Vercingetorix skrev:I vilken samhällsgrupp blir barnen mest bortskämda, menar Fist?
ja v-rix... du ska få gissa två ggr:
1 när föräldrarna har mycket pengar
2 när föräldrarna har lite pengar
vill du ha fler ledtrådar ?
Vercingetorix skrev:I vilken samhällsgrupp blir barnen mest bortskämda, menar Fist?
F.I.S.T skrev:
Det stämmer som du säger att vissa ungdomar idag är bortskämda brats, och fått en uppfostran av curlingföräldrar. Sen kan du ju försöka lista ut i vilken samhällsklass ungdomarna blir mest bortskämda ???
Kanske bland de vars föräldrar tycker att det är ett "pigjobb" att arbeta inom hushållsnära tjänster?
Om man tycker så om dessa jobb, vad tycker man då inte om jobb som i huvudsak går ut på "personlig omvårdnad"- i klarspråk, torka äldre i rumpan?
Och när då i första hand dessa brats och bortskämda människor inte vill jobba inom vården ,... för att det är "beneath them" .... så uppstår en brist i folk som tar dessa jobb.
Ca:200 bortskämda "brats" i Sollefteå, Ångermanland?
Jag till skillnad från dig uppenbarligen högaktar dessa workingclassheroes oavsett om de är svenskar eller invandrare.
Yes sure, om de tar de jobb som ingen annan vill ha.
lazy skrev:
[color=black][font=Verdana]Kanske bland de vars föräldrar tycker att det är ett "pigjobb" att arbeta inom hushållsnära tjänster?
lazy skrev:Om man tycker så om dessa jobb, vad tycker man då inte om jobb som i huvudsak går ut på "personlig omvårdnad"- i klarspråk, torka äldre i rumpan?
lazy skrev:Ca:200 bortskämda "brats" i Sollefteå, Ångermanland?
lazy skrev:Yes sure, om de tar de jobb som ingen annan vill ha.
Förr var det bara invandrare som tog städjobb! idag slåss många svenska städföretag om dem! (gissa varför?)F.I.S.T skrev:lazy skrev:
[color=black][font=Verdana]Kanske bland de vars föräldrar tycker att det är ett "pigjobb" att arbeta inom hushållsnära tjänster?
Det blir detta först när staten ger skattelättnader åt rika mönniskor för putsande av kristallkronor.... inte när ekonomiskt svaga pensionärsgrupper får hjälp med dessa tjänsterlazy skrev:Om man tycker så om dessa jobb, vad tycker man då inte om jobb som i huvudsak går ut på "personlig omvårdnad"- i klarspråk, torka äldre i rumpan?
Ja det är bara att fråga dina vänner bratsen !lazy skrev:Ca:200 bortskämda "brats" i Sollefteå, Ångermanland?
Trodde du att dessa bara fanns i Stockholm ?lazy skrev:Yes sure, om de tar de jobb som ingen annan vill ha.
Jag kan upplysa Lazy om att det inte bara är invandrare som tar dessa jobb.
RedclownIII skrev:Mollgan skrev:
När börjar debatten?
67 inlägg på 2 och ett halvt år och du frågar när debatten börjar?
Inga hästar hemma?
GFYA!
Mollgan skrev:RedclownIII skrev:Mollgan skrev:
När börjar debatten?
Inga hästar hemma?
GFYA!
Menar du att jag helst ska hålla käften?
Redvictory skrev:Förr var det bara invandrare som tog städjobb! idag slåss många svenska städföretag om dem! (gissa varför?)F.I.S.T skrev:lazy skrev:
Det blir detta först när staten ger skattelättnader åt rika mönniskor för putsande av kristallkronor.... inte när ekonomiskt svaga pensionärsgrupper får hjälp med dessa tjänsterlazy skrev:Om man tycker så om dessa jobb, vad tycker man då inte om jobb som i huvudsak går ut på "personlig omvårdnad"- i klarspråk, torka äldre i rumpan?
Ja det är bara att fråga dina vänner bratsen !lazy skrev:Ca:200 bortskämda "brats" i Sollefteå, Ångermanland?
Trodde du att dessa bara fanns i Stockholm ?lazy skrev:Yes sure, om de tar de jobb som ingen annan vill ha.
SiP skrev:F.I.S.T skrev:
[/color]
[/size]
Förr var det bara invandrare som tog städjobb! idag slåss många svenska städföretag om dem! (gissa varför?)
F.I.S.T skrev:Vercingetorix skrev:I vilken samhällsgrupp blir barnen mest bortskämda, menar Fist?
ja v-rix... du ska få gissa två ggr:
1 när föräldrarna har mycket pengar
2 när föräldrarna har lite pengar
vill du ha fler ledtrådar ?
Secrist skrev:Hemska jävla företagare...
Japp. Skattesmitande kapitalistsvin!
F.I.S.T skrev:Sossar ee lata skrev:
När ska ni acceptera de som jobbar med hemtjänster? vilken jävla människosyn ni har!!!
Det är inget fel att jobba med hemtjänster, så länge det inte skattesubventioneras för rika människor som har råd ändå. Idag skulle massor av äldre behöva mer hjälp med detta... men det har de inte råd med
RedclownIII skrev:Mollgan skrev:
När börjar debatten?
Inga hästar hemma?
GFYA!
F.I.S.T skrev:lazy skrev:
Hur vore det att äntligen ta ett stort hopp rakt in i verkligheten?
Hur vore det om du kunde inse att människors verklighet ser olika ut ??lazy skrev:Självklart använder höginkomsttagare detta oftare eftersom de har råd men är det inte så med allt annat också? Gå på teater oftare, äta ute oftare, köpa de senaste tekniska prylarna o.s.v, det roligaste är att många vanliga pensionärer har bytt ut hemtjänsten mot hushållsnära tjänster istället därför att det blivit bättre/billigare för dem.[/font]
Det är tråkigt att du och borgerligheten inte kan se skillnad på å ena sidan vård samt basala nödvändiga behov....och å andra sidan Gå på teater oftare, äta ute oftare, köpa de senaste tekniska prylarna o.s.v,....'
Men det är och har varit eran svårighet, att se längre än era näsor växer....
Jag noterar att du i likhet med borgerligheten anser att vård, hemhygien på ålderns höst, skall vara styrt av hur mycket pengar man besitter.... för mig är det en ståndpunkt som inte ens tangerar mänskligt beteende.
ericTheDog skrev:Jag till skillnad från dig uppenbarligen högaktar dessa workingclassheroes oavsett om de är svenskar eller invandrare.
Åtminstone så länge de har det lika dåligt som den lataste bidragslyftare. F-n ta dem om de kräver betalt för sitt slit.
Secrist skrev:
Alla har rätt att utnyttja RUT. Punkterar jag dina inövade vänsterargument som du kan rabbla i sömnen nu?
F.I.S.T skrev:Secrist skrev:
Alla har rätt att utnyttja RUT. Punkterar jag dina inövade vänsterargument som du kan rabbla i sömnen nu?
Men inte alla har råd ! ....Punkterar jag dina inövade högerargument som du kan rabbla i sömnen nu?
F.I.S.T skrev:RedMentalCase skrev:
Jo, folk har till sist synat den socialdemokratiska bluffen att det var de som var bärarna av vår välfärd och att de hade en riktning, i själva verket hade S de sista 25 åren av 1900 talet bara varit en hämsko för vår utveckling, Sverige föll som en sten i rikemansligan , från att på 50 talet varit topp 2 rikast i världen föll vi till typ 15 plats.
Ja det är ju allmänt känt att det är viktigare för er att leda en liga, hellre än att folk i allmänhet får det braRedMentalCase skrev:
Svensken i gemen är en trög människa,lite korkad rentav.
Är det nåt du läst i Reinfeldts bok "mentalt handikappadeRedMentalCase skrev:
Så slutsatsen är enkel, borgerligheten har fortfarande guldåren framför sig
In your dreamsRedMentalCase skrev:
Bara självmål och arrogans kan fälla borgerligheten nu,
Och de har gjort hur många självmål som helst redanRedMentalCase skrev:
Vägen till lycka går inte via andras arbete, vägen till lycka går via det egna engagemanget , en läxa som kanske S ska lyckas lära sig innan nästa val?
Och ändå vill ni ha pigor som jobbar åt er ?
Debatteras seriöst ??? Detta är knappast möjligt med dig med i matchenRedMentalCase skrev:Jag lyfter upp detta pajasinlägg från FIST för att visa hur värdelösa och patetiska vänster är när det ska debatteras seriöst.