Sniperace 2011-09-19, 13:03
Secrist skrev:Jaha och hur lätt är det att få dessa extra pengar då? Vad jag har hört har socialen mycket sträng budget idag och verkar inte fungera bra idag, precis som f-kassan...
Annas argument i ett nötskal. "Vad jag har hört....". Inte konstigt att argumenten oftast är rätt långt ifrån verkligheten när man baserar alla sina "fakta" på hörsägen.
För övrigt så har FK:s budget inget med utbetalningarna att göra. Det handlar om hur de jobbar, lön till anställda etc.
Nej det är ju så att har "hört" men nu är det så att lagar styr om vilka behov som SKA tillgodoses, säger soc nej till extra för taqndläkarbehandling som är av behov, så får man i de föesta fall rätt vid överklagande.
och som jag skrev, men f¨r extra för avgift till läkarbesök och till inköp av mediciner man fått utskrivna, det är bara att redovisa kostnaderna så blir de utbetalda swom EXTRA pengar utöver normen.
men detta verkar Anna inte förstå, det är bara tro och gissa så negativt så möjligt mot alliansen och så opsitivt med rena lönger ocs när det gäller vänster....