Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+8
Corven
Secrist
Thetaxpayer
Sniperace
redalert
ANNA2LINK
ericTheDog
F.I.S.T
12 posters

och vart ska dom flytta då ?

redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

och vart ska dom flytta då ? - Sida 2 Empty Sv: och vart ska dom flytta då ?

Inlägg  redalert 2011-09-19, 23:24

F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:

Hur vet du då att de måste höjas?

För att välfärden haltar betänkligt Einstein !

Varför inte 100% skatt då raketforskaren?
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2011-09-19, 23:27

F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:
    Välfärden kan man klara med rätt så låga skatter. Bara alla som kan är med och bidrar.

Då vore det ju bra med en politik som inte är som Alliansens som pissar på sjuka människor... det brukar inte bidra till deras återhämtning

En hel del fick en välbehövlig spark i arslet, något vi alla kommer att tjäna på. Men mest tjänar de "sjuka" på detta. En ny chans.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2011-09-20, 00:04

Secrist skrev:För att välfärden haltar betänkligt Einstein !

Genast sätter forumvänstern på sig tänkarmössan och tänker och tänker och tänker till någon ropar! Heureka! Jag har det! Vi höjer skatten!. Och alla hurrar och jublar över den briljanta idén. Rolling Eyes

Genast sätter forumhögern på sig tänkarmössan och tänker och tänker och tänker till någon ropar! Heureka! Jag har det! Vi sänker skatten!. Och alla hurrar och jublar över den briljanta idén. Rolling Eyes
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2011-09-20, 00:07

ericTheDog skrev: Men mest tjänar de "sjuka" på detta. En ny chans.

Här vet du helt enkelt inte vad du pratar om !!.... den chans de sjuka har under Alliansen, har de även haft under sossetiden,,,... Alliansen gör väldigt lite för faktisk rehabilitering..... Alliansen gör många sjukare, och framför allt skapar Alliansen skam över att vara sjuk
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2011-09-20, 00:08

redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:

Av samma anledning som 0% är en dum idé Beaker !

http://www.google.se/search?q=Beaker&oe=utf-8&rls=org.mozilla:sv-SE:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&hl=sv&tab=wi&biw=1272&bih=614
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2011-09-20, 00:10

F.I.S.T skrev:
    redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:

http://www.google.se/search?q=Beaker&oe=utf-8&rls=org.mozilla:sv-SE:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&hl=sv&tab=wi&biw=1272&bih=614

Men det är ju märkligt att man kan vara så säker på att man måste höja skatten men man har ingen aning om hur mycket eller egentligen till vad. Men höjas måste den. Då blir allt automatiskt bättre. scratch
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2011-09-20, 00:29

F.I.S.T skrev:

Här vet du helt enkelt inte vad du pratar om !!.... den chans de sjuka har under Alliansen, har de även haft under sossetiden,,,... Alliansen gör väldigt lite för faktisk rehabilitering..... Alliansen gör många sjukare, och framför allt skapar Alliansen skam över att vara sjuk

Skrev det mest för att påvisa att du inte vet vad du pratar om, men blir fasansfullt upprörd när nån annan gör likadant.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2011-09-20, 02:11

Thetaxpayer skrev:
    Men det är ju märkligt att man kan vara så säker på att man måste höja skatten

Ja visst är det märkligt med tanke på att jag inte anser att man "måste höja skatten" Att jag däremot varit emot skattesänkningarna som skett under Alliansen, som i första hand gynna folk som har mycket pengar, är en annan sak. En sak som ni sällan är villiga att erkänna. Och att jag vill återställa en del av dessa skattesänkningar som är rakt ut dåliga för att öka handeln, utifrån att det är redan köpstarka medborgare som får mer köpkraft, och att det missgynnar skattebaserade verksamheter så som medicinsk rehabilitering av sjuka mm

Thetaxpayer skrev:men man har ingen aning om hur mycket eller egentligen till vad.

Är det en fast skattesats du är ute efter igen ? Varför är det viktigare med en specifik siffra för dig, än att se till vad samhället och medborgarna gynnas av. Jag kan tänka mig både skattehöjningar och skattesänkningar, beroende på NÄR det sker, beroende på vilken typ av skatt det gäller, och VILKA det i första hand gagnar.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2011-09-20, 02:13

ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:

Skrev det mest för att påvisa att du inte vet vad du pratar om, men blir fasansfullt upprörd när nån annan gör likadant.

Okej.... då menade du inte vad du skrev då ... inte ovanligt iofs
    Corven
    Corven

Antal inlägg : 1827

Inlägg  Corven 2011-09-20, 07:13

ericTheDog skrev:

Det beror på att skatterna är för höga.

Nej, det beror inte på att skatterna är för höga. Men jag tror inte det skulle bli bättre där genom att höja skatterna.

Däremot borde man organisera om det hela.

Förr hade läkare sekreterare, som skötte om registreringen i journalerna och annan administration, och läkarna fick ägna sig åt att vårda folk. Jag läste häromveckan att inom Skånes landsting, så finns det ca 3400 administratörer. och nånstans runt 7000 läkare... Men det är inte läkarna som får hjälp med det administrativa, så vad gör dom? Hela landstingskonstruktionen är uppåt väggarna. Och jag gissar att man kan hitta liknande upplägg inom kommunerna.

Polisen hade administrativ personal som skötte registrering av anmälningar och såna saker. Och poliserna kunde agna sig åt operativa uppgifter.

Man kan inte förvänta sig att läkare och poliser ska hinna med lika mycket, om dom dessutom tvingas sköta administrationen...
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

och vart ska dom flytta då ? - Sida 2 Empty Sjukt

Inlägg  Secrist 2011-09-20, 07:48

Alliansen gör väldigt lite för faktisk rehabilitering..... Alliansen gör många sjukare, och framför allt skapar Alliansen skam över att vara sjuk

Och detta kan du givetvis backa upp med hårda fakta.....
    Secrist
    Secrist

och vart ska dom flytta då ? - Sida 2 Empty Organisation

Inlägg  Secrist 2011-09-20, 07:53

Corven skrev:
    ericTheDog skrev:

Nej, det beror inte på att skatterna är för höga. Men jag tror inte det skulle bli bättre där genom att höja skatterna.

Förr hade läkare sekreterare, som skötte om registreringen i journalerna och annan administration, och läkarna fick ägna sig åt att vårda folk. Jag läste häromveckan att inom Skånes landsting, så finns det ca 3400 administratörer. och nånstans runt 7000 läkare... Men det är inte läkarna som får hjälp med det administrativa, så vad gör dom? Hela landstingskonstruktionen är uppåt väggarna. Och jag gissar att man kan hitta liknande upplägg inom kommunerna.

Polisen hade administrativ personal som skötte registrering av anmälningar och såna saker. Och poliserna kunde agna sig åt operativa uppgifter.

Man kan inte förvänta sig att läkare och poliser ska hinna med lika mycket, om dom dessutom tvingas sköta administrationen...

Nu får du ovänner bland vänstern. Illa fungerande organisationer har bara en grundorsak i deras värld, för låg budget beroende på för låg skatt av en ondskefull alliansregering. Det har aldrig någonsin att göra med orsaker som dåligt ledarskap, bristfälligt samarbete mellan olika avdelningar, oklara rutiner, eller någon av de hundra andra orsakerna som kan finnas. Botemedlet är konsekvent alltid mer pengar.
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2011-09-20, 07:59

F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:Jämför gärna Sveriges och USA's skatter efter denna reform...

Jämför den utbredda fattigdomen i USA med Sverige.....
    Usa går åt vårat håll, och Alliansen vill gå åt USAs håll i denna fråga. Du vet ETD.... skatter finns inte till för att jävlas med folk, de finns för att byfgga ett bättre samhälle
    Visst är det så med skatterna, men det som görs fel är just byråkratiapparaten, och olika konstiga "undersökningar" och projet som drar massor av onödiga pengar.
    Hade dessa hushållits med och använts till rätt saker skulle det räckt till mycket mer, inga företag mår bra av mer folk i administrationen än på produktionen

Jag håller med.... men om du har den åsikten kan jag inte förstå om du är FÖR EU ???
    är jag?
    jag röstade nej till eu, men nu när vi är med måste vi försöka göra det bästa av det,m du vet det där med demokrati.....
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2011-09-20, 08:16

F.I.S.T skrev:
    redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:

Nu är det ju ingen som pratar om 0% pucko vi pratar om ca 30% vilka skattesatser pratar du om, 99, 98, 97%....? affraid
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2011-09-20, 09:36

Ja?, hur mycket vill du höja skatten för en vanlig inkomstagare som precis lyckats spara ihop till utlandssemestern för sin familj?

Svara FIST.

Dumvänstern är idag vad feodalherrarna var på medeltiden, skatternas största supportrar.Smile

Undrar varför.
    Corven
    Corven

Antal inlägg : 1827

Inlägg  Corven 2011-09-20, 11:03

Secrist skrev:
    Corven skrev:
    ericTheDog skrev:

Nu får du ovänner bland vänstern. Illa fungerande organisationer har bara en grundorsak i deras värld, för låg budget beroende på för låg skatt av en ondskefull alliansregering. Det har aldrig någonsin att göra med orsaker som dåligt ledarskap, bristfälligt samarbete mellan olika avdelningar, oklara rutiner, eller någon av de hundra andra orsakerna som kan finnas. Botemedlet är konsekvent alltid mer pengar.

Det här är ju inga nya problem, dom har funnits under både höger och vänsterregeringar genom åren, och är inte direkt knutet till någon speciell sida.

Det som görs idag, görs dock av Alliansen, eller hur?

Jag har hela tiden sagt att man börjat i fel ände. Att det finns många områden där man behöver förändra, det råder det ingen tvekan om. Men jag anser att det är fel att börja med att sänka skatterna, innan man kommit till rätta med de problem som genererar onödiga kostnader. Detta betyder INTE att jag vill höja skatterna för det skulle inte göra att man tog tag i de administrativa problem som finns.

Om man skulle sanera i administratörsträsket, och därigenom få ner Landstingens kostnader, så skulle mer pengar kunna läggas på vård och rehabilitering, vilket i förlängningen skulle få ner sjuktalet. Att sluta ge sjuka människor ersättning gör dom inte friska.

På samma sätt skapas det INTE några arbeten av att man ge arbetslösa lägre ersättningar. Det kanske ökar motivationen för en del, men det skapar inga nya jobb.
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2011-09-20, 12:15

redalert skrev:Nu är det ju ingen som pratar om 0% pucko vi pratar om ca 30%
    ca: 30%, det tar sig. Är du beredd att börja arbeta om inkomstskatten vore ca: 30% ?

btw: jag gissar att de flesta i vårt land endast betalar inkomstskatt i form av kommunalskatt och ungefär hur höga sådana är vet vi väl.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2011-09-20, 12:16

redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:
    redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:

Nu är det ju ingen som pratar om 0% pucko vi pratar om ca 30% vilka skattesatser pratar du om, 99, 98, 97%....? affraid

Nu är det ju ingen som pratar om 100 % pucko
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2011-09-20, 12:29

Corven skrev:
    Secrist skrev:
    Corven skrev:
    ericTheDog skrev:

Det här är ju inga nya problem, dom har funnits under både höger och vänsterregeringar genom åren, och är inte direkt knutet till någon speciell sida.

Det som görs idag, görs dock av Alliansen, eller hur?

Jag har hela tiden sagt att man börjat i fel ände. Att det finns många områden där man behöver förändra, det råder det ingen tvekan om. Men jag anser att det är fel att börja med att sänka skatterna, innan man kommit till rätta med de problem som genererar onödiga kostnader. Detta betyder INTE att jag vill höja skatterna för det skulle inte göra att man tog tag i de administrativa problem som finns.

Om man skulle sanera i administratörsträsket, och därigenom få ner Landstingens kostnader, så skulle mer pengar kunna läggas på vård och rehabilitering, vilket i förlängningen skulle få ner sjuktalet. Att sluta ge sjuka människor ersättning gör dom inte friska.

På samma sätt skapas det INTE några arbeten av att man ge arbetslösa lägre ersättningar. Det kanske ökar motivationen för en del, men det skapar inga nya jobb.

Trots att forumhögern på något vis ... kanske pga erfarenheter hur dom gör sinsemellan, .... på något vis att vi skulle hamna i onåd om vi skulle ha olkia åsikter i något.
    Fast just i denna fråga så hoppas de förgäves.
    I stort håller jag med dig om det du skriver.
    utgångspunkten för diskussionen om höjda eller sänkte skatter kan vara olika.

Om man sänker skatter under ett antal år med låt oss säga för exemplets skull 3 % enheter, .... och sedan efter nåt år återställer delvis med 0,5 %enheter.... så talar borgarna om skattehöjningar. Och jag pratar om en del av en återställning. Detta är en definitionsfråga som kan vändas åt båda håll.
    Men likt dig hade jag inte velat sänka skatterna i första läget.... det är fel väg att gå.
    Och i likhet med dig så är jag oxå övertygad om att det finns massor att dra in på i byråkrati och administrativt.
    MEN !!!!!

Det viktiga är att vård, omsorg, rehabilitering skola, rättsväsende osv ska fungera bra och komma alla medborgare till del, och det gör det inte idag.... Och jag kan garantera att det inte kan lösas genom MINSKADE resurser som är Alliansen taktik.

F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2011-09-20, 12:34

RedMentalCase skrev:Ja?, hur mycket vill du höja skatten för en vanlig inkomstagare som precis lyckats spara ihop till utlandssemestern för sin familj?

Svara FIST.

ha ha ha ha .... Jorden till RMC !!, Jorden till RMC !!!.... anropar men inget svar.

RedMentalCase skrev:Dumvänstern är idag vad feodalherrarna var på medeltiden, skatternas största supportrar.Smile

Undrar varför.

Jag undrar varför du skolkade från historielektionerna. Längre tillbaka, då vi hade en form av diktatur med konungar som själva tog till sig inkomsterna från "skatter"
    Ett styrelseskick som är förlegat, vars tradition ...tror jag ALLA forumhöger, vill bibehålla... kungahuset...
    Inga problem där inte för forumhögern...

Men när skatter går till folket ....skola omsorg och vård... då blir forumhöger upprörda !!
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2011-09-20, 12:45

F.I.S.T skrev:Nu är det ju ingen som pratar om 100 % pucko
    Var vänlig och rätta in dig i ledet. Börjar du inte prata om 100% skatt faller BH´s argumentation platt och det är ju bara skatten han påstår sig vilja ha platt, eller hur han nu menar .... ?
    Secrist
    Secrist

och vart ska dom flytta då ? - Sida 2 Empty Skatt

Inlägg  Secrist 2011-09-20, 12:55

Det viktiga är att vård, omsorg, rehabilitering skola, rättsväsende osv ska fungera bra och komma alla medborgare till del, och det gör det inte idag.... Och jag kan garantera att det inte kan lösas genom MINSKADE resurser som är Alliansen taktik.

Jasså? Givetvis kan du presentera hårda fakta på hur alliansen "minskat resurserna".
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2011-09-20, 13:03

F.I.S.T skrev:
    RedMentalCase skrev:Ja?, hur mycket vill du höja skatten för en vanlig inkomstagare som precis lyckats spara ihop till utlandssemestern för sin familj?

Svara FIST.

ha ha ha ha .... Jorden till RMC !!, Jorden till RMC !!!.... anropar men inget svar.

RedMentalCase skrev:Dumvänstern är idag vad feodalherrarna var på medeltiden, skatternas största supportrar.Smile

Undrar varför.

Jag undrar varför du skolkade från historielektionerna. Längre tillbaka, då vi hade en form av diktatur med konungar som själva tog till sig inkomsterna från "skatter"
    Ett styrelseskick som är förlegat, vars tradition ...tror jag ALLA forumhöger, vill bibehålla... kungahuset...
    Inga problem där inte för forumhögern...

Men när skatter går till folket ....skola omsorg och vård... då blir forumhöger upprörda !!

oj, nu fick jag iallafall veta att fist INTE anser att jag tillhör forumhögern...
    jag bryr mig nämligen inte ett smack om vi behåller eller tar bort kungahuset, det enda jag anser är att tar vi bort det ska det inte ersättas med något annat, och DET är ju välkänt på forumet eftersom jag så många gånger skrivit detta
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2011-09-20, 13:05

Det viktiga är att vård, omsorg, rehabilitering skola, rättsväsende osv ska fungera bra och komma alla medborgare till del, och det gör det inte idag.... Och jag kan garantera att det inte kan lösas genom MINSKADE resurser som är Alliansen taktik. (FIST , The moron)

Cirka 4 miljarder satsas extra på skolan de följande 3 åren.

Höjt bostadstillägg för pensionärer

1 miljard till de utförsökrade

1 miljard till vården, bl a rehab.

Gränsen för frikort höjs.

Du är så dum i huvet fist, att om kråkorna kunde så flögo de upp och ner när de passerar dig.

F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2011-09-20, 13:16

RedMentalCase skrev:

Du är så dum i huvet fist, att om kråkorna kunde så flögo de upp och ner när de passerar dig.

du måste ha ett fattigt liv, som endast går igång på verbala vomeringar

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-24, 13:13