formsvackan skrev:Det var tydligen mycket svårförståeligt.Sniperace skrev:formsvackan skrev:Åsikten att alla barn ska "värderas" lika kanske är svårförståelig ?Sniperace skrev:Freedom skrev:Med amerikanska ögon får 100% av svenska barnfamiljer hjälp från social security..
100% av de som här på detta forum skriker lata bidragstagare behåller barnbidraget.
Tom lillErik....
Jag har ett stort antal gånger skrivit att barnbidraget borde vara behovsprövat då miljonärsbarn och barn till höginkomsttagare inte har behov av detta, som ofta ogravetat sätts in på deras svällande konton eftersom föräldrarna inte behölver detta för t trygga sina barns behov under uppväxten.
Detaa fick jag dock mothugg av från vänsterhåll, då skulle vissa barn bli utpekade, hur det nu skulle komma fram att de fick barnbidrag.
Kan det möjligen vara så att DE inte skulle fått detta om det var behovsprövat och de i realiteten VILLE ha det?
med BIDRAG?
så de rikas barn ska få ÄNNU mer, du menar att till dem som har ska varda givet?
ska då inte alla människor få bostadsbidrag hur höga inkomster de än har och inte värderas olika?
alla mnänniskor få socialbidrag för att de rika inte ska känna sig mindre värda eftersom DE inte får?
jag som trodde att bidrag var till för att utjäman klyftor och hjälpa de som behöver.....
det var j knappast vad vänstern normlt vurmar för, bidrag till de rika!!!
Nej, absolut inte, jag förstår inte vilken jämlikhet det ger att ett barn får 1050:- på sitt konto, medan det andra barnet inte får det insat, jag förstår inte att rika ska få bidragspengar...
på samma sätt borde då alla vuxna få bidrag oavsett om de är fattiga eller rika, eller tror du at de rikas barn får det BÄTTRE och slipper barnfattigdom pga barbnbidraget?
Själv ser jag det som att det vore bättre om alla de bidragspengar som betalas ut till rika istället skullet gått till de mindre bemedlade med mycket större belopp....