+11
Vercingetorix
DirtyDog
RedclownIII
Secrist
RedCloud
ericTheDog
Sniperace
Corven
SiP
RedMentalCase
F.I.S.T
15 posters
Det är inte underligt att ungdomar får problem, som följer med som vuxen
formsvackan- Antal inlägg : 14778
Sniperace- Antal inlägg : 32948
Infra skrev:6:a är blaha blaha. En 8:a ska det vara!Sniperace skrev:min är iallafall en jänke även om
en del anserdet varea fuskjänke, e Chevrolet Trams Sport 6:a
om det var en nöjesbil eller en arbetshäst, men till en bra bil som är bekväm att köra och kommi in och ur är den fullt tillräcklig, och med bensinförbrukning på bara 0,85 när jag kör lugnt...
Vercingetorix- Antal inlägg : 4633
En SÅN vill jag ha!
Men men... Jag ska inte vara kinkig eller krångla utifall någon kom och erbjöd mig den vackraste kärran bilvärlden hittils kreerat...
Men men... Jag ska inte vara kinkig eller krångla utifall någon kom och erbjöd mig den vackraste kärran bilvärlden hittils kreerat...
SiP- Antal inlägg : 4427
Vercingetorix skrev:En SÅN vill jag ha!
Haha flåklypa var klockren, var väl en norsk film om jag inte missminner mig.
Men Ferrari i all ära, men när det står en sån här i garaget då är jag nöjd, lyssna på ljudet och tänk att ligga i klaratunneln på rödmarkerat....
Skulle aldrig komma på tanken att köra min mormors gamla Pfaff symaskin i klaratunnelnSiP skrev:lyssna på ljudet och tänk att ligga i klaratunneln på rödmarkerat....
Lullaby for grown ups
Suverän interview med John Force efter ett smärre missöde.
My baby dipped on me, hooked the nose and WHAT A RIDE !
Vercingetorix- Antal inlägg : 4633
Underbart, Svackis!
Det händer att undertecknad tar med sig barnen till dragstrippen här i Malmö. (Bor inte så långt därifrån.) Min dotter böjade gråta när de kokade igång en Nitro Funny när vi gick i depån och spanade... Det är liksom inte ett ljud man hör, utan det hamras in i bröstkorgen. (Givetvis hade vi hörselskydd.)
Här är ett motorljud som aldrig efterliknats. Kanske beroende på att motorn, vilken satt i BRM's F1:a under början av 50-talet, utgjordes av en kompressormatad V16 på 1,5 liter... Rätt unik. Den behövde liksom inte köra om de andra bilarna i racet, utan ljudet i sig skrämde skiten ur de andra förarna. :-) (Lyssna efter misständningarna, förresten!)
Första gången jag lyssnade på denna inspelning hade jag kopplat upp det i min ljudanläggning på jobbet, som fläskar ur sig 2300W RMS... (Pure joy) 2x (EV 1" tweeter, dubbel-15" samt 18" sub) + två 15"-monitorer...
Inspelningen är gjord under ett par varv på Silverstone med Nick Masons (Pink Floyd) restaurerade kärra.
Crank it up and enjoy!
Det händer att undertecknad tar med sig barnen till dragstrippen här i Malmö. (Bor inte så långt därifrån.) Min dotter böjade gråta när de kokade igång en Nitro Funny när vi gick i depån och spanade... Det är liksom inte ett ljud man hör, utan det hamras in i bröstkorgen. (Givetvis hade vi hörselskydd.)
Här är ett motorljud som aldrig efterliknats. Kanske beroende på att motorn, vilken satt i BRM's F1:a under början av 50-talet, utgjordes av en kompressormatad V16 på 1,5 liter... Rätt unik. Den behövde liksom inte köra om de andra bilarna i racet, utan ljudet i sig skrämde skiten ur de andra förarna. :-) (Lyssna efter misständningarna, förresten!)
Första gången jag lyssnade på denna inspelning hade jag kopplat upp det i min ljudanläggning på jobbet, som fläskar ur sig 2300W RMS... (Pure joy) 2x (EV 1" tweeter, dubbel-15" samt 18" sub) + två 15"-monitorer...
Inspelningen är gjord under ett par varv på Silverstone med Nick Masons (Pink Floyd) restaurerade kärra.
Crank it up and enjoy!
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 83
Härliga ljud
Denna hade jag inte tackat nej till.
Har en liknande upplevelse från tävlingarna i Hudiksvall 1975, dock UTAN hörselskydd. Befann mig i depån ett par meter från utblåsen på Ragnarök, Hasse Fromms nitro funny med Keith Black hemi, när han tände på den. En vertiabel explosition ! Jag hade lillkillen på 8 månader med mig, sittandes i sulkyn. Ungen var knäpp tyst i två dygnVercingetorix skrev:Underbart, Svackis!
http://race68.com/frohm.htm
En av mina bästa vänner och tillika "biståndsarbetare" på mina bilar de senaste åren, Anders Lian delade på den tiden garage med Hasse Fromm. Anders bil, Apocalypse var "bestyckad" med en Donovanmotor som matades med alco. Jag vill minnas att han hade europarekordet med den en kort tid i slutet av 70-talet.
Thetaxpayer- Antal inlägg : 7997
??? Jag trodde det var Mopar som gällde i din värld.
http://www.google.com/imgres?imgurl=http://vaktliv.files.wordpress.com/2010/11/mops.jpg&imgrefurl=http://vaktliv.wordpress.com/2010/11/18/hundvakt/&h=321&w=400&sz=24&tbnid=3X-j-jb6VvcfiM:&tbnh=90&tbnw=112&prev=/search%3Fq%3Dmops%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom=1&q=mops&docid=8p0c3BH-FYTrOM&hl=sv&sa=X&ei=W6gnT4u0MujT4QTkzInAAw&ved=0CFQQ9QEwBA&dur=4161
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
Secrist skrev:Denna hade jag inte tackat nej till.
67'an är min favorit.
Drömmen är en Shelby Cobra från samma tid.
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 87
Boss
ericTheDog skrev:Secrist skrev:Denna hade jag inte tackat nej till.
67'an är min favorit.
Drömmen är en Shelby Cobra från samma tid.
429 Boss tillverkades bara 69-70. En Shelby 350 eller 500 KR sitter inte heller fel.
Vrid upp basen, lyssna och njut ......
SiP- Antal inlägg : 4427
Secrist skrev:Denna hade jag inte tackat nej till.
Hade en sån början på åttio, dock tyvärr med en 351 cleavland, men modellen är bland de vackrare mustangerna..
Sniperace- Antal inlägg : 32948
jag hade en gång i tiden en mustang, en 65:a den sista med hajgälarna bak dörrarna, sedan förstördes det vacklra utseendet på mustangen....
Sponsored content
» Svenska lagar, nej dom följer vi inte! får vi inte som vi vill så tar vi till våld
» 4 års ungdomsvård = livstid för vuxen person för något DAO säger inte finns
» Så här röstar framtidens ungdomar I RC´s del av Sverige, man kan inte annat än le.......
» Var på MMA gala i lördags, kändes som om man var i något arabland....
» Alliansens valmanifest ( jobba till 69 )
» 4 års ungdomsvård = livstid för vuxen person för något DAO säger inte finns
» Så här röstar framtidens ungdomar I RC´s del av Sverige, man kan inte annat än le.......
» Var på MMA gala i lördags, kändes som om man var i något arabland....
» Alliansens valmanifest ( jobba till 69 )