Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+4
Thetaxpayer
Sniperace
redalert
DMustaine
8 posters

Juholts särbo dömd...

DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

Juholts särbo dömd... Empty Juholts särbo dömd...

Inlägg  DMustaine 2011-03-28, 17:43

"Socialdemokraternas nya partiledare Håkan Juholt har en flickvän som dömts för bedrägeri mot sin tidigare arbetsgivare Fritidsresor.

Håkan Juholt är Socialdemokraternas nya partiledare sedan bara några dagar tillbaka.

Men redan nu har hans privatliv satts under lupp av medierna.

Enligt di.se har hans flickvän och särbo: Åsa Lindgren dömts till villkorlig dom för bedrägeri.

Domen kungjordes i Stockholms tingsrätt i slutet av 2007. Åsa Lindgren har erkänt brottet som begicks under tiden hon var anställd på Fritidsresors flygbolag Tui Fly Nordic.

Brottet ledde sedermera till att hon fick sparken."

http://www.affarsvarlden.se/hem/politik/article3137966.ece
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Juholts särbo dömd... Empty Sv: Juholts särbo dömd...

Inlägg  redalert 2011-03-28, 18:31

Ja egen medicin är som bekant besk var det inte några ministrar som fick gå för bagateller som icke betald tv avgift? Shocked
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2011-03-28, 18:36

nu är det iofs inte juholt som begått brottet, och jag tvivlar på att vi i sverige straffar anhöriga för vad deras män, kvinnor eller barn gjort...

Då kan vi ju ta upp fall som ex att Reinfeldts far togs för rattfylla, osv osv och sådant tycker inte jag att ska belasta andra än den som begått brottet
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2011-03-28, 19:19

Sniperace skrev:nu är det iofs inte juholt som begått brottet, och jag tvivlar på att vi i sverige straffar anhöriga för vad deras män, kvinnor eller barn gjort...

Då kan vi ju ta upp fall som ex att Reinfeldts far togs för rattfylla, osv osv och sådant tycker inte jag att ska belasta andra än den som begått brottet

Håller med. Ge karln en chans. Bara sensationsjournalistik. Låt oss se vart det barkar så vi kan kritisera honom för att vara bakåtsträvare(eller något) istället. Smile
    DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Inlägg  DirtyDog 2011-03-28, 19:53

Thetaxpayer skrev:Håller med. Ge karln en chans.
    Rätt inställning, att ha dåligt omdöme när det kommer till att välja kvinna lär han ju inte vara först i världshistorien med. Wink
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2011-03-28, 19:55

DirtyDog skrev:
    Thetaxpayer skrev:Håller med. Ge karln en chans.
    Rätt inställning, att ha dåligt omdöme när det kommer till att välja kvinna lär han ju inte vara först i världshistorien med. Wink

Tell me about it Cool
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2011-03-28, 20:29

Sniperace skrev:nu är det iofs inte juholt som begått brottet, och jag tvivlar på att vi i sverige straffar anhöriga för vad deras män, kvinnor eller barn gjort...

Det tycker jag också frågan är om ledande sossar eller vänstermupper tycker det åtminstone när det gäller motståndarsidan? Rolling Eyes
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-03-28, 20:33

redalert skrev:

Det tycker jag också frågan är om ledande sossar eller vänstermupper tycker det åtminstone när det gäller motståndarsidan? Rolling Eyes

Nej, vi har ju sett drevet mot ex Reinfeldt när hans pappa misstänktes för rattfylla osv..,.

men som sagt, man har inte ansvar för andra än sig själv när det gäller sådant, så inte ska Juholt dömas för vad hans särbo, brorsyster svärson eller någon annan gjort och han inte varit delaktig.

det hävdade jag också bestämt när det gällde reinfeldt, men det var ett fasligt gnyende hos ett par vänster om det.
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2011-03-28, 20:59

Vilket iof inte hindrade socialdemokratisk press från att försöka vilseleda sin läsare.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-03-28, 21:02

ericTheDog skrev:

Vilket iof inte hindrade socialdemokratisk press från att försöka vilseleda sin läsare.

tror det är sådant som kallas politik.....

att göra allt för att smutskasta varandra, istället för att samarbeta i de skaer man vill samma sak...
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2011-03-28, 22:13

Men ointressant och ovidkommande ar det ju inte!

Kan ni tanka er om Felippa hade varit bedrageridomd?, vilket ramaskri i 10 ar det hade varit fran den moraliserande vanstern!

Men det som er skrammande ar ju att en sosse nufortiden antas vara pa nat satt inblandad i oegentligheter, ingen bryr sig, alla sossar ar korrumperade.

Juholt har ju for ovrigt ocksa envisa rykten om korruption om sig fran sin tid inom lokalpolitiken.
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2011-03-28, 22:53

RedMentalCase skrev:Men ointressant och ovidkommande ar det ju inte!

Kan ni tanka er om Felippa hade varit bedrageridomd?, vilket ramaskri i 10 ar det hade varit fran den moraliserande vanstern!

Men det som er skrammande ar ju att en sosse nufortiden antas vara pa nat satt inblandad i oegentligheter, ingen bryr sig, alla sossar ar korrumperade.

Juholt har ju for ovrigt ocksa envisa rykten om korruption om sig fran sin tid inom lokalpolitiken.

Hade det varit Filippa som avslöjats hade det lockat tillbaka hela muppvänstern till dett forum. Minns bara tidningsrubrikerna från i somras när Littorin inte var misstänkt för något brott. Trots detta behandlades värre än en dömd kriminell av aftonhoran.

Håller med sniper om att det kallas för politik. Vidrigt.
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Juholts särbo dömd... Empty Arvssynd

Inlägg  Secrist 2011-03-28, 23:20

Kommer ihåg att martin höll på att tjata hål i skallen på folk om Fredriks pappa. Men vi ska hålla oss för goda för att dra för höga växlar på vad hans särbo pysslat med.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-24, 18:18