Högerdebattörer ombedes slå upp betydelsen av det
+7
berralarzon
Infra
Thetaxpayer
Sniperace
ANNA2LINK
RedclownIII
F.I.S.T
11 posters
hej svejs på en stund nu bär det av norrut....
F.I.S.T- Antal inlägg : 17511
... ska jobba ideellt idag.
RedclownIII- Antal inlägg : 2772
Skall freedom logga in nu?
ANNA2LINK- Antal inlägg : 10893
F.I.S.T skrev:... ska jobba ideellt idag.
Lycka till med det! Ja de skulle nog inte klara av att jobba idéelt...
Sniperace- Antal inlägg : 32948
jag jobbar ideellt två kvällar i veckan med handikappad ungdom och vuxna, min fru vill jag ska lägga av pga att det tar hårt på mig men jag kan inte låta bli.
Men så är jag ju en sådan där jävla forumhöger som inte gör något för anrda som inte ger mig något tillbaka *asg* det JAG får tillbaka är ökade smärtor och trötthet, samt en känsla att ha hjälpt dessa...
Men så är jag ju en sådan där jävla forumhöger som inte gör något för anrda som inte ger mig något tillbaka *asg* det JAG får tillbaka är ökade smärtor och trötthet, samt en känsla att ha hjälpt dessa...
ANNA2LINK- Antal inlägg : 10893
Sniperace skrev:jag jobbar ideellt två kvällar i veckan med handikappad ungdom och vuxna, min fru vill jag ska lägga av pga att det tar hårt på mig men jag kan inte låta bli.
Bra Sniper!
ANNA2LINK skrev:Sniperace skrev:jag jobbar ideellt två kvällar i veckan med handikappad ungdom och vuxna, min fru vill jag ska lägga av pga att det tar hårt på mig men jag kan inte låta bli.
Bra Sniper!
Ja nu gäller det bara att få dem som inte jobbar att börja jobba så kan vi rädda välfärden!
Sniperace- Antal inlägg : 32948
JAg jobbar inte.... mer än ideellt, ett tag under sossetiden ville de förbjuda mig hjälpa till i föreningsarbeteRedclownIII skrev:ANNA2LINK skrev:Sniperace skrev:jag jobbar ideellt två kvällar i veckan med handikappad ungdom och vuxna, min fru vill jag ska lägga av pga att det tar hårt på mig men jag kan inte låta bli.
Bra Sniper!
Ja nu gäller det bara att få dem som inte jobbar att börja jobba så kan vi rädda välfärden!
Thetaxpayer- Antal inlägg : 7997
Jag arbetar ofta ideellt. Det betyder ju inte att jag vill bli skattad till döds för mitt lönearbete ändå. För inte är det väl så att FIST arbetar gratis på sitt vanliga jobb eller? Eller är det så att han inget arbete har och därmed har dagarna fria att göra vad han vill på skattebetalres bekostnad?
Ideellt arbetar jag när jag kan och vill. Lönearbetar gör jag för att överleva.
Thetaxpayer skrev:Jag arbetar ofta ideellt. Det betyder ju inte att jag vill bli skattad till döds för mitt lönearbete ändå. För inte är det väl så att FIST arbetar gratis på sitt vanliga jobb eller? Eller är det så att han inget arbete har och därmed har dagarna fria att göra vad han vill på skattebetalres bekostnad?
Tror nog du är rätt nära de faktiska omständigheterna där!
Infra- Antal inlägg : 29644
Bon Voyage.
Sniperace skrev:JAg jobbar inte.... mer än ideellt, ett tag under sossetiden ville de förbjuda mig hjälpa till i föreningsarbeteRedclownIII skrev:ANNA2LINK skrev:Sniperace skrev:jag jobbar ideellt två kvällar i veckan med handikappad ungdom och vuxna, min fru vill jag ska lägga av pga att det tar hårt på mig men jag kan inte låta bli.
Bra Sniper!
sånt sker under alliansen oxå .....
berralarzon- Antal inlägg : 6964
F.I.S.T skrev:Sniperace skrev:JAg jobbar inte.... mer än ideellt, ett tag under sossetiden ville de förbjuda mig hjälpa till i föreningsarbeteRedclownIII skrev:ANNA2LINK skrev:Sniperace skrev:jag jobbar ideellt två kvällar i veckan med handikappad ungdom och vuxna, min fru vill jag ska lägga av pga att det tar hårt på mig men jag kan inte låta bli.
Bra Sniper!
sånt sker under alliansen oxå .....
Fast den Skånska svinröven gustavander/rmc jobbar svart idiellt som grädde på moset.
//berra
Thetaxpayer skrev:Jag arbetar ofta ideellt. Det betyder ju inte att jag vill bli skattad till döds för mitt lönearbete ändå. För inte är det väl så att FIST arbetar gratis på sitt vanliga jobb eller? Eller är det så att han inget arbete har och därmed har dagarna fria att göra vad han vill på skattebetalres bekostnad?
Jag har arbetar ideellt när jag inte har fast jobb, och när jag har jobb svar ja....
Det gör jag för att hålla igång kropp och själ.
Och att få betalt för sitt lönearbete är inget revolutionerande för Alliansen, tänk, det är uppfunnet låååångt tidigare.
Jag tror (dock inte alla) att många av forumhögern känner sig direkt främmande inför att göra något gratis... utan att ha någon egen vinning av det ekonomiskt.
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 14
Suck...
Jag tror (dock inte alla) att många av forumhögern känner sig direkt främmande inför att göra något gratis... utan att ha någon egen vinning av det ekonomiskt.
Inga fler fördomar du vill sprida? Eftersom jag röstar på alliansen så gillar jag att knacka rullstolsbundna och skrattar när jag ser svälten i Afrika?
Inga fler fördomar du vill sprida? Eftersom jag röstar på alliansen så gillar jag att knacka rullstolsbundna och skrattar när jag ser svälten i Afrika?
berralarzon- Antal inlägg : 6964
Secrist skrev:Jag tror (dock inte alla) att många av forumhögern känner sig direkt främmande inför att göra något gratis... utan att ha någon egen vinning av det ekonomiskt.
Secrist ingen härinne tvivlar att du talar sanning polityren har ju runnit av mer och mer dom senaste 6 åren.
//berra
Secrist skrev:Jag tror (dock inte alla) att många av forumhögern känner sig direkt främmande inför att göra något gratis... utan att ha någon egen vinning av det ekonomiskt.
Nej dom fördomarna får stå för dig
- Inlägg 17
Fördom
Nej dom fördomarna får stå för dig
Jag tänkte att du gillar ju att pumpa ut fördomar om alliansröstare så jag ville bara kolla vilka andra fördomar du eventuellt har?
Jag tänkte att du gillar ju att pumpa ut fördomar om alliansröstare så jag ville bara kolla vilka andra fördomar du eventuellt har?
Secrist skrev:Nej dom fördomarna får stå för dig
Ja ... så du blev tvungen att utgå från dina fördomar
- Inlägg 19
Fördom?
Ja ... så du blev tvungen att utgå från dina fördomar
Fast nu är det tekniskt omöjligt att ha fördomar om sig själv.
Secrist skrev:Ja ... så du blev tvungen att utgå från dina fördomar
Ja ... men på något sätt lyckas forumhögern med detta konststycke på ett vis, genom att sätta igång sin fantasigenerator i vad NI fantiserar ihop vad Vänstern tycker... i princip varenda gång, så tangerar era fantasier ens´s vad vi faktiskt tycker och faktiskt har skrivit.
- Inlägg 21
Fantasi
Ja ... men på något sätt lyckas forumhögern med detta konststycke på ett vis, genom att sätta igång sin fantasigenerator i vad NI fantiserar ihop vad Vänstern tycker... i princip varenda gång, så tangerar era fantasier ens´s vad vi faktiskt tycker och faktiskt har skrivit.
Kan det bero på att ni är oerhört undanglidande vad gäller betydelsen i det ni skriver? Orsaken är troligen att ni sitter i opposition och då är det alltid lätt att kritisera.
Kan det bero på att ni är oerhört undanglidande vad gäller betydelsen i det ni skriver? Orsaken är troligen att ni sitter i opposition och då är det alltid lätt att kritisera.
Secrist skrev:Ja ... men på något sätt lyckas forumhögern med detta konststycke på ett vis, genom att sätta igång sin fantasigenerator i vad NI fantiserar ihop vad Vänstern tycker... i princip varenda gång, så tangerar era fantasier ens´s vad vi faktiskt tycker och faktiskt har skrivit.
... det är ju det oppositionen skall göra.... men vi tar gärna över och regerar, .... för alliansen har inte förstått att regeringsposten kommer med ansvar, och ansvar är inte detsamma som att skylla allt på andra.
- Inlägg 23
Skuld
... det är ju det oppositionen skall göra.... men vi tar gärna över och regerar, .... för alliansen har inte förstått att regeringsposten kommer med ansvar, och ansvar är inte detsamma som att skylla allt på andra.
Märkligt med tanke på allt ni anser vara positivt beror endast på tidigare vänsterregering. Så det är bara det negativa som alliansen bär ansvaret för?
... det är ju det oppositionen skall göra
Inte riktigt sant. En opposition ska också kunna presentera alternativ. Annars är det bara gnäll.
Märkligt med tanke på allt ni anser vara positivt beror endast på tidigare vänsterregering. Så det är bara det negativa som alliansen bär ansvaret för?
... det är ju det oppositionen skall göra
Inte riktigt sant. En opposition ska också kunna presentera alternativ. Annars är det bara gnäll.
F.I.S.T skrev:Secrist skrev:Ja ... men på något sätt lyckas forumhögern med detta konststycke på ett vis, genom att sätta igång sin fantasigenerator i vad NI fantiserar ihop vad Vänstern tycker... i princip varenda gång, så tangerar era fantasier ens´s vad vi faktiskt tycker och faktiskt har skrivit.
Skall du inte plocka fram den där listan om allt som högern sagt nej till i opposition nu som stöd för ditt babblande?
RedclownIII skrev:F.I.S.T skrev:Secrist skrev:Ja ... men på något sätt lyckas forumhögern med detta konststycke på ett vis, genom att sätta igång sin fantasigenerator i vad NI fantiserar ihop vad Vänstern tycker... i princip varenda gång, så tangerar era fantasier ens´s vad vi faktiskt tycker och faktiskt har skrivit.
Skall du inte plocka fram den där listan om allt som högern sagt nej till i opposition nu som stöd för ditt babblande?
Bra ide !... sanningen ska fram