Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+8
Corven
Secrist
Thetaxpayer
Sniperace
redalert
ANNA2LINK
ericTheDog
F.I.S.T
12 posters

och vart ska dom flytta då ?

Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

och vart ska dom flytta då ? - Sida 4 Empty Sv: och vart ska dom flytta då ?

Inlägg  Thetaxpayer 2011-09-20, 19:42

F.I.S.T skrev:
    Corven skrev:
    Thetaxpayer skrev:

Wow, Snälla Corven, Kan inte du skriva här lite oftare? Sundare vänster en dig har ju sällan skådats. Very Happy

Tack Very Happy

Att jag inte skriver oftare är för att det alldeles för ofta bara är en stor sandlåda härinne, där seriösa försök att diskutera sakfrågor mynnar ut i en massa dravel om andra debattörer. Det har vi hållit på med för länge, och ingen har något att tillföra, det är i stort sett ordagrant samma tjafs varje gång. Ingen nämnd, ingen glömd. Det finns på båda sidor.

Ett litet tag är du poppis... snart får även du höra "GFYS"...och diverse runda ord Very Happy

Varför tänker du kalla Corven för GFYS? Är hon inte tillräckligt vänster för dig?
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2011-09-20, 19:46

MartinLindgren skrev:Sandlåda här inne säger corven, där är hon och jag helt överens, gissa varför jag klivit åt sidan... Question

Mona blev inte statsminister som du lovade så kanske det är därför eller att du vart utmanövrerad hand i hand på ängarna med batongen i högsta höjd för ofta eller något kanske? Very Happy
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2011-09-20, 19:48

Thetaxpayer skrev:
    MartinLindgren skrev:Sandlåda här inne säger corven, där är hon och jag helt överens, gissa varför jag klivit åt sidan... Question

Mona blev inte statsminister som du lovade så kanske det är därför eller att du vart utmanövrerad hand i hand på ängarna med batongen i högsta höjd för ofta eller något kanske? Very Happy

lol! lol!
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2011-09-20, 20:43

Corven skrev:Det finns, som du mycket riktigt säger alldeles för många betonghäckar, som försvarar sitt revir.
    Detta är inget höger/vänsterproblem. Dessa bevakare av närhet till köttgrytorna finns i alla läger. I min hemkommun har man efter senaste valet lyckats med konststycket att utse 3,5 kommunalråd, C, M, KD ett vardera, S ett halvt som oppositionsråd. Att nedskärningar inom skolan delfinansierar dessa extra höga arvoden behöver kanske inte nämnas, inte heller att politikerföraktet sprider sig. Min personliga reaktion innebär att jag säljer av min del i företaget, avstår jobbavdraget och tar fattigpension vid årsskiftet då jag fyller 61.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2011-09-20, 22:51

Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Corven skrev:
    Thetaxpayer skrev:

Wow, Snälla Corven, Kan inte du skriva här lite oftare? Sundare vänster en dig har ju sällan skådats. Very Happy

Tack Very Happy

Att jag inte skriver oftare är för att det alldeles för ofta bara är en stor sandlåda härinne, där seriösa försök att diskutera sakfrågor mynnar ut i en massa dravel om andra debattörer. Det har vi hållit på med för länge, och ingen har något att tillföra, det är i stort sett ordagrant samma tjafs varje gång. Ingen nämnd, ingen glömd. Det finns på båda sidor.

Ett litet tag är du poppis... snart får även du höra "GFYS"...och diverse runda ord Very Happy

jag och corven har aldrig kallat varandra för olika saker eller varit oförskämda mot varandra, du kan ju funder på hur det kan komma sig, men jag ska ge svaret, hon har aldrig gjort det mot mig, så därför har jag inte gjort något sådant mot henne.

Inte corven och jag heller... gissa vad det beror på ? ... Jag anser nog att hon är betydligt bättre på att undvika groll än både dig och mig, och någon annan på detta forum. Så försök inte slå dig på bröstet för att du inte grälar med Corven... det är nog mest hennes förtjänst.
    En sak som gör att hon kan hålla denna nivå är att hon inte är här så ofta.
    Ju mer man är här och matas av Redalerts oneliners med verbal vomering och RMCs enögda nedvärderande öknamn, desto mer omöjligt är det att föra en normal diskussion.
    Vidare anser jag nog att Corven mycket väl kan vara en av de mest lärda och insatta av oss....

Men en förutsättning för att hålla nivå är att hålla sig härifrån, vissa klarar det ändå inte , så som Seel
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2011-09-20, 22:53

Thetaxpayer skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Corven skrev:
    Thetaxpayer skrev:

Tack Very Happy

Varför tänker du kalla Corven för GFYS? Är hon inte tillräckligt vänster för dig?

Blunda på om du vill, du vet vilka det är som använder det uttrycket
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2011-09-20, 22:54

Har aldrig lovat att Mona Sahlin skulle bli statsminister, däremot hoppades jag på det... Cool

Sen att Mona föll på att hon var kvinna är en annan sak...
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2011-09-20, 22:56

Sluta snacka över huvudet på corven, hon kan tala för sig själv... Cool
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2011-09-20, 23:01

MartinLindgren skrev:Sluta snacka över huvudet på corven, hon kan tala för sig själv... Cool

Ha ha ... ja det kan hon, men jag tror det är tillåtet att svara på tilltal, och Sniper hade åsikter kring detta, så jag svarade
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

och vart ska dom flytta då ? - Sida 4 Empty Mona

Inlägg  Secrist 2011-09-20, 23:08

MartinLindgren skrev:Har aldrig lovat att Mona Sahlin skulle bli statsminister, däremot hoppades jag på det... Cool

Sen att Mona föll på att hon var kvinna är en annan sak...

Hon föll på impopulär och synnerligen oklar politik och impopulär sängkamrat i form av Kamrat Ohly.
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2011-09-21, 08:01

F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Corven skrev:
    Thetaxpayer skrev:

Tack Very Happy

jag och corven har aldrig kallat varandra för olika saker eller varit oförskämda mot varandra, du kan ju funder på hur det kan komma sig, men jag ska ge svaret, hon har aldrig gjort det mot mig, så därför har jag inte gjort något sådant mot henne.

Inte corven och jag heller... gissa vad det beror på ? ... Jag anser nog att hon är betydligt bättre på att undvika groll än både dig och mig, och någon annan på detta forum. Så försök inte slå dig på bröstet för att du inte grälar med Corven... det är nog mest hennes förtjänst.
    Ju mer man är här och matas av Redalerts oneliners med verbal vomering och RMCs enögda nedvärderande öknamn, desto mer omöjligt är det att föra en normal diskussion.
    Vidare anser jag nog att Corven mycket väl kan vara en av de mest lärda och insatta av oss....

Men en förutsättning för att hålla nivå är att hålla sig härifrån, vissa klarar det ändå inte , så som Seel

Snacka om att vara oförskämd och oempatisk undrar om inte du är den sämste debattören alla kategorier för tillfället fisten! Shocked
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2011-09-21, 10:27

F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Corven skrev:
    Thetaxpayer skrev:

Tack Very Happy

nej, den anaöysen höll inte, för du fick aldrig något fult omnnämnande innan du gav mig ett, så tyvärr fist, det sket sig för dig i din iver att visa dig så fin och ädel.

anlöedningen till att du inte gjort så mot henne är naturligtvis att hon politiskt är på samma sida som du, men en sund människa med åsikter som inte är huggna i sten.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2011-09-21, 10:48

Sniperace skrev:

nej, den analysen höll inte, för du fick aldrig något fult omnämnande innan du gav mig ett, så tyvärr fist det sket sig för dig i din iver att visa dig så fin och ädel.
    Ha ha ... e du go ellerrr.
    Det där är skitsnack, och det vet du. Det du pratar om som "omnämnande" är ju intressant, med tanke på att så fort du får mothugg så brinner det för dig, och då känner du att du "fått nåt omnämnande"

Sniperace skrev:anledningen till att du inte gjort så mot henne är naturligtvis att hon politiskt är på samma sida som du, men en sund människa med åsikter som inte är huggna i sten.

Hihi ... ja man måste ju baxna över hut motsägelsefull du är emellanåt.
    Här säger du emot dig själv i samma mening. Att jag samtalsklimatet skulle vara bättre med C på grund av likadana politiska åsikter, sedan säger du att hon inte har samma åsikter som mig .... nå hur tänkte du där ? Laughing
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2011-09-21, 10:50

redalert skrev:
    Snacka om att vara oförskämd och oempatisk undrar om inte du är den sämste debattören alla kategorier för tillfället fisten! Shocked

Tack... det måste betyda att jag gör det mesta rätt här på AC. Cool
    RedclownIII
    RedclownIII

Antal inlägg : 2772

Inlägg  RedclownIII 2011-09-21, 10:58

F.I.S.T skrev:
    redalert skrev:

Tack... det måste betyda att jag gör det mesta rätt här på AC. Cool

Nej det råder ingen tvekan att du tycks tro detta. cyclops

Finns det någon annan än Anna som håller med dig där tror du? Laughing
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2011-09-21, 11:07

F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:

nej, den analysen höll inte, för du fick aldrig något fult omnämnande innan du gav mig ett, så tyvärr fist det sket sig för dig i din iver att visa dig så fin och ädel.
    Ha ha ... e du go ellerrr.
    Det där är skitsnack, och det vet du. Det du pratar om som "omnämnande" är ju intressant, med tanke på att så fort du får mothugg så brinner det för dig, och då känner du att du "fått nåt omnämnande"

Sniperace skrev:anledningen till att du inte gjort så mot henne är naturligtvis att hon politiskt är på samma sida som du, men en sund människa med åsikter som inte är huggna i sten.

Hihi ... ja man måste ju baxna över hut motsägelsefull du är emellanåt.
    Här säger du emot dig själv i samma mening. Att jag samtalsklimatet skulle vara bättre med C på grund av likadana politiska åsikter, sedan säger du att hon inte har samma åsikter som mig .... nå hur tänkte du där ? Laughing
    J, du e go du......

nej, jg har inget emot mothugg, men jag gilklar inte att bli bemött med nedvärderande termer eller påhopp.

sedasn gör du inget annat än blandar ihop och får fel för dig...

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-21, 22:52