Jag är inte rasist, men ......Sniperace skrev:märk väl att jag har absolut inget emot den vanlige muslimen ...
+11
Regndrottning
Secrist
Infra
RedclownIII
RedCloud
DMustaine
RedMentalCase
berralarzon
formsvackan
R.O.F.L
Sniperace
15 posters
nå, får vi nu från vänster se samma avsky som mot usa?
formsvackan- Antal inlägg : 14778
Vercingetorix- Antal inlägg : 4633
formsvackan skrev:Jag är inte rasist, men ......Sniperace skrev:märk väl att jag har absolut inget emot den vanlige muslimen ...
Well, jag tycker Sniper är rätt så tydlig med vilka han avskyr och varför... Måste man avsky ALLA muslimer för att inte vara rasist?
Sniperace- Antal inlägg : 32948
formsvackan skrev:Jag är inte rasist, men ......Sniperace skrev:märk väl att jag har absolut inget emot den vanlige muslimen ...
och?
Att vara muslim är inte att tillhöra en ras, vi har muslimer från alla världens länder......
och alla muslimer är inte islamister, långt ifrån.
jag har ett någorlunda flitigt umgänge med muslimer, och knappt någon av den är islamist, de är som du och jag och vill inte påtvinga någon annan sin tro, de tvingar inte sina barn att bära slöja, ungarnba får om de vill äta fläskkött osv osv...
men varför blanda in rasism i det?
är man rasist om man ogilla kristna fanatiker som du?
mmm du är inte rasist MEN...... *ASG*
Jag skulle utan samvetskval kunna skjuta företrädare för radikala isamister som gör "rackartyg". Samma inställning gäller för större delen av den kristna ultrahöger i USA som använder sin religion i samma syfte som motståndarsidan. Jag skulle heller inte drabbas av samvetsklav ifall jag förkotade livet på ett antal predikantjävlar inom den svenska trosrörelsen. (V-ix må här försöka förstå att det är skillnad på trosrörelse och trosrörelse)Sniperace skrev:är man rasist om man ogilla kristna fanatiker som du?
Om avsky för personer som baserat på sin egen förvridna religionsuppfattning tar sig själva rätten att påverka andra människors liv och handlingar ska räknas som rasism, ja då är jag rasist och en jävligt blodtörstig sådan.
Snipern blandar friskt och frejdigt ihop islam och islamister. Han lyckas dock nästan aldig ställa in siktet på dem han egentligen tror sig mena, de radikaliserade islamisterna.Vercingetorix skrev:formsvackan skrev:Jag är inte rasist, men ......Sniperace skrev:märk väl att jag har absolut inget emot den vanlige muslimen ...
Well, jag tycker Sniper är rätt så tydlig med vilka han avskyr och varför... Måste man avsky ALLA muslimer för att inte vara rasist?
lazy- Antal inlägg : 12772
formsvackan skrev:Snipern blandar friskt och frejdigt ihop islam och islamister. Han lyckas dock nästan aldig ställa in siktet på dem han egentligen tror sig mena, de radikaliserade islamisterna.Vercingetorix skrev:formsvackan skrev:Jag är inte rasist, men ......Sniperace skrev:märk väl att jag har absolut inget emot den vanlige muslimen ...
Du menar Hamas och det Muslimska Brödraskapet + Talibanerna m.fl, vilka har han missat?
Jag påstår inte att han missat dessa, endast att han benämner dem islamister utan "förnamnet". På senare tid gör han det ännu bekvämare för sig och skriver allt oftare endast "islam".lazy skrev:formsvackan skrev:Snipern blandar friskt och frejdigt ihop islam och islamister. Han lyckas dock nästan aldig ställa in siktet på dem han egentligen tror sig mena, de radikaliserade islamisterna.Vercingetorix skrev:formsvackan skrev:Jag är inte rasist, men ......Sniperace skrev:märk väl att jag har absolut inget emot den vanlige muslimen ...
Du menar Hamas och det Muslimska Brödraskapet + Talibanerna m.fl, vilka har han missat?
formsvackan skrev:Jag skulle utan samvetskval kunna skjuta företrädare för radikala isamister som gör "rackartyg". Samma inställning gäller för större delen av den kristna ultrahöger i USA som använder sin religion i samma syfte som motståndarsidan. Jag skulle heller inte drabbas av samvetsklav ifall jag förkotade livet på ett antal predikantjävlar inom den svenska trosrörelsen. (V-ix må här försöka förstå att det är skillnad på trosrörelse och trosrörelse)Sniperace skrev:är man rasist om man ogilla kristna fanatiker som du?
Om avsky för personer som baserat på sin egen förvridna religionsuppfattning tar sig själva rätten att påverka andra människors liv och handlingar ska räknas som rasism, ja då är jag rasist och en jävligt blodtörstig sådan.
och jag är likadan, så varför försöker du utmåla mig som rasist då?
formsvackan skrev:Jag påstår inte att han missat dessa, endast att han benämner dem islamister utan "förnamnet". På senare tid gör han det ännu bekvämare för sig och skriver allt oftare endast "islam".lazy skrev:formsvackan skrev:Snipern blandar friskt och frejdigt ihop islam och islamister. Han lyckas dock nästan aldig ställa in siktet på dem han egentligen tror sig mena, de radikaliserade islamisterna.Vercingetorix skrev:formsvackan skrev:Jag är inte rasist, men ......Sniperace skrev:märk väl att jag har absolut inget emot den vanlige muslimen ...
Jag tror de flesta som har tankeförmåga och inte absolut vill vinkla detta till något ofördelaktit fattar, vilken del tillhör du? de som fattar att jag menar islamister och fanatiker, eller dem som känner ett behov att att utpeka andra som rasister och därför mot bättre vetande jämst'äller det med att hata alla muslimer?
vilka grena av kristna menar du, du skriver ju aldrig vilka du menar utan bara kristna osv...
kan du vid varje tillfäller precisera vilka du menar?
Om du är läskunnig ber jag dig att lyfta blicken ett par inlägg norrut.Sniperace skrev:vilka grena av kristna menar du, du skriver ju aldrig vilka du menar utan bara kristna osv...
Helt bortsett från detta önskar jag alla religioner åt h-vete.
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 86
Pang
RedCloud skrev:Fast nu har ju inte USA radat upp folk på led och avrättat dem.
Nä, man skickar drönare att göra det smutsiga jobbet....
Målet är stridande förband. Inte krigsfångar. Behöver jag förklara skillnaden?
- Inlägg 87
USA
RedCloud skrev:i Guds namn..
A nation under God.....
(samme G.W.)
Han pratar om USA. Inte världen.
Regndrottning skrev:Secrist skrev:Och jag förväntar mig att disiplinerade och lärda soldater från ett demokratisk land skall veta bättre. Och besvikelsen är stor när de bär sig åt som okunniga barbarer.
Fast nu har ju inte USA radat upp folk på led och avrättat dem.
Nej. Och det motsäger mitt uttalande, Hur?
Du babblade om barbarer. Att pissa på döda motståndare är under all kritik, men att avrätta krigsfångar är faktiskt vidrigare.
Regndrottning- Antal inlägg : 6691
Secrist skrev:Regndrottning skrev:Secrist skrev:Och jag förväntar mig att disiplinerade och lärda soldater från ett demokratisk land skall veta bättre. Och besvikelsen är stor när de bär sig åt som okunniga barbarer.
Du babblade om barbarer. Att pissa på döda motståndare är under all kritik, men att avrätta krigsfångar är faktiskt vidrigare.
Nej, jag babblade inte. Jag var tydlig. Du väljer att 'missa' poängen..... Inte mitt fel.
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
formsvackan skrev:Jag skulle utan samvetskval kunna skjuta företrädare för radikala isamister som gör "rackartyg". Samma inställning gäller för större delen av den kristna ultrahöger i USA som använder sin religion i samma syfte som motståndarsidan. Jag skulle heller inte drabbas av samvetsklav ifall jag förkotade livet på ett antal predikantjävlar inom den svenska trosrörelsen. (V-ix må här försöka förstå att det är skillnad på trosrörelse och trosrörelse)Sniperace skrev:är man rasist om man ogilla kristna fanatiker som du?
Och Du, din fjantpajas, anklagar sniper för att hata??, du är ju helt sjuk i huvet.
- Inlägg 91
Fel
Regndrottning skrev:Secrist skrev:Regndrottning skrev:Secrist skrev:Och jag förväntar mig att disiplinerade och lärda soldater från ett demokratisk land skall veta bättre. Och besvikelsen är stor när de bär sig åt som okunniga barbarer.
Nej, jag babblade inte. Jag var tydlig. Du väljer att 'missa' poängen..... Inte mitt fel.
He, he..äkta vänster sammanfattas i tre ord. "Inte mitt fel".
Secrist skrev:Regndrottning skrev:Secrist skrev:Regndrottning skrev:Secrist skrev:Och jag förväntar mig att disiplinerade och lärda soldater från ett demokratisk land skall veta bättre. Och besvikelsen är stor när de bär sig åt som okunniga barbarer.
Och som äkta höger kan du låtsas att inte fatta poängen en vänster gör.... Sanningen svider, eller hur?
RedclownIII- Antal inlägg : 2772
RedMentalCase skrev:formsvackan skrev:Jag skulle utan samvetskval kunna skjuta företrädare för radikala isamister som gör "rackartyg". Samma inställning gäller för större delen av den kristna ultrahöger i USA som använder sin religion i samma syfte som motståndarsidan. Jag skulle heller inte drabbas av samvetsklav ifall jag förkotade livet på ett antal predikantjävlar inom den svenska trosrörelsen. (V-ix må här försöka förstå att det är skillnad på trosrörelse och trosrörelse)Sniperace skrev:är man rasist om man ogilla kristna fanatiker som du?
Och Du, din fjantpajas, anklagar sniper för att hata??, du är ju helt sjuk i huvet.
Nu hotar även pajasen formsvackan fy fan för dessa vänsterextremister!
Vercingetorix- Antal inlägg : 4633
Trosrörelse?
RedCloud- Antal inlägg : 23039
Målet är stridande förband. Inte krigsfångar. Behöver jag förklara skillnaden?
För VARJE drönar-dödad uppsatt taliban går det femtio civila enl uppgift på DN.
Så visst, förklara gärna......
- Inlägg 96
Illa
RedCloud skrev:Målet är stridande förband. Inte krigsfångar. Behöver jag förklara skillnaden?
För VARJE drönar-dödad uppsatt taliban går det femtio civila enl uppgift på DN.
Så visst, förklara gärna......
Jag har aldrig försvarat det, mem målet är inte civila. För övrigt så kan du kanske vara vänlig att länka till DN-artikeln.
- Inlägg 97
Poäng
Regndrottning skrev:Secrist skrev:Regndrottning skrev:Secrist skrev:Regndrottning skrev:Secrist skrev:Och jag förväntar mig att disiplinerade och lärda soldater från ett demokratisk land skall veta bättre. Och besvikelsen är stor när de bär sig åt som okunniga barbarer.
Och som äkta höger kan du låtsas att inte fatta poängen en vänster gör.... Sanningen svider, eller hur?
Vilken poäng? Att soldater från väst inte är en studie i artigt beteende på slagfältet?
Secrist skrev:Regndrottning skrev:Secrist skrev:Regndrottning skrev:Secrist skrev:Regndrottning skrev:Secrist skrev:Och jag förväntar mig att disiplinerade och lärda soldater från ett demokratisk land skall veta bättre. Och besvikelsen är stor när de bär sig åt som okunniga barbarer.
Vilken poäng? Att soldater från väst inte är en studie i artigt beteende på slagfältet?
Nej. Du har inte förstått.... *suck* Men, du närmar dig.
formsvackan skrev:Om du är läskunnig ber jag dig att lyfta blicken ett par inlägg norrut.Sniperace skrev:vilka grena av kristna menar du, du skriver ju aldrig vilka du menar utan bara kristna osv...
och dess utövare?
oavsett hur de är?
eller är det bara religionen?
men som sagt, jag tror inte det finns någon som verkligen läst vad jag skrivit som inte fattar vilka jag menar, att sedav av politikska eller andra skäl har önskan att förvridas eller vantolka är kanske normalt för en del...
Sniperace skrev:formsvackan skrev:Om du är läskunnig ber jag dig att lyfta blicken ett par inlägg norrut.Sniperace skrev:vilka grena av kristna menar du, du skriver ju aldrig vilka du menar utan bara kristna osv...
och dess utövare?
oavsett hur de är?
eller är det bara religionen?
men som sagt, jag tror inte det finns någon som verkligen läst vad jag skrivit som inte fattar vilka jag menar, att sedav av politikska eller andra skäl har önskan att förvridas eller vantolka är kanske normalt för en del...
Jag skrattar så tårarna rinner!!!
Det är att kasta sten i glashuset! Sniper är expert på att vantolka det andra skriver! Och han gör det med flit.
Sniper, du skall enbart hålla käft om vantolkningar när du själv, så flitigt, använder dig av samma förfarande.
Jag har frågat förr, utan att få svar, om du inte gillar det, varför tror att andra skall tycka om det? Hmmm?
Vilken hyckleri!