F.I.S.T skrev:RedMentalCase skrev:
du far ut i nedvärderande uttryck om pigor,
Detta är ett typexempel på borgarretorik, där man vänder allt bak och fram och ut och in.... med andra ord ljuger !
Problemet hävdar mentalfallet här skulle vara att jag yttrar mig nedvärderande om pigor.
När det nedvärderande ligger i att rika människor får städning subventionerad när man har råd ändå....
Således förstår normalbegåvade att det inte på något sätt är den som städar som nedvärderas av mig, utan de som framtvingar en politik där rika och ekonomiskt välmående människor får städningen subventionerad.....
Uttrycket "piga" härstammar från erat drömsamhälle med herrskap och tjänstefolk....
och används här för att beskriva att det är det samhället ni vill återinföraRedMentalCase skrev:Att fattiga inte har råd med det som folk med mer péngar har råd med är ju så självklart att man bara skrattar när man läser dig.
Ja visst är det så... och då behöver väl städning knappast subventioneras för dem som har det fett ställt
2 allvarliga fel i ditt resonemang:
1. Det är inte frågan om någon subvention. Det är bara skatten på detta arbete som är något lägre än den är i vanliga fall.
2. Detta har inget med de rika att göra. Alla som vill kan utnyttja detta skatteavdrag om de prioriterar det. Nolltaxerare är undantagna, man kan inte få lägre skatt än noll.