Är det någon som skulle behöva få sig lite andlig spis till livs så är det du,Sniperace skrev:Infra skrev:Eru arg på Gud? Tycker du Gud har varit orättvis mot just dig?Sniperace skrev:guds ord skulle inte lócka mig för fem öre, och få sex för våld, nej, jag avskyr våld och tanken på att jhag skulle skada en annaqn människa med vå¨ld gör mig illamående...Infra skrev:Sniperace skrev:jag såg ingedn annan fråga, vad var det du undrade över då?Infra skrev:Inte den frågan! Dumskalle!Sniperace skrev:Infra skrev:"Följde rättspraxis....."? Pyttsan. Bortsett från detta endaSniperace skrev:Infra skrev:Sniperace skrev:Infra skrev:Infra skrev:Sniperace skrev:Infra skrev:Eh.... Så...."friska högerextremister" är bra då då anser du eller..........?Sniperace skrev:Infra skrev:lazy skrev:Infra skrev:[color=white]Anders Breivik blev således klassad som sjuk. Det innebär, i Norge,
att han inte kan dömmas till fängelse. Å andra sidan kan hans
belackare glädjas åt att han förmodligen får sitta på psyket till
dödagar.
Ett sånt här dåd begår man inte om man är psykiskt frisk - så långt
är det rätt. För att jag själv inte ska missförstås menar jag inte att
det föreligger nåt direkt samband mellan övergrepp under uppväxten
För en gång skull är vi helt överrens och jag tror att du liksom jag, tvivlar på psykologernas slutresultat, inte att Breivik är sjuk men på vilken diagnos han har fått.
[b]Den här levnadsteckningen är litet grov och skissartad men gör ett rätt trovärdigt intryck på mig.
http://www.expressen.se/nyheter/1.2641803/breiviks-schizofreni-avslojas-av-rapport
Kamelknullare!? Någon...? Eh......Snipern.........??
Ja där ser du ju, det var en GALNING, inte ett attentat av friska högerextremister.
är alla dina vänner bland islamisterna som håller på med sina attentat också galningar?
nej, jag anser inte några extremister vara bra, och absolut inte de som använder våld i politiskt eller religiöst syfte osv...
men så är frågan, gör FRISKA människor sådana dåd?
Jag tvivlar, men vad säger du själv, tror du att de olika terrordåden av islamister är gjorda av psykiskt friska människor, eller är även de GALNINGAR?
Både Lazy och jag har konstaterat att så där gör man inte om man är frisk.
Då det gäller islamsk extremism tror jag det finns religösa och militära drivfjädrar också.
Och då det gäller religös fanatism hörde vi ju vad som sas om barnflickan från Knutby: "Religösa vaneföreställningar gränsande till psykos" eller vad det stod i domskälen. (Den svenska lagen visade sig beträffande Sara Svensson mycket flexibel
ty hon dömdes till psykíatri - något som inte går att döma till i Sverige). Svenska
domare är mycket smidiga och flexibla då så erfodras. Inga besvärande sidoblickar på lagens bokstav behövs då man ska trolla med lagen.
Västerlänmdsk psykologi lär emellertid endast vara tillämplig på Västerlänningar.
Man måste göra som du brukar göra - mäta galenskap med två måttstockar. Det är
nån kulturell skillnad eller vad det är.
Apropå Sara Svensson:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14036853.ab
Och?
det följer ju normal rättspraxis om hur det ska gå till, betänk också att hon nu varit inspärrad i åtta år, det ligger ganska väl i tid med vad många mördare sitter för mord...
Jag skulle inten kalla henne för mördare.
"Hon var ju vilseledd - flickstackarn".
Hade fått sitt huvud förvridet med en blandning
av sex och Guds ord.
Jag känner mig tämligen säker på att varken det
ena eller det andra hade fungerat på dig. Har jag
fel?
men nu skrev jag ju att det följde rättspraxis och att inget var fel i detta, hon fick VÅRD för sin psykiska hälsa, och nu anses hon frisk, fossmo sitter fortfarande, och vi får hoppas att han siter länge till....
fall följer vi ingen sådan rättspraxis här i landet. Jag trodde
i min enfald det var allmänt känt att även relativt svårt psykiskt
sjuka döms till fängelse här i landet Det är rättspraxis
sen minst 30 år. Därför är barnflickan ett undantag. Det har nog
daltats en del med damen. Och...varför inte. Jag skulle själv
kunna tänka mig att dalta litet med henne.
Svara på frågan: har jag fel eller har jag inte fel?
du har fel, det är fler och fler som idag döms till just VÅRD, och det med all rätt, tror du annat så är det enbart din fantasi...
rättspraxis säger att är man psykiskt sjuk ska INTE fängelse utdömas, och det var väl just vad barnflickan var och hon fick domen vård....
Frågan var om sex blandat med Guds ord
var för sig (ens) hade bitit på dig?
På flickstackarn bet det bra - det vet vi nu, men hade
det hjälpt mot dina kamelknullaranfäktelser? Det är
frågan?
och nej, jag haraldig misshandlat någon...
men du verkar vara anska förtjust i våldf, speciellt i samband med islam noch dess sprdning
"Var är Gud" frågar Snipern? "Var är Snipern" frågar Gud?
hur ska man kunna vara arg på någon man inte tror finns?
och nej, jag är inte heller arg på ödets lott, slumpen eller vad du vill kalla det.
men som sagt, jag tror INTE på en högre makt ett liv efter etta osv....
ditt ogudaktiga gamla skrälle.
Förresten skulle jag bara säga att Breiviks pappa intervjuas på 1:an ikväll
kl 22:00.