Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+4
MartinLindgren
theward
RedCloud
Sossar ee lata
8 posters

    Så här fungerar sjukskrivningar i Socialdemokraternas värld

    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Så här fungerar sjukskrivningar i Socialdemokraternas värld Empty Så här fungerar sjukskrivningar i Socialdemokraternas värld

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-01-20, 10:10

    http://blogg.expressen.se/konigjerlmyr/entry.jsp?messid=563881

    Red V gillar nog detta, då kan han ligga hemma o lata sig!

    Ni andra NORMALA, anser ni att detta är rätta vägen?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Så här fungerar sjukskrivningar i Socialdemokraternas värld Empty Sv: Så här fungerar sjukskrivningar i Socialdemokraternas värld

    Inlägg  RedCloud 2010-01-20, 10:19

    sedan när blev privata subjektiva bloggar något slags sanningsägare Seel ?

    testat "källkritik" någongång ?
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Så här fungerar sjukskrivningar i Socialdemokraternas värld Empty Men lilla Red idiot C

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-01-20, 10:22

    sossarna själva säger ju att det inte var rätta vägen, du är en av dem som anser att bara sossarna gör det så är det rätt, hur idiotiskt det än är...... monkey pig
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Så här fungerar sjukskrivningar i Socialdemokraternas värld Empty Sv: Så här fungerar sjukskrivningar i Socialdemokraternas värld

    Inlägg  RedCloud 2010-01-20, 10:46

    Red "idiot" C

    kan du inte bättre än så ?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Så här fungerar sjukskrivningar i Socialdemokraternas värld Empty Sv: Så här fungerar sjukskrivningar i Socialdemokraternas värld

    Inlägg  theward 2010-01-20, 11:05

    När man ser saker oavset vad det är kan man ju tolka dem helt olika och därefter komma till helt olika slutsatser

    Att sjukpensionera folk, utan att man gjort tillräckligt för att rehaba dem och testa om eller hur mkt de kan jobba.
    Är fel både för individen och samhället...

    Att vara sjukskriven kan var destruktivt, om man samtidigt inte får den hjälp och stöd man behöver att komma tillbaka..

    Men alliansen tolkningar ger jag inte mkt för i praktiken...
    De tycks nämligen tro att de sjuka är ungefär som fågelungar i ett bo, som mår bra av att bli utkastade från redet.

    För så är inte fallet för majoriteten av de sjukskrivna...

    Klart som tusan att de få lata och de som känt efter lite för mkt kan ruskas om av en sådan behandling..

    Men de allra flesta mår mkt dåligt över at ha et utförsäkringshot över sig.
    Har själv sett denna frustration, depression och totala vanmakt som vi kroniska sjuka känner.

    Man kan säga att vi är en helt bortglömd grupp

    Att kalla utförsäkring som "en möjlighet att komma tillbaka till samhället och arbetslivet" , ser jag som det största båg som levererats på länge


    Ska själv tala med FK idag, om hur det tex går med eventuell operation av mina händer. Om jag då trots utförsäkring,får sjukpenning under de 3-4 veckorna jag måste var hemma, med varje hand

    Vidare ska jag fråga vad som krävs för förlängd sjukpenning, som jag iaf ämnar att söka...
    Sjukersättning är ju till 99,99% omöjligt att få, så där känns det ju hopplöst..även om jag vet att mina krämpor inte kommer att bli bättre med åren.
    En vissa variation kan jag få, men bra det blir jag aldrig

    Som en liten tröst, har jag igår skrivit på ett "treårskontrakt" med lönebidrag på macken.
    Så nu har jag en trygg aställning så länge iaf...

    Fast att "alltid" leva på 75% av en relativt låg inkomst, 18200 på heltid.
    Är inte det lättaste, men det går hjälpligt
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Så här fungerar sjukskrivningar i Socialdemokraternas värld Empty Sv: Så här fungerar sjukskrivningar i Socialdemokraternas värld

    Inlägg  MartinLindgren 2010-01-20, 12:23

    S-ee-L är bara tjurig för den sågade alliansförsäkringen sågasav stora delar av svenska folket och som mycket talar för kommer kosta valsegern i år!

    Även du som tänker i kronor S-ee-L och ofta talar om dina fantastiska inkomster kommer få 80% av din inkomst i sjukförsäkring om du drabbas av sjukdom eller skada!


    Sen vet ju inte jag om sådana som du som hyllar alliansens datumstämplar kan få avstå sjukpenningen både i kronor och tid!
    För jag antar att du själv vill att alliansens sjukregler som du hyllar ska gälla för din egen del även i ett rödgrönt sverige!
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Så här fungerar sjukskrivningar i Socialdemokraternas värld Empty Sv: Så här fungerar sjukskrivningar i Socialdemokraternas värld

    Inlägg  formsvackan 2010-01-20, 12:41

    MartinLindgren skrev:S-ee-L är bara tjurig för den sågade alliansförsäkringen sågasav stora delar av svenska folket
    Den lilla strunten är som vanligt endast ute för att provocera.
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Så här fungerar sjukskrivningar i Socialdemokraternas värld Empty Sossarna slängde ju ut folk i bidsragsberoende med 64% ersättning

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-01-20, 13:57

    så vad tjaffsar ni om, va det bra eller dåligt? räcker gott%väl i mina ögon
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Så här fungerar sjukskrivningar i Socialdemokraternas värld Empty Sv: Så här fungerar sjukskrivningar i Socialdemokraternas värld

    Inlägg  theward 2010-01-20, 14:04

    Sossar ee lata skrev:så vad tjaffsar ni om, va det bra eller dåligt? räcker gott%väl i mina ögon

    Antar at du likt BF, inte kan läsa och inte ta åt dig vad som står i en skriven text.
    För kunde du det, skulle du förstå mera och inte vara så enkelspårig som du faktiskt är...

    Vad vi tycker, borde ha framgått för längesedan
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Så här fungerar sjukskrivningar i Socialdemokraternas värld Empty Sv: Så här fungerar sjukskrivningar i Socialdemokraternas värld

    Inlägg  MartinLindgren 2010-01-20, 14:19

    En enkel fråga till dig S-ee-L, vilken FK väljer du, den rödgröna eller den blå om du blir sjuk, vill du ha 80% av din inkomst och ingen tidsbestämmning hur länge du får vara sjuk, eller den blå som slänger ut dig efter datum?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Så här fungerar sjukskrivningar i Socialdemokraternas värld Empty Sv: Så här fungerar sjukskrivningar i Socialdemokraternas värld

    Inlägg  Dao 2010-01-20, 14:35

    Efter september har vi en regering där man bryr sig om människorna!

    Helt klart rätt!

    Att Expressen gnäller är bara en bekräftelse om att det är rätt väg!!!
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Så här fungerar sjukskrivningar i Socialdemokraternas värld Empty Anser ni alltså att de som sossarna betalade ut i förtidspension, 64% är bra

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-01-20, 14:45

    det är ju det ni längtar till säger ni, i september när ni tror att sosseriet med fiffelMona ska vinna lol! lol!
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Så här fungerar sjukskrivningar i Socialdemokraternas värld Empty Sv: Så här fungerar sjukskrivningar i Socialdemokraternas värld

    Inlägg  theward 2010-01-21, 22:59

    Sossar ee lata skrev:det är ju det ni längtar till säger ni, i september när ni tror att sosseriet med fiffelMona ska vinna lol! lol!

    64% är egentligen 10% för lågt...
    Men står det mellan att leva ett osäkert liv som sjuk och tvingas gå till socialen varje månad, samt tvingas sälja allt av värde(som man jobbat ihop till, under ett långt arbetsliv) och få sjukersättning(om än låg).
    Då väljer 99,99% det senare alternativet

    Eller skulle du välja annorlunda???

    ja jag längtar till när ingen blir utförsäkrad och alla får en chans att komma tillbaka
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Så här fungerar sjukskrivningar i Socialdemokraternas värld Empty Bry sig om

    Inlägg  Secrist 2010-01-21, 23:46

    Efter september har vi en regering där man bryr sig om människorna!

    Ja, anser du det vara viktigare med rejäla bidrag istället för jobbskapande politik så ska du helt klart rösta på de rödgröna. Och tycker du klara besked är överskattat så rekommenderar jag också en röst på de rödgröna. Wink
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Så här fungerar sjukskrivningar i Socialdemokraternas värld Empty Sv: Så här fungerar sjukskrivningar i Socialdemokraternas värld

    Inlägg  Redvictory 2010-01-21, 23:54

    Secrist skrev:Efter september har vi en regering där man bryr sig om människorna!

    Ja, anser du det vara viktigare med rejäla bidrag istället för jobbskapande politik så ska du helt klart rösta på de rödgröna. Och tycker du klara besked är överskattat så rekommenderar jag också en röst på de rödgröna. Wink

    Vems jobbskapande politik talar du om Secrist?

    Sponsored content


    Så här fungerar sjukskrivningar i Socialdemokraternas värld Empty Sv: Så här fungerar sjukskrivningar i Socialdemokraternas värld

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-29, 07:06