Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+3
Sniperace
formsvackan
Freedom
7 posters

    De kommer inte undan.....

    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    De kommer inte undan..... Empty De kommer inte undan.....

    Inlägg  Freedom 2011-05-26, 15:42

    Belgrad. Serbiens president Boris Tadic bekräftar att den forne bosnienserbiske ÖB:n Ratko Mladic är gripen.

    – På den serbiska republikens vägnar förkunnar jag att Ratko Mladic har gripits. En utlämningsprocess pågår, sade Tadic på presskonferensen.

    Mannen greps i Serbien efter ett anonymt tips.

    Mannen som greps och tros vara Ratko Mladic gick under namnet Milorad Komadic, rapporterar radiostationen B92.

    Mladic är efterlyst för en rad krigsbrott under kriget i Bosnien 1992-1995. Serbien är pressat att gripa Mladic om landet ska få inträde i EU.

    "Detta är ett viktigt framsteg för Serbien och för internationell rättvisa", säger EU:s utrikeschef Catherine Ashton i ett uttalande.

    "Vi förväntar oss att Ratko Mladic förflyttas till krigsbrottsdomstolen för forna Jugoslavien utan dröjsmål. Fullt samarbete med domstolen förblir avgörande för Serbiens väg mot EU-medlemskap".

    – Det är förstås väldigt viktigt. Vi kan börja avsluta ett tragiskt kapital i Europas historia, säger utrikesminister Carl Bildt till Reuters.
    http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article13085913.ab

    Nu väntar vi bara på att Bush och ledargarnityret i Israel hamnar bakom skranket...
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    De kommer inte undan..... Empty Sv: De kommer inte undan.....

    Inlägg  formsvackan 2011-05-26, 15:49

    Freedom skrev:Nu väntar vi bara på att Bush och ledargarnityret i Israel hamnar bakom skranket...
    Någonting säger mig att vi väntar förgäves Crying or Very sad
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    De kommer inte undan..... Empty Sv: De kommer inte undan.....

    Inlägg  Sniperace 2011-05-26, 15:59

    Freedom skrev:Belgrad. Serbiens president Boris Tadic bekräftar att den forne bosnienserbiske ÖB:n Ratko Mladic är gripen.

    – På den serbiska republikens vägnar förkunnar jag att Ratko Mladic har gripits. En utlämningsprocess pågår, sade Tadic på presskonferensen.

    Mannen greps i Serbien efter ett anonymt tips.

    Mannen som greps och tros vara Ratko Mladic gick under namnet Milorad Komadic, rapporterar radiostationen B92.

    Mladic är efterlyst för en rad krigsbrott under kriget i Bosnien 1992-1995. Serbien är pressat att gripa Mladic om landet ska få inträde i EU.

    "Detta är ett viktigt framsteg för Serbien och för internationell rättvisa", säger EU:s utrikeschef Catherine Ashton i ett uttalande.

    "Vi förväntar oss att Ratko Mladic förflyttas till krigsbrottsdomstolen för forna Jugoslavien utan dröjsmål. Fullt samarbete med domstolen förblir avgörande för Serbiens väg mot EU-medlemskap".

    – Det är förstås väldigt viktigt. Vi kan börja avsluta ett tragiskt kapital i Europas historia, säger utrikesminister Carl Bildt till Reuters.
    http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article13085913.ab

    Nu väntar vi bara på att Bush och ledargarnityret i Israel hamnar bakom skranket...

    Jättebra att de tog svinet, tyvärr lär straffet inte bli i paritet till vad han orsakade, kanse som för den där subban från samma område som fick sitta ett tag i svenskt fängelse för att sedan släppas fri.

    Det hade tyvärr inte varit en större förlust för världen om han gått samma öde tillmötes som UBL och MO

    Samtidigt kan vi ju då vänta oss de olika ledargarnityren från kommunistländerna hamnar bak skranket eller?
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    De kommer inte undan..... Empty Sv: De kommer inte undan.....

    Inlägg  Freedom 2011-05-26, 16:02

    Det hade tyvärr inte varit en större förlust för världen om han gått samma öde tillmötes som UBL och MO

    Du är jättepigg på att hoppa över den där triviala civiliserade delen om rättegång och dom, du va ?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    De kommer inte undan..... Empty Sv: De kommer inte undan.....

    Inlägg  Sniperace 2011-05-26, 16:08

    Freedom skrev:
    Det hade tyvärr inte varit en större förlust för världen om han gått samma öde tillmötes som UBL och MO

    Du är jättepigg på att hoppa över den där triviala civiliserade delen om rättegång och dom, du va ?

    med tanke på aqtt domen kommer vara en fis i rymden med tanke på vad denne orsakat JA, om skulden behöve vi nog inte tvivla eller hur?

    Men gärna en rättegång där domen blir verklig livstid utan några som helst favörer där han får känna resultatet av sina brott.

    men som sagt, domen kommer bli ett HÅN mot alla hans offer, eller vad tror du?
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    De kommer inte undan..... Empty Sv: De kommer inte undan.....

    Inlägg  Freedom 2011-05-26, 16:15

    men som sagt, domen kommer bli ett HÅN mot alla hans offer, eller vad tror du?

    Livstid är helt ok för min del om han fälls....ditt öga för öga är inte min grej

    Googlar man lite löst så verkar Haag inte kunna utdöma dödsstraff.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    De kommer inte undan..... Empty Sv: De kommer inte undan.....

    Inlägg  Sniperace 2011-05-26, 16:20

    Freedom skrev:
    men som sagt, domen kommer bli ett HÅN mot alla hans offer, eller vad tror du?

    Livstid är helt ok för min del om han fälls....ditt öga för öga är inte min grej

    men tror du själv det blir så
    snarare en smäll på fingrarna och fy så får du inte göra.

    öga för öga skulle inte räcka i hans fall, han har bara ett liv, och orsakade döden för väldigt många.

    själv är jag emot dödsstraffet, men tyvärr kan det vara den bästa utvägen i vissa fall, även för den dömde.

    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    De kommer inte undan..... Empty Sv: De kommer inte undan.....

    Inlägg  Freedom 2011-05-26, 16:22

    men tror du själv det blir så

    Om det verkligen var han som gav ordern om massakern i Srebrenica, och det går att bevisa, är nog livstid den enda påföljden.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    De kommer inte undan..... Empty Sv: De kommer inte undan.....

    Inlägg  Sniperace 2011-05-26, 16:26

    Freedom skrev:
    men tror du själv det blir så

    Om det verkligen var han som gav ordern om massakern i Srebrenica, och det går att bevisa, är nog livstid den enda påföljden.

    tror du, och tror du det blir livstid i ordets rätta bemärkelse?

    fö blev det inte livstid för kvinnan som åkte dit för krigsbrott och satt ett par år i svenskt fängelse.....

    tvivlar du på att han är skyldig?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    De kommer inte undan..... Empty Sv: De kommer inte undan.....

    Inlägg  F.I.S.T 2011-05-26, 16:37

    Sniperace skrev:
    Freedom skrev:
    Det hade tyvärr inte varit en större förlust för världen om han gått samma öde tillmötes som UBL och MO

    Du är jättepigg på att hoppa över den där triviala civiliserade delen om rättegång och dom, du va ?

    med tanke på aqtt domen kommer vara en fis i rymden med tanke på vad denne orsakat JA, om skulden behöve vi nog inte tvivla eller hur?

    Men gärna en rättegång där domen blir verklig livstid utan några som helst favörer där han får känna resultatet av sina brott.

    men som sagt, domen kommer bli ett HÅN mot alla hans offer, eller vad tror du?

    livstids fängelse kan vara ett hårdare straff än döden för en sådan, och han skall ha det hårdaste straffet
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    De kommer inte undan..... Empty Sv: De kommer inte undan.....

    Inlägg  Sniperace 2011-05-26, 16:39

    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    Freedom skrev:
    Det hade tyvärr inte varit en större förlust för världen om han gått samma öde tillmötes som UBL och MO

    Du är jättepigg på att hoppa över den där triviala civiliserade delen om rättegång och dom, du va ?

    med tanke på aqtt domen kommer vara en fis i rymden med tanke på vad denne orsakat JA, om skulden behöve vi nog inte tvivla eller hur?

    Men gärna en rättegång där domen blir verklig livstid utan några som helst favörer där han får känna resultatet av sina brott.

    men som sagt, domen kommer bli ett HÅN mot alla hans offer, eller vad tror du?

    livstids fängelse kan vara ett hårdare straff än döden för en sådan, och han skall ha det hårdaste straffet

    Ja, och hade han dödats så vore det ju väldigt övergående eller hur, mindre lidande för honom, men tyvärr tvivlar jag på att han får livstid i ordets rätta bemärkelse, några få år inspärrad, sedan tillbaka till ett liv i rikedom..
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    De kommer inte undan..... Empty Sv: De kommer inte undan.....

    Inlägg  DMustaine 2011-05-26, 18:43

    Skjut han och dumpa han i havet! Cool
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    De kommer inte undan..... Empty Sv: De kommer inte undan.....

    Inlägg  F.I.S.T 2011-05-26, 23:25

    DMustaine skrev:Skjut han och dumpa han i havet! Cool

    jag tycker du ska göra det ... då blir vi av med dig oxå (fängelse) .... för du är ju inte amerikans medborgare va ?.... då hade du kommit undan med alla sorters mord och tortyr
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    De kommer inte undan..... Empty Sv: De kommer inte undan.....

    Inlägg  DMustaine 2011-05-26, 23:52

    Mitt resonemang bygger lite på, om än ja jävlas lite, att det skulle spara en massa skattebetalares pengar! Men visst ställ mördaren inför rätta och ge han livstid!

    Om du känner att du vill bli av med mig känner jag det än mer rättfärdigat att vara här! Cool
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    De kommer inte undan..... Empty Sv: De kommer inte undan.....

    Inlägg  F.I.S.T 2011-05-27, 00:11

    DMustaine skrev:Mitt resonemang bygger lite på, om än ja jävlas lite, att det skulle spara en massa skattebetalares pengar! Men visst ställ mördaren inför rätta och ge han livstid!

    Om du känner att du vill bli av med mig känner jag det än mer rättfärdigat att vara här! Cool

    nä jag har inget större behov av att bli av med dig, men det skulle bli resultatet om du hade tagit lagen i egna händer
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    De kommer inte undan..... Empty Sv: De kommer inte undan.....

    Inlägg  DMustaine 2011-05-27, 00:43

    Jag kör inte ens för fort så det kommer aldrig hända!
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    De kommer inte undan..... Empty Sv: De kommer inte undan.....

    Inlägg  Thetaxpayer 2011-05-27, 01:15

    att det skulle spara en massa skattebetalares pengar! !



    Det är ju inget som vänstern bryr sig speciellt mycket om. Det är ju ändå bara andras pengar.
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    De kommer inte undan..... Empty Sv: De kommer inte undan.....

    Inlägg  DMustaine 2011-05-27, 01:36

    Vilket verkar vara den allmänna uppfattningen om skattemedel hos vänstern! Hur många jobb kan inte skapas på grund av den processen som kommer följa mot denna förbrytare? Amerikanarna visste hur man skulle skydda sina skattebetalare dock, snabbt in, snabbt ut och sen ned med fanskapet i vattnet till en förhållandevis låg kostnad Very Happy
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    De kommer inte undan..... Empty Sv: De kommer inte undan.....

    Inlägg  F.I.S.T 2011-05-27, 01:41

    Thetaxpayer skrev:att det skulle spara en massa skattebetalares pengar! !



    Det är ju inget som vänstern bryr sig speciellt mycket om. Det är ju ändå bara andras pengar.

    VÅRA pengar inte andras, hela Sveriges pengar
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    De kommer inte undan..... Empty Sv: De kommer inte undan.....

    Inlägg  Thetaxpayer 2011-05-27, 02:17

    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:att det skulle spara en massa skattebetalares pengar! !



    Det är ju inget som vänstern bryr sig speciellt mycket om. Det är ju ändå bara andras pengar.

    VÅRA pengar inte andras, hela Sveriges pengar




    Så fort de landat hos skatteverket så är det ju andra som har dem. Därav andras.
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk


    Antal inlägg : 847
    Join date : 09-09-16
    Age : 44
    Ort : Σπάρτη

    De kommer inte undan..... Empty Sv: De kommer inte undan.....

    Inlägg  Ezzlirsk 2011-05-27, 02:34

    Och vem bryr sig?
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    De kommer inte undan..... Empty Sv: De kommer inte undan.....

    Inlägg  DMustaine 2011-05-27, 02:36

    Jag tror den som försöker se helheten bryr sig! Dock inte de flesta!
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk


    Antal inlägg : 847
    Join date : 09-09-16
    Age : 44
    Ort : Σπάρτη

    De kommer inte undan..... Empty Sv: De kommer inte undan.....

    Inlägg  Ezzlirsk 2011-05-27, 02:41

    DMustaine skrev:Jag tror den som försöker se helheten bryr sig! Dock inte de flesta!

    Det finns oändligt många regimer, diktatorer och ledare som inte är fällda trots sina brott mot mänskligheten. Men vänstern väljer bara ut de man ogillar... vänstern gillar brott och diktaturer så länge de är på "rätt sida".

    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    De kommer inte undan..... Empty Sv: De kommer inte undan.....

    Inlägg  DMustaine 2011-05-27, 02:44

    Ezzlirsk skrev:
    DMustaine skrev:Jag tror den som försöker se helheten bryr sig! Dock inte de flesta!

    Det finns oändligt många regimer, diktatorer och ledare som inte är fällda trots sina brott mot mänskligheten. Men vänstern väljer bara ut de man ogillar... vänstern gillar brott och diktaturer så länge de är på "rätt sida".


    Jag är naturligtvis böjd att hålla med!
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    De kommer inte undan..... Empty Sv: De kommer inte undan.....

    Inlägg  F.I.S.T 2011-05-27, 08:10

    Ezzlirsk skrev:
    Men vänstern väljer bara ut de man ogillar...

    Nej naturligtvis är det inte så !!
    Däremot är vi förvånade över den blindhet som råder från forumhögerns sida vad gäller vissa stater, som tycks stå utom kritik..... som inte behöver följa internationella lagar och regler.
    Det är således inte på det viset som ni påstår, att vi skulle anse att USA är roten till allt ont, och att Nordkorea skulle vara vårt drömparadis.... och så länge ni vidhåller dessa LÖGNER om vad ni pådyvlar oss vänster, gör ni en diskussion omöjlig.
    Vilket jag faktiskt tror är ert mål.....att undanhålla sanning och debatt i syfte att sprida desinformation.

    Så att kritiken faller speciellt hårt på USA just i debattforumet beror inte på att USA skulle vara den enda terrorförande parten som ni vill få det till att vi anser. Det beror snarare på att ni med sådan envis stupiditet blundar för just denna stats agerande, när ni fördömer andra stater med samma agerande, och andra icke stater.


    ALLA är överens om, och har insett att Nordkorea är en fruktansvärd diktatur på detta forum. Dock har inte alla lyckats ta bort skygglapparna för ögonen när det gäller USA och Israels agerande.
    Alla är överens om att det är terror som UBL och hans anhang sysslar med, men inte alla har tagit bort skygglapparna för den tortyr och terror USA idkar...

    ....o sen hävdar ni att det är vänstern som är enögda ????

    .. tamefan skamlöst av er !!

    Sponsored content


    De kommer inte undan..... Empty Sv: De kommer inte undan.....

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-12, 18:10