Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+2
SilverSurfer
Gandalf
6 posters

    Dubbelmoral

    Gandalf
    Gandalf


    Antal inlägg : 473
    Join date : 11-04-08

    Dubbelmoral Empty Dubbelmoral

    Inlägg  Gandalf 2011-05-08, 23:36

    ""Tvi vale vilka hycklande människor....""Re: liten reflektion
    Freedom Today at 18:33

    Jovisst, men konsekvent är nog bara den som i den lilla världen har samma normkod för sina åsikter och sitt handlande, som i den stora, och betydligt mer komplicerade, stora världen.

    Tvi vale vilka hycklande människor.... den sten o äggkastande vänsterrörelsen ignorerar fullständigt den fria mötesrätten, och rätten till åsiktsfrihet
    Dessa, Demokratins översittare ignorerar fullständigt den grundbult som
    som mängder av medborgare kämpat, och fortfarande världen över kämpar för. Ett slags krig och hämnd, fast i miniformat, "åsiktsfienden" omedelbart och med hjälp av våld och terror bör och skall jagas på flykten.

    Dessa "stormtrupper" beskriver nu, i bloggar, och på kommentarer så tangenterna glöder, sin bestörning/kritik
    vad gäller USA:s slutgiltiga lösning? dödandet av ärkefiendes överbefälhavare!!! Avrättad? Stupad i strid? Ett
    överlagt mord??? vad vet vi??? I den stora och komplicerade världen, där minivärldens stenkastning och äggkrigshandling, blir till folkrättsbrott,istället för brott mot mötesfrihet. I den stora och komplicerade världen,
    där minvärldens bortjagande av åsiktsobekväma medborgare, blir till imperialistisk aggression, istället för brott
    mot Demokratins grundregel nummer 1..... Dubbelmoralen är häpnadsväckande inkonsekvent!

    11:e september, ett helt nytt historiskt scenario. 3000 civila massakerades brutalt, helt och hållet utan rättegång,
    dessutom helt obeväpnade Helt utan föregående krigsförklaring, inte av en nation, utan av en löst sammansatt,
    enligt egen förklaring, religiöst hängiven organisation. Helt och hållet överlagt avrättades dessa civila
    kontorsarbetare, enbart gällande fördomen och generaliseringen om att de var USA medborgare!! . Världen förändrades, till det sämre,,helt klart.

    Tragiskt är det då att läsa dubbelmoralens vänsterbloggar.

    Ioch med detta inlägg, glorifierar jag inte på något sätt USA:s agerande och inblandning i Musliskt styrda staters
    ständiga konflikt med sin egen verklighet, jag reagerar däremot över den Svenska Vänsterns dubbelbottnade hyckleri!

    http://www.kommunisterna.org/
    http://proletaren.se/ledare/bin-ladin-och-terrorismen
    SilverSurfer
    SilverSurfer


    Antal inlägg : 332
    Join date : 09-02-23

    Dubbelmoral Empty Sv: Dubbelmoral

    Inlägg  SilverSurfer 2011-05-08, 23:49

    Ok iom denna tråd så har vi en som inte vill ha rättegångar alltså......Mörda och bli mördad enkelt och konsist.

    Nemas problemas ändra lagarna då innan man går emot lagarna och tycker det är ok....Vad ska vi med lagar till eg?

    Hur kan man tycka att det är ok att man skjuter 1 människa....vilken det än är? Vad ska vi med lagar till om man tycker det är ok? Jag har så jävla svårt att fatta hur man kan tycka detta är helt riktigt gjort.....Var går gränsen? Ska vi skjuta pedofiler,våldtäktsmän/kvinnor,kvinnomisshandlare,fyllekörare som till slut råkar mörda nån eller flera?

    LAGAR är dom inte till för att följas eller gäller dom endast dem man själv väljer????????????????
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Dubbelmoral Empty Sv: Dubbelmoral

    Inlägg  F.I.S.T 2011-05-08, 23:51

    SilverSurfer skrev:Ok iom denna tråd så har vi en som inte vill ha rättegångar alltså......Mörda och bli mördad enkelt och konsist.

    Nemas problemas ändra lagarna då innan man går emot lagarna och tycker det är ok....Vad ska vi med lagar till eg?

    Hur kan man tycka att det är ok att man skjuter 1 människa....vilken det än är? Vad ska vi med lagar till om man tycker det är ok? Jag har så jävla svårt att fatta hur man kan tycka detta är helt riktigt gjort.....Var går gränsen? Ska vi skjuta pedofiler,våldtäktsmän/kvinnor,kvinnomisshandlare,fyllekörare som till slut råkar mörda nån eller flera?

    LAGAR är dom inte till för att följas eller gäller dom endast dem man själv väljer????????????????

    bra skrivet
    Gandalf
    Gandalf


    Antal inlägg : 473
    Join date : 11-04-08

    Dubbelmoral Empty ????????

    Inlägg  Gandalf 2011-05-08, 23:57

    ###Ok iom denna tråd så har vi en som inte vill ha rättegångar alltså......Mörda och bli mördad enkelt och konsist.

    Nemas problemas ändra lagarna då innan man går emot lagarna och tycker det är ok....Vad ska vi med lagar till eg?

    Hur kan man tycka att det är ok att man skjuter 1 människa....vilken det än är? Vad ska vi med lagar till om man tycker det är ok? Jag har så jävla svårt att fatta hur man kan tycka detta är helt riktigt gjort.....Var går gränsen? Ska vi skjuta pedofiler,våldtäktsmän/kvinnor,kvinnomisshandlare,fyllekörare som till slut råkar mörda nån eller flera?

    LAGAR är dom inte till för att följas eller gäller dom endast dem man själv väljer????????????????#
    ##

    Är Du läskunnig, jag undrar? Kan Du använda Ditt förnuft och förhoppningsfullt även Din till ev logiska förmåga till annat än rent ut sagt "fyllementalitet"""""???? Jag undrar. Läs mitt inlägg en gång till, och fattar Du inte vad jag skriver, så bör Du nog behandla Din virriga verklighetsuppfattning som ett fall för AA.
    Gandalf
    Gandalf


    Antal inlägg : 473
    Join date : 11-04-08

    Dubbelmoral Empty Avrättning

    Inlägg  Gandalf 2011-05-09, 00:06

    Hur kan man tycka att det är ok att man skjuter 1 människa..

    Hur kan man tycka att det är OK att brutalt avrätta 3000 civila kontorsarbetare?

    Jag tycker naturligtvis inte att den endaste människas brutala död bör rättfärdigas,,,läs mitt inlägg och försök begripa vad det står där,,,eller är läskunnigheten en eftersatt förmåga? Jag ifrågasätter ju enbart hyckleriet vad gäller synen på krig i liten skala kontra det stora!
    Gandalf
    Gandalf


    Antal inlägg : 473
    Join date : 11-04-08

    Dubbelmoral Empty Idiot?

    Inlägg  Gandalf 2011-05-09, 00:15

    """Hur kan man tycka att det är ok att man skjuter 1 människa....vilken det än är? Vad ska vi med lagar till om man tycker det är ok? Jag har så jävla svårt att fatta hur man kan tycka detta är helt riktigt gjort.....Var går gränsen? Ska vi skjuta pedofiler,våldtäktsmän/kvinnor,kvinnomisshandlare,fyllekörare som till slut råkar mörda nån eller flera?"""

    Hoppas att Dina åsikter inte på något vis är representativa för Svenska Vänstern.
    Maken till idiotinlägg har jag aldrig nånsin läst.

    Ska vi skjuta våldtäktsmän/kvinnor,kvinnomisshandlare,fyllekörare??????????
    Är Du fullständigt Dum, eller?
    SilverSurfer
    SilverSurfer


    Antal inlägg : 332
    Join date : 09-02-23

    Dubbelmoral Empty Sv: Dubbelmoral

    Inlägg  SilverSurfer 2011-05-09, 00:24

    Gandalf skrev:"""Hur kan man tycka att det är ok att man skjuter 1 människa....vilken det än är? Vad ska vi med lagar till om man tycker det är ok? Jag har så jävla svårt att fatta hur man kan tycka detta är helt riktigt gjort.....Var går gränsen? Ska vi skjuta pedofiler,våldtäktsmän/kvinnor,kvinnomisshandlare,fyllekörare som till slut råkar mörda nån eller flera?"""

    Hoppas att Dina åsikter inte på något vis är representativa för Svenska Vänstern.
    Maken till idiotinlägg har jag aldrig nånsin läst.

    Ska vi skjuta våldtäktsmän/kvinnor,kvinnomisshandlare,fyllekörare??????????
    Är Du fullständigt Dum, eller?

    Nej men du är retard som ens startar en sån här tråd....och du tycker iom tråden att det är ok att mörda folk som Usama..Annat än det kan man inte tyda i din tråd......


    Hycklare??
    Skojar du eller spelar du dum bara?

    Retard..


    Senast ändrad av SilverSurfer den 2011-05-09, 00:30, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : ..)
    Gandalf
    Gandalf


    Antal inlägg : 473
    Join date : 11-04-08

    Dubbelmoral Empty Sov på saken

    Inlägg  Gandalf 2011-05-09, 00:28

    """Nej men du är retard som ens startar en sån här tråd....och du tycker iom tråden att det är ok att mörda folk som Usama..Annat än det kan man inte tyda i din tråd......

    Sen hur du kan smutskasta vänster iom mordet på Usama vet e fan hur du kom fram till....dina länkar betyder skit och det vet du själv.......Retard.
    ""

    Du är förhoppningsvis nykter imorgon, återkom då så kan vi diskutera ämnet på ett mera logiskt och seriöst sätt, ikväll anser jag ämnet med Dig vara avslutat.
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Dubbelmoral Empty Sv: Dubbelmoral

    Inlägg  Freedom 2011-05-09, 07:11

    hyckleriet finner nya höjder hos mördarhögern.

    Fritt fram att tortera och skicka dödsskvadroner, knulla folkrätten i arslet, gudbevars det är ju den stora demokratin i väster som är ute på mördarjakt, då är det fritt fram...
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Dubbelmoral Empty Sv: Dubbelmoral

    Inlägg  ericTheDog 2011-05-09, 21:01

    Freedom skrev:hyckleriet finner nya höjder hos mördarhögern.

    Fritt fram att tortera och skicka dödsskvadroner, knulla folkrätten i arslet, gudbevars det är ju den stora demokratin i väster som är ute på mördarjakt, då är det fritt fram...


    Man får intrycket att du skiter i tortyr och folkrätt. Du är bara ute efter att kritisera de du inte gillar.
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Dubbelmoral Empty Sv: Dubbelmoral

    Inlägg  Freedom 2011-05-09, 21:13


    Man får intrycket att du skiter i tortyr och folkrätt.

    du brukar ju sällan ha rätt, inte i detta fallet heller....

    Du är bara ute efter att kritisera de du inte gillar.

    Varför skulle jag kritisera de jag gillar, ha ha ha

    Du ÄR så korkad jag misstänkt dig för, ha ha ha
    Gandalf
    Gandalf


    Antal inlägg : 473
    Join date : 11-04-08

    Dubbelmoral Empty Herregud!

    Inlägg  Gandalf 2011-05-09, 21:35

    Fritt fram att tortera och skicka dödsskvadroner, knulla folkrätten i arslet, gudbevars det är ju den stora demokratin i väster som är ute på mördarjakt, då är det fritt fram...[i]

    Freedom, du verkar fullständigt rabiat? mår du inte bra ?
    Läs vad jag skrev en gång till, Var har jag formulerat mig så?

    Man måste börja i det lilla livet om man vill förändra världen, det var vad jag skrev.
    Man bojkottar varor från länder som inte uppfyller det man tror på, man sopsorterar och försöker bli klimatsmart om man värnar om framtiden, man kastar inte sten och ägg på de med annan åsikt om man vill fred. Ska det vara så svårt att förstå det?

    Men du tillhör ju vad det verkar den aggressivaste falangen på det här skräpforumet, så jag har överseende med din svårighet att formulera och ta till dig normalvuxen information.
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Dubbelmoral Empty Sv: Dubbelmoral

    Inlägg  Freedom 2011-05-09, 21:37

    Freedom, du verkar fullständigt rabiat?

    ultrahögerns älsklingsstämpel på oliktänkande

    mår du inte bra ?

    tackar som frågar, mår toppen...
    Gandalf
    Gandalf


    Antal inlägg : 473
    Join date : 11-04-08

    Dubbelmoral Empty Undring

    Inlägg  Gandalf 2011-05-09, 21:56

    ""ultrahögerns älsklingsstämpel på oliktänkande""

    Om jag enligt dig är en ultrahöger, då är du isåfall en grinig gammal 18 åring från ultravänstern.
    Undrar just vad anledningen är till att du överhuvudtaget loggar in och skriver på ett forum där du redan från början anser alla andra vara ultraidioter?
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Dubbelmoral Empty Sv: Dubbelmoral

    Inlägg  ericTheDog 2011-05-10, 00:00

    Freedom skrev:
    Freedom, du verkar fullständigt rabiat?

    ultrahögerns älsklingsstämpel på oliktänkande

    mår du inte bra ?

    tackar som frågar, mår toppen...


    Och du röstade alltså på Allians för Sverige?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Dubbelmoral Empty Sv: Dubbelmoral

    Inlägg  F.I.S.T 2011-05-10, 00:51

    ericTheDog skrev:

    Man får intrycket att du skiter i tortyr och folkrätt.

    Du menar som Guantanamo ??
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Dubbelmoral Empty Sv: Dubbelmoral

    Inlägg  redalert 2011-05-13, 21:54

    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:

    Man får intrycket att du skiter i tortyr och folkrätt.

    Du menar som Guantanamo ??

    Nej uppenbarligen inte! Laughing

    Sponsored content


    Dubbelmoral Empty Sv: Dubbelmoral

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 12:39