Sniperace 2011-07-28, 18:53
ANNA2LINK skrev: Sniperace skrev: ANNA2LINK skrev: redalert skrev: ANNA2LINK skrev:Hur som helst så kommer inte vi få det bättre i världen med terror och sånt om vi inte får en stabil, rättvis och human värld att leva i... Vi kommer aldrig att komma ifrån det...
Marknaden löser inte detta det är vi själva som gör...
Alltså är det marknaden (vi) som löser detta till slut och aldrig någonsin kommer någon kommandoekonomi att lösa något överhuvudtaget!
Det är vi människor som måste föra en bra politik för jordens länder...
Men hur ska denna politik påverka islamsk fanatism?
Hur ska man göra tillmötesgå kraven på religiös styrning?
Ska vi acceptera krav på bärande av slöja, ska vi acceptera hårda religiösa straff för homosexualitet, otro, avfall från islam osv?
Själv anser jag att bra politik är full religionsfrihet där ingen tvingas ha en religion och alla får ha vilken sådan de vill utan risk för straff eller diskriminering.
likaså full demokrati där man får rösta på vilket parti man vill utan att för detta förföljas eller skändas på olika sätt.
Nej det handlar om att resurserna på jorden ska fördelas rättvist Sniper... Så länge vi inte gör det kommer vi ha fattiga kontra rika länder.
så du menar att om detta görs så kommer islamisterna inte fortsätta sin kamp att påtvinga världen sin syn på hur man ska leva?
ex saudiarabien och andra är väldigt rika, men ändå frodas islamismen i dem.
Säg mig tror du ärligt på att det kommer få dessa att böja sig och sägaq aldrig mer vi ska påtvinga någon att leva efter koranens bud (som de ser det)
aldrig mer ska vi straffa avfällinga, eller kvinnor som har sex innan äktenskapet?
och tror du knarkbaronerna kommer bry sig hur rättvist resurserna än fördelas?
tror du exctremister någon gång kommer vara nöjda om inte DE har full kontroll?
jag tror inte det....