är fortfarande relativt resten av västeuropa förhållandevis låga, vi ska nog inte vänta oss att de blir lägre, tyvärr, och eftergiften mot Danmark avseende stängningen av barsebäck hjälpte ju knappast till.

Alla konspirationsteorier och vänstertomtarnas svammel om marknad, ett begrepp de inte har en susning om, förändrar inte faktum, denna gången heller.
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2012-02-03, 00:36

ericTheDog skrev:
    formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:
    RedCloud skrev:

[suck]

Om man låtit marknaden sköta det där hade vi haft elöverskott och låga priser.
    V.v. förklara.

Fattar du inte ens det finns tyvärr ingen hjälp.

Ja, förklara gärna...

För när vi hade statlig monopol hade vi låga priser och elöverskott....
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2012-02-03, 00:38

RedMentalCase skrev:Elpriserna i Sverige är fortfarande relativt resten av västeuropa förhållandevis låga, vi ska nog inte vänta oss att de blir lägre, tyvärr, och eftergiften mot Danmark avseende stängningen av barsebäck hjälpte ju knappast till.

Alla konspirationsteorier och vänstertomtarnas svammel om marknad, ett begrepp de inte har en susning om, förändrar inte faktum, denna gången heller.

Det är ju din hemmabana riggade lottodragningar.. hehe.
    //Berra
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2012-02-03, 00:41

Förklara för folk som rd och formsvackan, är väl som att försöka förklara relativitetsteorin till en kackerlacka....
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2012-02-03, 01:26

RedMentalCase skrev:Förklara för folk som rd och formsvackan, är väl som att försöka förklara relativitetsteorin till en kackerlacka....

Att förklara riggade lottdragningar eller menar du "som grädde på moset" ger mervärde för oss andra att du svartjobbar förklara dig nu rmc/gustavander?
    //Berra
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2012-02-03, 04:09

RedMentalCase skrev:Förklara för folk som rd och formsvackan, är väl som att försöka förklara relativitetsteorin till en kackerlacka....
    Jag skulle oerhört gärna få se dig försöka förklara denna relativitetsteori. Jag kan t.o.m. betala inträde för att få uppleva detta Very Happy
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2012-02-03, 04:11

formsvackan skrev:
    Jag skulle oerhört gärna få se dig försöka förklara denna relativitetsteori. Jag kan t.o.m. betala inträde för att få uppleva detta Very Happy

Är du en kackerlacka?, har ni klonat er.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2012-02-03, 04:14

RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:

Jag vill bara sitta på första parkett om du nu skulle komma på tanken att försöka Very Happy

PS. jag har någorlunda koll på denna teori efter att ha plågats av en av mina söner i många år. Upp på scen pajas Very Happy
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2012-02-03, 04:19

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:

Jag vill bara sitta på första parkett om du nu skulle komma på tanken att försöka Very Happy

PS. jag har någorlunda koll på denna teori efter att ha plågats av en av mina söner i många år. Upp på scen pajas Very Happy

Som ett troll med ADHD spammar formsvackan alla trådar för att dölja sina perversa klavertramp när han försöker debattera politik.

Denna teori, säger trollsvackan med samma lögntrut som alltid, upplyste inte din idiot till son att det finns 2 relativitetsteorier? Inte konstigt att han är din son.

Snacka om att foliet sitter med byxorna neddragna, i ett försök att slippa debttera alla sina hundratals komiska klavertramp så försöker han få in spåret på relativitetsteorin?!, och även där visar det sig att han sitter och storljuger, utan minsta besvär.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2012-02-03, 04:39

RedMentalCase skrev:i ett försök att slippa debttera alla sina hundratals komiska klavertramp så försöker han få in spåret på relativitetsteorin?!
    Vänta litet nu, vem var det som började dilla om relativitetsteorin ?
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2012-02-03, 04:42

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:i ett försök att slippa debttera alla sina hundratals komiska klavertramp så försöker han få in spåret på relativitetsteorin?!

Ja vänta nu, nu kom ännu ett trollinlägg från formsvackan när han blev ställd inför ännu en fetlögn, du är ju helt pervers med ditt ljugeri.

Kan du utveckla hur du kan ha koll på denna teori, när den som har koll på den vet att det är 2 teorier?, kan du kanske ta hjälp av din son, din perversa lögntrut.Smile

Se där!!, nu har jag ju redan förklarat början på relativitetsteorin till dig, sopfoliet, det är 2 teorier.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2012-02-03, 04:49

RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:

Ja vänta nu, nu kom ännu ett trollinlägg från formsvackan när han blev ställd inför ännu en fetlögn, du är ju helt pervers med ditt ljugeri.

Kan du utveckla hur du kan ha koll på denna teori, när den som har koll på den vet att det är 2 teorier?, kan du kanske ta hjälp av din son, din perversa lögntrut.Smile

Se där!!, nu har jag ju redan förklarat början på relativitetsteorin till dig, sopfoliet, det är 2 teorier.
    Javisst, den allmänna och den speciella. Att du skulle "ha koll" på dessa tror jag först den dag jag hört dig redogöra för desamma. Jag tar gärna en sväng förbi Helsingborg för att få uppleva detta nöje Very Happy
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2012-02-03, 04:51

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:

Javisst, den allmänna och den speciella. Att du skulle "ha koll" på dessa tror jag först den dag jag hört dig redogöra för desamma. Jag tar gärna en sväng förbi Helsingborg för att få uppleva detta nöje Very Happy

Vaddå javisst, sluta ljug för dig själv, du bara gräver ner dig så djupt att du snart måste åka på affärsresa igen.
    Ta du gärna en sväng förbi Helsingborg, alla som bor där blir säkert både lättade och glada att du inte tar en sväng in i stan.
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2012-02-03, 07:53

SD-kramarna Lazy och secrist i skön förening.
    Ni får gärna tro att Danska Folketinget har så stor makt att de kan besluta om att stänga svenska reaktorer.
    I den verkliga världen, så beslutar Danska Folketinget om frågor som rör Danmark, Sveriges riksdag beslut som rör Sverige.

Jag har aldrig förnekat att danskarna, med fog, hade starka önskemål att stänga Barsebäck.
    Men att som secrist tro att det var danskarnas beslut.....nä

"Vi som hanterar Google" eller är det kutym att lära ut till elever hur man inte söker på nätet?

Vi uppmanar kidsen att använda internet som källa.
    Dock med tillägget att söka flera källor, kolla källorna osv....
    Secrist
    Secrist

Oj... Så oväntat.... (not) - Sida 2 Empty Råd

Inlägg  Secrist 2012-02-03, 09:03

RedCloud skrev:SD-kramarna Lazy och secrist i skön förening.
    Ni får gärna tro att Danska Folketinget har så stor makt att de kan besluta om att stänga svenska reaktorer.
    I den verkliga världen, så beslutar Danska Folketinget om frågor som rör Danmark, Sveriges riksdag beslut som rör Sverige.

Jag har aldrig förnekat att danskarna, med fog, hade starka önskemål att stänga Barsebäck.
    Men att som secrist tro att det var danskarnas beslut.....nä

Vi uppmanar kidsen att använda internet som källa.
    Dock med tillägget att söka flera källor, kolla källorna osv....

Synd att du inte verkar följa dina egna råd. Men det är väl enligt den klassiska devisen: "Du ska göra som jag säger, inte som jag gör".

För övrigt så berodde stängningen till stor del på starka påtryckningar från Danmark. Eller tror du att sverige är en egen liten ö som flyter runt i världen totalt opåverkade av händelser utanför den svenska gränsen.
    Secrist
    Secrist

Oj... Så oväntat.... (not) - Sida 2 Empty Tillsammans

Inlägg  Secrist 2012-02-03, 09:04

SD-kramarna Lazy och secrist i skön förening.

Hörde du Lazy? Nu är både du och jag SD-kramare. Razz

Vad det har med Barsebäck att göra framgår inte riktigt men RC:s logik är inte alltid kristallklar för att uttrycka sig milt.
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2012-02-03, 10:34

För övrigt så berodde stängningen till stor del på starka påtryckningar från Danmark.

Jag har inte förnekat detta secrist, så nu trampar du vatten som vanligt.
    Vad jag däremot sagt är att beslutet togs av svenska regeringen, inte av danska folketinget.

Eller tror du att sverige är en egen liten ö som flyter runt i världen totalt opåverkade av händelser utanför den svenska gränsen.

Öhhh nej, men jag är så pass påläst att jag begriper att danska folketinget inte tog beslutet att stänga Barsebäck.
    RedclownIII
    RedclownIII

Antal inlägg : 2772

Inlägg  RedclownIII 2012-02-03, 11:13

RedCloud skrev:
    För övrigt så berodde stängningen till stor del på starka påtryckningar från Danmark.

Jag har inte förnekat detta secrist, så nu trampar du vatten som vanligt.
    Vad jag däremot sagt är att beslutet togs av svenska regeringen, inte av danska folketinget.

Eller tror du att sverige är en egen liten ö som flyter runt i världen totalt opåverkade av händelser utanför den svenska gränsen.

Öhhh nej, men jag är så pass påläst att jag begriper att danska folketinget inte tog beslutet att stänga Barsebäck.

Påläst, rcberra?????????

Moaha ha ha mo............. lol!
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2012-02-03, 14:32

Secrist skrev:SD-kramarna Lazy och secrist i skön förening.

Hörde du Lazy? Nu är både du och jag SD-kramare. Razz

Vad det har med Barsebäck att göra framgår inte riktigt men RC:s logik är inte alltid kristallklar för att uttrycka sig milt.

Barsebäck, kärnkraft, Danmark och SD confused Nää, jag går bet..

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 20:30