Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+17
Vercingetorix
RedclownIII
DirtyDog
Secrist
ericTheDog
SiP
ANNA2LINK
Thetaxpayer
F.I.S.T
RedCloud
SilverSurfer
redalert
Regndrottning
Thrakath
lazy
Sniperace
Infra
21 posters

Hur många kvinnor skall behöva dö i kväll?

RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Hur många kvinnor skall behöva dö i kväll? - Sida 6 Empty Sv: Hur många kvinnor skall behöva dö i kväll?

Inlägg  RedMentalCase 2012-01-03, 16:54

Dödsmisshandeln och morden på kvinnor var i starkt avtagande fram till typ, 1990, sen har det ökat kraftigt, undrar varför? Vet rcberra?
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Hur många kvinnor skall behöva dö i kväll? - Sida 6 Empty Sv: Hur många kvinnor skall behöva dö i kväll?

Inlägg  Sniperace 2012-01-03, 16:58

Vercingetorix skrev:
    Sniperace skrev:
    Vercingetorix skrev:Rent juridiskt...
    Kan någon, som har uppehållstillstånd i Sverige, ändå utvisas till sitt hemland efter ett våldsbrott som tidigare beskrivet i tråden, även om denne riskerar död och tortyr där?

I princip NEJ, detta har vi sett ett flertal gånger att sådana utvisningar inte kunnat ske pga att detta varit en fara för deras liv

Det är ju lite tragiskt att Sverige ska behöva hysa sådana kräk, samtidigt som en nittoårig, halvblind käring inte får stanna...

Men detta är pga att vi inte har dödsstraff och inte vill medverka till detta, på ett sätt bra, men dåligt eftrersom vi då för ha kvar och försörja sådana svin...
    men att vi sedan skickar tillbaka skötsamma människor som riskerar att bli dödade pga att de lämnat ISLAM är skamligt, och där ger de bara kommentaren att de inte tror omvändelsen varit uppriktig utan bara ett svepskäl för att få stanna.
    tyvärr är då ändå riken för död upenbar då det ofta är en sak som blivit välkänd att denne konverterat...
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2012-01-03, 17:57

RedclownIII skrev:
    F.I.S.T skrev:
    RedclownIII skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:
    lazy skrev:
    DirtyDog skrev:Här är några "svenskar" misstänkta för mord. Några för mord på sin kvinna och även en kärring som mördat sin man.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14153396.ab

Ajdå, inte en "svensk." Smile

Vissa på vänsterkanten har nog någon käck förklaring. Jobbskatteavdraget, rasism, Björklunds skolpolitik eller något annat krystat argument. Smile

Och fortfarande har ni inte kläckt ur er vad ni vill ha sagt med detta.... månne skäms ni över era åsikter ?
    Nej men projicerar du dina egna tillkortakommanden nu igen?

...och fortfarande inga svar från er

Svar på dina projiceringar? Laughing

Det är ingen projicering att fråga er vad ni är ute efter med dessa ständiga trådar och kommentarer om invandrare och brottsstatistik, men ännu har ingen av er vågat utveckla det... den ärligaste rasisten är Seel..... men även han förnekar sina rasistiska åsikter, trots att han aldrig skriver om annat
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2012-01-03, 18:31

F.I.S.T skrev:
    RedclownIII skrev:
    F.I.S.T skrev:
    RedclownIII skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:
    lazy skrev:
    DirtyDog skrev:Här är några "svenskar" misstänkta för mord. Några för mord på sin kvinna och även en kärring som mördat sin man.

Ajdå, inte en "svensk." Smile

Vissa på vänsterkanten har nog någon käck förklaring. Jobbskatteavdraget, rasism, Björklunds skolpolitik eller något annat krystat argument. Smile

Och fortfarande har ni inte kläckt ur er vad ni vill ha sagt med detta.... månne skäms ni över era åsikter ?
    Nej men projicerar du dina egna tillkortakommanden nu igen?

...och fortfarande inga svar från er

Svar på dina projiceringar? Laughing

Det är ingen projicering att fråga er vad ni är ute efter med dessa ständiga trådar och kommentarer om invandrare och brottsstatistik, men ännu har ingen av er vågat utveckla det... den ärligaste rasisten är Seel..... men även han förnekar sina rasistiska åsikter, trots att han aldrig skriver om annat

Jag har redan svarat, antar att du "missade" det.

lazy Today at 12:19 pm

Vad vi vill ha sagt? Åsikter att skämmas över? När blev det en "åsikt" att konstatera att det inte fanns en enda pursvensk på listan?
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Hur många kvinnor skall behöva dö i kväll? - Sida 6 Empty Bort

Inlägg  Secrist 2012-01-03, 19:09

Vercingetorix skrev:
    Sniperace skrev:
    Vercingetorix skrev:Rent juridiskt...
    Kan någon, som har uppehållstillstånd i Sverige, ändå utvisas till sitt hemland efter ett våldsbrott som tidigare beskrivet i tråden, även om denne riskerar död och tortyr där?

I princip NEJ, detta har vi sett ett flertal gånger att sådana utvisningar inte kunnat ske pga att detta varit en fara för deras liv

Det är ju lite tragiskt att Sverige ska behöva hysa sådana kräk, samtidigt som en nittoårig, halvblind käring inte får stanna...

Svensk flyktingpolitik i ett nötskal. Även om jag principiellt är emot att utvisa till ett land där personen riskerar tortyr eller dödsstraff.
    DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Inlägg  DirtyDog 2012-01-03, 19:11

F.I.S.T skrev:...och fortfarande inga svar från er
    Detta tråd skapades av någon som gjorde en STOR sak av att det var SVENSKA män som mördade sina fruar.
    Var det då fel att klistra in en länk från gårdagens AB som visade hur några av mördarna ser ut?
    Infra skrev:Vi svenska män får sannerligen skärpa oss. Förra året (d v s 2011)O dog 189 oskyldiga kvinnor för svenska mäns våld.
    Jag är verkligen inte den som gjorde ursprunget viktigt i denna tråd. Det biten ordnade Infra.
    Ursprunget på en mördare ÄR inte viktigt. Det spelar ingen roll ifall 99% av alla invandrare är våldtäktsmän eller mördare. 1% är det åtminstone INTE och därför skall man inte dömma folk utifrån deras ursprung utan för sina handlingar.
    Det rådde dock ingen tvekan om va Infra syftade på med sitt inlägg och därför ansåg jag att det var på sin plats att visa att ALLA svenskar inte är de som Infra syftade på i sitt inlägg.
    Secrist
    Secrist

Hur många kvinnor skall behöva dö i kväll? - Sida 6 Empty Vem?

Inlägg  Secrist 2012-01-03, 19:20

Sniperace skrev:hur många dog nyårsafton mördade av dem de älskar?
    jag har inte läst om någon mer än killen som "avrättades" men det var ju inte en kvinna som mördades av sin svenske man så det räknas säkert inte.

men sedan har vi ju ett fall som inte slutade med död, men som ändå är våld mot kvinna
    http://www.nsk.se/article/20120102/HASSLEHOLM/701029935/1170/-/kvinna-slogs-blodig-av-tre-okanda-man

vore skoj att veta vilka dessa svin är....

Tre killar som misshandlar en ensam tjej? Man kan ju gissa med ganska stor sannolikhet att gissa rätt. Neutral
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2012-01-03, 19:44

Man kan ju gissa med ganska stor sannolikhet att gissa rätt.

Gissa på vadå `?
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2012-01-03, 20:00

Jalla, Jalla, Allah Akbar.....

15 mördare på fri fot som mördat i Sverige,
    kann nogon svenska prata, allah allah, allah sa jag döda min fru och jag komma till himlen, jalla jalla???

Hur många kvinnor skall behöva dö i kväll? - Sida 6 Efterlysta-mord
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2012-01-03, 20:04

RedMentalCase skrev:Jalla, Jalla, Allah Akbar.....

15 mördare på fri fot som mördat i Sverige,
    kann nogon svenska prata, allah allah, allah sa jag döda min fru och jag komma till himlen, jalla jalla???
    Full fart i svinstian ikväll igen ?
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2012-01-03, 21:09

RedCloud skrev:

Gissa på vadå `?

Att det inte är Anders, Björn och Calle som gjort det(?)
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2012-01-03, 21:11

utan....?
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2012-01-03, 21:21

RedCloud skrev:

utan....?

Det är säkert John, George och Sam som har gjort det... Wink
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2012-01-03, 21:27

Regndrottning skrev:
    RedCloud skrev:

utan....?

I de allra flesta fall, tyvärr, mer exotiska namn än så och skulle det visa sig att det är Anders, Björn och Calle så skulle jag bli oroad över att svenska killar hittar "inspiration" och plötsligt tycker att det är OK.
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2012-01-03, 21:42

lazy skrev:
    Regndrottning skrev:
    RedCloud skrev:

utan....?

I de allra flesta fall, tyvärr, mer exotiska namn än så och skulle det visa sig att det är Anders, Björn och Calle så skulle jag bli oroad över att svenska killar hittar "inspiration" och plötsligt tycker att det är OK.

Med tanke på att våldtäkt har förekommit i alla tider och har alltid varit 'ok' så förstår jag inte varför svenska killar skall skylla på dem med mer 'exotiska' namn.
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2012-01-03, 22:14

Regndrottning skrev:

Med tanke på att våldtäkt har förekommit i alla tider och har alltid varit 'ok' så förstår jag inte varför svenska killar skall skylla på dem med mer 'exotiska' namn.

Fast nu handlade ju inte Snipers länk om våldtäkt, vänligen läs den igen. Smile
    Secrist
    Secrist

Hur många kvinnor skall behöva dö i kväll? - Sida 6 Empty Guess

Inlägg  Secrist 2012-01-03, 23:59

RedCloud skrev:

Gissa på vadå `?

Tja, vad tror du själv? Att det är tre blonda killar som heter Kalle, Olle och Lars?
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2012-01-04, 00:19

lazy skrev:
    Regndrottning skrev:

Jag har inte läst den, öht.

Är folk för lata att skriva sin åsikt så är jag ids jag inte läsa deras länkar.

däremot om någon skriver något, gör mig intresserad ja, då läser jag gärna!
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2012-01-04, 00:33

Regndrottning skrev:
    lazy skrev:
    Regndrottning skrev:

Det där gjorde mig konfunderad, innebär det att du hellre tittar på Idol än hänger med i vad som händer här och utomlands?
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2012-01-04, 00:43

lazy skrev:
    Regndrottning skrev:
    lazy skrev:
    Regndrottning skrev:

Det där gjorde mig konfunderad, innebär det att du hellre tittar på Idol än hänger med i vad som händer här och utomlands?

Polisen är mycket förtegen om överfallet.

http://www.nsk.se/article/20120103/HASSLEHOLM/701039875/1170/-/polisen-fortegen-om-overfallet

Kanske kan vi hoppas på att de svin som gör sådant åker dit inom kort.

men vi har ju sett att en del bryr sig inte och ger inga egna åsikter om dem som begår sådana brott.

vi får väl hoppas på långa fängelsestraff för dem iallafall
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2012-01-04, 01:04

För RD:
    Det var på nyårsaftonens morgon som kvinnan, ute på promenad med sin hund, attackerades och misshandlades av tre okända män.

Trion krävde att kvinnan skulle utföra sexuella tjänster och när hon nekade slog de henne i ansiktet så att hon bland annat slog ut en tand. Kvinnan lyckades fly från platsen.
    Ärendet utreds i Kristianstad och inledande förhör har gjort med offret.
    Hur mår hon?
    – Jag har inte talat med henne personligen, men en människa som blivit utsatt för den här typ av händelse mår inte särskilt bra, säger polisinspektör Daniel Linder.
    Han vill i nuläget inte gå in på vad polisen gör.
    – Det kan stjälpa mer än det hjälper. Men vi hämtar information och söker även på andra begångna brott och ser om det kan finnas likheter.

Ett dygn efter överfallet attackerades och misshandlades en ensam man utanför Kulturhuset. Där handlade det också om tre män i 20-25-årsåldern med liknande signalement, men polisen gör inga kopplingar mellan brotten.
    – Det fallet kände jag inte till, säger Linder.
    Misstänker ni att den nu aktuella trion ligger bakom fler brott?
    – Inte som det ser ut nu.

Utredningsläget kan tyckas mörkt eftersom det inte fanns några vittnen till överfallet på kvinnan. Männen var okända för offret.
    Kan ni lösa det här?
    – Vår ambition är alltid att reda upp ett brott, men jag kan inte ge någon prognos, säger Linder.

Helt naturligt att han inte gör någon koppling mellan brotten om han inte ens kände till det ena. Wink
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2012-01-04, 02:40

lazy skrev:
    Regndrottning skrev:
    lazy skrev:
    Regndrottning skrev:

Personligen äter jag hellre mask än ser på idol.
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2012-01-04, 10:01

lazy skrev:
    Regndrottning skrev:
    lazy skrev:
    Regndrottning skrev:

Jag har aldrig sett idol.

När jag säger att jag inte läser länkar när folk är för lata för att skriva sin egen åsikt i en debattforum, får du det till att jag inte läser nyheter? Nu blir jag konfunderad...

Vad är det med högern här att de inte kan förstå vad folk skriver? Allt man säger skall 'tolkas' till att betyda något helt annat....
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2012-01-04, 10:29

Regndrottning skrev:När jag säger att jag inte läser länkar när folk är för lata för att skriva sin egen åsikt i en debattforum, får du det till att jag inte läser nyheter? Nu blir jag konfunderad...
    Que?
    1. Är sniper för lat för att skriva sin åsikt? Gör han nåt annat här?
    2. Länken gick till en NYHET (inte en åsikt). Ditt tidigare svar gav intrycket att du ENDAST läste hans åsikt om en nyhet som du INTE läste. Du kommenterade även inlägg som handlade om en nyhet som du inte ens hade läst.

Och så påstår du att DU blir konfunderad??? Rolling Eyes
    Regndrottning skrev:Vad är det med högern här att de inte kan förstå vad folk skriver? Allt man säger skall 'tolkas' till att betyda något helt annat....
    Kan det bero på att vänstern låtsats förstå vad som försigår i din förvirrade hjärna och inte ifrågasätter?
    Om man INTE vill bli feltolkad så bör man vara så tydlig som möjligt.
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2012-01-04, 12:17

lazy skrev:
    Regndrottning skrev:
    RedCloud skrev:

utan....?

Så Björn, Anders och Kalle har inget blod på sina händer, då?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 09:53