Sniperace 2012-01-23, 22:11
formsvackan skrev: Sniperace skrev: formsvackan skrev: Sniperace skrev:javisst, och vad gjorde dessa, jo befria från islam där denna med vapen gjort sitt intåg
Ditt hat mot islam känns allt obehagligare.
så, ja är ett hat mot en religions utövare som med våld påtvingar andra det för dig så må det vara så, men jag accepterar ALDRIG att påtvingas en religion, och kommer aldrig acceptera att det ex finns dödsstraff på att inte tro på en gud, hur ställer du dig till den sortens fanatism?
och mitt hat skulle vara lika stort mot andra religioners utövare som gör på samma sätt,måhända acceperar du sådan i religioners eller politiska ismers namn, men det får då stå för dig, och DET tycker jag är mer skrämmande
Du må anse dig själv vara den största motståndaren till organiserad religion, men jag kan upplysa dig om att du bara ligger tvåa. Min avsky mot sådant är pga egen bitter erfarenhet av övernaturlig art. Jag anser dock inte att det är OK att som vissa gör bara peka finger åt islam. Vår egen påtvingade religion är inte ett enda dugg bättre, i synnerhet inte den avart som importerats från USA de senaste decennierna. Ibland ifrågasätter jag mitt eget motstånd mot dödsstraff.
vilka andra religioner idag dödar avfällingar, avrättar homosexuella, avrättar människor för sex förew äktenskapet osv osv,
har de kristna gjort detta de senaste femtio åren tex?
är där stora omvälvande kristna organisdationer med sådant på sin agenda?
märk väl att jag har absolut inget emot den vanlige muslimen som INTE på något sät vill påtvinga andra sin tro eller införa religiösa lagar och straff.
för mig är religionsfriheten väldigt viktig, den innebär att man ska få ha vilken tro man vil, få byta tro om man vill och att INGEN ska påtvingas någon som helst religion, detta gäller ända ner tillföräldranivå, inget barn ska med våld eller hot påtvingas sådant utan ha rätten att själv välja.
vad som sker idag är det absolut viktigaste och där är det tyvärr EN religion som har utövvare som utövar en sådan barbarisk makt och terror mot andra, och det är inte kristendomen även om det finns despoter även där, men långt ifrån som vi ser med ismal med stater där de styr till 100% med oinskränkt makt
och hade samma sak idag skett inom kristendomen så skulle jag hata dem som utövar den på det sättet lika mycket.
och ser vi till vad ex den katolska kyrkan genom åren gjort så fanns där så fruktansvärt mycket svinerier som ex inkvisitionen och det maktmissbruk dessa stod för...