F.I.S.T skrev:SiP skrev:F.I.S.T skrev:SiP skrev:F.I.S.T skrev:SiP skrev:F.I.S.T skrev:SiP skrev:F.I.S.T skrev:DirtyDog skrev:
Det är deras BETEENDE och hur de hanterar konflikter som ÄR problemet (inte bara för dem utan för HELA samhället).
Inser du inte problemet med att uttrycka sig så här, och sedan hävda att man inte alls är rasist/främlingsfientlig ???
Det är uttryck som dessa du här presenterar som kraftigt bidrar till de konflikter och problem som uppstår i mötet mellan olika kulturer och nysvenskars acklimatisering
Avd. Fistarn når nya höjder i idiotisk slutledningsförmåga...
avd "Jag kallar mig SIP och låtsas vara sosse, och förstår inte innebörden av att DD och låtsassossen delar upp folk i vi och ni, och gör skillnad på VILKA som begår brottet"
Med din fantastiska slutledningsförmåga så var det indianernas egna djävla fel att spanjorerna kom och koloniserade deras land..
Nej det går under din fantasigenerator
Men du sitter ju och påstår att allt är svenskarnas fel, att invadrare inte alls skulle begå brott överhuvudtaget om det inte vore för den hemska svensken..
Nej det skriver jag inte .... Jag har skrivit att varje individ är i slutändan ansvarig för egna handlingar, men att det för den delen inte innefattar ett övergripande samhällsansvar, och därmed är vi som medborgare delansvariga i hur flyktingpolitik förs, hur integrering görs.... och hur VI beter oss mot invandrare, precis som invandrare som kommer hit har ett ansvar.... hur vore det om du inte hittar på så mycket ?
Här är ditt svar till DD som påpekar att deras beteende med t.ex. stankastning mot utryckningsfordon är problemet samt hur de hanterar konflikter..
"Det är uttryck som dessa du här presenterar som kraftigt bidrar till de konflikter och problem som uppstår i mötet mellan olika kulturer och nysvenskars acklimatisering"
Här friskriver du invandrare från ansvar och ålägger det svenska samhället att snällt böja nacken och fråga hur de vill ha det, du är helt väck i din verklighetssyn, du har inga som helst förankringar som ens kan nämnas som verklighet, du ondgör dig enbart över svenskar och kastar fram ditt eget påklistrade rasistepitet..
Sen är jag djävligt nyfiken på hur du förklarar att dylika uttryck ens skulle frambringa den minsta lilla sten mot en ambulans som antagligen är där för att rädda ett liv...
Svårt med läskunnigheten ? jag skrev; "kraftigt bidrar"
Och du är kraftigt efterbliven...