Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+4
ANNA2LINK
Thetaxpayer
SiP
Sossar ee lata
8 posters

    Anna! Berra! Red C! Red V! FIST! vaaaarrrr äääär ni???

    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Anna! Berra! Red C! Red V! FIST!  vaaaarrrr äääär ni??? Empty Anna! Berra! Red C! Red V! FIST! vaaaarrrr äääär ni???

    Inlägg  Sossar ee lata 2011-10-08, 11:49

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13748306.ab

    Nu ser ni vad era egna går för, men fortsätt vara blinda och tro att dom är duktiga. Tänk om denna pajas skulle få styra Sveriges ekonomi, när man inte ens fattar att INTE skattebetalarna skall stå för sambons boende kostnad.... ja jisses
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Anna! Berra! Red C! Red V! FIST!  vaaaarrrr äääär ni??? Empty Sv: Anna! Berra! Red C! Red V! FIST! vaaaarrrr äääär ni???

    Inlägg  SiP 2011-10-08, 11:58

    Sossar ee lata skrev:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13748306.ab

    Nu ser ni vad era egna går för, men fortsätt vara blinda och tro att dom är duktiga. Tänk om denna pajas skulle få styra Sveriges ekonomi, när man inte ens fattar att INTE skattebetalarna skall stå för sambons boende kostnad.... ja jisses

    Nåja, nu är väl han inte politikrer för intet, att sko sig själv och låta andra betala verkar vara ett krav för att bli politiker, sen är det nog bara en fråga om klantighet att just han torska dit på det...
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Anna! Berra! Red C! Red V! FIST!  vaaaarrrr äääär ni??? Empty Sv: Anna! Berra! Red C! Red V! FIST! vaaaarrrr äääär ni???

    Inlägg  Thetaxpayer 2011-10-08, 12:23

    Hmm, De kanske har tagit en time out. Very Happy
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Anna! Berra! Red C! Red V! FIST!  vaaaarrrr äääär ni??? Empty Sv: Anna! Berra! Red C! Red V! FIST! vaaaarrrr äääär ni???

    Inlägg  ANNA2LINK 2011-10-08, 15:20

    Nja time out har vi inte tagit men vi har annat att ta hand om också än att sitta här ex) arbete, familjeliv och så...Finns det inte fler politiker än Juholt i Socialdemokraterna. Sen detta med att sko sig det gör alltför många politiker på hög nivå. De sitter ofta på alldeles för höga hästar oavsett vilket parti de är ifrån. Här måste politiker skärpa sig!
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Anna! Berra! Red C! Red V! FIST!  vaaaarrrr äääär ni??? Empty Sv: Anna! Berra! Red C! Red V! FIST! vaaaarrrr äääär ni???

    Inlägg  DirtyDog 2011-10-08, 16:55

    ANNA2LINK skrev:Nja time out har vi inte tagit men vi har annat att ta hand om också än att sitta här ex) arbete, familjeliv och så...Finns det inte fler politiker än Juholt i Socialdemokraterna. Sen detta med att sko sig det gör alltför många politiker på hög nivå. De sitter ofta på alldeles för höga hästar oavsett vilket parti de är ifrån. Här måste politiker skärpa sig!
    Har du någonsin funderat på vad det är som tillåter politikerna att ta ut så höga löner och bidrag?

    Ledtråd: Ordet börjar på "ska" och slutar med "tter".
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Anna! Berra! Red C! Red V! FIST!  vaaaarrrr äääär ni??? Empty Sv: Anna! Berra! Red C! Red V! FIST! vaaaarrrr äääär ni???

    Inlägg  marxisten 2011-10-08, 17:22

    I omröstningen på A-B sa 97% att de trodde politiker utnyttjar sin position för att sko sig själva.

    Tyder ju på folkets förtroende för våra makthavare... I Göteborg är det nog 100%. Det är ju en jävla härva där nere, och de är nog bara toppen på isberget hittills. Hur många årtal är det uppe i nu för mutor och skit i Göteborg?
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Anna! Berra! Red C! Red V! FIST!  vaaaarrrr äääär ni??? Empty Sv: Anna! Berra! Red C! Red V! FIST! vaaaarrrr äääär ni???

    Inlägg  Vercingetorix 2011-10-08, 17:25

    I Malmö minns man fortfarande Reepalus mutresa...
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Anna! Berra! Red C! Red V! FIST!  vaaaarrrr äääär ni??? Empty Sv: Anna! Berra! Red C! Red V! FIST! vaaaarrrr äääär ni???

    Inlägg  marxisten 2011-10-08, 17:31

    Vercingetorix skrev:I Malmö minns man fortfarande Reepalus mutresa...

    Lite komiskt. Första gången jag hörde det efternamnet var häromdagen om något konstigt förslag om medborgarskap han hade. Nu säger du han varit i nån muthärva också. Har du nån källa på det? Skulle vilja läsa om den händelsen då jag inte hört om mutor i Malmö vad jag vet om.
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Anna! Berra! Red C! Red V! FIST!  vaaaarrrr äääär ni??? Empty Sv: Anna! Berra! Red C! Red V! FIST! vaaaarrrr äääär ni???

    Inlägg  Vercingetorix 2011-10-08, 17:34

    marxisten skrev:
    Vercingetorix skrev:I Malmö minns man fortfarande Reepalus mutresa...

    Lite komiskt. Första gången jag hörde det efternamnet var häromdagen om något konstigt förslag om medborgarskap han hade. Nu säger du han varit i nån muthärva också. Har du nån källa på det? Skulle vilja läsa om den händelsen då jag inte hört om mutor i Malmö vad jag vet om.

    http://www.svd.se/nyheter/inrikes/reepalu-misstanks-for-mutresa_308464.svd
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Anna! Berra! Red C! Red V! FIST!  vaaaarrrr äääär ni??? Empty Sv: Anna! Berra! Red C! Red V! FIST! vaaaarrrr äääär ni???

    Inlägg  marxisten 2011-10-08, 17:36

    Vercingetorix skrev:
    marxisten skrev:
    Vercingetorix skrev:I Malmö minns man fortfarande Reepalus mutresa...

    Lite komiskt. Första gången jag hörde det efternamnet var häromdagen om något konstigt förslag om medborgarskap han hade. Nu säger du han varit i nån muthärva också. Har du nån källa på det? Skulle vilja läsa om den händelsen då jag inte hört om mutor i Malmö vad jag vet om.

    http://www.svd.se/nyheter/inrikes/reepalu-misstanks-for-mutresa_308464.svd

    Så dömdes han för något eller friades han?
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Anna! Berra! Red C! Red V! FIST!  vaaaarrrr äääär ni??? Empty Sv: Anna! Berra! Red C! Red V! FIST! vaaaarrrr äääär ni???

    Inlägg  Vercingetorix 2011-10-08, 17:38

    marxisten skrev:
    Vercingetorix skrev:
    marxisten skrev:
    Vercingetorix skrev:I Malmö minns man fortfarande Reepalus mutresa...

    Lite komiskt. Första gången jag hörde det efternamnet var häromdagen om något konstigt förslag om medborgarskap han hade. Nu säger du han varit i nån muthärva också. Har du nån källa på det? Skulle vilja läsa om den händelsen då jag inte hört om mutor i Malmö vad jag vet om.

    http://www.svd.se/nyheter/inrikes/reepalu-misstanks-for-mutresa_308464.svd

    Så dömdes han för något eller friades han?

    Han friades, såklart... (Han sitter ju kvar...)
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Anna! Berra! Red C! Red V! FIST!  vaaaarrrr äääär ni??? Empty Sv: Anna! Berra! Red C! Red V! FIST! vaaaarrrr äääär ni???

    Inlägg  DirtyDog 2011-10-08, 17:44

    Arbetarrörelsen vimlar av män och i någon mån kvinnor som visat prov på anmärkningsvärd kreativitet då det kommer till att sko sig.
    Olle Sahlström, som i årtionden jobbade på LO, har sett fenomenet på nära håll. Han har beskrivit det i böcker och artiklar.
    Han berättar för mig om politiker och fackpampar med anständiga värderingar och långa utläggningar om solidaritet och rättvisa som berusats av en makt de har fått i arv och som blivit självklar för dem.
    Han påminner om att 90-talet inte bara handlade om direktörer som stoppade fickorna fulla med pengar innan de fick sparken och blev ännu rikare.
    Det var även då den ena kommunala politikerskandalen efter den andra uppdagades.
    Socialdemokratiska skandaler. De hade kul, pamparna. De åkte utomlands och söp på skattebetalarnas bekostnad, de lät väljarna betala krogbesök och privata utgifter.
    De blandade ihop sina egna plånböcker med pengar som sjukvårdsbiträden och svetsare slet ihop åt samhället.
    Jag avser inte att jämföra Juholt med Sölve Conradsson, Motalas starke man som dömdes till fängelse för bedrägerier. Det vore djupt ohederligt.

    Socialdemokraternas ledare påminner dock om dessa myglande partikamrater i en viktig bemärkelse. De är nästan alla uppvuxna under enkla förhållanden, de har gjort klassresa och karriär, kämpat sig till makt och pengar. De har haft svårt att hantera framgången.
    Nej, jag hävdar inte att klassresenärer är mer ohederliga än andra. För det är de inte. Och vi behöver inte tänka så det knakar för att hitta exempel på korruption även inom blå kommuner. Långvarigt makt-innehav förblindar.
    Men jag tror inte det är en tillfällighet att den här kulturen uppstått i röda samhällen och inte i välmående, moderata kommuner som Lidingö och Danderyd som styrts av politiker som ofta är födda med pengar.
    Lika lite som det är en slump att det är Juholt och inte en snuskigt rik moderat som låtit riksdagen betala hyran.
    Visst, moderaten har pengar. Men det har, numera, även chefen för Sveriges största parti. Det är en klassfråga.


    Ja, de SAKNAR klass helt enkelt! Laughing

    Du kan läsa om Conradsson här:
    http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9801/14/telegram/inrikes32.html
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Anna! Berra! Red C! Red V! FIST!  vaaaarrrr äääär ni??? Empty Sv: Anna! Berra! Red C! Red V! FIST! vaaaarrrr äääär ni???

    Inlägg  marxisten 2011-10-08, 18:06

    Vercingetorix skrev:
    marxisten skrev:
    Vercingetorix skrev:
    marxisten skrev:
    Vercingetorix skrev:I Malmö minns man fortfarande Reepalus mutresa...

    Lite komiskt. Första gången jag hörde det efternamnet var häromdagen om något konstigt förslag om medborgarskap han hade. Nu säger du han varit i nån muthärva också. Har du nån källa på det? Skulle vilja läsa om den händelsen då jag inte hört om mutor i Malmö vad jag vet om.

    http://www.svd.se/nyheter/inrikes/reepalu-misstanks-for-mutresa_308464.svd

    Så dömdes han för något eller friades han?

    Han friades, såklart... (Han sitter ju kvar...)

    Då är han i lagens mening ej skyldig till mutor, sedan får man ju har personlig åsikt om frågan. Jag saknar sådan, då jag inte vet ett skit om ärendet.
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Anna! Berra! Red C! Red V! FIST!  vaaaarrrr äääär ni??? Empty Sv: Anna! Berra! Red C! Red V! FIST! vaaaarrrr äääär ni???

    Inlägg  DirtyDog 2011-10-08, 18:20

    marxisten skrev:Då är han i lagens mening ej skyldig till mutor, sedan får man ju har personlig åsikt om frågan. Jag saknar sådan, då jag inte vet ett skit om ärendet.
    Men hur naiv får man vara?

    Ett IT-företag gör miljonaffärer med Mamlö kommun och länsstyrelsen i Skåne och företrädarna för dessa stora myndigheter är bästa polare med chefen för företaget? Redan DÄR uppstår väl frågan om maktmissbruk?

    Sen uppstår givetvis frågan hur man kan bevisa att de haft något att vinna på att gynna sin vän och om det därför kan rubriceras som vänskapskorruption. Sådan brukar som regel vara hopplöst att bevisa då kompensationen kan ske via så många olika led. IT-chefen kan gynna en byggherre som i sin tur bygger på politikernas privata hus till symboliska kostnader. Sådant mygel är oerhört svårt att bevisa utan tips från insiders.

    I detta fall var det dock inte så sofistikerat då it-chefen bjöd politikerna på resor för 97 000:-.

    Men visst, är man en naiv idiot så tror man givetvis att it-firman kan använda sina pengar som gåvor utan ekonomisk baktanke?
    Man undrar hur dessa resor bokfördes hos it-firman. Om det var som representation så är det solklart en muta eftersom representation är samma sak som att bygga personliga relationer och fördelar hos utvalda kunder.

    Att de INTE blev dömda säger mer om rättsväsendet än om deras skuld.
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Anna! Berra! Red C! Red V! FIST!  vaaaarrrr äääär ni??? Empty Sv: Anna! Berra! Red C! Red V! FIST! vaaaarrrr äääär ni???

    Inlägg  marxisten 2011-10-08, 18:30

    DirtyDog skrev:
    marxisten skrev:Då är han i lagens mening ej skyldig till mutor, sedan får man ju har personlig åsikt om frågan. Jag saknar sådan, då jag inte vet ett skit om ärendet.
    Men hur naiv får man vara?

    Ett IT-företag gör miljonaffärer med Mamlö kommun och länsstyrelsen i Skåne och företrädarna för dessa stora myndigheter är bästa polare med chefen för företaget? Redan DÄR uppstår väl frågan om maktmissbruk?

    Sen uppstår givetvis frågan hur man kan bevisa att de haft något att vinna på att gynna sin vän och om det därför kan rubriceras som vänskapskorruption. Sådan brukar som regel vara hopplöst att bevisa då kompensationen kan ske via så många olika led. IT-chefen kan gynna en byggherre som i sin tur bygger på politikernas privata hus till symboliska kostnader. Sådant mygel är oerhört svårt att bevisa utan tips från insiders.

    I detta fall var det dock inte så sofistikerat då it-chefen bjöd politikerna på resor för 97 000:-.

    Men visst, är man en naiv idiot så tror man givetvis att it-firman kan använda sina pengar som gåvor utan ekonomisk baktanke?
    Man undrar hur dessa resor bokfördes hos it-firman. Om det var som representation så är det solklart en muta eftersom representation är samma sak som att bygga personliga relationer och fördelar hos utvalda kunder.

    Att de INTE blev dömda säger mer om rättsväsendet än om deras skuld.

    Enda jag hört om historien är den SvD artikel Vercinge länkade till. Därför har jag ingen åsikt om saken, då jag läst alldeles för lite om saken för att kunna bilda mig en åsikt. Det är inte naivt, utan sanningsenligt. Det vore mer naivt att bilda sig en uppfattning om saken utifrån en enda artikel.

    Men jag skulle inte bli förvånad om det var rena mutor. Med tanke på senaste tidens händelser i Göteborg så tycks mutor vara betydligt vanligare förekommande än vad man tidigare trott i Sverige.
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Anna! Berra! Red C! Red V! FIST!  vaaaarrrr äääär ni??? Empty Sv: Anna! Berra! Red C! Red V! FIST! vaaaarrrr äääär ni???

    Inlägg  redalert 2011-10-08, 22:01

    Marxisten visar stor förståelse för myglande socialdemokrater/vänsterpolitiker gömmer sig bakom att han inte förstår eller är insatt eller skiter i det men vem hade väntat sig något annat från någon som kallar sig marxisten? Rolling Eyes
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Anna! Berra! Red C! Red V! FIST!  vaaaarrrr äääär ni??? Empty Sv: Anna! Berra! Red C! Red V! FIST! vaaaarrrr äääär ni???

    Inlägg  marxisten 2011-10-08, 22:25

    redalert skrev:Marxisten visar stor förståelse för myglande socialdemokrater/vänsterpolitiker gömmer sig bakom att han inte förstår eller är insatt eller skiter i det men vem hade väntat sig något annat från någon som kallar sig marxisten? Rolling Eyes

    Förståelse? Vi talar om ett fall 2006 som jag inte är det minsta insatt i och innan idag inte ens visste om hade varit misstänkt för mutbrott. Enda jag vet om fallet är det jag såg i Vercinges artikel, vilken inte vad särskilt grundlig gällande bevis mot han och hela händelseförloppet. Hur ska jag kunna bilda en åsikt då om han var skyldig eller ej? Att bilda sig en åsikt om en händelse utan att ha fakta om händelsen är farligt och något man bör undvika.

    Rättens åsikt var tydligen han var oskyldig och vi får hoppas rätten kan lagen. Det enda jag kan säga är att alla mut och korruptionsbrott är förkastliga och farliga för samhället och jag hoppas alla som håller på med sådant åker dit för det, då det är ett hot mot demokratin. Detta oavsett partifärg.

    Sponsored content


    Anna! Berra! Red C! Red V! FIST!  vaaaarrrr äääär ni??? Empty Sv: Anna! Berra! Red C! Red V! FIST! vaaaarrrr äääär ni???

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 04:44