Om vi inte stöter på problemi form av lågkonjunktur så finns 300000 jobb i sikte fram till 2015. Lyckas detta hamnar arbetslösheten på så låg nivå att det kan vara rekord.
Hur ska vänstern förklara bort det?
Förklara bort vad ?ericTheDog skrev:Om vi inte stöter på problemi form av lågkonjunktur så finns 300000 jobb i sikte fram till 2015. Lyckas detta hamnar arbetslösheten på så låg nivå att det kan vara rekord.
formsvackan skrev:Förklara bort vad ?ericTheDog skrev:Om vi inte stöter på problemi form av lågkonjunktur så finns 300000 jobb i sikte fram till 2015. Lyckas detta hamnar arbetslösheten på så låg nivå att det kan vara rekord.
Secrist skrev:Hur ska vänstern förklara bort det?
He, he..om det visar sig stämma skulle det vara vänserns mardröm. De gör sitt yttersta för att berätta att allt är skit med alliansen så det sista de vill ha är rekordlåg arbetslöshet.
ericTheDog skrev:Om vi inte stöter på problemi form av lågkonjunktur så finns 300000 jobb i sikte fram till 2015. Lyckas detta hamnar arbetslösheten på så låg nivå att det kan vara rekord.
Jag är förmodligen småkorkad, men alla önskar väl lägsta möjliga arbetslöshet, nyliberalerna naturligtvis undantagna. Det måste ju enligt Friedman finnas osålda herrskjotor på hyllan i butiken.Secrist skrev:Hur ska vänstern förklara bort det?
He, he..om det visar sig stämma skulle det vara vänserns mardröm. De gör sitt yttersta för att berätta att allt är skit med alliansen så det sista de vill ha är rekordlåg arbetslöshet.
Secrist skrev:När Alliansen skapat dessa jobb, och det står klart att det är Alliansen, och inte andra faktorer som skapat jobb, då kan vi ta denna diskussion, allt annat är bara önskedrömmande
Det är en prognos. Huruvida den kommer att infrias får framtiden utvisa. Men visst lär vänstern få problem med att övertyga folk om att allt är kasst i sverige med alliansen som styr om den besannas. Ni lyckas ju inte ens övertyga folk om det ens under den värsta finanskrisen i modern tid.
ericTheDog skrev:Om vi inte stöter på problemi form av lågkonjunktur så finns 300000 jobb i sikte fram till 2015. Lyckas detta hamnar arbetslösheten på så låg nivå att det kan vara rekord.
Secrist skrev:Vart kommer de jobben finnas?
Tja, förhoppningsvis som idag. Offentlig sektor, tjänstesektor, industrin, hantverk etc etc....
Secrist skrev:Jobb är på topp 3 prio ... jätteviktigt, men i ett samhälle får det inte vara den enda prioriteringen
Ärligt talat knytis. Tror du på det påståendet själv? Då är du en rätt tragisk figur som börjar närma dig fritis och Infra i enkelspårighet. Jag tror du kan bättre än så....
F.I.S.T skrev:Secrist skrev:Jobb är på topp 3 prio ... jätteviktigt, men i ett samhälle får det inte vara den enda prioriteringen
Ärligt talat knytis. Tror du på det påståendet själv? Då är du en rätt tragisk figur som börjar närma dig fritis och Infra i enkelspårighet. Jag tror du kan bättre än så....
Ja jag inte bara tror, jag vet att arbete är topp-prio, men att det inte får vara den enda prioriteringen ... tycker du annorlunda ?
redalert skrev:F.I.S.T skrev:Secrist skrev:Jobb är på topp 3 prio ... jätteviktigt, men i ett samhälle får det inte vara den enda prioriteringen
Ja jag inte bara tror, jag vet att arbete är topp-prio, men att det inte får vara den enda prioriteringen ... tycker du annorlunda ?
Det spelar ingen roll vad du tycker om du inte kan finansiera det!