Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+6
ANNA2LINK
RedMentalCase
F.I.S.T
redalert
RedCloud
ericTheDog
10 posters

Vill röran ha ett välfärdssamhälle?

ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Vill röran ha ett välfärdssamhälle? Empty Vill röran ha ett välfärdssamhälle?

Inlägg  ericTheDog 2011-09-05, 23:16

Har vi inte råd att ha ett välfärdssamhälle i Sverige? Vill vänstern ha ett välfärdssamhälle? De vill ju att alla ska klara sig själva på sina bidrag, de vill att arbetslösa/sjuka ska klara sig på sina försäkringar. Att Sd/vänstern vill rasera samhället märks ju tydligt. Att inte fler människor ser det är mycket beklagligt.

Vänstern vill ha det som i Nordkorea där det finns stora klasskillnader. Det märks att de är på väg dit om de inte skaffar sig en annan politik snart. Skrämmande utveckling för det gamla arbetarpartiet. Man känner snart inte igen sig längre.

Jag vill inte ha detta egocentriska samhälle där hårt arbete inte påverkar storleken på plånboken. Istllet styrs hela ditt liv av staten. Staten styr vilken vård du får, skola och omsorg mm mm. I ett välfärdssamhälle så ska inte staten styra om du är fattig eller rik. Alla har rätt till att ha en viss trygghet.

Det är verkligen vänsterpolitik i ett nötskal, där mest korrumperade vinner...

Jag är glad att vi svenskar säger ifrån om detta vänstersamhälle - en relik från 1900-talet. Detta samhälle skadar hela Sverige och gör att Sverige blir splittrat. Jag vill ha ett Sverige som håller ihop, där människor stödjer och stöttar varann. Jag vill inte ha detta kalla,egoistiska vänsterklimat.

Vi behöver ett Allianssamhälle för att alla ska få det så bra som möjligt! Sverige är verkligen på väg åt helt rätt håll!!!

RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Vill röran ha ett välfärdssamhälle? Empty Sv: Vill röran ha ett välfärdssamhälle?

Inlägg  RedCloud 2011-09-05, 23:19

Vänstern vill ha det som i Nordkorea

för att citera din bruntungade sidekick BlueHeaven: gulligullan koko som en gök

Väx upp barnrumpa...
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Vill röran ha ett välfärdssamhälle? Empty Sv: Vill röran ha ett välfärdssamhälle?

Inlägg  redalert 2011-09-05, 23:19

ericTheDog skrev:Har vi inte råd att ha ett välfärdssamhälle i Sverige? Vill vänstern ha ett välfärdssamhälle? De vill ju att alla ska klara sig själva på sina bidrag, de vill att arbetslösa/sjuka ska klara sig på sina försäkringar. Att Sd/vänstern vill rasera samhället märks ju tydligt. Att inte fler människor ser det är mycket beklagligt.

Vänstern vill ha det som i Nordkorea där det finns stora klasskillnader. Det märks att de är på väg dit om de inte skaffar sig en annan politik snart. Skrämmande utveckling för det gamla arbetarpartiet. Man känner snart inte igen sig längre.

Jag vill inte ha detta egocentriska samhälle där hårt arbete inte påverkar storleken på plånboken. Istllet styrs hela ditt liv av staten. Staten styr vilken vård du får, skola och omsorg mm mm. I ett välfärdssamhälle så ska inte staten styra om du är fattig eller rik. Alla har rätt till att ha en viss trygghet.

Det är verkligen vänsterpolitik i ett nötskal, där mest korrumperade vinner...

Jag är glad att vi svenskar säger ifrån om detta vänstersamhälle - en relik från 1900-talet. Detta samhälle skadar hela Sverige och gör att Sverige blir splittrat. Jag vill ha ett Sverige som håller ihop, där människor stödjer och stöttar varann. Jag vill inte ha detta kalla,egoistiska vänsterklimat.

Vi behöver ett Allianssamhälle för att alla ska få det så bra som möjligt! Sverige är verkligen på väg åt helt rätt håll!!!

lol! lol! lol!
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2011-09-05, 23:32

ericTheDog skrev:Har vi inte råd att ha ett välfärdssamhälle i Sverige?

Nej inte om Alliansen ska sänka skatter i störst utsträckning till miljonärer och höginkomsttagare

ericTheDog skrev:Vill vänstern ha ett välfärdssamhälle?

Svar JA !

ericTheDog skrev:De vill ju att alla ska klara sig själva på sina bidrag,

Vill inte du att människor i nöd ska klara sig på ersättningen dom får ?... märkligt !

ericTheDog skrev:de vill att arbetslösa/sjuka ska klara sig på sina försäkringar.

Vill inte du att människor i nöd ska klara sig på ersättningen dom får ?... märkligt !

ericTheDog skrev:Att Sd/vänstern vill rasera samhället märks ju tydligt.

Hur då ??... och vilket samhälle pratar du om .... borgarna säljer ut allt och tror att marknaden ska lösa samhällsproblem

ericTheDog skrev:Vänstern vill ha det som i Nordkorea där det finns stora klasskillnader.

Var vänlig hänvisa till någonting överhuvud taget som stöder detta makabra påstående

ericTheDog skrev:Det märks att de är på väg dit om de inte skaffar sig en annan politik snart.

Hur märks det ?

ericTheDog skrev:skrämmande utveckling för det gamla arbetarpartiet. Man känner snart inte igen sig längre.

Det kan bero på att du aldrig förlikat dig med medmänsklighet och solidaritet

ericTheDog skrev:Jag vill inte ha ........samhälle där hårt arbete inte påverkar storleken på plånboken.

Inte vi heller ..... så sluta fantisera

ericTheDog skrev:Istället styrs hela ditt liv av staten.

Var vänlig styrk detta makabra påstående med fakta

ericTheDog skrev:Staten styr vilken vård du får, skola och omsorg mm mm.

ericTheDog skrev:I ett välfärdssamhälle så ska inte staten styra om du är fattig eller rik.

Nej det stämmer, men det är statens uppgift att se till att samhällets viktiga stötestenar fungerar och att inte folk faller utanför i allt för stor grad, något som Reinfeldt inte håller med om

ericTheDog skrev:Alla har rätt till att ha en viss trygghet.

tydligen inte enl alliansen

ericTheDog skrev:Det är verkligen vänsterpolitik i ett nötskal, där mest korrumperade vinner...

Nej korruption förekommer inom alla former av system där makt är inblandad, synd är det dock med partier som Moderaterna som vill begränsa demokratins transparens

ericTheDog skrev:Jag vill ha ett Sverige som håller ihop,

I praktiken står du för ett samhälle där VISSA håller ihop baserat på arbetskapacitet och kulturellt utsprung

ericTheDog skrev:Vi behöver ett Allianssamhälle för att alla ska få det så bra som möjligt! Sverige är verkligen på väg åt helt rätt håll!!!

Århundradets största propagandalögn !
    [/quote]
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2011-09-05, 23:41

Stor humor när fist går i taket över Annas debatteknik. Ja fist, mitt inlägg är en blåkopia av Annas. Har bara bytt ut lite höger mot vänster + några ord till.

Som sagt - stor humor.

Men jag håller med dig. Annas inlägg var ett lågvatttenmärke.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2011-09-05, 23:42

lol

FISTen är så bakom flötet att han gick på det 100%,
    sanslöst att det kan finnas så korkade människor som kan gå på 2 ben.

Undrar vilket parti de röstar på...hmmm????
    ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Inlägg  ANNA2LINK 2011-09-05, 23:46

ericTheDog skrev:Stor humor när fist går i taket över Annas debatteknik. Ja fist, mitt inlägg är en blåkopia av Annas. Har bara bytt ut lite höger mot vänster + några ord till.

Som sagt - stor humor.

Ha ha ha... Jo jag såg att du hade kopierat det...
    redalert
    redalert

Inlägg  redalert 2011-09-05, 23:48

ericTheDog skrev:Stor humor när fist går i taket över Annas debatteknik. Ja fist, mitt inlägg är en blåkopia av Annas. Har bara bytt ut lite höger mot vänster + några ord till.

Som sagt - stor humor.

Ja herrejävlar vilket pucko! Laughing

Ja fisten så vi slipper tjafsa om annat.
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2011-09-05, 23:50

redalert skrev:

Som sagt - stor humor.

Ja herrejävlar vilket pucko! Laughing

Vad ger dessa fåniga inlägg?
    redalert
    redalert

Inlägg  redalert 2011-09-05, 23:51

Another one bites the dust...... Laughing
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2011-09-05, 23:52

redalert skrev:Another one bites the dust...... Laughing

Vill du inte ha en bra stämning här inne?
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Vill röran ha ett välfärdssamhälle? Empty Stämmer?

Inlägg  Secrist 2011-09-05, 23:53

Vad ger dessa fåniga inlägg?

Tja, värstingvänstern verkar ju kunna skriva vilka hårresande påståenden som helst och du nickar instämmande.
    redalert
    redalert

Inlägg  redalert 2011-09-05, 23:54

ANNA2LINK skrev:

Anna det gäller inte dig här utan fisten!
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2011-09-05, 23:55

redalert skrev:
    ANNA2LINK skrev:

Jaha där ser man... Du svarar nästan alltid när jag skriver... Smile
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2011-09-05, 23:58

redalert skrev:
    ANNA2LINK skrev:

* OMG *
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2011-09-05, 23:59

Anna + ra = Sant ?Smile

PE Dal
    PE Dal

Antal inlägg : 1127

Vill röran ha ett välfärdssamhälle? Empty Många bokstäver blev det

Inlägg  PE Dal 2011-09-06, 00:13

F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:Har vi inte råd att ha ett välfärdssamhälle i Sverige?

Nej inte om Alliansen ska sänka skatter i störst utsträckning till miljonärer och höginkomsttagare

ericTheDog skrev:Vill vänstern ha ett välfärdssamhälle?

Svar JA !

ericTheDog skrev:De vill ju att alla ska klara sig själva på sina bidrag,

ericTheDog skrev:de vill att arbetslösa/sjuka ska klara sig på sina försäkringar.

ericTheDog skrev:Att Sd/vänstern vill rasera samhället märks ju tydligt.

Hur då ??... och vilket samhälle pratar du om .... borgarna säljer ut allt och tror att marknaden ska lösa samhällsproblem

ericTheDog skrev:Vänstern vill ha det som i Nordkorea där det finns stora klasskillnader.

Var vänlig hänvisa till någonting överhuvud taget som stöder detta makabra påstående

ericTheDog skrev:Det märks att de är på väg dit om de inte skaffar sig en annan politik snart.

Hur märks det ?

ericTheDog skrev:skrämmande utveckling för det gamla arbetarpartiet. Man känner snart inte igen sig längre.

Det kan bero på att du aldrig förlikat dig med medmänsklighet och solidaritet

ericTheDog skrev:Jag vill inte ha ........samhälle där hårt arbete inte påverkar storleken på plånboken.

Inte vi heller ..... så sluta fantisera

ericTheDog skrev:Istället styrs hela ditt liv av staten.

ericTheDog skrev:Staten styr vilken vård du får, skola och omsorg mm mm.

ericTheDog skrev:I ett välfärdssamhälle så ska inte staten styra om du är fattig eller rik.

Nej det stämmer, men det är statens uppgift att se till att samhällets viktiga stötestenar fungerar och att inte folk faller utanför i allt för stor grad, något som Reinfeldt inte håller med om

ericTheDog skrev:Alla har rätt till att ha en viss trygghet.

tydligen inte enl alliansen

ericTheDog skrev:Det är verkligen vänsterpolitik i ett nötskal, där mest korrumperade vinner...

Nej korruption förekommer inom alla former av system där makt är inblandad, synd är det dock med partier som Moderaterna som vill begränsa demokratins transparens

ericTheDog skrev:Jag vill ha ett Sverige som håller ihop,

I praktiken står du för ett samhälle där VISSA håller ihop baserat på arbetskapacitet och kulturellt utsprung

ericTheDog skrev:Vi behöver ett Allianssamhälle för att alla ska få det så bra som möjligt! Sverige är verkligen på väg åt helt rätt håll!!!

Århundradets största propagandalögn !

Svensk ordbok citerad av FIST,,vad gäller bokstaverandet,,men inget av substanstivt värde kunde åtminstone jag läsa mig till!!!!!
    [/quote]
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2011-09-06, 02:34

PE Dal skrev:

[b]Svensk ordbok citerad av FIST,,vad gäller bokstaverandet,,men inget av substanstivt värde kunde åtminstone jag läsa mig till!!!!!

kan bero på läskunnigheten hos läsaren i detta fall
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2011-09-06, 09:04

RedMentalCase skrev:Anna + ra = Sant ?Smile

Menar du att "Kärlek börjar ofta med bråk?"? Smile
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2011-09-06, 15:46

F.I.S.T skrev:
    PE Dal skrev:

[b]Svensk ordbok citerad av FIST,,vad gäller bokstaverandet,,men inget av substanstivt värde kunde åtminstone jag läsa mig till!!!!!

kan bero på läskunnigheten hos läsaren i detta fall

Du gick till 100% på Erics satir, du har en hjärna som en ödla.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2011-09-06, 16:51

Men vad blåbärsoppan vill behöver inte tillfrågas,att man monterat ner vår svenska välfärd allt vad man kunnat står ju över alla tvivel...
    RedclownIII
    RedclownIII

Antal inlägg : 2772

Inlägg  RedclownIII 2011-09-06, 17:14

MartinLindgren skrev:Men vad blåbärsoppan vill behöver inte tillfrågas,att man monterat ner vår svenska välfärd allt vad man kunnat står ju över alla tvivel...

Jasså på så vis vad exakt har förändrats sedan sossetiden?

Jag tvivlar starkt på dina uppgifter och kunskaper i dessa frågor och tror nog att du är en av alla dessa partsinlagor som vi matas med ständigt.

Dessutom är du nog bidragsberoende precis så som sossarna ville. Rolling Eyes
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2011-09-06, 17:17

MartinLindgren skrev:Men vad blåbärsoppan vill behöver inte tillfrågas,att man monterat ner vår svenska välfärd allt vad man kunnat står ju över alla tvivel...

Vilka fjantiga fantasier.

Om du inte menar att sjukbidrag och akassa till alla ,utan frågor och feedback, är välfärd.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-26, 12:04