F.I.S.T skrev: Sossar ee lata skrev:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14047848.abHahaha vilka jävla pajaser röd-sidan är, NNNNEEEEJJJJ vi ska inte ha friskolor......men att ta ut 250 miljoner ur sin egen friskola är okej....Ja jisses, de röda har det inte lätt nu för tiden.....
... Jag anser att det inte ska finnas friskolor som en elitistisk gräddfil för bättre bemedlade.... samt att det ska gå att tjäna pengar på att höja betygsnitt för att locka rika elever....
Men jag ser inte vad du anser om detta du tar upp denna tråd i syfte att antyda att Sossarna kör med dubbelmoral, men samtidigt måste det ju innebära att du oxå gör det i sånna fall.... för om detta skulle vara S officiella linje .... skulle du väl va sosse.... och dom har du ju i princip jämställd med Sovjetstaten
vilka friskolor tar bara elever som betalar?
nästan alla fungerar exakt på samma premisser som den kommunala, dvs utan skolavgifter för eleverna, men så har vi förstås internaten, där är det ju självklart att men behöver betala för mat och logi eller hur? annat vore en stor orättvisa mot dem som bor hemma eller hur?
min dotter och ena son gick på friskolor gymnasieåren, jag be
hövde inte betala ett öre extra för detta, och de fick bra utbildning med bra betyg och kunskaper i relation till sina betyg, plus bra arbeten efter skolgången.
men vad anser du om en SOCIALDEMOKRAT som är riksdagsman för detta parti och som då driver en friskola med 400 miljoner i VNST, är han ett föredöme, eller borde han kastas ur partiet för att inte leva som man lär?
eller är det helt okej för att det följer reglemente och lagar?