Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+5
redalert
Vercingetorix
lazy
Sniperace
RedCloud
9 posters

Ännu en avreglering år h-te

Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Ännu en avreglering år h-te - Sida 3 Empty Apoteket

Inlägg  Secrist 2011-07-01, 07:50

Självklart skedde det förut med men förtroendet har minskat för apoteket hur som helst.

Och därför bör vi titta på hur vi ska kunna stärka förtroendet. Vilka krav vi ska ställa på apoteken. Inte med drömmande blick sitta och längta tillbaka till någon romantiserad bild av att allt var bättre förr när det var statligt. Förändringar behöver inte vara så läskiga om man vågar öppna upp sinnet lite.
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Ännu en avreglering år h-te - Sida 3 Empty Sv: Ännu en avreglering år h-te

Inlägg  Sniperace 2011-07-01, 08:24

ANNA2LINK skrev:
    Sniperace skrev:
    Vercingetorix skrev:Kan man misstänka att det kan vara som så att de som säger sig uppleva avregleringen negativt, är samma personer som av ideologiska skäl motsatte sig densamma?

SAkulle inte förvåna mig ett dugg, då ligger det bara politiska skäl bakom missnöjet, inte reella.

Jaha men är det bra när inte patienter får sin medicin i tid, när en del apotek inte fungerar som de ska, när de inte kan ge ut tillräckligt med information idag etc etc??? Det skulle väl vem som helst oavsett politik reagera på?

Jaha, och innan avregleringen hände det OFTA att apoteket INTE hade min medicin, den fick beställas så att jag i bästa fall fick den dagen efter OM jag kommit på morgonen, annars blev det nästa dag igen, anser du det var bättre?

Inte en enda gång har jag nu efter avregleringen saknat min medicin på det NYA apoteket, och som sagt, ett med mycket kunnig personal, dessutom en invandrae av väldigt hög klass i beötande och kunnighet, sådana lyste med sin frånvaro helt på de gamla vanliga apoteken, där sågs aldrig invandrare bak disken, utan mer lite småsura "käringar" som verkade avsky sitt arbete.

vilka NEGATIVA saker har DU SJÄLV upplevt efter avreglerinen, va har försämrats för dig?
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2011-07-01, 12:06

RedCloud skrev:
    Bullshit.

Fast nu är det ju inte jag som kommer med kritiken utan Konsumentverket.
    Du får väl upplysa som om att de har fel Blueheaven.

(lycka till)

va?, säger konsumentverket tokideologi?

Har du rökt på tidigt nu igen?
    ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Inlägg  ANNA2LINK 2011-07-01, 12:12

Secrist skrev:Självklart skedde det förut med men förtroendet har minskat för apoteket hur som helst.

Och därför bör vi titta på hur vi ska kunna stärka förtroendet. Vilka krav vi ska ställa på apoteken. Inte med drömmande blick sitta och längta tillbaka till någon romantiserad bild av att allt var bättre förr när det var statligt. Förändringar behöver inte vara så läskiga om man vågar öppna upp sinnet lite.

Vi får hoppas att det blir bra till slut...

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 00:57