Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+6
Sniperace
ANNA2LINK
Vercingetorix
Infra
lazy
RedCloud
10 posters

Konsten att släcka eld med bensin....

Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Konsten att släcka eld med bensin.... - Sida 3 Empty Sv: Konsten att släcka eld med bensin....

Inlägg  Sniperace 2011-08-13, 23:07

F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:Herr Sniper !

släpp för en sekund din törst efter straff och hämnd, och tänk ett steg längre !

Vad vill du göra politiskt för att FÖRHINDRA sådana här upplopp, och vad tror du de beror på ?
    Tror du överhuvudtaget att det går att göra nåt åt det så att det inte händer, eller ät du så uppgiven inför ämnet att du tror att det enda vi kan göra är att låsa in dem i efterhand när det redan har hänt ???

Det har inte enbart med UPPLOPP att göra, det jag går in på är när individer förstör BOENDE för sig själv och andra, att det ÄR rimligt att de ex mister sina egna boenden för att de som blivit hemlösa pga denne ska få nytt boende, inte mer än rättvisa, eller du ser hellre att dessa hamnar på gatan för att de inte hittar nytt boende pga bostadsbrist eller anat?

Så du vill bara diskutera det individuella straffet här, inget annat ?

Det jag svarade på var just om en som försdtör boenden för andra ska kunna åka ur sitt boende JA.

Sedan kan man ju självfallet diskutera HUR man ska undvika kravaller, men det var inte det frågan gällde, det var ju just att en del skulle kunna bli av med sitt boende när de i kravaller FÖRSTÖRT boenden för andra
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Konsten att släcka eld med bensin.... - Sida 3 Empty Sv: Konsten att släcka eld med bensin....

Inlägg  redalert 2011-08-13, 23:13

F.I.S.T skrev:
    redalert skrev:
    Undrar vad det kan bero på? Laughing

I snipers fall att han inte läser, och i många forumhögerfall, pga att de spärrar de som inte håller med dem, och som dom inte klarar av att svara

Tror jag inte alls att det är jag tror att det beror på dig! Shocked
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Konsten att släcka eld med bensin.... - Sida 3 Empty Hakelius

Inlägg  Secrist 2011-08-14, 00:33

lazy skrev:Det plundrarna, misshandlarna och mord­brännarna har gemensamt är kanske inte att de är ­fattiga, förtryckta och drabbade av nedskärningar. Kanske är en del av dem fattiga, andra ­rika, en del svarta, andra ­vita, en del hunsade, andra översittare, en del arbetslösa, andra inte. Det de har gemen­samt ­kanske spänner över politiskt fiffiga gränser: att de skiter i det mesta utom sig själva. Att de såg en chans och tog den. En trivial egoistisk twittermobb.

AB

Johan Hakelius, alltid lika rakt på sak. Smile

Hakelius är kung. Han avviker från den politiskt korrekta vänstern där ingen har något som helst eget ansvar för sina handlingar.
    Secrist
    Secrist

Konsten att släcka eld med bensin.... - Sida 3 Empty Enkelt

Inlägg  Secrist 2011-08-14, 00:34

Förenkalde världsbilder verkar vara din grej Lazy.

Säger mannen som gett förenklad världsbild ett ansikte.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2011-08-14, 10:42

Secrist skrev:
    lazy skrev:Det plundrarna, misshandlarna och mord­brännarna har gemensamt är kanske inte att de är ­fattiga, förtryckta och drabbade av nedskärningar. Kanske är en del av dem fattiga, andra ­rika, en del svarta, andra ­vita, en del hunsade, andra översittare, en del arbetslösa, andra inte. Det de har gemen­samt ­kanske spänner över politiskt fiffiga gränser: att de skiter i det mesta utom sig själva. Att de såg en chans och tog den. En trivial egoistisk twittermobb.

AB

Johan Hakelius, alltid lika rakt på sak. Smile

Hakelius är kung. Han avviker från den politiskt korrekta vänstern där ingen har något som helst eget ansvar för sina handlingar.

Om Secrist hade varit läskunnig hade han sett att i princip varje inlägg jag gjort som inkluderar "ansvar", så har jag betonat att individen ALLTID har ett eget personligt ansvar för sina handlingar.
    Skillnaden mellan mig och forumhögern i detta är att jag även anser mig, tillsammans med både Sverige och världen.... ha ett samhälleligt totalansvar över det samhälle VI SKAPAR....

Du förstår Secrist (är jag naiv nog att hoppas) .... det ena utesluter inte det andra...
    Men förstår du inte det, kan du ta sniper i hand, han har inte heller fattat konceptet "ansvar"
    Secrist
    Secrist

Konsten att släcka eld med bensin.... - Sida 3 Empty Ansvar

Inlägg  Secrist 2011-08-14, 10:58

Om Secrist hade varit läskunnig hade han sett att i princip varje inlägg jag gjort som inkluderar "ansvar", så har jag betonat att individen ALLTID har ett eget personligt ansvar för sina handlingar.

Eftersom mitt inlägg handlade om den politiskt korrekta vänstern så får jag väl anta att du själv anser att du tillhör den kategorin. För övrigt så finns det en utmärkt bok heter "Det var inte mitt fel". En bok i konsten att ta ansvar. Författaren har inga politiska värderingar med boken, men hon menar att det inte går att komma ifrån att oviljan att ta ansvar för sina handlingar kan spåras till årtionden av vänsterstyre.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2011-08-14, 13:27

Secrist skrev:Om Secrist hade varit läskunnig hade han sett att i princip varje inlägg jag gjort som inkluderar "ansvar", så har jag betonat att individen ALLTID har ett eget personligt ansvar för sina handlingar.

Eftersom mitt inlägg handlade om den politiskt korrekta vänstern så får jag väl anta att du själv anser att du tillhör den kategorin. För övrigt så finns det en utmärkt bok heter "Det var inte mitt fel". En bok i konsten att ta ansvar. Författaren har inga politiska värderingar med boken, men hon menar att det inte går att komma ifrån att oviljan att ta ansvar för sina handlingar kan spåras till årtionden av vänsterstyre.

Nu tror jag bestämt du förväxlar vänster och höger, kanske du har problem med vägbeskrivningar då som en följd. Jag kan inte erinra mig någonting som Alliansen tagit ansvar för under sina år vid makten, det har alltid varit andras fel... förra regeringen och FK till exempel, själva har dom enligt egen utsago aldrig påverkat någonting som helst.....
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2011-08-14, 14:50

F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:Om Secrist hade varit läskunnig hade han sett att i princip varje inlägg jag gjort som inkluderar "ansvar", så har jag betonat att individen ALLTID har ett eget personligt ansvar för sina handlingar.

Nu tror jag bestämt du förväxlar vänster och höger, kanske du har problem med vägbeskrivningar då som en följd. Jag kan inte erinra mig någonting som Alliansen tagit ansvar för under sina år vid makten, det har alltid varit andras fel... förra regeringen och FK till exempel, själva har dom enligt egen utsago aldrig påverkat någonting som helst.....

Herrejösses vilken dåligt skämt du är "mästerdebattören"! cyclops Laughing
    Secrist
    Secrist

Konsten att släcka eld med bensin.... - Sida 3 Empty Fel

Inlägg  Secrist 2011-08-14, 15:24

Fast nu pratade jag om det personliga ansvaret inte om rikspolitik. Om du nu kan hålla dig till ämnet. För övrigt så rekommenderar jag boken.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2011-08-15, 01:20

Secrist skrev:Nu tror jag bestämt du förväxlar vänster och höger, kanske du har problem med vägbeskrivningar då som en följd. Jag kan inte erinra mig någonting som Alliansen tagit ansvar för under sina år vid makten, det har alltid varit andras fel... förra regeringen och FK till exempel, själva har dom enligt egen utsago aldrig påverkat någonting som helst.....

Fast nu pratade jag om det personliga ansvaret inte om rikspolitik. Om du nu kan hålla dig till ämnet. För övrigt så rekommenderar jag boken.

Ja det kan du ju prata om.... för politik och gemensamt ansvar är främmande begrepp för de flesta höger
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2011-08-15, 01:31

F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:Nu tror jag bestämt du förväxlar vänster och höger, kanske du har problem med vägbeskrivningar då som en följd. Jag kan inte erinra mig någonting som Alliansen tagit ansvar för under sina år vid makten, det har alltid varit andras fel... förra regeringen och FK till exempel, själva har dom enligt egen utsago aldrig påverkat någonting som helst.....

Ja det kan du ju prata om.... för politik och gemensamt ansvar är främmande begrepp för de flesta höger

Ehhh, nej.
    Secrist
    Secrist

Konsten att släcka eld med bensin.... - Sida 3 Empty Ansvar

Inlägg  Secrist 2011-08-15, 07:49

Alltså klarar du inte av att prata om personligt ansvar. I och för sig inte så konstigt eftersom enligt traditionell vänsteråsikt så är det alltid någon annans fel. Taskiga föräldrar, tråkigt område, trista grannar, dåligt väder eller vad det nu kan vara.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 14:57