Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+13
RedMentalCase
Sniperace
F.I.S.T
RedclownIII
Thetaxpayer
SilverSurfer
ericTheDog
Redvictory
RedCloud
redalert
Infra
Secrist
ANNA2LINK
17 posters

    Krav på EU-utträde kan bli aktuellt igen

    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Krav på EU-utträde kan bli aktuellt igen - Sida 4 Empty Sv: Krav på EU-utträde kan bli aktuellt igen

    Inlägg  lazy 2011-09-05, 23:51

    RedCloud skrev:
    Passa på att förklara var i världen muslimer blir behandlade som judarna under 30-talet när du håller på också.

    Överallt där rasismen xenofobin och islamofobin frodas....

    Skrev jag historielös ?

    Konstigt då att det inte är muslimer som får öronmärkta pengar, undrar om det uppmärksammats i ngn svensk tidning idag?

    Published: 09.05.11, 19:53 / Israel News


    Sweden has earmarked 4 million kronor ($630,000) to boost security for the country's small Jewish minority.

    The move comes after criticism at home and internationally that Sweden needs to do more to protect Jews from anti-Semitic hate crimes.

    "In the past five years I've been here, I think you can count on your hand how many incidents there have be
    en from the extreme right," he said. "In my personal experience it's 99% Muslims."


    Ynet
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Krav på EU-utträde kan bli aktuellt igen - Sida 4 Empty Sv: Krav på EU-utträde kan bli aktuellt igen

    Inlägg  Thetaxpayer 2011-09-06, 00:35

    lazy skrev:
    RedCloud skrev:
    Passa på att förklara var i världen muslimer blir behandlade som judarna under 30-talet när du håller på också.

    Överallt där rasismen xenofobin och islamofobin frodas....

    Skrev jag historielös ?

    Konstigt då att det inte är muslimer som får öronmärkta pengar, undrar om det uppmärksammats i ngn svensk tidning idag?

    Published: 09.05.11, 19:53 / Israel News


    Sweden has earmarked 4 million kronor ($630,000) to boost security for the country's small Jewish minority.

    The move comes after criticism at home and internationally that Sweden needs to do more to protect Jews from anti-Semitic hate crimes.

    "In the past five years I've been here, I think you can count on your hand how many incidents there have be
    en from the extreme right," he said. "In my personal experience it's 99% Muslims."


    Ynet



    Vem var det som var med i blunda blunda klubben?
    Skrev han historielös? Very Happy
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Krav på EU-utträde kan bli aktuellt igen - Sida 4 Empty Sv: Krav på EU-utträde kan bli aktuellt igen

    Inlägg  F.I.S.T 2011-09-06, 02:23

    Secrist skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:Du glömde räkna in de summor som invandringen inbringar.... kanske medvetet ?

    Nej. Det är nettokostnaden när "inkomsterna" är frånräknade.

    Det är ganska bra gjort att räkna ut det med tanke på att de positiva ekonomiska effekterna är väldigt svåra att mäta.... för att inte säga omöjliga.
    Sen undrar jag varför du undanhåller länkar till den undersökning du hänsyftar till, vare sig den faktiskt existerar eller om det bara är påhitt ?

    Här....

    Någonstans mellan 39,1 och 58,7 miljarder kronor.

    Där låg kostnaden för invandringen år 2006, mätt som skillnaden mellan vad invandrare tog i anspråk av de offentliga transfereringarna och vad som betalades in. Det konstaterar Jan Ekberg, professor i nationalekonomi vid Växjö universitet, i Invandringen och de offentliga finanserna (ESO 2009:3), en rapport till Expertgruppen för studier i offentlig ekonomi.


    http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/invandringen-borde-inte-kosta-pengar_3661817.svd

    Det är förstås vanskligt att räkna på ekonomiska effekter av invandring. Först och främst är det ju inte nödvändigtvis invandringen i sig som ska betraktas som kostnaden. Man kan istället se den låga sysselsättningsgraden bland invandrare som huvudproblemet. Ekberg visar också att höjd sysselsättning skulle kunna vända röda siffror till svarta.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Krav på EU-utträde kan bli aktuellt igen - Sida 4 Empty Sv: Krav på EU-utträde kan bli aktuellt igen

    Inlägg  F.I.S.T 2011-09-06, 02:31

    Thetaxpayer skrev:
    Detta är vad du skrev.
    Det är ganska bra gjort att räkna ut det med tanke på att de positiva ekonomiska effekterna är väldigt svåra att mäta.... för att inte säga omöjliga.

    Jag är högst medveten om vad jag skrev, och det finns inget motsägelsefullt i detta..... siffrorna är mycket svåra att mäta att du d+å kräver exakta siffror är lika dumt som att utkräva en fast skattesats


    Thetaxpayer skrev:Så jag konstaterar att du inte kan specificera vad vinsten är med invandringen som den ser ut idag.

    Det kan du väl få roa dig med om du vill, men det är egalt


    Thetaxpayer skrev:Den andra frågan ville jag ha svar på då du inte svarat på den tidigare och även där kan jag konstatera att du alltså inte hade grund för det påståendet att Muslimer behandlas på många ställen i världen på samma sätt som Judarna gjorde på 30-talet.

    Jo de behandlas lika illa på många områden.... öppna ögonen människa....

    Thetaxpayer skrev:Du borde skämmas för den jämförelsen faktiskt.

    Nej snarare tar jag stolthet i att öppna ögonen tillräckligt för att se att Judarna i form av staten Israel och dess beskyddare USA idag bedriver förföljelse av muslimer. Till skillnad från vissa, så är jag emot förtryck och förföljelse oavsett religion eller etnisk tillhörighet
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Krav på EU-utträde kan bli aktuellt igen - Sida 4 Empty Sv: Krav på EU-utträde kan bli aktuellt igen

    Inlägg  lazy 2011-09-06, 09:18

    F.I.S.T skrev:

    Nej snarare tar jag stolthet i att öppna ögonen tillräckligt för att se att Judarna i form av staten Israel och dess beskyddare USA idag bedriver förföljelse av muslimer. Till skillnad från vissa, så är jag emot förtryck och förföljelse oavsett religion eller etnisk tillhörighet

    Ja, muslimer är väldigt förföljda i USA enligt F.I.S.T, tyvärr säger statistiken ngt helt annat. Sorry F.I.S.T men där sprack det igen.

    Incidents, Offenses, Victims, and Known Offenders
    by Bias Motivation, 2009

    Religion:

    Anti-Jewish 931

    Anti-Islamic 107

    Of the 1,575 victims of an anti-religious hate crime:

    71.9 percent were victims because of an offender’s anti-Jewish bias.

    8.4 percent were victims because of an anti-Islamic bias.


    Hate Crime Statistics 2009

    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Krav på EU-utträde kan bli aktuellt igen - Sida 4 Empty Sv: Krav på EU-utträde kan bli aktuellt igen

    Inlägg  Thetaxpayer 2011-09-06, 11:01

    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    Detta är vad du skrev.
    Det är ganska bra gjort att räkna ut det med tanke på att de positiva ekonomiska effekterna är väldigt svåra att mäta.... för att inte säga omöjliga.

    Jag är högst medveten om vad jag skrev, och det finns inget motsägelsefullt i detta..... siffrorna är mycket svåra att mäta att du d+å kräver exakta siffror är lika dumt som att utkräva en fast skattesats


    Thetaxpayer skrev:Så jag konstaterar att du inte kan specificera vad vinsten är med invandringen som den ser ut idag.

    Det kan du väl få roa dig med om du vill, men det är egalt


    Thetaxpayer skrev:Den andra frågan ville jag ha svar på då du inte svarat på den tidigare och även där kan jag konstatera att du alltså inte hade grund för det påståendet att Muslimer behandlas på många ställen i världen på samma sätt som Judarna gjorde på 30-talet.

    Jo de behandlas lika illa på många områden.... öppna ögonen människa....

    Thetaxpayer skrev:Du borde skämmas för den jämförelsen faktiskt.

    Nej snarare tar jag stolthet i att öppna ögonen tillräckligt för att se att Judarna i form av staten Israel och dess beskyddare USA idag bedriver förföljelse av muslimer. Till skillnad från vissa, så är jag emot förtryck och förföljelse oavsett religion eller etnisk tillhörighet






    Jag tolkar det som att vi är överens om att du inte kan påvisa att invandringen av idag är enpositiv post i statens budget. Om du ändrar dig så finns absolut inga krav på exakta siffror. Något i stil med Secrists fungerar bra.

    Ditt sista inlägg gällande att Israel och USA bedriver förföljese av muslimer endast för att de är muslimer får du nog styrka annars lägger vi det påståendet i den vanliga Fisthögen. Vilket betyder flum, skräp och hittepåhögen.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Krav på EU-utträde kan bli aktuellt igen - Sida 4 Empty Sv: Krav på EU-utträde kan bli aktuellt igen

    Inlägg  F.I.S.T 2011-09-06, 15:25

    Thetaxpayer skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    Detta är vad du skrev.
    Det är ganska bra gjort att räkna ut det med tanke på att de positiva ekonomiska effekterna är väldigt svåra att mäta.... för att inte säga omöjliga.

    Jag är högst medveten om vad jag skrev, och det finns inget motsägelsefullt i detta..... siffrorna är mycket svåra att mäta att du d+å kräver exakta siffror är lika dumt som att utkräva en fast skattesats


    Thetaxpayer skrev:Så jag konstaterar att du inte kan specificera vad vinsten är med invandringen som den ser ut idag.

    Det kan du väl få roa dig med om du vill, men det är egalt


    Thetaxpayer skrev:Den andra frågan ville jag ha svar på då du inte svarat på den tidigare och även där kan jag konstatera att du alltså inte hade grund för det påståendet att Muslimer behandlas på många ställen i världen på samma sätt som Judarna gjorde på 30-talet.

    Jo de behandlas lika illa på många områden.... öppna ögonen människa....

    Thetaxpayer skrev:Du borde skämmas för den jämförelsen faktiskt.

    Nej snarare tar jag stolthet i att öppna ögonen tillräckligt för att se att Judarna i form av staten Israel och dess beskyddare USA idag bedriver förföljelse av muslimer. Till skillnad från vissa, så är jag emot förtryck och förföljelse oavsett religion eller etnisk tillhörighet






    Jag tolkar det som att vi är överens om att du inte kan påvisa att invandringen av idag är enpositiv post i statens budget. Om du ändrar dig så finns absolut inga krav på exakta siffror. Något i stil med Secrists fungerar bra.

    Ditt sista inlägg gällande att Israel och USA bedriver förföljese av muslimer endast för att de är muslimer får du nog styrka annars lägger vi det påståendet i den vanliga Fisthögen. Vilket betyder flum, skräp och hittepåhögen.

    Så det som inte går att presentera i siffror ....är inte sant ??... herregud så okunnig du är. Tror du för övrigt att de som inte är neutrala i frågan kommer presentera en sådan statistik ?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Krav på EU-utträde kan bli aktuellt igen - Sida 4 Empty Sv: Krav på EU-utträde kan bli aktuellt igen

    Inlägg  F.I.S.T 2011-09-06, 15:37

    lazy skrev:
    F.I.S.T skrev:

    Nej snarare tar jag stolthet i att öppna ögonen tillräckligt för att se att Judarna i form av staten Israel och dess beskyddare USA idag bedriver förföljelse av muslimer. Till skillnad från vissa, så är jag emot förtryck och förföljelse oavsett religion eller etnisk tillhörighet

    Ja, muslimer är väldigt förföljda i USA enligt F.I.S.T, tyvärr säger statistiken ngt helt annat. Sorry F.I.S.T men där sprack det igen.

    Incidents, Offenses, Victims, and Known Offenders
    by Bias Motivation, 2009

    Religion:

    Anti-Jewish 931

    Anti-Islamic 107

    Of the 1,575 victims of an anti-religious hate crime:

    71.9 percent were victims because of an offender’s anti-Jewish bias.

    8.4 percent were victims because of an anti-Islamic bias.


    Hate Crime Statistics 2009


    United States
    See also: Islam in the United States

    In the aftermath of 9/11, hate crimes against people of Middle-Eastern descent increased from 354 attacks in 2000 to 1,501 attacks in 2001.[157] Among the victims of the backlash was a Middle-Eastern man in Houston, Texas who was shot and wounded after an assailant accused him of "blowing up the country"[158] and four immigrants shot and killed by a man named Larme Price who confessed to killing them as "revenge" for the September 11 attacks.[159] Although Price described his victims as Arabs, only one was from an Arab country. This appears to be a trend; on account of stereotypes of Arabs, several non-Arab, non-Muslim groups were subjected to attacks in the wake of 9/11, including several Sikh men attacked for wearing their religiously mandated turban.[160] According to a report prepared by the Arab American Institute, three days after the Oklahoma City bombing (which was committed by a Caucasian man), "more than 200 serious hate crimes were committed against Arab Americans and American Muslims. The same was true in the days following September 11."[158]

    The Dove World Outreach Centre church in Gainesville, Florida planned to burn Qurans on the ninth anniversary of the 9/11 attacks. Despite warning from the military leadership in the Afghan War, Terry Jones, the pastor of the centre, said it would be "tragic" if anybody's life was lost as a result of the planned Quran burning, but that "I must say that we feel that we must sooner or later stand up to Islam, and if we don't, it's not going to go away." His church's website claims to "expose Islam" as a "violent and oppressive religion;" it also displays a sign reading "Islam of the Devil."[161] On January 24, 2011, Dearborn Police arrested and jailed on a terrorism charge 63-year old Army veteran from California, Roger Stockham, for allegedly attempting to blow up the Islamic Center of America, the largest mosque in Detroit. Police said that Stockham "had a long history of being angry with the United States government" and was already known to law enforcement officials in other parts of the country and that he drove from California and came to Dearborn because of its large Muslim population. The police received early warnings of the attack from an employee at a Detroit bar who overheard threats made by Stockham


    Vidare finns att läsa historiskt och nutid på denna länk.... ps den var för lång listan för att lägga in i ett inlägg... det borde ju säga er nåt om att det existerar förföljelse även mot muslimer


    http://en.wikipedia.org/wiki/Persecution_of_Muslims

    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Krav på EU-utträde kan bli aktuellt igen - Sida 4 Empty Sv: Krav på EU-utträde kan bli aktuellt igen

    Inlägg  Thetaxpayer 2011-09-06, 18:33

    F.I.S.T skrev:
    lazy skrev:
    F.I.S.T skrev:

    Nej snarare tar jag stolthet i att öppna ögonen tillräckligt för att se att Judarna i form av staten Israel och dess beskyddare USA idag bedriver förföljelse av muslimer. Till skillnad från vissa, så är jag emot förtryck och förföljelse oavsett religion eller etnisk tillhörighet

    Ja, muslimer är väldigt förföljda i USA enligt F.I.S.T, tyvärr säger statistiken ngt helt annat. Sorry F.I.S.T men där sprack det igen.

    Incidents, Offenses, Victims, and Known Offenders
    by Bias Motivation, 2009

    Religion:

    Anti-Jewish 931

    Anti-Islamic 107

    Of the 1,575 victims of an anti-religious hate crime:

    71.9 percent were victims because of an offender’s anti-Jewish bias.

    8.4 percent were victims because of an anti-Islamic bias.


    Hate Crime Statistics 2009


    United States
    See also: Islam in the United States

    In the aftermath of 9/11, hate crimes against people of Middle-Eastern descent increased from 354 attacks in 2000 to 1,501 attacks in 2001.[157] Among the victims of the backlash was a Middle-Eastern man in Houston, Texas who was shot and wounded after an assailant accused him of "blowing up the country"[158] and four immigrants shot and killed by a man named Larme Price who confessed to killing them as "revenge" for the September 11 attacks.[159] Although Price described his victims as Arabs, only one was from an Arab country. This appears to be a trend; on account of stereotypes of Arabs, several non-Arab, non-Muslim groups were subjected to attacks in the wake of 9/11, including several Sikh men attacked for wearing their religiously mandated turban.[160] According to a report prepared by the Arab American Institute, three days after the Oklahoma City bombing (which was committed by a Caucasian man), "more than 200 serious hate crimes were committed against Arab Americans and American Muslims. The same was true in the days following September 11."[158]

    The Dove World Outreach Centre church in Gainesville, Florida planned to burn Qurans on the ninth anniversary of the 9/11 attacks. Despite warning from the military leadership in the Afghan War, Terry Jones, the pastor of the centre, said it would be "tragic" if anybody's life was lost as a result of the planned Quran burning, but that "I must say that we feel that we must sooner or later stand up to Islam, and if we don't, it's not going to go away." His church's website claims to "expose Islam" as a "violent and oppressive religion;" it also displays a sign reading "Islam of the Devil."[161] On January 24, 2011, Dearborn Police arrested and jailed on a terrorism charge 63-year old Army veteran from California, Roger Stockham, for allegedly attempting to blow up the Islamic Center of America, the largest mosque in Detroit. Police said that Stockham "had a long history of being angry with the United States government" and was already known to law enforcement officials in other parts of the country and that he drove from California and came to Dearborn because of its large Muslim population. The police received early warnings of the attack from an employee at a Detroit bar who overheard threats made by Stockham


    Vidare finns att läsa historiskt och nutid på denna länk.... ps den var för lång listan för att lägga in i ett inlägg... det borde ju säga er nåt om att det existerar förföljelse även mot muslimer


    http://en.wikipedia.org/wiki/Persecution_of_Muslims





    Det är väl knappast någon som förnekat att det finns rasism och att en del muslimer blir lidande. Dock så är jämförelsen med judarna på 30-talet väl magstark där 6000000 blev deporterade och mördade endast för att de var judar. Ändå fler blev bestulna och förvisade.
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Krav på EU-utträde kan bli aktuellt igen - Sida 4 Empty Sv: Krav på EU-utträde kan bli aktuellt igen

    Inlägg  Thetaxpayer 2011-09-06, 18:35

    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    Detta är vad du skrev.
    Det är ganska bra gjort att räkna ut det med tanke på att de positiva ekonomiska effekterna är väldigt svåra att mäta.... för att inte säga omöjliga.

    Jag är högst medveten om vad jag skrev, och det finns inget motsägelsefullt i detta..... siffrorna är mycket svåra att mäta att du d+å kräver exakta siffror är lika dumt som att utkräva en fast skattesats


    Thetaxpayer skrev:Så jag konstaterar att du inte kan specificera vad vinsten är med invandringen som den ser ut idag.

    Det kan du väl få roa dig med om du vill, men det är egalt


    Thetaxpayer skrev:Den andra frågan ville jag ha svar på då du inte svarat på den tidigare och även där kan jag konstatera att du alltså inte hade grund för det påståendet att Muslimer behandlas på många ställen i världen på samma sätt som Judarna gjorde på 30-talet.

    Jo de behandlas lika illa på många områden.... öppna ögonen människa....

    Thetaxpayer skrev:Du borde skämmas för den jämförelsen faktiskt.

    Nej snarare tar jag stolthet i att öppna ögonen tillräckligt för att se att Judarna i form av staten Israel och dess beskyddare USA idag bedriver förföljelse av muslimer. Till skillnad från vissa, så är jag emot förtryck och förföljelse oavsett religion eller etnisk tillhörighet






    Jag tolkar det som att vi är överens om att du inte kan påvisa att invandringen av idag är enpositiv post i statens budget. Om du ändrar dig så finns absolut inga krav på exakta siffror. Något i stil med Secrists fungerar bra.

    Ditt sista inlägg gällande att Israel och USA bedriver förföljese av muslimer endast för att de är muslimer får du nog styrka annars lägger vi det påståendet i den vanliga Fisthögen. Vilket betyder flum, skräp och hittepåhögen.

    Så det som inte går att presentera i siffror ....är inte sant ??... herregud så okunnig du är. Tror du för övrigt att de som inte är neutrala i frågan kommer presentera en sådan statistik ?





    Jo om någon påstår att invandringen av idag är en kostnad för staten och kan prestera fakta bakom detta så kan man ju tycka att den som motsäger sig detta kan prestera någon sorts stöd för detta också. Inte bara svamla om att andra är okunniga. Det får ju bara den personen att verka mera fånig än vanligt.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Krav på EU-utträde kan bli aktuellt igen - Sida 4 Empty Kostnad

    Inlägg  Secrist 2011-09-06, 19:04

    Det är förstås vanskligt att räkna på ekonomiska effekter av invandring. Först och främst är det ju inte nödvändigtvis invandringen i sig som ska betraktas som kostnaden. Man kan istället se den låga sysselsättningsgraden bland invandrare som huvudproblemet. Ekberg visar också att höjd sysselsättning skulle kunna vända röda siffror till svarta.

    Självklart, men det blir ju lite fikonargument. Det är ju en självklarhet. Dock tar det inte bort faktum, trots att du gör ditt bästa för att förneka det, att det finns en kostnad på någonstans mellan 40 - 50 miljarder per år. Sedan kan man ju alltid tycka att det är värt det. Men att försöka förneka ger inget.
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Krav på EU-utträde kan bli aktuellt igen - Sida 4 Empty Sv: Krav på EU-utträde kan bli aktuellt igen

    Inlägg  Thetaxpayer 2011-09-06, 19:15

    Secrist skrev:Det är förstås vanskligt att räkna på ekonomiska effekter av invandring. Först och främst är det ju inte nödvändigtvis invandringen i sig som ska betraktas som kostnaden. Man kan istället se den låga sysselsättningsgraden bland invandrare som huvudproblemet. Ekberg visar också att höjd sysselsättning skulle kunna vända röda siffror till svarta.

    Självklart, men det blir ju lite fikonargument. Det är ju en självklarhet. Dock tar det inte bort faktum, trots att du gör ditt bästa för att förneka det, att det finns en kostnad på någonstans mellan 40 - 50 miljarder per år. Sedan kan man ju alltid tycka att det är värt det. Men att försöka förneka ger inget.





    Här är ju för övrigt en annan uträkning.

    http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/vad-kostar-invandringen_61728.svd

    Vet inte om den stämmer dock. Men om den gör det så är ju siffrorna förfärliga.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Krav på EU-utträde kan bli aktuellt igen - Sida 4 Empty Sv: Krav på EU-utträde kan bli aktuellt igen

    Inlägg  lazy 2011-09-06, 20:18

    Jag håller med Thetaxpayer när det gäller rasism mot muslimer men att som F.I.S.T påstå att de är mest trakasserade och förföljda i världen stämmer helt enkelt inte, i.a.f inte i västvärlden och därför lade jag in en länk som visar även antalet hatbrott mot respektive grupp, att sedan muslimer nog är den mest förföljda och trakasserade gruppen i hela världen i sina egna länder råder det nog inget tvivel om men då blir det problem för F.I.S.T m.fl att förklara hur det kan komma sig. Wink

    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Krav på EU-utträde kan bli aktuellt igen - Sida 4 Empty Sv: Krav på EU-utträde kan bli aktuellt igen

    Inlägg  F.I.S.T 2011-09-07, 01:49

    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:Har Sverige brist på arbetskraft?
    Varför är då så många arbetslösa, och varför klagas det på att det är svårt att få arbete?
    Hade vi BRIST skulle ju arbetslösheten kunnat vara NOLL?

    KOnstigt iallafall att ena sekunden klagas det på arbetslösheten, i nästa sekund på att vi måste ta in flwer invandrare för att det är brist på arbetskraft, det verkar inte särskilt logiskt....

    Jag vet att logik inte är din starka sida.
    Det handlar om flera saker.... delvis så är många invandrare driftiga egenföretagare. För det andra så borde du ha så pass mycket kunskap att du förstår att alla människor inte kan ta alla typer av jobb pga av kompetens och utbildning. FR kan förmodligen inte klara av kockyrket tex om han inte har utbildning för det.
    Vidare är det så att det finns en snobbig attityd hos vissa som anser sig vara bättre än andra pga hög utbildning och därför inte tar tex ett städjobb fast de skulle kunna klara av det med lite hjälp....

    Ganska basic kunskap för de flesta, men inte för alla tydligen

    Vilka yrken har vi brist på folk till?
    Vilka yrken han direkt ta in invandrare utan kunskaper i svenska?
    Läkare?
    där krävs kunskaper i svenska så att de kan kommunicera med patienten, där krävs kompletteringa för att uppfylla svenska krav och kunskaper om de mediciner vi har här, sjuksköterskor samma sak...

    alla yrken som har med kundkontakt att göra kräver svenskakunskaper och möjlighet att göra sig fullt förstådda, läraryrken?


    även i industriyrken är det ganska viktigt att kunna kommunicera och förtå när det ges arbetsuppgifter, och svenska lärs inte på en dag eller hur?

    så kvar blir att kanske anställas hos en landsman ex i köket på en pizzeria, eller en skrot som ägs och drivs av en invandrare.

    Menb jag tvivlar på att vi idag har ARBETARBRIST, och tror nog snarare att vi har brist på lediga arbeten, annars borde väl den enormt stora del arbetslösa invandrare ha jobb precius som alla svenskar som saknar jobb, men som sagt, vi har en stor arbetslöshet inom både invandrardelen och våra svenskar sedan generationer bakåt.


    Rätt ofta undrar jag om du ens läser det du svarar på. Det kan vara arbetskraftbrist och arbetslöshet samtidigt, beroende på kompetensfrågan Shocked
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Krav på EU-utträde kan bli aktuellt igen - Sida 4 Empty Sv: Krav på EU-utträde kan bli aktuellt igen

    Inlägg  redalert 2011-09-07, 08:05

    F.I.S.T skrev:

    Rätt ofta undrar jag om du ens läser det du svarar på. Det kan vara arbetskraftbrist och arbetslöshet samtidigt, beroende på kompetensfrågan Shocked

    Du måste ha stora problem att förklara dig som blir så oförstådd i inlägg efter inlägg kan du ta det till dig att det kanske är hos dig själv felet ligger och inte hos alla andra? Rolling Eyes
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Krav på EU-utträde kan bli aktuellt igen - Sida 4 Empty Sv: Krav på EU-utträde kan bli aktuellt igen

    Inlägg  Sniperace 2011-09-07, 08:40

    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:Har Sverige brist på arbetskraft?
    Varför är då så många arbetslösa, och varför klagas det på att det är svårt att få arbete?
    Hade vi BRIST skulle ju arbetslösheten kunnat vara NOLL?

    KOnstigt iallafall att ena sekunden klagas det på arbetslösheten, i nästa sekund på att vi måste ta in flwer invandrare för att det är brist på arbetskraft, det verkar inte särskilt logiskt....

    Jag vet att logik inte är din starka sida.
    Det handlar om flera saker.... delvis så är många invandrare driftiga egenföretagare. För det andra så borde du ha så pass mycket kunskap att du förstår att alla människor inte kan ta alla typer av jobb pga av kompetens och utbildning. FR kan förmodligen inte klara av kockyrket tex om han inte har utbildning för det.
    Vidare är det så att det finns en snobbig attityd hos vissa som anser sig vara bättre än andra pga hög utbildning och därför inte tar tex ett städjobb fast de skulle kunna klara av det med lite hjälp....

    Ganska basic kunskap för de flesta, men inte för alla tydligen

    Vilka yrken har vi brist på folk till?
    Vilka yrken han direkt ta in invandrare utan kunskaper i svenska?
    Läkare?
    där krävs kunskaper i svenska så att de kan kommunicera med patienten, där krävs kompletteringa för att uppfylla svenska krav och kunskaper om de mediciner vi har här, sjuksköterskor samma sak...

    alla yrken som har med kundkontakt att göra kräver svenskakunskaper och möjlighet att göra sig fullt förstådda, läraryrken?


    även i industriyrken är det ganska viktigt att kunna kommunicera och förtå när det ges arbetsuppgifter, och svenska lärs inte på en dag eller hur?

    så kvar blir att kanske anställas hos en landsman ex i köket på en pizzeria, eller en skrot som ägs och drivs av en invandrare.

    Menb jag tvivlar på att vi idag har ARBETARBRIST, och tror nog snarare att vi har brist på lediga arbeten, annars borde väl den enormt stora del arbetslösa invandrare ha jobb precius som alla svenskar som saknar jobb, men som sagt, vi har en stor arbetslöshet inom både invandrardelen och våra svenskar sedan generationer bakåt.


    Rätt ofta undrar jag om du ens läser det du svarar på. Det kan vara arbetskraftbrist och arbetslöshet samtidigt, beroende på kompetensfrågan Shocked

    Och som jag skrev så är den delen minimal, vi har idag knappast något område där de klarar sig utan kunskaper i svenska så att de utan problem kan kommunicera, vore det så underbart wsom du påskiner skulle väl alla i rosengård ha jobb på olika pizzerior och andra ställen startade av invandrare, men så är det ju inte i verkligheten eller hur?
    Kán du ge ett enda reellt exempel på yrkesområde där vi har en arbetskraftsbrist där invandrarna är den allenarådande räddningen?, kompetensen är nog det minsta problemet i denna fråga, då får vi nog istället se till vilka jobb som en del möjligen INTE vill utföra, och dessa ligger nog partipolitiskt lika över hela linjen, dvs lika många från alla partier vill nog tacka nej till det som de kallar skitjobben, men se där är jag av åsikten att man ska ta de jobb som finns om man klarar av det rent praktiskt istället för att gå på akassa eller soc...

    Andra verkar anse att sådant ska invandrare göra, tillhör du de?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Krav på EU-utträde kan bli aktuellt igen - Sida 4 Empty Sv: Krav på EU-utträde kan bli aktuellt igen

    Inlägg  F.I.S.T 2011-09-07, 10:28

    redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:

    Rätt ofta undrar jag om du ens läser det du svarar på. Det kan vara arbetskraftbrist och arbetslöshet samtidigt, beroende på kompetensfrågan Shocked

    Du måste ha stora problem att förklara dig som blir så oförstådd i inlägg efter inlägg kan du ta det till dig att det kanske är hos dig själv felet ligger och inte hos alla andra? Rolling Eyes
    ha ha ... ja du nisse-Hult .... jag har 5:a i alla svenskabetyg
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Krav på EU-utträde kan bli aktuellt igen - Sida 4 Empty Sv: Krav på EU-utträde kan bli aktuellt igen

    Inlägg  F.I.S.T 2011-09-07, 10:49

    F.I.S.T skrev:

    Rätt ofta undrar jag om du ens läser det du svarar på. Det kan vara arbetskraftbrist och arbetslöshet samtidigt, beroende på kompetensfrågan Shocked

    Sniperace skrev:Och som jag skrev så är den delen minimal,

    Som sagt var jag undrar om du ens läser de inlägg du svarar på .... vilken del pratar du om här ??....
    Här svarar du ungefär som om man svarat "äpple" på frågan; "vad är klockan?"


    Sniperace skrev: vi har idag knappast något område där de klarar sig utan kunskaper i svenska så att de utan problem kan kommunicera, vore det så underbart som du påskiner skulle väl alla i rosengård ha jobb på olika pizzerior och andra ställen startade av invandrare, men så är det ju inte i verkligheten eller hur?

    Men allvarligt talat Sniper ... hur tänker du ?... eller rättare sagt : tänker du ?
    Som du utformar ditt inlägg här så utgår du från att INGA invandrare kan svenska.
    Det finns många invandrare som är BÄTTRE på svenska än en stor del av svenskarna.
    ... som har större ordförråd mm mm.... om man tar tex knatte fnatte och tjatte här på forumet ... så tar det ju två veckor för en invandrare att f¨å större ordförråd


    Sniperace skrev:Kán du ge ett enda reellt exempel på yrkesområde där vi har en arbetskraftsbrist där invandrarna är den allenarådande räddningen?,

    Kan du ge ett enda exempel på vart jag skulle påstått att invandrare skulle vara den ALLENARÅDANDE räddningen ?

    Sniperace skrev:kompetensen är nog det minsta problemet i denna fråga,

    Herregud så okunnig du är.... när du säger detta så påstår du att vem som helst kan ta vilket jobb som helst, och dessutom motsäger du dig själv i det du nyss sagt om invandrarna. När jag pratar om att det kan finnas arbetslöshet och arbetskraftsbrist samtidigt så handlar detta inte specifikt om invandrare. Du måste ha en fruktansvärt fördomsfull och felaktig bild om invandrares kunskaper


    Sniperace skrev:då får vi nog istället se till vilka jobb som en del möjligen INTE vill utföra, och dessa ligger nog partipolitiskt lika över hela linjen, dvs lika många från alla partier vill nog tacka nej till det som de kallar skitjobben, men se där är jag av åsikten att man ska ta de jobb som finns om man klarar av det rent praktiskt istället för att gå på akassa eller soc...
    Andra verkar anse att sådant ska invandrare göra, tillhör du de?

    Nej jag anser att även såna som anser sig vara förmer än andra människor, oftast kallade Alliansare, skall ta jobb med mindre status och lön, om det behövs
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Krav på EU-utträde kan bli aktuellt igen - Sida 4 Empty Sv: Krav på EU-utträde kan bli aktuellt igen

    Inlägg  RedMentalCase 2011-09-07, 12:04

    F.I.S.T skrev:
    redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:

    Rätt ofta undrar jag om du ens läser det du svarar på. Det kan vara arbetskraftbrist och arbetslöshet samtidigt, beroende på kompetensfrågan Shocked

    Du måste ha stora problem att förklara dig som blir så oförstådd i inlägg efter inlägg kan du ta det till dig att det kanske är hos dig själv felet ligger och inte hos alla andra? Rolling Eyes
    ha ha ... ja du nisse-Hult .... jag har 5:a i alla svenskabetyg

    Snacka om att ge Björklund vatten på sin kvarn om den flummiga sosseskolan med odugliga lärare.Smile
    RedclownIII
    RedclownIII


    Antal inlägg : 2772
    Join date : 11-02-20

    Krav på EU-utträde kan bli aktuellt igen - Sida 4 Empty Sv: Krav på EU-utträde kan bli aktuellt igen

    Inlägg  RedclownIII 2011-09-07, 12:05

    F.I.S.T skrev:
    redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:

    Rätt ofta undrar jag om du ens läser det du svarar på. Det kan vara arbetskraftbrist och arbetslöshet samtidigt, beroende på kompetensfrågan Shocked

    Du måste ha stora problem att förklara dig som blir så oförstådd i inlägg efter inlägg kan du ta det till dig att det kanske är hos dig själv felet ligger och inte hos alla andra? Rolling Eyes
    ha ha ... ja du nisse-Hult .... jag har 5:a i alla svenskabetyg

    Och ändå är du missförstådd dagligen?

    5:a i alla svenskabetyg, det finns väl bara ett svenskabetyg?

    Skulle tro att du inte kan stava till självinsikt och ödmjukhet.
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Krav på EU-utträde kan bli aktuellt igen - Sida 4 Empty Sv: Krav på EU-utträde kan bli aktuellt igen

    Inlägg  Thetaxpayer 2011-09-07, 12:57

    F.I.S.T skrev:
    redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:

    Rätt ofta undrar jag om du ens läser det du svarar på. Det kan vara arbetskraftbrist och arbetslöshet samtidigt, beroende på kompetensfrågan Shocked

    Du måste ha stora problem att förklara dig som blir så oförstådd i inlägg efter inlägg kan du ta det till dig att det kanske är hos dig själv felet ligger och inte hos alla andra? Rolling Eyes
    ha ha ... ja du nisse-Hult .... jag har 5:a i alla svenskabetyg





    LOL, Rolling Eyes
    Kanske du skulle satsat på ett annat ämne så du kan skaffa dig en heltidstjänst.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Krav på EU-utträde kan bli aktuellt igen - Sida 4 Empty Sv: Krav på EU-utträde kan bli aktuellt igen

    Inlägg  F.I.S.T 2011-09-07, 13:26

    RedclownIII skrev:

    Och ändå är du missförstådd dagligen?


    Ja det är inte så konstigt om man hade hoppats att du var en av dom som skulle förstå


    RedclownIII skrev:5:a i alla svenskabetyg, det finns väl bara ett svenskabetyg?


    Märks att du inte gått i skolan...

    RedclownIII skrev:Skulle tro att du inte kan stava till självinsikt och ödmjukhet.

    Fick du slå upp orden nu när du skrev dom ?

    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Krav på EU-utträde kan bli aktuellt igen - Sida 4 Empty Sv: Krav på EU-utträde kan bli aktuellt igen

    Inlägg  F.I.S.T 2011-09-07, 13:28

    Thetaxpayer skrev:

    LOL, Rolling Eyes
    Kanske du skulle satsat på ett annat ämne så du kan skaffa dig en heltidstjänst.

    Är det den "heltidsjobbande skattebetalaren" som har tid att vara ute på forumet på en vardag på da'n ? Laughing
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Krav på EU-utträde kan bli aktuellt igen - Sida 4 Empty Sv: Krav på EU-utträde kan bli aktuellt igen

    Inlägg  F.I.S.T 2011-09-07, 13:29

    RedMentalCase skrev:
    F.I.S.T skrev:
    redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:

    Rätt ofta undrar jag om du ens läser det du svarar på. Det kan vara arbetskraftbrist och arbetslöshet samtidigt, beroende på kompetensfrågan Shocked

    Du måste ha stora problem att förklara dig som blir så oförstådd i inlägg efter inlägg kan du ta det till dig att det kanske är hos dig själv felet ligger och inte hos alla andra? Rolling Eyes
    ha ha ... ja du nisse-Hult .... jag har 5:a i alla svenskabetyg

    Snacka om att ge Björklund vatten på sin kvarn om den flummiga sosseskolan med odugliga lärare.Smile

    Tror bara du är avundsjuk
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Krav på EU-utträde kan bli aktuellt igen - Sida 4 Empty Sv: Krav på EU-utträde kan bli aktuellt igen

    Inlägg  Thetaxpayer 2011-09-07, 13:35

    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:

    LOL, Rolling Eyes
    Kanske du skulle satsat på ett annat ämne så du kan skaffa dig en heltidstjänst.

    Är det den "heltidsjobbande skattebetalaren" som har tid att vara ute på forumet på en vardag på da'n ? Laughing




    jajjamen. Jag har pluggat ordentligt så jag har ett bra jobb. Jag kan lägga upp det som jag vill. Hur vet du förresten om jag sitter i samma tidszon som dig?

    Sponsored content


    Krav på EU-utträde kan bli aktuellt igen - Sida 4 Empty Sv: Krav på EU-utträde kan bli aktuellt igen

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 20:03