Vercingetorix 2011-07-01, 02:20
ANNA2LINK skrev: Vercingetorix skrev: ANNA2LINK skrev: Vercingetorix skrev: ANNA2LINK skrev: Vercingetorix skrev: ANNA2LINK skrev: Vercingetorix skrev: ANNA2LINK skrev: lazy skrev:ANNA tycker inte att man kan vänta på blodtrycksmedicin 1-2 dagar, surprise, surprise för ANNA är att de flesta läkare idag tycker att blodtrycksmedicin är helt onödigt såvida det inte handlar om ett livshotande tillstånd och då
får man det från sjukhuset, gratis, i annat fall ordineras motion och ändrad livsstil.
Sure men blodtrycksmedicin används fortfarande och det bör finnas hemma på våra "nya" apotek.
Det gör de vanligaste också. Annars går det att beställa hem med 1-2 dagars varsel. Precis likadant som det var tidigare. Det var inte alltid de statliga apoteken hade allt hemma. (Det har inte de statliga alltid nu heller, vad det anbelangar...)
Självklart skedde det förut med men förtroendet har minskat för apoteket hur som helst.
Japp, och det är därför jag ställer mig frågan om det inte kan vara så att det är samma personer som säger sig uppleva en försämring sedan avregleringen, som av politiska skäl var emot densamma.
Jag, och många med mig har bara upplevt förbättringar. Ingen jag känner har luftat åsikter om att det skulle ha blivit sämre.
Ok men undersökningen som RedC tar upp säger något annat...
Det förnekar jag alls inte, utan jag ställer mig bara en smula frågande till den, och har svårt att ta den riktigt på allvar förrän jag läst den ordentligt. Om en person som var emot avregleringen från början tillfrågas om kvaliteten på apoteksservicen kommer denne per automatik ha en bias till förmån för negativa omdömen, även om servicen är oförändrad, eller t o m bättre.
Undersökningen är inte gjord på bara en person.
Det påstod jag inte heller. Det var heller inte bara en person som motsatte sig avregleringen.
Jag förstår inte i alla fall varför du säger emot mig i varje mening. Vi får hoppas på att det blir bättre och bättre annars måste något annat till...
Jag kan, precis som alla andra, bara gå till de upplevelser av apoteksnäringen jag själv upplevt efter avregleringen, och det
har blivit mycket bättre. Lika bra eller bättre kundservice, myyyycket bättre tillgänglighet (antal apotek, öppettider, etc), samma snabba leveranstid vid krångliga beställningar, inget krångel med högkostnadsskydd, ögonblicklig receptöverföring, snabb hjälp med utlandsintyg, etc etc... (Just de "ögonblickliga" receptöverföringarna krånglade alltid när apoteken fortfarande var offentligt drivna.) Vårt lokala apotek hade t o m semesterstängt(!!!) under juli månad innan avregleringen. Jag är väldigt intresserad av vad dessa människor säger har blivit sämre. Personligen tror jag att det är privatiseringen i sig som sticker i mångas ögon...
Senast ändrad av Vercingetorix den 2011-07-01, 02:22, ändrad totalt 1 gång