Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+6
RedMentalCase
redalert
Regndrottning
Sniperace
lazy
Infra
10 posters

Äntligen så har rättvisa skipats.

ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Äntligen så har rättvisa skipats. - Sida 2 Empty Sv: Äntligen så har rättvisa skipats.

Inlägg  ANNA2LINK 2011-10-29, 11:52

Regndrottning skrev:
    Sniperace skrev:
    Regndrottning skrev:
    lazy skrev:
    Regndrottning skrev:

Jag fnyser åt enögdheten.... "Det är bara vänsterdiktaturer som är hemska.".. Alla andra diktaurer är av godo... Så är undermeningen. Även när vi talar om vad hemsk en högerdiktatur, vilket det är frågan om här, så skall det heta 'vänster'. Att hålla sig till ämnet är väl inte att tala om?

Mindre seriöst sätt? Ja, vad trodde du? Det genomsyrar hela forumet och jag bemödar mig för att passa in. Förolämpningar, kränkningar, elakheter och barnsliga inlägg är det vanliga här, det är standarden. Så varför klagar du när jag håller mig till forumets format?

Tja, fast nu var det ju du själv som lade in det låga inlägget, fullt med fördomar, här. Wink

Vlka fördomar?

Att Sniper poängterade att det är bara vänsterdiktaturer som är hemska? (När det var tal om en högerdiktatur).

Eller att förolämpningar, kränkningar och elakheter är vardagsmat här?

Eller att jag håller mig till forumets standard?

Vilka 'fördomar' ägnar jag mig åt? Kan du specifiera?

Eller, ....en tanke, bara..... Kan du erkänna att jag har rätt i mina påpenkande? Skulle inte tro det... Wink

Och var i nlget skrev jag att det BARA skule vara vänsterdiktaurer som var hemska, nu får du fan i mig skärpa dig, lägg inte in meningar som jag inte skrivit, jag tycker att nu borde du skämmas, så har du aldrig uppfört dig tidigare...

Inte?

Nej, du använde inte ordet 'bara'. Men, du var jävligt noga med att poängtera vänsterdiktaturer.... Särskild när rubriken handlar som en högerdiktatur. Men, det skall inte erkännas... det är vänsterdiktaturer som skall utmärkas. Underförstått; Andra diktaturer är ok... bara de inte är vänster... *fnys*

Varför skall jag skämmas? Behöver Seel skämmas? RV? RMC? Nej... JAG skall skämmas, för jag är vänster....

Så kontentan här är att det är bara vänsterdiktaturer som är vidriga, det är bara vänstermänniskor som skall skämmas.Högerdiktaturer är helt acceptabla och hur vidriga de än är så behöver inte högerfolket skämmas. Trots att de är värre....

Enögdheten utmärker sig.....igen.

Välkommen tillbaka Regndrottning! Very Happy
    DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Äntligen så har rättvisa skipats. - Sida 2 Empty Sv: Äntligen så har rättvisa skipats.

Inlägg  DirtyDog 2011-10-29, 19:04

Regndrottning skrev:
    Sniperace skrev:
    Infra skrev:Ja men Snipern - de du menar kanske redan är dömda. Tillsammans med
    Alfredo Aztis dömdes en hel hög av hans kollegor och hejddukar till
    liknande kännbara straff. Marinofficer Aztis har dömts till livstid i två domar
    före den här. Den ena i fransk domstol.

Men det var viktigt att nuvarande president i Argentina avskaffade de
    undanstagslagar som förhindrat rättsskipning för de brott som begicks
    under Pinocciojuntans år då tiotusentals dog eller försvann.

Grattis till Dagmars pappa som har kämpat för upprättelse i årtienden,
    utan att förtröttas. Men ännu har han inte fått reda på hur och på
    vilket sätt hans älskade dotter dog.
    Crying or Very sad

jag menar att det är inte bara i argentina det fanns sådana, vi hade samma sak i de flesta kommunistdiktaturer, där väldigt många försvann för att aldrig ses igen.

men att de nu i argentina gör upp med detta utan att beskydda de gamla förbrytarnba ser jag som en bra sak, [ironi]jag vet dock inte vad Anna tycker om det, för det äår ju historia och det går inte att ändra, det är ju sådant som händer idag vi ska påverka, och att historia skaq vi inte bry oss om, eller det gäller inte sådant, utan enbart fel sossarna gjort? [/ironi]

Nu är det fråga om högerdiktatur...eller?

Kanske, bara kanske sker hemskheter i diktaturer överlag? Vad tror du?

Eller så kan vi dra likhetstecken mellan vänsterdiktaturer= hemska och ondskefull och högerdiktaturer= godheten själv.

*fnys*
    När man läser ditt inlägg där du antyder att någon presenterat högerdiktaturer som goda och vänsterdiktaturer som hemska så undrar man lite försynt hur långt ned i din baginbox du kommit?

Det finns helt enkelt inte ett spår av något sådant utan när Infra gladde sig åt att idioter i fascistdiktaturer straffas så fick han medhåll från alla och Sniper önskade bara att detta straffande skulle sprida sig även till alla gamla kommunistdiktaturer.

Detta får dig att fnysa och svamla om fokusförskjutning och du skriver något om att det inte får nämnas då vi nu diskuterar högerdiktaturer?

Ditt inlägg får inte mig att fnysa, snarare hånskratta. Twisted Evil

Sen när avgör du vad vi diskuterar här och varför skall inte någon på vänstersidan nämna mygel från nån på högersidan i en tråd där skit kastas på en vänsterpolitiker som myglat? Är handlingar jämställda (som i detta fall) så är det väl rimligt att de nämns (oavsett hur mycket du "fnyser")?
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2011-10-29, 19:07

Infra skrev:"brott som begicks under Pinocciojuntans år" Crying or Very sad
    Pinocciojuntan? Laughing
    Äntligen så har rättvisa skipats. - Sida 2 Pinocchio1
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2011-10-29, 19:18

DirtyDog skrev:
    Regndrottning skrev:
    Sniperace skrev:
    Infra skrev:Ja men Snipern - de du menar kanske redan är dömda. Tillsammans med
    Alfredo Aztis dömdes en hel hög av hans kollegor och hejddukar till
    liknande kännbara straff. Marinofficer Aztis har dömts till livstid i två domar
    före den här. Den ena i fransk domstol.

Men det var viktigt att nuvarande president i Argentina avskaffade de
    undanstagslagar som förhindrat rättsskipning för de brott som begicks
    under Pinocciojuntans år då tiotusentals dog eller försvann.

Grattis till Dagmars pappa som har kämpat för upprättelse i årtienden,
    utan att förtröttas. Men ännu har han inte fått reda på hur och på
    vilket sätt hans älskade dotter dog.
    Crying or Very sad

jag menar att det är inte bara i argentina det fanns sådana, vi hade samma sak i de flesta kommunistdiktaturer, där väldigt många försvann för att aldrig ses igen.

men att de nu i argentina gör upp med detta utan att beskydda de gamla förbrytarnba ser jag som en bra sak, [ironi]jag vet dock inte vad Anna tycker om det, för det äår ju historia och det går inte att ändra, det är ju sådant som händer idag vi ska påverka, och att historia skaq vi inte bry oss om, eller det gäller inte sådant, utan enbart fel sossarna gjort? [/ironi]

Nu är det fråga om högerdiktatur...eller?

Kanske, bara kanske sker hemskheter i diktaturer överlag? Vad tror du?

Eller så kan vi dra likhetstecken mellan vänsterdiktaturer= hemska och ondskefull och högerdiktaturer= godheten själv.

*fnys*
    När man läser ditt inlägg där du antyder att någon presenterat högerdiktaturer som goda och vänsterdiktaturer som hemska så undrar man lite försynt hur långt ned i din baginbox du kommit?

Det finns helt enkelt inte ett spår av något sådant utan när Infra gladde sig åt att idioter i fascistdiktaturer straffas så fick han medhåll från alla och Sniper önskade bara att detta straffande skulle sprida sig även till alla gamla kommunistdiktaturer.

Detta får dig att fnysa och svamla om fokusförskjutning och du skriver något om att det inte får nämnas då vi nu diskuterar högerdiktaturer?

Ditt inlägg får inte mig att fnysa, snarare hånskratta. Twisted Evil

Sen när avgör du vad vi diskuterar här och varför skall inte någon på vänstersidan nämna mygel från nån på högersidan i en tråd där skit kastas på en vänsterpolitiker som myglat? Är handlingar jämställda (som i detta fall) så är det väl rimligt att de nämns (oavsett hur mycket du "fnyser")?

Tyvärr var det inte vad jag väntade mig från RD, men jag bryr mig inter mycket om detta nu, jag avfärdar det som antingen ett hjärnsläpp, eller att det blivit någon form av problem i livet som orsakar detta hätska utfall, men jag har ju erfarit att om man någon gång avslöjar eller klagar på enn vänsterpolitiker så kommer detta oundvikligen vridas ill en hattråd mot högerpolitiker från en enad västerforumistkår... då är allt som det ska med detta *asg*
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2011-10-29, 19:21

[quote="Anne"]
    Infra skrev:Alfrid Azis i Argentina som mördade bl andra Dagmar Hagelin
    dömdes i går i argentisk domstol till livstids fängelse.

Rättvisa skipad till slut. Låt alla Facsistiska skurkar få
    plikta för sina illdåd.

För vem har rättvisa skipats?
    För Dagmar och alla andra som aldrig fick leva sitt liv?

Rättvisa har skipats för Dagmars pappa Ragnar Hagelin som i decennier har
    kämpat hårt för att ställa mördaren Astiz inför skranket och för att
    upprätta sin dotters heder och eftermäle.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-10-29, 19:44

[quote="Infra"]
    Anne skrev:

plikta för sina illdåd.

men det vhar varken gett honom Dagmar tillbaka eller trlogen ninte ens att han nu blivit glad.

det som däremot skett är att detta svin äntligen får sitt straff där vi hoppas att han verkligen får känna det som ett rejält straff
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2011-10-29, 21:34

[quote="Sniperace"]
    Infra skrev:
    Anne skrev:

plikta för sina illdåd.

men det vhar varken gett honom Dagmar tillbaka eller trlogen ninte ens att han nu blivit glad.

det som däremot skett är att detta svin äntligen får sitt straff där vi hoppas att han verkligen får känna det som ett rejält straff

Fel igen Snipern. Ragnar är glad. Och nöjd.
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2011-10-29, 21:39

[quote="Infra"]
    Sniperace skrev:
    Infra skrev:
    Anne skrev:

plikta för sina illdåd.

Jepp i den interjuven jag hörde han gav så var han nöjd med att rättvisa skipats.
    Varför lägga till en osanning Sniperace
    //Berra
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-10-29, 22:21

[quote="Infra"]
    Sniperace skrev:
    Infra skrev:
    Anne skrev:

plikta för sina illdåd.

ok, och sörjer inte längre sin dotter?
    tänk att ett straff av en mördare kan läka alla sår....
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-10-29, 22:23

[quote="berralarzon"]
    Infra skrev:
    Sniperace skrev:
    Infra skrev:
    Anne skrev:

plikta för sina illdåd.

visst kan man vara glad att mördaren strafats, men för varje normal människa iunnebär det inte läktas sår och glömd sorg eller tror du det blir en plötslig glädje som tar bort all saknad efter en dotter?

hjälper det så mycket? det tror inte jag

Jepp i den interjuven jag hörde han gav så var han nöjd med att rättvisa skipats.
    Varför lägga till en osanning Sniperace
    //Berra
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2011-10-30, 00:30

Sniperace skrev:
    Men Sniper, ingen har väl påstått att det läker några sår även om det troligen är en bra start för någon som fått sin dotter mördad av något svin. Jag tror att du själv skulle anse att det är hög prioritet på att någon som slaktat din dotter får sitt straff och att du knappt kan tänka dig att ens börja läka dina sår förräns detta skett.

Ingen som förlorat anhöriga får dem tillbaka pga att nån massmördare döms. Dock får de rimligtvis en rätt stor tillfredsställelse om straffet är tillräckligt hårt. Ofta är de så måna om att nån skall straffas att de knappt bryr sig om ifall den som döms verkligen är den skyldige.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-10-30, 12:32

DirtyDog skrev:
    Sniperace skrev:
    Men Sniper, ingen har väl påstått att det läker några sår även om det troligen är en bra start för någon som fått sin dotter mördad av något svin. Jag tror att du själv skulle anse att det är hög prioritet på att någon som slaktat din dotter får sitt straff och att du knappt kan tänka dig att ens börja läka dina sår förräns detta skett.

Ingen som förlorat anhöriga får dem tillbaka pga att nån massmördare döms. Dock får de rimligtvis en rätt stor tillfredsställelse om straffet är tillräckligt hårt. Ofta är de så måna om att nån skall straffas att de knappt bryr sig om ifall den som döms verkligen är den skyldige.

ja, och där kommer det som en nästan enad vänster vill förneka in, HÄMNDEN, ett straff skaq aldrig enligt dessa vara HÄMND, utan vara något som för in brotslingen på den rätta vägen genom vård osv osv...

en sak har det faktiskt visats stämma, hämnd får sällan den skadade att må bättre, att ex döda den som dödat dotterna ger varken dottern tillbaka eller ens tillfredsställelse till den som hämnats., visst det känns bra att en brottsling straffas, men tyvärr återställer det inget på något vis, och börjar man sedan fundera på hur den fängslade får det så kan besvikelsen komma krypande, blir det hämnd nog, kommer denne få lida, eller får denne en bekymmerslös tid?

såm jag vidåller att det i realiteten inte gör stor nytta för de drabbade
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2011-10-31, 03:34

Sniperace skrev:såm jag vidåller att det i realiteten inte gör stor nytta för de drabbade
    Det finns 3 alternativ.

1. Gärningsmannen sitter i fängelse som straff.
    2. Gärningsmannen avrättas för sitt brott.
    3. Gärningsmannen går fri med möjlighet att upprepa sina gärningar.

Take your pick!

Är rätt övertygad att INGEN väljer det sistnämnda även om de är FULLT medvetna om att de inte får sin dotter tillbaka.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-10-31, 10:52

DirtyDog skrev:
    Sniperace skrev:såm jag vidåller att det i realiteten inte gör stor nytta för de drabbade
    Det finns 3 alternativ.

1. Gärningsmannen sitter i fängelse som straff.
    2. Gärningsmannen avrättas för sitt brott.
    3. Gärningsmannen går fri med möjlighet att upprepa sina gärningar.

Take your pick!

Är rätt övertygad att INGEN väljer det sistnämnda även om de är FULLT medvetna om att de inte får sin dotter tillbaka.

men de flesta skulle vilja se denne LIDA en lång tid, alternartivt aqvrätta, men tror du verkligen att de flesta skulle känna en väldig fid och tillfrdsställense som gjorder allt bra?

man kan sukta efter hämnd, men hämnden smakar sällan bra..

men att känna sig nöjde med att någon dömt är eg sällsynt

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-26, 22:56