F.I.S.T skrev:Thetaxpayer skrev:F.I.S.T skrev:Thetaxpayer skrev:F.I.S.T skrev:Thetaxpayer skrev:F.I.S.T skrev:RedclownIII skrev:
Och du tror att bidragstagare bidrar till välfärden och skattebetalare snyltar?
[size=18]
För det första är det osett hur mycket skattebetalare "taxpayer" är, trots sitt nick, för det andra, om man stödjer en politik som BARA går ut på att sänka skatter för de rika, så kan man väl knappast hävda att man bidrar... ATT BIDRA ÄR ATT BETALA SKATT, ANNARS BIDRAR DU BARA TILL DIN EGEN INKOMST.... Men detta blir nog för svårt för din inrökta hjärna.
För det andra så har jag aldrig påstått att bidragstagare är skapar ett mervärde..(vilket du dessutom skulle kunna vara så vänlig att specifiera, vilka bidragstagare du menar, det finns många slags bidrag, men även sjukförsäkringar, vilket ni kallar felaktigt för bidrag)
Myten om att det är penningstinna, egoistiska moderater som bär upp välfärden, är en av årtusendets största lögnerRedclownIII skrev:tror du att detta med politik är någon jävla lekstuga för fullblodsidioter?
Tydligen, det har varit det i ca 5 år nu
Fel igen Fisten. Skatten har inte bara sänkts för de rika. För inte tycker du väl att ha ett arbete = vara rik?
Skatten har sänkts mest för de rika, och ingenting för pensionärer som byggde detta land...
Jo att ha ett arbete är en rikedom, det förstår tydligen inte du innebörden av
Men vad bra. Det betyder ju att mer än 90% av Sveriges arbetsföra är rika. Fantastiskt vilket land vi lever i, i Alliansens Sverige.[/b]
Jag visste att du inte skulle förstå innebörden av den sortens rikedom
[b]Nej det är inte lätt att förstå dina flummiga teorier.
DEt är ingen teori, det är fakta att det är en rikedom att få ha ett arbete, .... men som sagt jag förväntar mig inte att du ska förstå.... och det är eg märkligt med tanke på er slogan om "arbetslinjen"
Ja och över 90% har arbete vilket betyder att över 90% av den arbetsföra befolkningen i Alliansens Sverige är rika. Det är ju fantastiskt.