ericTheDog 2012-02-18, 14:12
Regndrottning skrev: Secrist skrev:Det är inga roliga siffror men för oss som lever i den riktiga världen så inser vi också att 2008 kastades världen in i den värsta finankrisen i modern tid. Och som fortfarande inte är slut. Det finns massvis av länder som önskat att de hade sveriges problem istället för deras egen monstruösa mardröm.
Givitvis finns det det. Och jag kan önska att jag hade semester nu... Men, inget av det har med saken att göra....
Regeringen LOVADE att de skulle ta krafttag mot 'utanförskapet' och öka 'sysselsättningen. (Båda orden hatar jag, de är värdeladdade men säger ändå ingenting). Regeringen vann toligtvis valet på sitt orerande om arbetslösheten.
Regeringen har INTE tagit några krafttag eller ansvar. Regeringen låter marknaden sköta sitt. Och marknaden har levrerat beskedet att de inte behöver anställa. Vad gör regeringen då? Ingenting.....
Som du ser på siffrorna rör det sig till större delen om marginella skillnader. Man kan säga att Alliansen presterar i lågkonjunktur lika bra som sosseriet i högkonjunktur. Ringer det nån klocka?
Vi vet inte hur siffrorna sett utan Alliansens kraftiga åtgärder. Det kan knappast uteslutas att Alliansen räddat oss från katastrofsiffror. Vi ser ju hur det gått för andra länder.
Facit får vi vid nästa högkonjunktur. Då får vi rättvisa siffror att mäta mot konjunkturtoppen 2007. Kanske infaller denna topp lagom till valet 2014.
Du säger att företag inte vill anställa. Har du missat att företagen öppnar filialer i Trollhättan och står på kö för att få anstäaa f.d SAAB-anställda. Detr finns hur mycket jobb som helst för de somvill jobba.