Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+8
ANNA2LINK
redalert
Thetaxpayer
RedCloud
DirtyDog
lazy
Regndrottning
F.I.S.T
12 posters

    något som seel stödjer ???

    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    något som seel stödjer ??? Empty något som seel stödjer ???

    Inlägg  F.I.S.T 2011-11-26, 13:11

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13991194.ab

    SD vill dela in befolkningen i olika grupper

    GÖTEBORG. SD vill dela in Sveriges befolkning i tre grupper.

    Vilken grupp du tillhör beror på hur svensk du är.

    – Det är ett apartheidliknande tänkande, säger Mats Lindberg, professor i statsvetenskap vid Örebro universitet.

    För några år sedan slog Sverigedemokraternas chefsideolog Mattias Karlsson fast att fotbollsspelaren Zlatan Ibrahimovic inte är svensk på grund av sitt ”kroppsspråk” och ”attityd”.

    Partiet har länge brottats med en definition av det för dem så viktiga begreppet ”svenskhet”. Nu har man kommit fram till ett förslag.

    Under rubriken ”SD och nationen” har man i förslaget till nytt principprogram (skrivet av Karlsson) gjort en indelning av Sveriges befolkning i tre kategorier. Grupperna är infödda svenskar, de som är assimilerade och de som inte är det.
    ”Kan splittra Sverige”

    – De oassimilerade är alla de utlandsfödda som inte ser ut som och uppför sig som det SD kallar ”svenskar”. Det är de som SD ser som ett hot mot den svenska identiteten, vad nu det är, säger Mats Lindberg.

    SD:s partiledare Jimmie Åkesson ger inte mycket för kritiken.

    – Det är lite märkligt att den typen av obalanserad ovetenskaplig kritik kommer från en professor i statskunskap. Jag har väldigt svårt att ta den på allvar. Tvärtom, vi vill ju hålla ihop det svenska samhället, säger han.

    Men håller man ihop samhället genom att dela upp människor?

    – Vår utgångspunkt är att människor som kommer till vårt land ska assimileras precis enligt samma system som man hade fram till 1970-talet.

    Enligt Åkesson blir det inga praktiska konsekvenser för de som inte anses vara svenska.

    – Om man inte är kulturellt svensk men ändå bor i Sverige har man fortfarande samma rättigheter och skyldigheter. Men om det bor för många människor här som har för avsikt att segregera sig och leva i parallella samhällen i förorter så splittras Sverige.

    Men enligt Mats Lindberg handlar SD enligt ett apartheid-liknande tänkande.

    – De delar upp folk efter i hur hög grad de är anpassade till vad SD kallar den nationella identiteten, säger han.
    ”Utgår från kultur”

    Enligt SD är det inte bara möjligt för invandrare att assimilera sig och bli kulturellt svenska. Även de från kategorin ”infödda svenskar” slutar vara svenska om de byter ”lojalitet, språk, identitet eller kultur”.

    – Vi definierar inte svenskhet utifrån någon biologisk faktor som hudfärg, utan utifrån kultur.

    Jimmie Åkesson poängterar att kategorierna inte skulle innebära någon praktisk konsekvens för människor även om Sverigedemokraterna fick styra landet. I stället ska det förstås som att SD nu har bestämt sig för vad man egentligen menar med svenskhet.



    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    något som seel stödjer ??? Empty Sv: något som seel stödjer ???

    Inlägg  Regndrottning 2011-11-26, 15:26


    Verkligen skrämmande.

    Det ger assosiationer till både apartheid-Sydafrika och nazisteran.... Och vi vet konsekvenserna som blev då....

    Att dela upp befolkningen, bara på pappret, var bara första steget. Det ger inget 'vi' samhälle utan enbart 'vi-mot-dem' tänkande. Och börjar det tänkande, (vilket redan förekommer, tydligen), så splittrar det samhället, något sm vi inte vill ha.

    ALLA har en plats i samhället, vare sig bra eller dåligt.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    något som seel stödjer ??? Empty Sv: något som seel stödjer ???

    Inlägg  lazy 2011-11-26, 17:40

    – Om man inte är kulturellt svensk men ändå bor i Sverige har man fortfarande samma rättigheter och skyldigheter. Men om det bor för många människor här som har för avsikt att segregera sig och leva i parallella samhällen i förorter så splittras Sverige.

    Nu har jag visserligen inte läst hela deras program men ovanstående håller jag med om, det räcker att ta en titt på England och Frankrike för att begripa vilka konsekvenser det blir när vissa skapar ett samhälle i samhället.
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    något som seel stödjer ??? Empty Sv: något som seel stödjer ???

    Inlägg  DirtyDog 2011-11-27, 05:16

    lazy skrev:– Om man inte är kulturellt svensk men ändå bor i Sverige har man fortfarande samma rättigheter och skyldigheter. Men om det bor för många människor här som har för avsikt att segregera sig och leva i parallella samhällen i förorter så splittras Sverige.

    Nu har jag visserligen inte läst hela deras program men ovanstående håller jag med om, det räcker att ta en titt på England och Frankrike för att begripa vilka konsekvenser det blir när vissa skapar ett samhälle i samhället.
    Jo, det vore hederligt av våra vänstersympatisörer ifall de redogjorde vad de själva anser om detta?

    Är det OK att stadsdelar helt befolkas av nån kulturgrupp som där inför egna regler för lag & ordning, utbildning och kvinnors rättigheter?
    Vill vi verkligen ha ett sådant segregerat samhälle? Är det inte illa nog när samhället segregeras ekonomiskt. Ni kanske vill att det blir mer segregation både kulturellt och ekonomiskt?

    Ökar då inte risken för att befolkningen "splittras" som SD hävdar?

    Sen undrar man lite över rubriksättningen? "SD vill dela in befolkningen i olika grupper"
    Vill dela in?
    De HAR väl redan delat in befolkningen i olika grupper? Det är ju knappast en FYSISK indelning vi talar om här? Det är en beskrivning av människor.

    Man kan hävda att det finns 3 sorters svenskar. De som är långt till vänster, de som är långt till höger och de som ligger och skvalpar i mitten.
    Om jag påstod detta i ett tal så skulle väl samma intelligenta journalist hävda att jag VILL dela in befolkningen i tre grupper? De kanske också börjar FANTISERA om vad jag skulle vilja göra med dessa grupper?

    Det finns en massa typiskt svenska beteenden som inte är så mycket att vara stolt över. Den finns även sådana som man föredrar framför hur folk från andra kulturer sköter detta.

    Jag vet många som slutade med att spela fotboll bara för att det "osvenska" beteendet har spritt sig så långt. När lag skulle spela mot vissa lag med nästan uteslutande invandrare så var det väldigt svårt att hitta folk som ville spela, och nu talar jag inte om toppserien utan i lägre divisioner och korpen. Orsaken till att folk inte ville spela var för att de var oroliga för sin hälsa. Det var ett mycket ojustare spel och ständiga gräl om domslut där ofta publiken sprang in på plan och hotade domare och spottade på spelare. De svenska lagen i lägre divisioner hade sällan någon mer publik än nåt barn eller någon flickvän (i bästa fall). Invandrarlagen hade hela stadsdelen med som en hotfull mobb bredvid planen.

    Det slutade med att man fick ställa in matcher då ingen ville möta dem och knappt någon vågade dömma.
    Sånt här existerade inte innan dessa lag kom med i serier.
    Min barndomskamrat som spelat fotboll hela livet sade en gång. Inte konstigt att de aldrig får nån riktig fred där nere. De kan ju inte ens spela en fotbollsmatch utan att försöka hetsa fram ett världskrig.

    Med detta sagt vill jag inte hävda att ALLA deras spelare är sådana, men andelen som är det är för många för att de sansade skall lyckas hålla dem tillbaka.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    något som seel stödjer ??? Empty Sv: något som seel stödjer ???

    Inlägg  RedCloud 2011-11-27, 12:07

    DirtyDog skrev:
    lazy skrev:– Om man inte är kulturellt svensk men ändå bor i Sverige har man fortfarande samma rättigheter och skyldigheter. Men om det bor för många människor här som har för avsikt att segregera sig och leva i parallella samhällen i förorter så splittras Sverige.

    Nu har jag visserligen inte läst hela deras program men ovanstående håller jag med om, det räcker att ta en titt på England och Frankrike för att begripa vilka konsekvenser det blir när vissa skapar ett samhälle i samhället.
    Jo, det vore hederligt av våra vänstersympatisörer ifall de redogjorde vad de själva anser om detta?

    Är det OK att stadsdelar helt befolkas av nån kulturgrupp som där inför egna regler för lag & ordning, utbildning och kvinnors rättigheter?
    Vill vi verkligen ha ett sådant segregerat samhälle? Är det inte illa nog när samhället segregeras ekonomiskt. Ni kanske vill att det blir mer segregation både kulturellt och ekonomiskt?

    Ökar då inte risken för att befolkningen "splittras" som SD hävdar?

    Sen undrar man lite över rubriksättningen? "SD vill dela in befolkningen i olika grupper"
    Vill dela in?
    De HAR väl redan delat in befolkningen i olika grupper? Det är ju knappast en FYSISK indelning vi talar om här? Det är en beskrivning av människor.

    Man kan hävda att det finns 3 sorters svenskar. De som är långt till vänster, de som är långt till höger och de som ligger och skvalpar i mitten.
    Om jag påstod detta i ett tal så skulle väl samma intelligenta journalist hävda att jag VILL dela in befolkningen i tre grupper? De kanske också börjar FANTISERA om vad jag skulle vilja göra med dessa grupper?

    Det finns en massa typiskt svenska beteenden som inte är så mycket att vara stolt över. Den finns även sådana som man föredrar framför hur folk från andra kulturer sköter detta.

    Jag vet många som slutade med att spela fotboll bara för att det "osvenska" beteendet har spritt sig så långt. När lag skulle spela mot vissa lag med nästan uteslutande invandrare så var det väldigt svårt att hitta folk som ville spela, och nu talar jag inte om toppserien utan i lägre divisioner och korpen. Orsaken till att folk inte ville spela var för att de var oroliga för sin hälsa. Det var ett mycket ojustare spel och ständiga gräl om domslut där ofta publiken sprang in på plan och hotade domare och spottade på spelare. De svenska lagen i lägre divisioner hade sällan någon mer publik än nåt barn eller någon flickvän (i bästa fall). Invandrarlagen hade hela stadsdelen med som en hotfull mobb bredvid planen.

    Det slutade med att man fick ställa in matcher då ingen ville möta dem och knappt någon vågade dömma.
    Sånt här existerade inte innan dessa lag kom med i serier.
    Min barndomskamrat som spelat fotboll hela livet sade en gång. Inte konstigt att de aldrig får nån riktig fred där nere. De kan ju inte ens spela en fotbollsmatch utan att försöka hetsa fram ett världskrig.

    Med detta sagt vill jag inte hävda att ALLA deras spelare är sådana, men andelen som är det är för många för att de sansade skall lyckas hålla dem tillbaka.

    SD-kramarna är bra osmakliga....
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    något som seel stödjer ??? Empty Sv: något som seel stödjer ???

    Inlägg  Thetaxpayer 2011-11-27, 12:53

    RedCloud skrev:
    DirtyDog skrev:
    lazy skrev:– Om man inte är kulturellt svensk men ändå bor i Sverige har man fortfarande samma rättigheter och skyldigheter. Men om det bor för många människor här som har för avsikt att segregera sig och leva i parallella samhällen i förorter så splittras Sverige.

    Nu har jag visserligen inte läst hela deras program men ovanstående håller jag med om, det räcker att ta en titt på England och Frankrike för att begripa vilka konsekvenser det blir när vissa skapar ett samhälle i samhället.
    Jo, det vore hederligt av våra vänstersympatisörer ifall de redogjorde vad de själva anser om detta?

    Är det OK att stadsdelar helt befolkas av nån kulturgrupp som där inför egna regler för lag & ordning, utbildning och kvinnors rättigheter?
    Vill vi verkligen ha ett sådant segregerat samhälle? Är det inte illa nog när samhället segregeras ekonomiskt. Ni kanske vill att det blir mer segregation både kulturellt och ekonomiskt?

    Ökar då inte risken för att befolkningen "splittras" som SD hävdar?

    Sen undrar man lite över rubriksättningen? "SD vill dela in befolkningen i olika grupper"
    Vill dela in?
    De HAR väl redan delat in befolkningen i olika grupper? Det är ju knappast en FYSISK indelning vi talar om här? Det är en beskrivning av människor.

    Man kan hävda att det finns 3 sorters svenskar. De som är långt till vänster, de som är långt till höger och de som ligger och skvalpar i mitten.
    Om jag påstod detta i ett tal så skulle väl samma intelligenta journalist hävda att jag VILL dela in befolkningen i tre grupper? De kanske också börjar FANTISERA om vad jag skulle vilja göra med dessa grupper?

    Det finns en massa typiskt svenska beteenden som inte är så mycket att vara stolt över. Den finns även sådana som man föredrar framför hur folk från andra kulturer sköter detta.

    Jag vet många som slutade med att spela fotboll bara för att det "osvenska" beteendet har spritt sig så långt. När lag skulle spela mot vissa lag med nästan uteslutande invandrare så var det väldigt svårt att hitta folk som ville spela, och nu talar jag inte om toppserien utan i lägre divisioner och korpen. Orsaken till att folk inte ville spela var för att de var oroliga för sin hälsa. Det var ett mycket ojustare spel och ständiga gräl om domslut där ofta publiken sprang in på plan och hotade domare och spottade på spelare. De svenska lagen i lägre divisioner hade sällan någon mer publik än nåt barn eller någon flickvän (i bästa fall). Invandrarlagen hade hela stadsdelen med som en hotfull mobb bredvid planen.

    Det slutade med att man fick ställa in matcher då ingen ville möta dem och knappt någon vågade dömma.
    Sånt här existerade inte innan dessa lag kom med i serier.
    Min barndomskamrat som spelat fotboll hela livet sade en gång. Inte konstigt att de aldrig får nån riktig fred där nere. De kan ju inte ens spela en fotbollsmatch utan att försöka hetsa fram ett världskrig.

    Med detta sagt vill jag inte hävda att ALLA deras spelare är sådana, men andelen som är det är för många för att de sansade skall lyckas hålla dem tillbaka.

    SD-kramarna är bra osmakliga....





    Hur tänkte du nu? Svider verkligheten? Kanske du kunde svarat på DDs fråga istället för att komma med ett helt meningslöst inlägg till.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    något som seel stödjer ??? Empty Sv: något som seel stödjer ???

    Inlägg  RedCloud 2011-11-27, 12:54

    Svider verkligheten?

    Nu tycker jag inte DDs vomering har några som helst kopplingar till verkligheten, så : nej

    komma med ett helt meningslöst inlägg till.

    fast nu var det ju inte "meningslöst", du svarade ju... bounce bounce bounce


    Senast ändrad av RedCloud den 2011-11-27, 12:55, ändrad totalt 1 gång
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    något som seel stödjer ??? Empty Sv: något som seel stödjer ???

    Inlägg  Thetaxpayer 2011-11-27, 12:55

    RedCloud skrev:
    Svider verkligheten?

    Nu tycker jag inte DDs vomering har några som helst kopplingar till verkligheten, så : nej




    Kan du svara på frågan då eller är det inte sant heller?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    något som seel stödjer ??? Empty Sv: något som seel stödjer ???

    Inlägg  RedCloud 2011-11-27, 12:56

    Vilken fråga ?

    Är det OK att stadsdelar helt befolkas av nån kulturgrupp som där inför egna regler för lag & ordning, utbildning och kvinnors rättigheter?

    Den ?

    Men herre jösses det har vi ju redan, Djursholm tex...
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    något som seel stödjer ??? Empty Sv: något som seel stödjer ???

    Inlägg  Thetaxpayer 2011-11-27, 12:56

    RedCloud skrev:
    Svider verkligheten?

    Nu tycker jag inte DDs vomering har några som helst kopplingar till verkligheten, så : nej

    komma med ett helt meningslöst inlägg till.

    fast nu var det ju inte "meningslöst", du svarade ju... bounce bounce bounce





    Ja för jag vill ju att du skall svara på frågan ISTÄLLET för att komma med meningslösa inlägg ala RC. santa geek jocolor
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    något som seel stödjer ??? Empty Sv: något som seel stödjer ???

    Inlägg  Thetaxpayer 2011-11-27, 12:58

    RedCloud skrev:Vilken fråga ?

    Är det OK att stadsdelar helt befolkas av nån kulturgrupp som där inför egna regler för lag & ordning, utbildning och kvinnors rättigheter?

    Den ?

    Men herre jösses det har vi ju redan, Djursholm tex...




    Jasså det var något nytt. Hur menar du då? Men jag skall ge dig rätt att det redan finns men Djursholm är inte ett av dem.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    något som seel stödjer ??? Empty Sv: något som seel stödjer ???

    Inlägg  RedCloud 2011-11-27, 13:00

    men Djursholm är inte ett av dem.

    nähädu, då kanske du kan nämna ett område i Sverige där svensk lag inte gäller ? Vilket DD påstår.
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    något som seel stödjer ??? Empty Sv: något som seel stödjer ???

    Inlägg  Thetaxpayer 2011-11-27, 13:03

    RedCloud skrev:
    men Djursholm är inte ett av dem.

    nähädu, då kanske du kan nämna ett område i Sverige där svensk lag inte gäller ? Vilket DD påstår.




    Den gäller på papperet självklart. Men i den riktiga världen så betyder inte det så mycket om folket som bor i vissa statsdelar inte respekterar den och istället har egna lagar och regler.
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    något som seel stödjer ??? Empty Sv: något som seel stödjer ???

    Inlägg  Thetaxpayer 2011-11-27, 13:06

    RedCloud skrev:
    men Djursholm är inte ett av dem.

    nähädu, då kanske du kan nämna ett område i Sverige där svensk lag inte gäller ? Vilket DD påstår.



    kunde du svara på hur du tänkte gälland e Djursholm?
    Fan att det skall vara så himla svårt att debattera ärligt. Skriv vad fan du menar så slipper man gå som katten runt het gröt.





    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    något som seel stödjer ??? Empty Sv: något som seel stödjer ???

    Inlägg  redalert 2011-11-27, 13:22

    Leta efter någon sjukare än rc karlen är ju för fan helt väck!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    något som seel stödjer ??? Empty Sv: något som seel stödjer ???

    Inlägg  RedCloud 2011-11-27, 13:40

    Den gäller på papperet självklart. Men i den riktiga världen så betyder inte det så mycket om folket som bor i vissa statsdelar inte respekterar den och istället har egna lagar och regler.

    ha ha, då ska vi alltså diskutera ur rasisthögerns tolkningar av "verkligheten".

    Ja jävlar "Den gäller på papperet självklart." ha ha
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    något som seel stödjer ??? Empty Sv: något som seel stödjer ???

    Inlägg  Thetaxpayer 2011-11-27, 13:53

    RedCloud skrev:
    Den gäller på papperet självklart. Men i den riktiga världen så betyder inte det så mycket om folket som bor i vissa statsdelar inte respekterar den och istället har egna lagar och regler.

    ha ha, då ska vi alltså diskutera ur rasisthögerns tolkningar av "verkligheten".

    Ja jävlar "Den gäller på papperet självklart." ha ha



    Jag noterar att du inte kan eller vill förklara vad du menar med ditt påstående om Djursholm. Sedan att du inte ser hur verkligehten ser ut i våra förorter är ju bara tragiskt. Att du sedan också har mage att dra fram rasistkortet (igen) är ju dock knappast förvånande från en gammal verklighetsförnekande råkommunist som bor i tassemarkerna någonstans.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    något som seel stödjer ??? Empty Sv: något som seel stödjer ???

    Inlägg  RedCloud 2011-11-27, 14:59

    Jag noterar att du inte kan eller vill förklara vad du menar med ditt påstående om Djursholm.

    Men förlåt, jag har ju totalt glömt bort att ni ju inte är de vassaste knivarna i lådan ni högerfolk, men för att vidga dina vyer: googla "gated community sverige" och återkom sen...
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    något som seel stödjer ??? Empty Sv: något som seel stödjer ???

    Inlägg  ANNA2LINK 2011-11-27, 15:08

    redalert skrev:Leta efter någon sjukare än rc karlen är ju för fan helt väck!


    Passa dina ord här inne RedA!!! Väx upp!!!
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    något som seel stödjer ??? Empty Sv: något som seel stödjer ???

    Inlägg  lazy 2011-11-27, 15:12

    RedCloud skrev:

    Men förlåt, jag har ju totalt glömt bort att ni ju inte är de vassaste knivarna i lådan ni högerfolk, men för att vidga dina vyer: googla "gated community sverige" och återkom sen...

    Ett tips som hör mer ihop med tråden är att googla på no go zones.
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    något som seel stödjer ??? Empty Sv: något som seel stödjer ???

    Inlägg  DirtyDog 2011-11-27, 15:17

    RedCloud skrev:
    Jag noterar att du inte kan eller vill förklara vad du menar med ditt påstående om Djursholm.

    Men förlåt, jag har ju totalt glömt bort att ni ju inte är de vassaste knivarna i lådan ni högerfolk, men för att vidga dina vyer: googla "gated community sverige" och återkom sen...
    Och när man gjort det så förstår man fortfarande inte vad detta har med Djursholm eller några lagar att göra?

    Hävdar du att det FINNS "gated communities" i Djursholm och att de dessutom har egna lagar. Kom igen nu "vassa kniven" och presentera dina fakta.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    något som seel stödjer ??? Empty Sv: något som seel stödjer ???

    Inlägg  RedCloud 2011-11-27, 15:38


    Och när man gjort det så förstår man fortfarande inte vad detta har med Djursholm eller några lagar att göra?

    [fniss]

    en av anledningarna till att besöken här blir glesare och glesare.
    Det mentala motståndet går inte att finna.....
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    något som seel stödjer ??? Empty Sv: något som seel stödjer ???

    Inlägg  lazy 2011-11-27, 16:08

    RedCloud skrev:
    Och när man gjort det så förstår man fortfarande inte vad detta har med Djursholm eller några lagar att göra?

    [fniss]

    en av anledningarna till att besöken här blir glesare och glesare.
    Det mentala motståndet går inte att finna.....

    Men nu är det väl du som påstår att Djursholm är inhägnat med vakter och hela baletten? Ligger Djursholm i Malmö också?

    framtidoboende.se/.../141-victoria-park-sveriges-forsta-gated-commu...
    14 nov 2010 – I Limhamn har Sveriges första gated community byggts upp. Det bevakade boendet innehåller ett spa, träningsanläggning och lyxlägenheter.
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    något som seel stödjer ??? Empty Sv: något som seel stödjer ???

    Inlägg  DirtyDog 2011-11-27, 16:50

    lazy skrev:
    RedCloud skrev:
    Och när man gjort det så förstår man fortfarande inte vad detta har med Djursholm eller några lagar att göra?

    [fniss]

    en av anledningarna till att besöken här blir glesare och glesare.
    Det mentala motståndet går inte att finna.....

    Men nu är det väl du som påstår att Djursholm är inhägnat med vakter och hela baletten? Ligger Djursholm i Malmö också?

    framtidoboende.se/.../141-victoria-park-sveriges-forsta-gated-commu...
    14 nov 2010 – I Limhamn har Sveriges första gated community byggts upp. Det bevakade boendet innehåller ett spa, träningsanläggning och lyxlägenheter.
    Och idioten inser inte heller att Malmö styrs av S-V-MP. Det är nog inte mentalt motstånd som idioten behöver utan mental VÅRD!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    något som seel stödjer ??? Empty Sv: något som seel stödjer ???

    Inlägg  RedCloud 2011-11-27, 17:21

    Det är nog inte mentalt motstånd som idioten behöver utan mental VÅRD!

    hi hi, DEN var rolig..../not

    Sponsored content


    något som seel stödjer ??? Empty Sv: något som seel stödjer ???

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-13, 22:34