Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+4
Vercingetorix
ANNA2LINK
ericTheDog
F.I.S.T
8 posters

Här duckar Reinfeldt för frågor om kungen

F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Här duckar Reinfeldt för frågor om kungen Empty Här duckar Reinfeldt för frågor om kungen

Inlägg  F.I.S.T 2011-12-06, 01:27

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14035644.ab'

Här duckar Reinfeldt för frågor om kungen

SUNDSVALL. Statsminister Fredrik Reinfeldt duckar för frågorna om kungen.

– Jag brukar ha som mycket tydlig princip i min roll som regeringschef att inte kommentera statschefen baserat på tidningsuppgifter, säger han under ett besök i Sundsvall i dag.

Aftonbladets avslöjande om hemliga ljudinspelningar där kungens vän Anders Lettström bekräftar att kungen visste betydligt mer än han medgett, väcker kritik. Forskare intygar att inspelningarna inte manipulerats och konstitutionsutskottets ordförande, miljöpartisten Peter Eriksson, kräver att sanningen om monarkens inblandning ska fram i ljuset.

– Det är kungen skyldig svenska folket. Även om han inte är folkvald är han beroende av medborgarnas förtroende, sa han till Aftonbladet i helgen.

Men när statsminister Fredrik Reinfeldt besökte Sundsvall i dag ville han inte svara på några som helst frågor kring Kungaaffären. Detta eftersom han anser att det inte är förenligt med hans roll.

Hur tror du att tilltron till monarkin påverkas av det som hänt?

– Den konstitutionella makten i Sverige är en följd av en mycket bred politisk överenskommelse. Den är demokratiskt förankrad i den meningen att den har ett brett stöd i Sveriges riksdag för att det ska förbli en konstitutionell monarki.

– Det är den överenskommelsen jag hedrar och då tycker jag inte att det ingår i min roll att som regeringschef kommentera statschefen, förklarar Reinfeldt.

avd: nä hä ... lägg av ???... antyder ni att Reinfeldt inte svarar på frågor ? Laughing
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Här duckar Reinfeldt för frågor om kungen Empty Sv: Här duckar Reinfeldt för frågor om kungen

Inlägg  ericTheDog 2011-12-06, 01:29

Varför skulle Reinfeldt svara på frågor rörande skvallerpressen?
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Här duckar Reinfeldt för frågor om kungen Empty Sv: Här duckar Reinfeldt för frågor om kungen

Inlägg  F.I.S.T 2011-12-06, 01:35

ericTheDog skrev:Varför skulle Reinfeldt svara på frågor rörande skvallerpressen?

han svarar ju i princip inte på några frågor, och står inte för sitt eget handlande Laughing
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2011-12-06, 01:36

.... och vad jag minns så tyckte du skvallret om Juholt var befogat,
    ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Inlägg  ANNA2LINK 2011-12-06, 01:42

F.I.S.T skrev:.... och vad jag minns så tyckte du skvallret om Juholt var befogat,

Ja men Joholt kan det skvallras hur mycket som helst om i skvallerpressen du vet...(ironi) Laughing
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Antal inlägg : 4633

Inlägg  Vercingetorix 2011-12-06, 01:58

ANNA2LINK skrev:
    F.I.S.T skrev:.... och vad jag minns så tyckte du skvallret om Juholt var befogat,

Ja men Joholt kan det skvallras hur mycket som helst om i skvallerpressen du vet...(ironi) Laughing

Mig veterligen har Reinfeldt inte kommenterat det heller, och det var ju hans val, att inte kommentera skvallerpressens uppgifter tråden gällde.
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Här duckar Reinfeldt för frågor om kungen Empty Knas

Inlägg  Secrist 2011-12-06, 08:48

Vercingetorix skrev:
    ANNA2LINK skrev:

Mig veterligen har Reinfeldt inte kommenterat det heller, och det var ju hans val, att inte kommentera skvallerpressens uppgifter tråden gällde.

Förvänta dig inte att se någon slags logisk tråd i vänsterns inlägg. Två förlorade val på raken har sänkt allt logiskt tänkande.
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2011-12-06, 08:51

Förvänta dig inte att se någon slags logisk tråd i vänsterns inlägg. Två förlorade val på raken har sänkt allt logiskt tänkande.

Med tanke på att högern inte regerade större delen av 1900-talet borde logik och högerkramare vara inkompatibla med ditt naiva barnsliga resonemang...

bounce bounce bounce

tråkigt att se dig förvandlas till en i Knatte/Fnatte/Tjate trion....
    Secrist
    Secrist

Här duckar Reinfeldt för frågor om kungen Empty Knas

Inlägg  Secrist 2011-12-06, 08:55

RedCloud skrev:

Med tanke på att högern inte regerade större delen av 1900-talet borde logik och högerkramare vara inkompatibla med ditt naiva barnsliga resonemang...

bounce bounce bounce

tråkigt att se dig förvandlas till en i Knatte/Fnatte/Tjate trion....

Har du bokat din flygbiljett nu? Very Happy
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2011-12-06, 08:56

Har du bokat din flygbiljett nu?

Åhhh vad roligt, sluta, jag skrattar ihjäl mig./NOT
    Secrist
    Secrist

Här duckar Reinfeldt för frågor om kungen Empty Skratta

Inlägg  Secrist 2011-12-06, 08:58

RedCloud skrev:
    Har du bokat din flygbiljett nu?

Åhhh vad roligt, sluta, jag skrattar ihjäl mig./NOT

Du får inte skratta högt så du väcker de andra patienterna. Eller är det väckning kl.07.00? Very Happy
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2011-12-06, 09:03

Du får inte skratta högt så du väcker de andra patienterna.

varför secrist trivs på denna träsknivå ?

mår du inte riktigt bra ?
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2011-12-06, 09:36

RedCloud skrev:

Hur vore det att du för första gången brydde dig om hur du själv debatterar för en gångs skull?
    Väx upp kommunistjävel!
    Secrist
    Secrist

Här duckar Reinfeldt för frågor om kungen Empty Bra

Inlägg  Secrist 2011-12-06, 09:54

RedCloud skrev:

Alldeles utmärkt, tackar som frågar. cheers
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2011-12-06, 13:59

F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:Varför skulle Reinfeldt svara på frågor rörande skvallerpressen?

han svarar ju i princip inte på några frågor, och står inte för sitt eget handlande Laughing

Nyss sa du att det var frågor om kungen han skulle besvara, hur står det till med närminnet?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 05:32