Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+11
Vercingetorix
DirtyDog
RedclownIII
Secrist
RedCloud
ericTheDog
Sniperace
Corven
SiP
RedMentalCase
F.I.S.T
15 posters

Det är inte underligt att ungdomar får problem, som följer med som vuxen

formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Det är inte underligt att ungdomar får problem, som följer med som vuxen - Sida 4 Empty Sv: Det är inte underligt att ungdomar får problem, som följer med som vuxen

Inlägg  formsvackan 2012-01-29, 21:43

SiP skrev:Var och kollade på en ny camaro, faktiskt riktigt rå men ska jag ha en sån ny vill jag kunna köra året om, men det verkar lite risky med bakhjulsdrivet och 300 + hästar och snö..
    ??? Jag trodde det var Mopar som gällde i din värld.

Det är inte underligt att ungdomar får problem, som följer med som vuxen - Sida 4 1320m

Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Det är inte underligt att ungdomar får problem, som följer med som vuxen - Sida 4 Empty Sv: Det är inte underligt att ungdomar får problem, som följer med som vuxen

Inlägg  Sniperace 2012-01-29, 22:21

Infra skrev:
    Sniperace skrev:min är iallafall en jänke även om
    en del anserdet varea fuskjänke, e Chevrolet Trams Sport 6:a
    6:a är blaha blaha. En 8:a ska det vara!

om det var en nöjesbil eller en arbetshäst, men till en bra bil som är bekväm att köra och kommi in och ur är den fullt tillräcklig, och med bensinförbrukning på bara 0,85 när jag kör lugnt...
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Det är inte underligt att ungdomar får problem, som följer med som vuxen - Sida 4 Empty Najs

Inlägg  Secrist 2012-01-30, 01:26

formsvackan skrev:
    SiP skrev:Var och kollade på en ny camaro, faktiskt riktigt rå men ska jag ha en sån ny vill jag kunna köra året om, men det verkar lite risky med bakhjulsdrivet och 300 + hästar och snö..
    ??? Jag trodde det var Mopar som gällde i din värld.

Det är inte underligt att ungdomar får problem, som följer med som vuxen - Sida 4 1320m

En sådan vill jag ha! cheers
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Antal inlägg : 4633

Inlägg  Vercingetorix 2012-01-30, 03:32

En SÅN vill jag ha!
    Det är inte underligt att ungdomar får problem, som följer med som vuxen - Sida 4 Fl_klypa-Grand-P_78185016x9

Men men... Jag ska inte vara kinkig eller krångla utifall någon kom och erbjöd mig den vackraste kärran bilvärlden hittils kreerat...

Det är inte underligt att ungdomar får problem, som följer med som vuxen - Sida 4 60501305
    SiP
    SiP

Antal inlägg : 4427

Inlägg  SiP 2012-01-30, 20:24

Vercingetorix skrev:En SÅN vill jag ha!
    Det är inte underligt att ungdomar får problem, som följer med som vuxen - Sida 4 Fl_klypa-Grand-P_78185016x9

Men men... Jag ska inte vara kinkig eller krångla utifall någon kom och erbjöd mig den vackraste kärran bilvärlden hittils kreerat...

Det är inte underligt att ungdomar får problem, som följer med som vuxen - Sida 4 60501305

Haha flåklypa var klockren, var väl en norsk film om jag inte missminner mig.

Men Ferrari i all ära, men när det står en sån här i garaget då är jag nöjd, lyssna på ljudet och tänk att ligga i klaratunneln på rödmarkerat....

formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2012-01-30, 21:09

SiP skrev:lyssna på ljudet och tänk att ligga i klaratunneln på rödmarkerat....
    Skulle aldrig komma på tanken att köra min mormors gamla Pfaff symaskin i klaratunneln Very Happy

Lullaby for grown ups Very Happy

Suverän interview med John Force efter ett smärre missöde.

My baby dipped on me, hooked the nose and WHAT A RIDE !
    Very Happy

Vercingetorix
    Vercingetorix

Antal inlägg : 4633

Inlägg  Vercingetorix 2012-01-31, 01:56

Underbart, Svackis!
    Det händer att undertecknad tar med sig barnen till dragstrippen här i Malmö. (Bor inte så långt därifrån.) Min dotter böjade gråta när de kokade igång en Nitro Funny när vi gick i depån och spanade... Det är liksom inte ett ljud man hör, utan det hamras in i bröstkorgen. (Givetvis hade vi hörselskydd.)

Här är ett motorljud som aldrig efterliknats. Kanske beroende på att motorn, vilken satt i BRM's F1:a under början av 50-talet, utgjordes av en kompressormatad V16 på 1,5 liter... Rätt unik. Den behövde liksom inte köra om de andra bilarna i racet, utan ljudet i sig skrämde skiten ur de andra förarna. :-) (Lyssna efter misständningarna, förresten!)
    Första gången jag lyssnade på denna inspelning hade jag kopplat upp det i min ljudanläggning på jobbet, som fläskar ur sig 2300W RMS... (Pure joy) 2x (EV 1" tweeter, dubbel-15" samt 18" sub) + två 15"-monitorer...
    Inspelningen är gjord under ett par varv på Silverstone med Nick Masons (Pink Floyd) restaurerade kärra.

Crank it up and enjoy! cheers

Secrist
    Secrist

Det är inte underligt att ungdomar får problem, som följer med som vuxen - Sida 4 Empty Härliga ljud

Inlägg  Secrist 2012-01-31, 08:55

Denna hade jag inte tackat nej till.

formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2012-01-31, 11:33

Vercingetorix skrev:Underbart, Svackis!
    Det händer att undertecknad tar med sig barnen till dragstrippen här i Malmö. (Bor inte så långt därifrån.) Min dotter böjade gråta när de kokade igång en Nitro Funny när vi gick i depån och spanade... Det är liksom inte ett ljud man hör, utan det hamras in i bröstkorgen. (Givetvis hade vi hörselskydd.)
    Har en liknande upplevelse från tävlingarna i Hudiksvall 1975, dock UTAN hörselskydd. Befann mig i depån ett par meter från utblåsen på Ragnarök, Hasse Fromms nitro funny med Keith Black hemi, när han tände på den. En vertiabel explosition ! Jag hade lillkillen på 8 månader med mig, sittandes i sulkyn. Ungen var knäpp tyst i två dygn Very Happy

http://race68.com/frohm.htm

En av mina bästa vänner och tillika "biståndsarbetare" på mina bilar de senaste åren, Anders Lian delade på den tiden garage med Hasse Fromm. Anders bil, Apocalypse var "bestyckad" med en Donovanmotor som matades med alco. Jag vill minnas att han hade europarekordet med den en kort tid i slutet av 70-talet.
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2012-01-31, 11:38

ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2012-01-31, 13:54

Secrist skrev:Denna hade jag inte tackat nej till.

67'an är min favorit.

Drömmen är en Shelby Cobra från samma tid.
    Secrist
    Secrist

Det är inte underligt att ungdomar får problem, som följer med som vuxen - Sida 4 Empty Boss

Inlägg  Secrist 2012-01-31, 13:58

ericTheDog skrev:

67'an är min favorit.

Drömmen är en Shelby Cobra från samma tid.

429 Boss tillverkades bara 69-70. En Shelby 350 eller 500 KR sitter inte heller fel. tongue
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2012-01-31, 14:07

Vrid upp basen, lyssna och njut ......

SiP
    SiP

Antal inlägg : 4427

Inlägg  SiP 2012-01-31, 17:08

Hade en sån början på åttio, dock tyvärr med en 351 cleavland, men modellen är bland de vackrare mustangerna..
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2012-01-31, 17:11

jag hade en gång i tiden en mustang, en 65:a den sista med hajgälarna bak dörrarna, sedan förstördes det vacklra utseendet på mustangen....

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-01, 04:32