Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+5
redalert
RedMentalCase
lazy
F.I.S.T
ericTheDog
9 posters

Den rödgrönbruma röran....

ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Den rödgrönbruma röran.... - Sida 2 Empty Sv: Den rödgrönbruma röran....

Inlägg  ANNA2LINK 2011-12-30, 14:53

redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:
    redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:

En demokrati kommer alltid att med tiden likna ett 2-parti-system. Det är ganska så självklart.

varför då ?
    Om man behöver fråga varför så är man är man mer än lovligt korkad så tyvärr fjanten gå och lägg dig nu!

Återigen är du svarslös... blir det inte tjatigt att vara svarslös hela tiden?
    Hörru pajas nog uppfattade jag att det var du som ställde frågan och var svarslös vi andra insåg ju att vi gick mot 2-partisystem vilket är elementärt om man har förmågan att tänka vill säga!

Vem är den största pajasen? Very Happy
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2011-12-30, 14:56

En demokrati kommer alltid att med tiden likna ett 2-parti-system.

herre jösses, jag som bara skojade när du behövde en samhällskunskapsbok......

Vem är den största pajasen?

Jag vet, jag vet....
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2011-12-30, 14:59

redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:
    redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:

En demokrati kommer alltid att med tiden likna ett 2-parti-system. Det är ganska så självklart.

varför då ?
    Om man behöver fråga varför så är man är man mer än lovligt korkad så tyvärr fjanten gå och lägg dig nu!

Hörru pajas nog uppfattade jag att det var du som ställde frågan och var svarslös vi andra insåg ju att vi gick mot 2-partisystem vilket är elementärt om man har förmågan att tänka vill säga!

Du har fortfarande inte svarat på frågan.... kan det va så att du inte vet vad du pratar om ? Cool ... och du ett tips, dina argument blir bara svagare för varje okvädningsord och öknamn du lägger till i dina inlägg... inte starkare
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2011-12-30, 15:01

RedCloud skrev:
    En demokrati kommer alltid att med tiden likna ett 2-parti-system.

herre jösses, jag som bara skojade när du behövde en samhällskunskapsbok......

Vem är den största pajasen?

Jag vet, jag vet....

Ja du ... RC får svara , som "räckte upp handen" Cool
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2011-12-30, 15:13

Hint: ända sedan Abs tid har innehållsrika inlägg med argument saknats TOTALT, han hotar med våld, han håller sig till infantila oneliners och internetförkortningar som han inte ens begriper innebörden av själv, han mår bara bra om han får trycka ner någon som (han tror) är svagare än han själv. Han lider av svårartad kommunistskräck kryddad med en mer än olovlig historielöshet.

the one and only: (tack o lov) Blueheaven/redalert/redclown etc etc
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2011-12-30, 16:39

lazy skrev:I mitt tycke är det nästan ett tvåpartisystem redan, det enda som kan hindra det är väl ifall de mindre partierna på både vänster och högersidan får för sig att gå tillsamman och bilda ett tredje alternativ.

Helt rätt, och ganska naturligt. det är också ett ganska bra sätt att hålla extremispartier som SD och V utanför.
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2011-12-30, 18:40

ANNA2LINK skrev:
    redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:
    redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:

varför då ?

Vem är den största pajasen? Very Happy
    [size=18]

Förlåt jag glömde dig Anna du måste vara den störste pajasen eller skall det vara det största miffot?
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2011-12-30, 22:22

F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:hur man än gör så kommer det ALLTID vara två partier som är störst, det går väl inte att förneka, börjar då mindre partier att samverka med andra blir de som ett och fortfarande blir det två i förlängningen,

avd forumhögermatematik Laughing .... kanske inte kan räkna längre än till två ?
    Men allvarligt talat får ni väl för fan skärpa till er lite grann i alla fall.
    Att två partier alltid kommer vara störst är väl för fan ingen argumentation för att det i princip skulle vara ett tvåpartisystem ???
    hur jävla dum får du bli ?? Om det blir så att tre partier blir stora då eller fem st lika stora ??... hur funkar forumhögermatematiken då ??

Sniperace skrev:men kanske föredrar vissa enpartistaten ala nordkorea, vi såg ju nu klart att PROLETÄREN beundrar detta land,

Ja ha ?... ja personligen är det journalistik som jag inte läser, men du verkar vara en trogen läsare, jag har faktiskt aldrig läst den tidningen, och ids inte ens kolla om det du säger stämmer. Men det spelar ingen större roll, eftersom Proletären tycks vara mer din tidning än min, således kan jag inte hållas ansvarig för vad de skriver.
    Och enkom en forumhöger vid nick Sniper kan lyckas få det till att man vurmar för enpartistat när man i själva verket propagerar för ett flerpartisystem

Sniperace skrev:men kanske är de bak proletären inte kommunister utan de har blivit kidnappade av en elak farbror?

tror du det ? Shocked

fem ungefär lika stora, tre samarbetar mot de andra två som samarbetar i politiken, så blir det ändå två eller?
    Ok om proletären, vilken sida vill du anse dem vara?
    Är det några du anser vara supekta och extremister?
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2011-12-30, 23:05

RedCloud skrev:
    Förstår inte varför du försvarar sap. Ditt parti har ju gått ut med en fientlig ton mot just sap.

därför att jag avskyr din historieförfalskning...och brist på verklighetsanknytning...

Du avskyr nog verkligheten.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 01:02