Fistfucker you are totally fucked up!
You are sick man!
Du kunde inte ha presterat någon mera storslaget än nedvärdering av debattmotståndare så storslagen och empatisk som du påstår dig vara?
Ägd (igen)
Fistfucker you are totally fucked up!
You are sick man!
Du kunde inte ha presterat någon mera storslaget än nedvärdering av debattmotståndare så storslagen och empatisk som du påstår dig vara?
F.I.S.T skrev:"Buskapet var tydligt, bit inte den hand som föder dig"
Ja men som vanligt så förstår högerpolitiker inte konsekvensen av sina handlingar, tror de att dessa kommer bli laglydiga medborgare nu när de blivit utan bostad ?
lazy skrev:F.I.S.T skrev:"Buskapet var tydligt, bit inte den hand som föder dig"
Ja men som vanligt så förstår högerpolitiker inte konsekvensen av sina handlingar, tror de att dessa kommer bli laglydiga medborgare nu när de blivit utan bostad ?
Vilka har blivit av med sina bostäder? Från RC:s länk kunde man gå vidare till BBC och där står det så här:
Conservative-run Wandsworth Council has issued an eviction notice to a council tenant whose son has appeared in court charged in connection with Monday night's disturbances in Clapham Junction.
The notice is the first stage in the legal process of eviction - the final decision will rest with a county court judge.
Nej, kollektiv bestraffning ska inte förekomma i ett demokratiskt land.
Om sonen i familjen kravallar, ska då övriga familjen ställas på bar backe för det ?
och deras tjugoårige som våldtar din 12-åriga dotter,
RedCloud skrev:och deras tjugoårige som våldtar din 12-åriga dotter,
Då får han ny bostad i ca 10-12 år, av staten.
Nej, inget kan få mig att acceptera kollektiv bestraffning i någon form.
RedCloud skrev:och deras tjugoårige som våldtar din 12-åriga dotter,
lazy skrev:RedCloud skrev:och deras tjugoårige som våldtar din 12-åriga dotter,
Tyvärr har RC rätt här när det gäller bostad.
Tyvärr har RC rätt här när det gäller bostad.
RedCloud skrev:Tyvärr har RC rätt här när det gäller bostad.
"tyvärr" ????
Googlat lite:
Straffsatsen för våldtäkt mot barn är mellan 4-10 år.
F.I.S.T skrev:Hur som helst är det straffskalor på både våldtäkter och vandalisering, och vederbörande skall prövas mot dessa lagar i domstol, finner man denne skyldig är det bara att utfärda straffet....
så ser jag på det !
Sniperace skrev:F.I.S.T skrev:Hur som helst är det straffskalor på både våldtäkter och vandalisering, och vederbörande skall prövas mot dessa lagar i domstol, finner man denne skyldig är det bara att utfärda straffet....
så ser jag på det !
Yepp, och har denne vandaliserat en hyresfastighet som subventiuoneras med statens medel bör det väl ingå att denne kan vägras bo eller besöka ett sådant, när denne väl är dömd?
F.I.S.T skrev:Sniperace skrev:F.I.S.T skrev:Hur som helst är det straffskalor på både våldtäkter och vandalisering, och vederbörande skall prövas mot dessa lagar i domstol, finner man denne skyldig är det bara att utfärda straffet....
så ser jag på det !
Yepp, och har denne vandaliserat en hyresfastighet som subventiuoneras med statens medel bör det väl ingå att denne kan vägras bo eller besöka ett sådant, när denne väl är dömd?
vart ska de ta vägen sen ? .... tror du att de går upp i rök, när de vägras bostad ?
det är problemet med ditt och högerns resonemang, tror att problemen försvinner för att man straffat eller osynliggjort symptomen
redalert skrev:
Så han borde belönas med en segling i medelhavet?
F.I.S.T skrev:redalert skrev:
Så han borde belönas med en segling i medelhavet?
Nej !
F.I.S.T skrev:Sniperace skrev:F.I.S.T skrev:Hur som helst är det straffskalor på både våldtäkter och vandalisering, och vederbörande skall prövas mot dessa lagar i domstol, finner man denne skyldig är det bara att utfärda straffet....
så ser jag på det !
vart ska de ta vägen sen ? .... tror du att de går upp i rök, när de vägras bostad ?
det är problemet med ditt och högerns resonemang, tror att problemen försvinner för att man straffat eller osynliggjort symptomen
Sniperace skrev:F.I.S.T skrev:Sniperace skrev:F.I.S.T skrev:Hur som helst är det straffskalor på både våldtäkter och vandalisering, och vederbörande skall prövas mot dessa lagar i domstol, finner man denne skyldig är det bara att utfärda straffet....
så ser jag på det !
SKa en hyresvärd tvingas ha kvar en person som förstört hans hyreshus?
borde samma sak gälla dig om du hyrde ut ditt hus?
skulle du låta våldtäkdmasnnen bo kvar hos dig när han avtjänat straffet enbart för att det var problem vart han sedan skulle ta vägen sedan, sträcker din empati sig så långt?
och om han sedan dessutom blicvit nasse?
F.I.S.T skrev:Sniperace skrev:F.I.S.T skrev:Sniperace skrev:F.I.S.T skrev:Hur som helst är det straffskalor på både våldtäkter och vandalisering, och vederbörande skall prövas mot dessa lagar i domstol, finner man denne skyldig är det bara att utfärda straffet....
så ser jag på det !
skulle du låta våldtäkdmasnnen bo kvar hos dig när han avtjänat straffet enbart för att det var problem vart han sedan skulle ta vägen sedan, sträcker din empati sig så långt?
Jag noterar att du diskuterar med dig själv
F.I.S.T skrev:Sniperace skrev:F.I.S.T skrev:Sniperace skrev:F.I.S.T skrev:Hur som helst är det straffskalor på både våldtäkter och vandalisering, och vederbörande skall prövas mot dessa lagar i domstol, finner man denne skyldig är det bara att utfärda straffet....
så ser jag på det !
Jag noterar att du diskuterar med dig själv
redalert skrev:
Undrar vad det kan bero på?
F.I.S.T skrev:redalert skrev:
Undrar vad det kan bero på?
I snipers fall att han inte läser, och i många forumhögerfall, pga att de spärrar de som inte håller med dem, och som dom inte klarar av att svara
Det har inte enbart med UPPLOPP att göra, det jag går in på är när individer förstör BOENDE för sig själv och andra, att det ÄR rimligt att de ex mister sina egna boenden för att de som blivit hemlösa pga denne ska få nytt boende, inte mer än rättvisa, eller du ser hellre att dessa hamnar på gatan för att de inte hittar nytt boende pga bostadsbrist eller anat?F.I.S.T skrev:Herr Sniper !
släpp för en sekund din törst efter straff och hämnd, och tänk ett steg längre !
Vad vill du göra politiskt för att FÖRHINDRA sådana här upplopp, och vad tror du de beror på ?
Tror du överhuvudtaget att det går att göra nåt åt det så att det inte händer, eller ät du så uppgiven inför ämnet att du tror att det enda vi kan göra är att låsa in dem i efterhand när det redan har hänt ???
Sniperace skrev:F.I.S.T skrev:Herr Sniper !
släpp för en sekund din törst efter straff och hämnd, och tänk ett steg längre !
Vad vill du göra politiskt för att FÖRHINDRA sådana här upplopp, och vad tror du de beror på ?
Tror du överhuvudtaget att det går att göra nåt åt det så att det inte händer, eller ät du så uppgiven inför ämnet att du tror att det enda vi kan göra är att låsa in dem i efterhand när det redan har hänt ???
Det har inte enbart med UPPLOPP att göra, det jag går in på är när individer förstör BOENDE för sig själv och andra, att det ÄR rimligt att de ex mister sina egna boenden för att de som blivit hemlösa pga denne ska få nytt boende, inte mer än rättvisa, eller du ser hellre att dessa hamnar på gatan för att de inte hittar nytt boende pga bostadsbrist eller anat?